**2007 LOKAKUUN HERHILÄISET**viikko 22

Juu ei täälläkään mennä mihkään suuntaan! Paitti on kyl jo reilun kk menny pyörimällä paikasta toiseen mut ei ryömi. Ikää on 7,5kk. Esikko läks vkoa ennen kun oli 7kk, kakkonen tais olla 8-8,5kk. Parempi vahdittava kun ei tuo reviiri oo vielä kovin laaja ja vauhti pyörimiseen ei päätä huimaa kun matkalla saa käsiinsä vaik mitä lehtiä ja mainoksia... =)
Milli, minkäs kokonen teitin palleroinen on? On kyl niin kaunis mekko! Voisin tyrkyttää sitä yhdelle kamulle, sen vauveli on vielä piän, mut kyl hääkin kovasti kasvaa!
Meillä ei onneks oo tänä vuonna AINUITAKAAN valmistujaisia! Olen tooosi onnellinen siitä, en oikein jaksa niistä juhlista välittää. Ens vuonna on yo-juhlat sit...Toivon mukaan ei muuta tuukkaan!
Sainpas viime yönä nukutuks hyvän pitkän pätkän! Kiitos myötäeläjille, on se väsy kyllä tosi rankkaa!!! Ja aivan ihana ilma tulossa, jos menis päivällä tonne pihalle vähä raivaamaan puskia, on tuo nurtsikin kokonaan viä laittamati. Maatakin tarttis ajaa ja MONTA MONTA kuormaa! Noo, kaik aikanaan, ei tuon pienen kans tehä paljoo pihahommia :D
 
Mamma3 En ole ostellut Kappahlin vaatteita lapsille, onko ne reiluja kooltaan? Ongelma on se että rinnan ympärys ja masun ympärys on liian pieni monissa mekoissa meidän Saralle :| Eipä mene kotoa löytyvät mekot,eilen jouduin avaamaan sivunapit juhlissa eräästä mekosta että pystyi olemaan sen hetken.. Kaupassa sovitettiin yhtä mekkoa ja yhden jo ostin ja liian pieni oli sekin. Sitten taas 86 ja 92cm alkaa olla liian pitkiä,kun tuolla ei kuitenkaan ole sitä pituutta tällä hetkellä kuin korkeintaan 69cm. Että onpas ongelma taas.
 
Hemuli-76 Saran painoa en nyt tällä hetkellä tarkkaan tiedä,mutta veikkaisin lähemmäs 10kg olevan ja 69cm korkeintaan. Saralla on aika leveä ruumiinrakenne ja makkaroita löytyy vaikka muille jakaa (mun sisko sanoi ettei ole koskaan nähnyt noin lihavaa vauvaa.. :'( ). Joten siksi tuo mekko ei mene. :|
 
Huomenia!

Milli, minäki kysyn, että mikäkokonen Sara on jos ei koko 74 mene päälle... Tosin jotkut 74 housut on Essillekin hieman nafteja :ashamed:

Niin ja mileko, js se teidän piha on ihanteellinen rodoille, tee sinne oikein rodopuisto :) Paljon niitä ja tuijia ja mahonioita ja happaman maan maanpeitekasveja....
 
Huojentavaa kuulla, että ei vielä löytyy kohtalotovereita tuon liikkumisen suhteen. Eeli ei kylläkään nouse edes konttausasentoon. Mä en taida uskaltaa antaa enää mitään sormiruokaa Eelille, kun veti viikko sitten päärynän palan henkeen. Oli pitkät sekunnit roikottaa poikaa jaloista, ja odottaa, että palanen irtoaa :eek: Naksuja osaa syödä hyvin, mutta siihen se taitaa toistaiseksi jäädäkkin.
Topsy Täytyy katsoa montako kolikkoa rahapussin pohjalta löytyy... :/ Mäkin harkitsin Me&I kaupustelijaksi ryhtymistä, mutta säikähdin tuota vähintään kahdet kutsut viikossa pykälää. Houkuttelevaa ois kyllä saada jotain lisätienestiä näin kodinhoidontuen kynnyksellä. Vois olla kyllä, että mulla menis ne tienestit vaatteisiin, eikä ihan riittäiskään :saint: Onnea uudelle myyntitykille :D
 
