**2007 LOKAKUUN HERHILÄISET**viikko 22

Listaa siistitty, tarkista tietosi! Ilmoita, jos tietosi puuttuvat tai ovat väärin!!

Piituli1974 13.9 rv 36+2 Emma ja Essi A 2135g 44cm B2360g 44cm
Vilma-Onni 14.9 rv 35+6 Eero 2880g 48,5cm
NäkymätönNinni 17.9 rv37+4 Elia 3525g 50cm
Rontti 17.9 rv 38+2 tyttö 3150g 49cm
RäsyNukke 18.9 36+4 2700g 46cm
Viinika 20.9 rv 38+2 Erika 3400g 48cm
ruusumaria 22.9 Eetu rv 38+4 2880g, 48cm
yksäiti84 26.9 rv 38+2 Pessi 3040g 49cm
L-ouisa 25.9 rv 38+4 Pihla 2595g 46cm
santti 27.9 rv 39+4 Siiri 3120g 48cm
tuutilulla 29.9 rv 40+0 Kiia 3080g 47cm
niinukka 1.10. rv 39+2 Venla 3305g 48,5cm
mamma3 1.10 rv 40+2 poika 3240g 49cm
vip1 2.10 Ella 3310g 50 cm
susa79 5.10 rv 39+2 Eeli 3370g 49cm
LillaStina 5.10 rv 40+3 Eemeli 3820g 52cm
Nyty 6.10 yamelia
valkosorsa 6.10. rv 40+2 Valtteri 4070g 53cm
äityli75 9.10 poika 4330g 52 cm
krisu 9.10 rv 39+4 Melina 3870g 52 cm
shenda81 10.10 rv 41+2 Milla 4010g 51 cm
Hemuli-76 12.10 rv41 tyttö 3885g 51cm
tylsä 12.10 rv 40+5 Silja 3990g 50cm
bambi07 13.10 rv 41+3 tyttö 4770g 53cm
tytteli 14.10 rv 40+0 Eemil 2830g 50cm
Lapanen 14.10 rv 41+2 Wiia 3850g 52cm
dogtor 15.10 rv 38 Antton 3260g 49cm
katjanna 15.10 rv 38+6 Aatu 3370g 52cm
Heidi25 16.10 rv 39+0 Annika 3210g 48cm
Topsy2 16.10 rv 39 Minttu 3900g 52cm
tin 16.10 40+4 Tatu 3220g 50cm
mileko35 17.10 rv 40+2 Sanni 4115g 52cm
milli78 18.10 rv 38+3 Sara 3155g 48cm
PuPu10-07 18.10 rv 40+4 Juho 2840g 49cm
Ippuli 21.10 rv 40+2 Aliina 3890g 51cm
Ihs 21.10 rv 41+1 tyttö 3020g 48cm
diipeli 22.10 rv 40+2 Jesse 3580g 51cm
tilda77 22.10 rv 40+6 poika 3920g 53,5cm
eevin äiti 22.10 rv 39+6 Leevi 3740g 52cm
henkka81 23.10 rv 40+3 Veeti 4350g 53cm
tiipii 23.10 rv 41+0 Silja 4040g 52cm
keiju07 24.10 rv 40+1 Viena 3040g 48cm
milla-maria 24.10 rv 41+3 poika 3465g 52 cm
Mammoliino 25.10 rv 39+3 Silja 3495g 49cm
pikkumyy 25.10 rv 40+2 poika 3660g 52cm
Enja 25.10 rv 42+0 tyttö 3306g 50cm
Tinakenkätyttö 26.10 rv 39+6 tyttö 4005g 50cm
Dirlittan 29.10 rv 41+3 Eemi 4065g 52cm
Leya 29.10 rv 40+0 Essi 4060g 51 cm
Minsu 29.10 rv 42+4 Mea 3800 g 51,5 cm
Äitivaan 2.11 rv 41 poika 4215g 53,5cm
piippu 2.11 rv 42+1 Ella 3910g 52 cm
Oliivia 4.11 rv 42+5 Hilma 3990g 50cm
Toivotaan 5.11 rv 42+3 Noora 3580g 49cm
Pepisa 6.11 rv 41+1 Leo 3840g 53 cm
hipkukka 7.11 rv 42+2 poika 4360g 56cm
MaMa74 8.11 rv 41+3 Ilona 4840g 53cm



