****2007 LOKAKUUN HERHILÄISET **VKO 24**

tin
Helou!
Kauheesti ootte kirjotellu taas =) Mistähän alottais, teen täälä suursiivousta, poju nukkuu päikkyjä ulkona niin tulin sopivasti pitää taukoa. Tatulla oli sitte korvatulehdus kanski ja saatiin antibiotit torstaina. Räkä vaan valuu vieläki ja kuuri loppuu huomenna :( Toivottavasti olis parantunu.

Ihania kuvia! Voi elämä, Kiia ja Viu varsinki supersöpöjä mekoissaan ja Micael altaassa (mekin TARVITAAN tommonen allas;) )

Isoista keikoista ootte puhunu niin meikä oli provinssis :D :D Oli aiva mahtavaa. Oon kyllä ollu useena vuotena aikasemminki mutta taas tuli todistettua se fiilis... Munhan piti mennä käymään siä alueen ulkopuolella la mutta ku olin lomittaas porukoilla ja tulin pe sikalasta niin huomasin mutsin kädes provinssirannekkeen! Olin vähä että whatta f***?!?! Se oli saanu töistä sen niin otin sitte pääkylmää vettä ja fairya ja siirsin sen rannekkeen itelleni :LOL: Siinä oli kyllä pieni homma... Mutsi oli ihan raapooksilla jne. Mutta sain sen ja tein äkkilähdön provinssiin. Ihana oli mennä aamulla sikalaan kauhees krapulas :x :$ :D
Mut varsinki Linkin Parkin ja Jenni Vartiaisen keikat oli huippuja.

Niin, tosta korvikeimetysjutusta: Mä tykkäsin kyllä imettää enemmän, just siks ku se oli niin halpaa;) Oon niin pirun pihi että mun mielestä toi korvike on toooosi kallista. Muttaku ei herralle kelvannu sen 6,5kk:n jälkeen niin ei maha mitää. Varmaan aika äkisti 10kk:n jälkeen siirrytään tavismaitoon. Tisulimaitoaki on viä pakkasen muutama nyytti.

Jeps, mutta nyt jatkaan siivouksia!
Kuinkas yksäitin ilta muutes meni?=) ja Mirkulle tervetuloa :flower: Ja YOdottajalle viä: Ainaki Toyotan uusimpiin malleihin(siis 2000->) saa jälkiasennettua ilmastoinnin.....
 
Yodottaja,. meiltä löytyyp tällainen



Huusin kerran huvikseni huutonetistä, aattelin että jos hailuodossa käyttäis... vaan onkin ollut pihalla ihan ykkösjuttu annin aikanakin. Saa vetoketjulla kiinni sateen ajaksi. Huom! Tuo on aika must juttu musta, ois työläs aina ottaa pois kun sataa :attn:
 
Laitetaas vielä jotain muitakin kuvia Mindestä, huomatkaa kummitädin ostama Polarn o. Pyret mekko
;) :whistle:

Tässä ei Minttua näy mutta oli niin kiva kuva, taisi olla Annin pitkästä aikaa elämänsä mukavin päivä, serkkutyttö auttoi pitämään pihakirppistä :)



Höh. loput kuvat on vissiin läppärillä, pitää laittaa sieltä myöhemmin lisää
 
hei kaikki!!
ihanaa,meijän muru nukku tosi hyvän yön:)
nukahti 10ltä illalla ja heräs vasta 9.30.
tutin annoin yhden kerran yöllä(muisti voi toki pettää)
saas nähä miten jatkuu...

juhannusta tässä pähkin..
meillä ei oo poju ollu yötä missää ku kotona,ja nyt suunitelmissa olis juhannus mökillä...
mun vanhemmat+sisko perheineen on myös menossa.
siskolla on vuoden ikänen lapsi,näistähä on jo kovasti seuraa toisilleen!
tuo yö mua vaa mietityttää..kun eihän tää meijän muru ala kylässä nukkumaan oleskaa.
käryissä kyllä tirsat ottaa mutta ei puhettakaa että vieraassa petissä nukuttais.
auttaskohan asiaa että ottas tutun peitoin ja uninallen mukaa :/
tai sitten vaa päivän reissu!
kattellaa..