Milli täällä taitaa olla ihan saman kokosta! :D 6kk neiti paino 8,8kg ja oli 67,5cm. 8kk neuvola on 11.6. Mutta mä olen onnellinen siitä et lapsi on terve vaikka pyöreä onkin. Esikko myös tyttö ja ollut hyvin saman kokonen ja nyt on hyvinkin sopusuhtainen sirpsakka tyttö! Miehen siskon tyttö on ollu muistaakseni 6kk jo 11kg ja 73cm. Sillä neidillä oli kyllä sitä makkaraa vaik kuin paljon, mielettömän ihana pallero onkin! Hää on ollu iso kokonen jo siis pienestä ja on hyvin aikava ollut vaik onkin pyöreä. Voit siis sanoa siskolles että pyöreämpiäkin ON! :LOL:
 
Miä löysin kirpparilta jo aika päiviä sitten Kipsuttimelle tämmösen mekon. Toivottavasti mahtuu elokuun alussa kun on esikoisen rippijuhlat

Eestä


lähikuva eestä


takaa (rusetti päin p:tä )


Ja tiimarista löysin toissa päivänä tämmösen joka oli ihan pakko ostaa. On samaa sarjaa prinsessa naulakon kanssa (alessa 5? risat) En vaan vielä tiijä minne sen lykkään kun Kiialla ei ole omaa huonetta, ainakaan vielä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja milli78:
Hemuli-76 Saran painoa en nyt tällä hetkellä tarkkaan tiedä,mutta veikkaisin lähemmäs 10kg olevan ja 69cm korkeintaan. Saralla on aika leveä ruumiinrakenne ja makkaroita löytyy vaikka muille jakaa (mun sisko sanoi ettei ole koskaan nähnyt noin lihavaa vauvaa.. :'( ). Joten siksi tuo mekko ei mene. :|
:LOL: No käskeppäs siskos kattomaan Kiiaa. Neiti painoi viimeksi neuvolassa 10239g ja oli 70.4 cm :whistle: Ja Kiia ei ole lihava vaan hyvin ravittu lapsi :whistle: :heart: :LOL:
 
lhs
Huomenta! Yritin tuossa hiukkasen lukea juttuja, mutta olihan tuota tekstiä kertynyt, kun on aika livahtanut niin, ettei koneelle ole ehtinyt.

Mummun hautajaisia järjestellessä ja miettiessä on mennyt aika, tiukkaa tekee käydä mummun kodissa, yksin ei sinne ainakaan pitäisi mennä, sen olen oppinut huomaamaan :'(
Nyt minua on alkanut vaivata pahat unetkin, tai toisinaan ei ole niinkään pahoja, haikeita ja surullisia kyllä. Toissa yönäkin näin unta, jossa mummu soitti minulle, ja minä onnellisena ihmettelin hänelle, että sinähän oletkin elossa, että me luultiin, että olet kuollut. Siis oli niin todellinen uni, katsoin puhelinta, ja siinä luki mummun nimi ja vastasin hämmentyneenä..sitten menin muka mummun luona käymään, juteltiin ja olin tosi onnellinen kun mummu olikin hyvässä kunnossa. Kuinka kurja herätä tuosta unesta :'( :(
Viime yönä näin ihan kauheaa painajaista, joku kauhea vene onnettomuus, johon minun mies ja lapset joutui, ja meidän poika muka kuoli, samoin mies..Hyi kamala, heräsin ihan hysteerisesti itkien kun mies herätti, kylläpä on pitänyt lapsia halia :'( Miksi sitä pitää tuollaisia nähdä, ihan kuin ei muutenkin päivät pyörisi mielessä vaikka mitä surullista :headwall:

Niin, ja jaksamisiahan minun piti lähettää ja :hug: kaikille joilla on rankkaa, murheita tai muutenvaan paha mieli.