http://keskustelu.kaksplus.fi/t869871
http://keskustelu.kaksplus.fi/t954633
http://keskustelu.kaksplus.fi/t962291
http://kaksplus.fi/keskustelu/t967463
http://kaksplus.fi/keskustelu/t986352
http://kaksplus.fi/keskustelu/t992104
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1010530
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1016398
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1033476
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1038799
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1045424
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1052258
 
Minäkin voisin kokeilla niiden hedelmäsoseiden tekoa itse. Eli siis keitänkö vaan vaikka esim. päärynää ja sitten soseutan sen ja voin sitten pakastaakin? Mulla olis pakkasessa mustikoitakin, niihin en oo laittanu sokeria ollenkaan, mitä voisin tehä niille?
Annatteko te muut banaania ihan sellasenaan haarukalla muusattuna? Minä oon antanu, en muista täältä vaan lukeneeni niin ajattelin että kai sitä kumminkin saapi antaa...vai? Tuon banaanin avulla Silja oppi syömään myös niitä hieman kokkareisempiakin ruokia.

Antakaa nyt joku hyvä sekotusvinkki että miten tulee hyvää hedelmäsosetta mitä voin sitten kans pakastaakin! :wave: Itse oon allerginen melkeen kaikelle, mutta kyllä kai sitä tytölle uskaltaa kumminki syöttää... :whistle:

Hitto minä oon avuton näissä asioissa :ashamed: No aattelen varmaan vähän liian vaikeesti näitä soseiden syömistä...imetys oli niin yksinkertasta näihin verrattuna :headwall:
 
Huomenta:)

Olipa Dogtor avannut aikaisin uuden pinon :LOL:

Tänne ei uutta, Eemi ryömii kuin mittarimato joka paikkaan, koittaa vetää itseään ylös ja istumaan siinä onnistumatta, nousee konttausasentoon mutta siitä kaatuu..
Ja tämä kaikki tapahtunu ihan parissa viikossa, hurjan nopeasti sitten tapahtuu se kehittyminen kun se lähtee vauhtiin.
Eemi täyttää perjantaina 7kk, ja musta se on haikeeta! Tuntuu että mulla ei ole enää sellaista pientä vauvaa, vaan tuollainen ihana ikiliikkuja apina :LOL: Sylissä vääntää ja kääntää, veivaa ja keikkuu..Koko ajan pitää olla liikkeessa ja tutkia jotain, ei ole tosiaan mikään sylikissa tällä hetkellä, kun jossain vaiheessa tuntui että aina saa olla sylittämässä..

Nyt olen ollut vajaan viikon imettämättä, Eemi vaan pikkuhiljaa alkoi "hylkiä" rintaa, otti pari hörppyä ja lakkasi, taas hyöri ja otti pari hörppyä..maitoa mulla tuli edelleen reippaasti. Aloin koittaa pullosta antaa maitoa, tähän astihan se on ollut aika nihkeetä. Nyt Eemi juo mieluusti maitonsa pullosta, ja tissille vaan suuttuu.
Näin meillä on noi kaksi aiempaakin tehnyt, ihan itekseen pikkuhiljaa luopuneet tissistä. Olisin kyllä mieluusti vielä imetellyt, mutta ihan hyvä näin, ei tarvitse pohtia sitä vieroittamista ja toisaalta jos se käsileikkaus tulee piankin eteen, niin voi luottaa että Eemi osaa ne maitonsa juoda pullostakin kun olen siellä operaatiossa.