tuutis:täälläkin rattaiden hankinta eessä.
juoksurattaat on meillä lainassa,mutta poju valuu siellä,sama homma yhdistelmissä,
valuu ja huono olla.
aattelin kirppiksiltä katella.

jaahas,ukkeli herää päikkäreiltä :wave:
 
Olipa aivan i-ha-nat salaiset vaatteet Me&I-pussissa :heart: harmivaan, oli kaks samanlaista t-paitaa, joten voisin luopua toisesta, jos joku haluaa :) Ottelen tässä kuvia noista joutilaista vaatteista jos joku vaikka innostus ostamaan niitä :whistle:
 
Meillä onkin allas :D Äsken kävin jyskistä hakemassa. Sinne jäi peräti yksi kappale. Tuolla olkkarissa tuo kolmikko touhuaa. Kiia istuu puhalletussa altassa ja pojat koheltaa vieressä niillä tähdillä ja renkailla :LOL: Eihän siihen edes vettä tarvita :whistle:
 
Ai niin YO Jyskissä oli myynnissä köyhän miehen ilmastointeja 6.95 :D Eli joku aurinkokellolla toimiva systeemi jossa on puhallin. Laitetaan ikkunaan. Pitihän mun sekin sieltä ottaa :ashamed: Isäntä taas kiitteli :ashamed: Mutta jos tuo toimii niin pitää ostaa toinenkin toiselle puolelle, takapenkille nimittäin. Pojat paistuu siellä ja nuo kun voivat pahoin muutenkin tosi helposti :/
 
Meinas muuten kolahtaa auton keulaan ja perään! Mun eessä ajava vetäs jarrut lukkoon ihan yht äkkiä! Miä ehdin just ja just pysäyttää omani ja sitte kattelin peilistä että ehtiikö takana tuleva jarruttaa. Vaikka vauhti ei ollut kova niin kivasti toi vyö mahaan otti :/

Sitte kun yritin kattoa että miksi se jarruttaa, onko koira tiellä vai (liikenne ihan jumissa kun joku koiranäyttely oli siinä vieressä ) no ei ollu koira vaan paljon paljon pienenpiä otuksia, nimittäin 4 fasaanin poikasta ja ihan pieniä :heart: Äiti se ootteli tien toisella puolen. En ois niitä muuten fasaaneiksi tunnistanutkaan. Kalliiksi meinasi tipujen henkikulta tulla :/

Miä muutes jäin yksin kolmen kanssa täksi päiväksi. Esikoinen ja ukko lähtivät mummin kanssa mökille maalaamaan ja nyt on mun vuoro kaitsea tenavia :D Oivat aamusta lähteneet mut täällä tuli vettä taivaan täydeltä ja merellä ei avopurtilossa ole kiva sateella olla :x
 
Lääkärissä käyty... Eemelillä kuumetta vielä 38 astetta, välikorvan tulehdus molemmissa korvissa. Ei syö, eikä oikein tahdo juodakaan... mutta eiköhän tämä tästä. Jos nyt ei parissa päivässä ala syömään, niin mennään sitten uudestaan lääkäriin...
 
Arvatkaa vaan nukuttiinko meillä kunnon aamupäivän unia |O |O ?! Vielä huonommin kun yleensä :kieh: . Nyt on toisilla unilla ja minä kun olin täällä kaikenlaisesta pienestä niin kiukkuisena, niin ukko lähti ostaan esikoiselle crokseja (ei siis aitoja) ja viemään samalla lapset uimaan, niin eikös vaan tuo 15min jälkeen jo kitissyt vaunuissa |O . Minkäänalista omaa rauhaa ja saati että päätä ehtis tyynyyn iskee |O . No nukahti sentään uudestaan kun kävin lykkimässä, mutta nytkin jo ehtinyt taas vinkua, tosin vissiin unissaan. Ai että olis taivaallista sellaset 2h unet... Haave vain!