Niin ja onnittelut MaMalle, ihanaa, lisää vauvoja :flower: :heart: Minulla on niin haikeus, kun tämä meidän tyttönen on mitä suurimmalla todennäköisyydellä meidän viimeinen vauva.

Tyttö menee nykyään joka paikkaan, ryömii hirveää vauhtia, ja kaikki kielletty kiinnostaa tietysti kaikkein eniten. Omat lelut ei ole mitenkään erikoisen kivoja, mutta isoveljien pikku-autot on sitten sitäkin jännittävämpiä, jo on saanut renkaitakin irti..ja tyttö löytää niitä joka paikasta, vaikka kuinka muka vahtaan..Samoin paperi, se on meidän neitin mielestä niin jännittävää, eilen viimeksi oli ehtinyt löytää pahvin palan ja siitä mussuttaa irti palan jota sitten imeksi suussaan :/ Sähköjohdon on myös jänniä, jos vaan esim. imuri on esillä, niin heti pitää olla johtoa pureksimassa *huoh*

Soseet minä olen isommommille tehnyt aika pitkälti itse, ja nytkin aloitin omilla, mutta nyt ihan hävettää, kun olen lipsunut välillä valmiisiin, tosin aika vähän meillä edelleenkään kiinteitä menee..Meidän kirppunen on niin pieni syöntinen. Tuntuu, ettei voimat riitä soseiden tekoon ja pakastamiseen, hyvä että isommille saa ruoan pöytään :ashamed: Kaipa se on kohta pakko ottaa itseään niskasta kiinni. Välillä on aina parempi olo, mutta toisinaan tuntuu, etten saa mitään aikaan. :ashamed: :( :'(

Parisuhteen ongelmista on ollut puhetta myös, meillä ollaan viimein opittu puhumaan ja selvittämään välit ennenkuin menee ihan mahdottomaksi riidat, mutta kyllä meillä on tapeltukin ja koettu jos jonkin näköistä kriisiä, kyllä tässä jo olisi aikakin vähän rauhallisemmalle jaksolle. Mutta tosiaan, raskaus, vauva-aika, pienten lasten kanssa arjessa eläminen, ja siihen vielä parisuhteesta huolehtiminen ottaa joskus aika tiukille, ja sanomista tulee herkästi. Puhuminenhan se olisi tärkeää, pitäisi vaan saada sanottua se mikä mieltä painaa. Minä tarvitsisin jo hiukan myös omaa aikaa, tai jotain oman pään tuulettamista, tekisi ihan hyvää viettää ilta kaverin kanssa, ilman lapsia. Mutta ehkä joskus..Eipä minulla noita kavereitakaan juuri ole.

Huh, anteeksi, johan oli taas valitusvirsi :ashamed: :x

Jotain positiivista jos pitää etsiä, niin ilma näyttää nyt vihdoin lämmenneen, ja eilen illalla oli jo tosi lämmin, nyt näyttää myös tulevan ihana päivä, ihana kun voi vaan kävellä pihalle, ilman pukemisia ja tarkenee olla vaikka koko päivän :)
 
mileko: Tässä mittoja tarvittavalle mekolle: Eli rinnan ympärys kainaloiden alta pitäis olla 55-56cm, vatsanympärys 58-60cm ja mekon pituus olka helma mitta 45cm. Pitää olla väljä jotta tuo lapsi voi istua kun maha pullistuu tietenkin istuessa. :D

Tuon uuden minulla olevan mekon mitat: kainaloiden alta rinnanympärys: 54cm, vatsanympäriltä: 52cm ja olka-helma pituus: 45cm. =)
 
onneksi täällä on siis muitakin pulskia vauvoja :heart: Jotenkin vaan tuo Sara on niin kauhean pullea vaikka paino on n.10kg. Aina saa kuulla että on tyttö ollut ruoka-aikaan kotona! Eilenkin oltiin krisun ja tyttöjen kanssa kaupan edessä, niin joku vanhempi mies kurkki vaunuihin että onpas samanikäiset vauvat ja katsoi Saraa uudestan: Tuo on ollut ainakin ruoka-aikaan kotona! Ja eilen kevätjuhlissa mun entinen työkaveri nauroi ja puristeli Saran reisimakkaroita kuinka paksu tyttö onkaan :ashamed: Tuo tyttö painaakin ihan erilailla kuin ikäisensä vauvat, vaikka paino olis suht sama. On kuin perunasäkki nostettaessa :eek: Ehkei ole niin jäntevä sitten tjn?
 