Huomenna meillä Eemillä lääkäri, niiden jalkojen ihottumasta, sain ajan ihan allergialääkärille, saa nähdä mitä se meinaa. Mulla epäilys muutamasta eri ruoka-aineesta mistä se voisi tulla, mutta saa nyt nähdä olenko oikeilla jäljillä. Ihottuma ei onneksi Eemiä vaivaa, ja on pysynyt asioissa hurjalla rasvaamisella. Ja ihottumaa vain jaloissa ja ajoittain posket kuivuu, se on hyvä. Muutaman kerran on mennyt takapuoli rikki, mutta se on saatu ilmakylvyillä ja rasvalla kuriin. Kun on kokemusta Idasta, jolla oli hurja atopia ja maitoallergia vauvana, niin tuntuu että nyt osaa olla jotenkin valppaana ja tietää noista rasvoistakin.

Olipahan selostus..taidan mennä jatkamaan siivousta, ja sitten kahvinkeittoon niin kauan kuin toi minun ikiliikkujani nukkuu vielä:)

Ihanaa alkavaa viikkoa!
 
Kotona ollaan :wave: Mites täälä onkin näin hiljasta näin aamulla?

Reissu meni ihan hyvin ja oli kiva käydä jossain muuaallakin ku kotikylällä.Lauantaina oltiin päivä korkeasaaressa mitä nyt aamulla pyörähdin Nummelassa.Inhotti vain kun ystävillämme joilla olimme viikonlopun niin heillä on tapana tehdä ruokaa vasta YÖLLÄ (jolloin itse kyllä normaalisti nukun) Aamupalan he syövät päivällä joskus ja sitten n.20-00 lämpimän ruuan.Itselleni se oli kauheaa koska oon tottunu syömään aina 5 krt päivässä tiettyyn kellon aikaan.Kuulemma ei oikein ehdi aamupalaakaan syömään kun lapsi on siinä.Huh,kyllä se miusta on omasta navasta kiinni ehtiikö syömään vai ei oli lapsia tai ei.No joo se siitä...

Mie oon taas kipeenä,ketuttaa |O Palaan myöhemmin lukemaan tein juttuja..tyty huutaa..,.
 
HUoMENTA :wave:

tiipii hedelmäsoseita voit ite tehä just tolleen,että keität esim.päärynää tai omenaa tms. ja sitten sen soseutat ja hedelmäsokerii voi lisätä ja sitten pakastaa.
Mä olen antanut mein typylle myös banaania. Omasta banaanistani pieniä paloja murtanut.
Hirveestihän banskuu ei kannata kerral antaa,et ei mee masu kovalle.

Meillä on melina flunssassa :( eilen illal oli kuumettakin,mutta aamulla ei enää onneks ollu.
Itekki oon tässä jo juonu 2kuppii teetä,kun kurkkua kutittaa siihen malliin :kieh:

Dogtorille kiitos uudesta viikosta :flower:
 
Tuli tuosta dirlittanin apinanpoikasesta mieleen :D että vieläkö teidän vauvat viihtyy sylissä? Meillä kun se sylissä olo on just tollasta riekkumista ja keikkumista :kieh: ei siis viihdy enää hetkeäkään sylissä :'( maidon sentään vielä sylissä juo,mut ei muuta..äiti kun haluisi välillä helliä pientä vauvaansa :)
 
huomenia kaikille ja dogtorille kiitokset uudesta pinosta :D

meillä venlukka menikin tossa parikymmentä minuttia sitten ekoille unille..riekku jo viiden jälkeen ylös..ihme et jaksokin valvoo melkein ysiin..
nyt tosiaan tyty on nukkunut vaan enää kahdet unet päivässä..näin aamusta 1-2h ja sitten tossa klo 14 hujakoila pari tuntii..ja illalla edelleen käy siinä kaheksan kantturoissa nukkumaan..

pitäsköhän minunkin kokeilla ite tehdä noita hedelmäsoseita kaupan noita hedelmä juttuja on tullu vaan syötettyy..bananiihan venla ei suostu syömään ollenkaan..mikähän lie..muutaman murusen saattaa minun bananista ottaa,mutta sitten nappaa suunsa niin tiukasti kiinni et ei tartte mitään laittaa..