Yölläkin heräsin 5 kertaa |O , 3 kertaa syötin ja 2 kertaa peittelin keskimmäistä (joka kyllä ei yleensä valvota). Aina kun pääsin sikeeseen uneen, joku herätti. Ja ei puhettakaan, että mies olis aamulla noussut |O . No, ihana kun meni nyt likkojen kans. Ja kun niistä aamu-unista ei mitään typyllä tullut, ulkoiltiin tihkusateessa koko perhe ja oli ihan mukavaa. Keräsin ison luonnon kukkakimpun ja heinäkimpun :) .

YOdottaja, meillä on sellanen avoteltta Lidlestä ostettu. Siellä niitä on kerran pari kesässä vissiin. Ei ole tollasta vetskasysteemiä kuin Topsylla. Ja meidän neiti ei siinä kauan pysy :kieh: .

Mitäs muuta, rintamaidosta ja korvikkeesta. Minusta imetys on helpompi kaikilta muilta osin, paitsi että se sitten tietty sitoo ja sitoo ja sitoo... Mutta sitokoon nyt sitten tämän vuoden :D . Toi Minsun plussa herkuttelusta oli kyl kans hyvä huomio. Aika tavalla oon saanut herkutella imetyksen takia tänä vuonna :p . Nyt pitäs vaan alkaa osata lopetteleen, mut miten :eek: ? Ja se, että onko mun sokerimaito sitten terveellistä :eek: :kieh: ?

Jaahas, mutta kai mun on mentävä tekeen seuraava ruoka ja sit typyllekin joku kasvismössö pitkästä aikaa. Ompelut on melkein ommeltu :)
 
Enja mä oon kyllä muistanut herkutella niin paljon, että painoa ei ole vähemmän, mutta ei ole lisääkään tullut. Jos herkkuja olis pystynyt vähentään, olis saanut tosi hyvän painonpudotuksen kyllä. Tosin ekan kanssa kun en muistanut/muka ehtinyt ite aina syödä, aloin olla jo liiankin laiha :eek: .

Onneksi Tuuti et kolaroinut :hug:

LS, meillä ruoka maistuu taas, ihan outoa, kun tovin oli kyllä niin huonolla syömisellä... Kyllä se siitä ja onneksi ainakin meillä on lääkkeet auttanut hyvin.
 
LS eemelille paranemisia :hug: kuis muuten kysin potilas jaksaa?kävitkös sä siellä kattoo sitä?

meillä poju ollu jo tosi paljon parempi,yskäkään ei niin paha ton lääkkeen ansiosta..
itellä kuitenkin aika heikko olo ja tuo mun yskänlääke saa ihan veteläks vaikka ei oo ees kolmio lääke..
 
ainiin,kauppaan oli tullu vauvoille 8kk sellanen pasta toscana ( kasvis pastaa ) ja hitsi ettoi poju tykkäs siitä :heart: oli se ihan hyvän tuoksuista,vähä arvellutti ku oli aika isoja paloja siinä,mut hyvin uppos..koskahan mä alottasin ne lihat,onhan tuol pakkasessa ne mun tekemät ja yks purkki ollaan syötyki sitä mut mikä helvata se on niin vaikee alkaa vaan syöttää sitä lihaa,ehkä se etten ite syö..tiiä sit..
 
*^^*^*^^ :headwall: :headwall: , kettu sanon minä |O . Vieressä olin, tosin kaikenlaista puuhtaten ja sain poltettua ison kattilallisen kasvismössöö ihan pilalle :eek: :( . Hitto kun harmittaa, vaikka eipä kai toi niin suuri vahinko ollut. Sit menin vielä maistaan sitä, kun en ollut uskoa :LOL: , hyi hel.....