Milli onks sulla vielä ne mitat siitä tunikasta? Sehän vois mennä Saralle mekkona... Ainakin luulisin... Koskas sä sen tarvitsitkaan? Meinaan, että ensi perjantainahan mä meen joka tapauksessa siitä ohi.... Kuvathan sulla olikin jo. Siis tarkoitan sitä punaista, jossa oli sydän rinnassa... Tai sitä vois ainakin sovittaa ensi perjantaina.
 
Enja meillä on joku brion malli... sen saa kumminkin päin. Takapenkille se meillä ainakin meni hyvin, etupenkille ei saa laittaa. Ja lapsi pitäis olla 3 vuotiaaksi asti selkä menosuuntaan (jos mitenkään mahdollista).

Santti Ajattelin kyllä lähteä silleen, että eemeli nukkuin suurimman osan päikkäreistä autossa... Mutta mihin aikaan tuuti ja piituli on menossa? Te joudutte tulemaan samaa reittiä kun minä ja vois ajaa yhdessä. Kun en viittis ihan aamusta lähteä (eniron mukaan mulla kestää 4 tuntia ajaa sinne + stopit).
 
Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:
Enja meillä on joku brion malli... sen saa kumminkin päin. Takapenkille se meillä ainakin meni hyvin, etupenkille ei saa laittaa. Ja lapsi pitäis olla 3 vuotiaaksi asti selkä menosuuntaan (jos mitenkään mahdollista).

Santti Ajattelin kyllä lähteä silleen, että eemeli nukkuin suurimman osan päikkäreistä autossa... Mutta mihin aikaan tuuti ja piituli on menossa? Te joudutte tulemaan samaa reittiä kun minä ja vois ajaa yhdessä. Kun en viittis ihan aamusta lähteä (eniron mukaan mulla kestää 4 tuntia ajaa sinne + stopit).
mulle se on oikeestaan ihan sama koska mennään... tietty päikkäri aikaa olis paras. se on nyt nukkumassa just päikkäreitä. mut jos useesti pysähdytään niin mihin aikaa vaan... ku ei tiiä miten toi meitin neiti oikeen kiukkuaa. tietty jos venytän noita sen unille menoa silleen et sit nukkuis. sano sä mihin aikaa olisit täällä.

Enja mä kyllä voin kehua tota cosmicia. olen tykänny, ainut et on aika tilaa vievä. suosittelen menemään lastentarvikkeeseen ja kokeilla siellä kaikki mahollisia autoon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja milli78:
Mamma3 En ole ostellut Kappahlin vaatteita lapsille, onko ne reiluja kooltaan? Ongelma on se että rinnan ympärys ja masun ympärys on liian pieni monissa mekoissa meidän Saralle :| Eipä mene kotoa löytyvät mekot,eilen jouduin avaamaan sivunapit juhlissa eräästä mekosta että pystyi olemaan sen hetken.. Kaupassa sovitettiin yhtä mekkoa ja yhden jo ostin ja liian pieni oli sekin. Sitten taas 86 ja 92cm alkaa olla liian pitkiä,kun tuolla ei kuitenkaan ole sitä pituutta tällä hetkellä kuin korkeintaan 69cm. Että onpas ongelma taas.
No en tiedä reiluudesta, mutta yhteen aikaan oli siel paljon sellasii joustokankaisia, eli joustosamettia tms. eli antavat ainakin hyvin myöten, eivätkä ahista =)
 

Yhteistyössä