meillä söikin tänä aamuna ihan normi kaurapuuroo pitää varmaan ruveta sille antamaan..vai olikohan sitten niin nälkä et kelpas senkin tähden..herkkuu on se riisi puuro siinä paketissa..jossa hiutaleet sekoitetaan maitoon tai veteen olikohan se nyt piltin vai minkä..

krisu kyseli et viihtyykö mukulat enää sylissä..meillä ainoastaan silloin kun on väsynyt..nyt on ruvennut väsyneenä imemään peukaloa :eek: ja painaa päänsä oikein olkapäätä vasten..tai sitten olla lellottaa lattialla jonkun pehmorutnikkaan päällä rätti suussa :eek:
se sylissä olo on kyllä aikamoista lekkamista..pyöritään puolelta toiselle,pärryytetään..tai voi kyllä sanoo et meijän tyty sylkee..ei oikein tuo pärryytys ota onnistuakseen :D
sylissä kyllä juo maidon..

mies lähti töihin johonkin palaveriin..on koko tehdasta koskevaa asiaa..mitähän lie.. :eek:

se on tän viikkoo isyyslomalla |O ihan kivaa sinäänsä..kunhan nyt saatas taas nää asiat taas mallillee..
siskoni tulee torstaina..pitäs kaaaameen kauppalapun kanssa lähtee kauppaan,lupasin isän synttäreille tehdä täytekakun,voileipäkakun pari hyytelökakkua,sekä kuivakakun..pitäs vissiin tuo kuivakakku tänään tehdä..eipä se nyt kylmässä enne lauantaita märkäne..ja sit mies tuon talon maalauksenkin kanssa hötkyilee,et pitäs sekin kai tällä viikolla alottaa..
perjantai menee varmaan tuolla meikäläisten mökillä,äitiä avustaessa..mutta eiköhän nyt yhet juhlat saa järjästettyä.

 
Tällä mammalla on ollut taas sitä elämää, eikä ole paljon ehtinyt koneella käymään.... :LOL:

Lauantaina olin saunomassa ja kylpytynnyrissä lillumassa (lue ryyppäämässä).... :whistle:

Ja sunnuntaina olikin taas kokous Lahdessa, ja muutenkin ihan tapahtumarikas päivä....enpä ole ennemmin joutunut autoja hinailemaan van nytpä tein senkin ja vieläpä motarilla (jossa siis mieheni mukaan EI SAA hinata ketään)ja varsinkaan tehdä U-käännöstä siinä kohdassa jossa poliisit voivat kääntyä :whistle: :whistle: mutta minkäs teet kun kaveria piti käydä auttamassa.

No joo mutta nyt täytyy lähteä viemään tuplavaunut matkahuoltoon ne saivat uuden kodin Jyväskylästä. Ja sitten kaverin tytön nimppareille. Mutta yritän ehtiä päivemmällä lukemaan lisää.

*muoks ja dogtorille kiitos pinosta*
 
Huomenta! :)

Meni suhteellisen nopeasti kastetilaisuus, vuorotellen mentiin eteen kastamaan ja muuten kaikki vastaukset piti sanoa yhteen ààneen papille.. Siis kun pappi kysyi esim. Annammeko lapsemme Jumalan lapseksi ja meidàn piti vastata Kyllà ;) Oli pappi vàhàn erilainen kuin suomalainen, suuttuikin kun joku otti valokuvan ja oli kieltànyt... :D:D Temperamenttia siis lòytyi :D Meidàn kohdalla pappi sitten tuumasi ettà tàstà vauvasta hàn tykkàà :D:D:D Harmittaa vaan kun ei sitten ollut enàà mitààn juhlaa....