Sanokaas, kun aloin taas jo ompeleen seuraavaa, vaikka ankkakaan ei ole ihan valmis. Jos veisin mökille tuliaisiks uuteen ulkovessaan ison sydämen, johon kirjailisin koukerosti... Mitä? Hotellin Helpotus, Huussi, Hyyskä vai mitä? Ihan tavallista WC en viittis. Johan oli taas vauvoihin liittyvä juttu :LOL:

Jos menis nyt kumoon ton palaneens jaskan pois ja tiskaan kattilan, ennen kuin ukko tulee ja saa nauraa tai nalkuttaa mulle :kieh: . En minä mitään ole keittänyt :saint:
 
Katos Dogtor muuten mitä siinä on mausteena? Jos meen kauppaan ja ostan uudet aineet |O . Ketuttaa niin, et haluun äkkiä sen mielestä ja uuden satsin tehtyä, niin on kuin ei mitään olis tapahtunutkaan :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rontti:
Sanokaas, kun aloin taas jo ompeleen seuraavaa, vaikka ankkakaan ei ole ihan valmis. Jos veisin mökille tuliaisiks uuteen ulkovessaan ison sydämen, johon kirjailisin koukerosti... Mitä? Hotellin Helpotus, Huussi, Hyyskä vai mitä? Ihan tavallista WC en viittis. Johan oli taas vauvoihin liittyvä juttu :LOL:
Meidän vessan ovessa (siis kotona) on semmonen puinen kyltti jossa semmonen "örkki" istuu (?) posliinisella vatilla ja alla lukee tekstinä tunteita ja tuoksuja :LOL: :LOL: se on minusta niin hupasa vessankyltti.. mutta liekkö tuommonen teksti sitten käyp sydämeen, en mä tiiä..
tietty jos wc kirjailis pienemmällä johonkin ja sitten tuo.. en mä tiiä..
 
mut enivei..
Veli saatettu onnellisesti avioon. häät oli onnistuneet ja morsian kaunis. kun hääpari asteli alttarilta avioliiton ensiaskeleita, musiikkina soi I was made for loving you ja hää"valssina" eli paremminkin häätanssina bändi soitti sitten nothing else matters.
Ihan oli kyllä heidänlaisensa häät. :heart:
Juho jakso tosi hyvin, kirkossa oli niin kiltisti ja hymyili kaikille vaan, juhlissakin viihty hyvin ja nukku jopa siinä metelissä tunnin päikkärit :eek:

Teille kun on iskeny tuo allasbuumi, niin mun pitäs ottaa Juhon kärpässieni altaasta teille kuva kun jaksas vaan puhaltaa sen :kieh:

On vissiin mentävä ruokaa laittamaan. Kunhan ilmottelin, että hengissä ollaan.

muoks.. allas, ei alla :ashamed:
 
Meille tuli myös hyvät salaiset paketit. Varsinkin pojan paketista tykkäsin tai siis se oli kovin käytännöllinen. Peräti kolme pitkähihaista puseroa ja yhdet aivan ihanat plyysi housut sekä yksi t-paita, siksi tykkäsin Apinanpojan paketista kun oli kaikki hyviä vaatteita tarhaan ensi talveksi. :D Annillakin oli mieluisia, mutta peräti kolme mekkoa joita minä en kamalasti arkena käytä. Nuo tosin on sellaisia että voisi ihan hyvin käyttää tarha mekoinakin. Annin paketissa oli kaksi samanlaista mekkoa, mutta toisen annan siskon tytölle tai sitten laitan myyntiin.

Itse istun myös nyt uusi mekko päällä :D pitihän se heti pukea. Alla mulla on pitkähinainen ja legginsit, ihan hyvä kun on hihaton malli niin voi kylmälläkin pitää kunhan pukee alle kampetta.

Tuli mieleen noista Rontin kertomista aidoista crocseista yks juttu. Tässä yksi ilta istuin tuossa meidän terassilla ja kuulin ohimennen kun nuo ipanat puheli keskenään seuraavaa. Meidän tytön kaveri sanoi Annille että sulla on aidot crocsit, niin meidän tyttö suuttui ja vastasi että; ei ole ja en ala teitä jos sanotte että mulla on aidot crocsit. :D Yritin kertoa Annille että aidot crcosit on paremmat kuin feikit, mutta ei ne vaan saa olla aidot Annin mielestä :/ Joka kerta muistuttaa kun pukee crocsit jalkaan että eihän nämä äiti ole aidot :LOL:

Me ollaan kotona neidin kans kahdestaan. Isäntä on häipynyt apinanpojan kans johonkin. Oli sillä välillä lähtenyt kun me käytiin hakemassa nämä uudet kuteet enkä ole soitellut perään mihin ovat häipyneet. Kädet syyhyää kokoajan puhelimelle että kysyn mihin se on vienyt pojan, mutta en soita. Pakko yrittää nyt antaa niiden olla pois kun kerrankin saa olla rauhassa kotona. Mutta tuskallista tämä on kun en tiedä missä mun vauva on :'( Kauhea kun aina valittaa ettei ole mitään omaa rauhaa ja sitten kun olisi niin ei osaa ollakaan. :(
 
täällä vaan podetaan :snotty: ,niisk......

imetys vs korvike: meillä vasta loppui imetys---pojan omasta halusta,ei äitin :ashamed: ---ja täytyy sanoa että helpompaa oli imettää. mutta kaikkeen sopeutuu eikä se nyt enää ole vaivalloista pullosta antaa,paitsi tiskaaminen on hanurista......
miehestä se imetysaika oli varmaan ihan luksusta kun ei tarvinnu mitään tehä syötön eteen......

ite tein sosetta kesäkur-bat-broil-sekoitus ja hyvin kelpaa!

puurona meillä ihan elovena ja nalle; tuosta kyläkaupasta ei vauvapuuroja taida ollakkaan ja saman asian ajanee kun sotken aina jotain hedelmäsosetta joukkoon! ja tule varmaan tsiljoona kertaa halvemmaks!

mitäs muuta......ainiin,tämä äippä saattaa lähteä ekaa kertaa vauva-aikana baariin juhannuspäivänä! isännällä on niin kova meno että pakko kai lähtee, muuten saan jäädä yksin vikisemään kotio :D ! ja poika pitäis uskaltaa jättää hoitoon, hui kauhistus :eek:

keittäsinkö kahvia, kun vietän tässä laatuaikaa yksikseni, isäntä nappas pojan mukaan, taisivat lähteä autolla jonnekkin.....
 
topsy makee teltta teillä:)

enja säähän oot saanu tosi hyvin kiloja pois!!
syötkös ollenkaa herkkuja?
samperi mulla nää 7 viimestä kiloo istuu niiin tiukassa että huh huh...
kai sitä liikaa mässää aina iltasin :whistle:
siitä tavasta en pääse... B)

tää sadeilma on kurjaa!!
sisällä vaa löhätä/mädäntyä.
toivottvasti nyt iltaa kohen loppus nii pääsis lenkille.
poikaki tykkää ulkoilla,vaikka kuinka pahalal tuulella ois nii pihalle päästyä rauhottuu =)

nyt meen,miehen veli tuli kylään :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tilda77:
gallup:
mistä haaveilet juuri nyt?
ei tarvitse olla toteuttamiskelpoinen haave,mutta mikä olisi erityisen ihanaa,jos kaikki olisi mahdollista?......

hmmmm.......
oma asunto,rivitalossa vaikka!!
ja sit haluisin sinkuelämää boksin jossa suomennokset!!!
saa mistää... :headwall:
 
Galluppiin... Hyvistä yöunista, taas kerran viime yön jälkeen.. :LOL:
Jos tuo tyttö joskus nukkuisi??

Mies toi tullessaan apteekista nyt sitä soijakorviketta. sara huitas sitä yht.270ml kolmessa erässä, ilman mitään vastustelua, vaikka oli juuri syönyt kasvissoseen! :eek: Ja kävi todella helposti nukkumaan. Ties milloin tuollaisia määriä juonut? Tuo maidon juominen on ollut aika vaihtelevaa meillä, joinain päivinä menee heikosti ja joinain taas ihan suht hyvin. Parhaiten uppoaa velli ja niistäkin oikeastaan vaan pepo ja maissivelli. En tiedä oliko kyseessä nyt joku uutuuden viehätys soijamaidon maussa vai mikä ihme, mutta nyt tosissaan toivotaan että ilmavaivat hellittäisi ja tyttö alkaisi nukkumaan. ymmärrän kyllä senkin että etuhammas tekee tuloaan ja on kipeä, mutta meillä on tosiaan valvottu nyt kuukaustolkulla ja kummastakin alkaa olla puhti ihan tosissaan poissa.
 

Yhteistyössä