Hedelmàsoseista itse olen tehnyt pààrynàstà ja omenasta, hòyryllà keittànyt,soseuttanut ja pistànyt sellaisenaan sitten pakkaseen. Muut hedelmàt olen sitten ostanut jo valmiina kun ei tààltà tahdo lòytyà ihan kaikkea kun mennààn kausittain.. Nyt voisi ruveta tietty tarjoaamaan kirsikoita tuoreena, mansikoita jos uskaltaisi mutta mutta katsotaan :) Josko pian voisi antaa ilman keittelemistàkin noita hedelmià ??

tin me tullaan suomeen tuossa heinàkuun alussa ettà hyvin ehdit tyhjàtà lindeksin :D:D mutta àlà nyt sentààn H&M: kin :LOL:
 
sylittelystä meillä jaksaa olla ihmeen pitkääkin sylissä..siis jos on jotain leluja vaikka miula kädessä kateltavana.Lattiallakin on paikallaan aika paljon vaikka jo ryömiikin.Aika rauhallinen tuo typy miun mielestä on,tykkää katsella kun muut lapset hilluu ja juoksee jne. Aika moni kaveri onkin sanonut että "käy kateeksi kun teillä on tommonen rauhallinen lapsi" =)

Mie oon antanu Ellalle alusta asti tavallista kaurapuuroam ja aamuisin annan neljän viljan puuroa,mietinkin just jos väsäisin vispipuuroa..näiköhän uppois?

hedelmäsoseista annan sekä kaupan että tavan hedelmiä,usein rapsutan päärynästä paloja mitä annan sekä harvoin banaania kun ei oikein tykkää siitä varsinkaan pelkästään.

Mie oon vähän miettiny josko tuo tyttö vierottaa itsensä rinnasta,saman tekee ku Eemi että pari hörppyä ja sit ei enää...rupee vaan venkuilemaan.Muualla ei suostu enää tissistä ottaa kuin kotona.Matkalla ei suostunu ottaa kertaakaan,mikäköhän siinäkin on?Jos sama jatkuu vielä niin vaihdan miekin pulloon ja korvikkeisiin.
 
Mä olen kanssa miettinyt tota vispipuuroa tai mannapuuroa antaa eemelille... Normi kaurapuuro ei oikein maistu niin hyvin kuin nuo puurojauheet. Tetroja annetaan lähinnä tuolla reissun päällä, kun ei jaksa kylässä alkaa keittämään pojan takia puuroa.
Mutta siis syö ihan kaikenlaista.

Tänään kokeiltiin ekan kerran noita 8kk pöperöitä. Hitto siellä on isoja kokkareita. Yritin vetää pahimpia äsken haarukalla. Muuten uppos ihan hyvin.
Nyt yritän saada äijää nukkumaan, että pääsisin jatkamaan siivoamista. Mutta tuolla se kuuluu höpöttävän vaunuissa. Kai se on pakko mennä kohta heijaamaan noita vaunuja...
 
Hitto tuol ulkona on kylmä |O Tuulee niin pirukseen ja minuu palelee. Tietty vois pukee enemmän päälle mut siltikin :kieh: Ihana auringon paiste kera kovan tuulen :headwall:

Oliivia minkälaista säätä siellä on? *miettii jo mitä pakkaa mukaan* :D
 
Heipparallaa,

Minä en ole ehtinyt koneella istumaan kahteen päivään. :eek: Tuolla ulkona tulee kökittyä kaikki aika. Kukkapenkkejä olen laitellut ja nyt alettiin pystyttämään piha vajaa tuolle rakennus aikaiselle romulle. Vihdoinkin saa siivottua polttopuut, kattotiilen jämät ja kaiken muunkin sonnan tuolta pihan perältä piiloon =)

Apinanpoikanen siirrettiin eilen omaan huoneeseen kun ei siitä nukkumisesta samassa huoneessa tullut enää yhtikäs mitään. Aina kun menin illalla tuonne huoneeseen että alan nukkumaan niin johan alkoi poika pyöriä ja sen jälkeen heräilikin vähän väliä. Viime yönä heräsin kahden aikaan ja valvoin tunnin kun ei pojasta ollut kuulunut siihen mennessä mitään. No sain onneksi sitten unen päästä uudestaan kiinni, mutta sitten heräsin puoli viideltä seuraavan kerran, eikä vieäläkään ollut kuulunut mitään. Tämän jälkeen lähdinkin jo katsomaan että hengittääkö ja oli kyllä virhe mennä kuikkimaan tuonne huoneeseen. Saman tien alkoi pyöriminen ja piti sitten imettääkin, mutta hengitti sentään ;) :D Vitsi sitä on tyhmä kun aina pitää muka varmistella hengittääkö vauva.

Pitää lähteä selailemaan tarkemmin viestejä kun äsken yritin lukasta vaan ylimalkaisesti läpi.
 
Katjanna: Eli meidän kannattaisi siis siirtää meidän akkeli vaikka autotalliin nukkumaan niin saatais täydet yöunet joskus...? :D Ei vaan, voi kun meillä olis yksi ylimääräinen huone minne törkkästä toi naikkonen nukkumaan, mulla alkaa ihan oikeasti hupi loppua tän yöheräilyn takia. En pääse enää sängystä aamuisin heti ylös, tuottaa tosissaan tuskaa :( Muutenkin jatkuvasti saa tuota viihdyttää, kiukkuaa heti jos viihdytyskeskus ei pelaa :kieh: Ihme vetkuamista ja ketkuamista koko tytön oleminen ´päivällä ja yöunille mennessä sama homma. Oon ihan poikki..
 
Tervehdys kaikille :wave:

Ilona on oppinut viimeaikoina hurjasti uusia juttuja eikä pieniltä haavereiltakaan olla vältytty..Ilona oppi jokunen päivä sitten istumaan itsekseen, nousee siis itse istumaan. Ryömimistä typy on harrastanut jo jonkun aikaa ja nyt sitten oppi konttaamaan..takaperin :LOL: Kieltämättä hauskan näköistä tuo taaksepäin konttaaminen, toivottavasti löytyy jossain vaiheessa se vaihde eteenkin päin :D

Jaksamisia kaikille yökyöpelien äideille :hug: Palataan taas asiaan paremmalla ajalla...
 
miten täällä on näin hiljaista? Missäs kaikki luuraa?
Ihan piti silmiä hieraista kun istuin koneelle että onko täällä näin vähän tullut tekstiä aamun jälkeen??

Puuroista, meillä Eemi syö oikeastaan aina kaurapuuroa, aamunhyvä pikahiutaleista teen ja siihen sekoitan aina jotain hedelmä/marjasosetta..Eemin suurta herkkua. Kerran on syöty mannapuuroa, ei ollut menestys. Valmispuuroista olen koittanut sitä banaani-riisi puuroa, kyllä Eemi syö, mutta kaurapuuro on ykkönen :)

Mitähän muuta piti...ei kai ollut muuta, kun ei ollut täällä tätä tekstiäkään:)

Ai niin..LS: miten Eemelin paise?
 
onpahan ollu hulinaa ja vilskettä koko päivä..piti pinokin avata yöllä että saan kerrankin itse avata sen :LOL: vaihdettiin koko kämpässä tänään järjestystä pojun liikkumisia ajatellen,nyt on johdot ja vaaralliset paikat piilossa..aamulla oli kunnon veetutus päällä ku ukko kaatoi mustikkasose purkin meidän limen väriselle sohvalle :kieh: kyllä sai kuulla kunniansa ja sen että keittiö on paikka jossa poika syötetään,ei olohuone tv:n ääressä..

huomen aamulla ois 9 se hammalääkäri pojalla,antaakohan suuhunsa katsoa,saadaankohan kiiltokuva tai tarra mukaan käynnistä :LOL:

ääh,hirveesti ois taas asiaa ollu mut pää pätkii :headwall: :LOL:
 
Kiitoksia dogtorille uudesta pinkasta :flower:

ei oo oikeen tänne puolelle ehtiny mitään kirjotella, tuonne kerhoon kävin jupinoimassa..

onko kellään muulla semmosta ongelmaa vauvan kanssa että ei nuku muualla kun kotona ? siis meijän neiti nukkuu vaan kotona omassa sängyssä tai vaunuissa :headwall: joskus olis kiva iltasellakin käydä kylässä mut unet sattuu just 15-18 välille.. vaikka olis kylässä pinnasänky taikka vaunut niin ei nuku ei! |O pari kertaa säkällä on nukahtanu omiin matkarattaisiin... mut eipä nuku esikoinenkaan kylillä..ei päikkäreitäkään vaikka kotona käy sänkyyn heti kun sanotaan et on uniaika :)

Meillä ei edelleenkään ryömitä.. kääntyy selältä mahalleen ja toisinpäin ja tänään siis tuli 7kk täyteen =)
 
meillä on ollut miehen kanssa tänään maalaus sessio.saatii talon etupuoli maalattua..kyllä on hommaa..ihan ku olisin tiejyrän ale jääny..
miun vanhin tyty katto venlan perään..lupasin sille maksaa kympin ja mies lupas kans antaa kympin..

hiljasta on..taijan miekii piipahtaa kerhon puolella ja kampeutua nukkumaan..kuitenkin tuo herhiläinen nousee jo kukonlaulun aikaan ylös..
 
Moikka!
Ei taas kerkee/jaksa kaikkia juttuja lukee viime pinosta..

Meillä syödään purkki-hedelmäsoseita. Liha/kalasoseet teen aikas pitkälti ite. Eerolle maistuu onneks kaikki, mitä suuhun laittaa. Kaurapuuro uppoo hyvin, laitan hedelmäsosetta lisäksi.

Eerolle puhkes ylös eka hammas, kulmahammas. Nyt hokas, että kun alahampaat ja sen kulmahampaan pistää yhteen, siitä lähtee kiva ääni... Kiva yrittää toista kieltää. Sit vaan purulelu käteen, että pureskelis sitä. Toinen etuhammas puhkee ihan näinä päivinä ylös. Väliin jää hetkeks tyhjä kolo :whistle:

Tänään oli Onnin kerhon kevätjuhla, eikä poika suostunut edes istuun muiden kanssa, saati esiintyyn. Mun sylissä istui koko juhlan. Huomenna on sitten kevätretki, mutta eilen jo sanoi, ettei sinne mene. Saas nähä....

Nyt Täydelliset naiset!!
 
No hiljasta on juu!! Mut niin se taitaa tämä kesä olla väkisinkin... enemmän kaikille elämää :D B) .

Meillä oli viikonloppuna kaikkea kivaa pientä ohjelmaa ja nyt olen hiukan pihahommiakin saanut tehtyä. Nyt sitä on kiitollinen, kun tulee edes joku pieni juttu tehtyä, vaikka hommaa jää vielä vaikka kuinka ja paljon. No, pikkuhiljaa ja olen ihana kun saa edes jotain tehtyä. Tänään istutin eilen ostettuja taimia, tein yhden ihan uuden penkinkin (ei siihen tosin paljon tullut, muutama ruusu jne). Alkaa omenapuut oleen kukassa. Olen odottanut, että eikö kukaan avaa kesäkuvien/pihakuvien pinoa tuonne kerhoon, mutta kai se on mun joku päivä räpsittävä jotain edes, jos saisin muutkin innostuun :) . Tahtoo nähdä kaikkien pihat, vaikkei kummempaa olisikaan :attn: :attn: .

Viikonlopun yks ohjelma oli, kun vein kaksi pienintä taidetunnille :) , pitäskin kuvaa laittaa joskus tässä myös. Pikku neiti oli aivan otettu, "yski" tärkeenä koko toimituksen ajan ja lopulta jo melkeinpä "ui" taideteoksessaan :D :heart: . Oli siis iso paperi, johon vauva vaippasillaan, käteen iso pensseli ja kippoon kermaviiliä ja karamellivärejä. Nyt on meillä tehty melkoinen maitoaltistus, söi innolla sitä kermaviiliä pensselistä ja iho oli melkoisessa kosketuksessa. Olis muuten voinut tulla pahat jutut, jos olis ollut allerginen. Vähän taisi masu kuivaksi mennä ja jotain pientä näppyä tulla, mutta ei kummempaa onneksi. Hauskaa oli ja äiti räpsi kuvia!

Meillä on typy nyt melko tyytyväinen tapaus, pääsee liikkumaan, niin viihtyy omilla tutkimusmatkoillaan. Ja sitten jos kitisee kun vaikka syödään, on ihana, kun tuon voi jo nostaa pöytään seuraksi. Nyt kun välillä kaikki kolme tyttöä on pöydän ääressä yhtäaikaa, oikein hätkähtää ja tuntee itsensä äärettömän rikkaaksi :heart: . Nyt on jotenkin siinä keittiön pöydän ääressä huomannut konkreettisemmin, että meitä on todellakin enemmän kuin ennen ja se on tuntunut pelkästään hyvältä tietysti :heart: . Samalla olen muutenkin nyt nauttinut tästä isosta vauvasta, en pelkästään haikaillut sitä vastasyntyneen aikaa. Varmasti ajoittain haikaan aina ihan sitä sairaala-aikaakin jne, mutta nyt on ollut jo tovin hyvä olo siitä, että meitä on nyt viisi ja enempää ei tule. Siis mites mä nyt tätä selitän, toisaalta siis on ihanakin että tuo vauva kasvaa (toisaalta sais pysyä aina pienenä, just vaikka tän kokoisena), vähitellen pystytään aina vaan vapaammin tekeen juttuja jne. Nyt ei ole yhtään vauvakuumettakaan, onneksi :LOL: . Nyt mennään ja ollaan näillä, välillä haikailen varmasti, mutta luulen, että oikeesti tämä kolmas kaikessa ihanuudessaankin alkaa oleen mulle ja meille tarpeeksi. Äh, en mä nyt osaa pukea ajatuksia sanoiksi, olkoon.

Tänään tuossa saunan jälkeen pohdin ääneen myös sitä, millasta meillä olisi, jos tuota "vahinkoa" ei meillä olisi. Olisi todella outoa!!! Ja jännä, miten erilaista meidän elämä sitten olisi, olisi oikein hauska nähdä jostain pallosta, miten elämä nyt kulkisi, jos vauvaa ei olisi. Minä olisin ollut jo jonkun aikaa töissä, meillä olisi miehen kanssa selvästi vapaampaa tämä oleminen jne jne, mutta ei ei, kyllä tän kuuluu näin olla :heart: :)

Mitäs vielä höpisis, että sais hiukan tekstiä pinoon :kieh: . Liekö ikinä ollut, että maanantaina ei meinaa yksi sivu täyttyä :eek: ! Missäs muuten Minsu on? Ja Mileko mites Sanni jakselee, onko iho jo normaali?

No, ehkä mä en ala tässä väkisin höpiseen :LOL: . Meen tekeen salaatin tzatzikilla ja sohvalle mars :wave: , kerhon kautta tietty :) .

Minkäsmoinen jengi muuten on Milekolle menossa sitten 7. pv viikonloppuna? Alkaa tapaamiset ihan tosissaan lähestyä :D ! :LOL: Mitähän niistä tulee :whistle:
 
Ei voi olla totta, toi pitkä juttukaan ei vielä vaihtanut sivua :eek: . Tinakenkätytölle pitikin sanoa, että meillä kun nukutaan kaikki päikkärit (ne vähäiset :kieh: ) ulkona rattaissa, niin kyllä tuo ne nukkuu missä vaan. Se miten yöt nukutaan muualla, testataan sitten Jyväskylässä :kieh: :kieh: :kieh: . Ei olla aikoihin vauvan kanssa yötä missään oltukaan, eli saapahan nähdä ;) . Mies vaan pyöritteli silmiä, kun oikeestaan äsken vasta paremmin puhuttiin tuosta viikonloppureissusta. Kun siinä pohdin, että mitenkähän n 5 vauvaa nukkuu samassa mökissä :snotty: . Vai nukkuuko :kieh:
 

Yhteistyössä