20 vuotta yhdessä , turhaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kari 40v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kari 40v

Vieras
20 vuotta yhdessä 3 lasta ja vaimoni ei ole osoittanut minkäänlaista kiinnostusta minuun , kylmä välinpitämätön , aina välillä saan tussua (kerran kuussa) mua vituttaa mitä teen ! Päässäni pyörii kauheita ajautuksia , mitä jos se pettää mua . Sillä tuntuu olevan aina hauskempaa muiden kanssa kuin minun !Keskustelukin tuntuu olevan todella vaikeaa , ainakin minulle varsinkin kun vaimosta kaikki menee ihan hyvin !!!

Ensimmäiseksi kiinnitin huomiota siihen kun kirjoitat että: ""saat"" vain kerran kuussa. Olet siis ottamassa. Rakasteluhan on kahden kauppa, sitä ANNETAAN JA OTETAAN, otetaan oikeastaan enemmän huomioon sen toisen tarpeet.

Ja toinen juttu: 3 lapsen äiti, ja luultavasti käy työssäkin kodin ulkopuolella. Mutta joka tapauksessa. Kuinka väsynyt hän on, onko kodin ""pyöritys"" hänen vastuullaan. Kuinka omatoimisesti sinä aviomies ja isä osallistut kotitöihin???? Naisena voin sanoa että jos suhde muuten toimii ja ei ole liian väsynyt niin kyllä se seksikin sitten lähtee toimimaan.

Onko teillä mahdollisuutta olla kahdestaan, ilman lapsia, aivan kuin joskus silloin seurusteluaikana? Vaikka joku ilta, jos ei koko viikonloppua, voisitte huomioida vain toisenne.

Parisuhde kurssi? Minä ainakin olisin ihastunut jos mieheni (jos se vielä olisi mulla) olisi ehdottanut jotain sellaista.

En usko että vaimosi on uskoton, en usko että se jaksaa kertakaikkiaan ""hoidella"" jotain toista miestä perheen sivussa. Jäta vain ne epäilyt mielestäsi nyt HETI!

Mistä ja miten olen yrittänyt keskustella vaimosi kanssa? Osaatko otta asiat esille niin että ei tunnu siltä että syytät häntä jostain? Jos minua esim. haluttomuudesta syytettäisin niin menisi halut seuraavaksi kuukaudeksi. :)))

Toivottavasti ette päädy eroon. Onnea!

Ihan ekaksi kannattaa katsoa itseään peiliin ja olla rehellinen itselleen. Miten osoitat vaimollesi, että rakastat, arvostat ja kunnioitat häntä niin naisena, vaimona kuin lastesi äitinä? Jokainen nainen kaipaa huomiota, hellyyttä, arvostamista, kauniita pieniä sanoja, jotta hän huomaa olevansa haluttu, tykätty ja ihailtu. Osoita vaimollesi kaikin mahdollisin tavoin, että hän on sulle tärkeä ja haluat häntä aivan yhtä paljon, kun joskus suhteenne alkuaikoina. Kehu häntä usein, anna kiitosta kun sen aika on.

Millainen rakastaja sinä olet? Onko seksielämänne vaimoasi tyydyttävää? Jos ei, niin mikä mättää? Mitä voisit tehdä toisin? Koska olet tuonut jotakin uutta seksielämäänne vai onko se aina sitä samaa? Oletko kertonut hänelle toiveistasi, oletteko ylipäätään puhuneet seksielämästänne?

Keskity rakasteluissa joskus vaihteen vuoksi ainoastaan häneen ja hänen nautintoonsa, hyväile häntä kaikin mahdollisin tavoin oikein pidemmän kaavan mukaan - sinä saat kyllä ""palkkiosi"" siitä aivan varmasti. Älä hosu, vaan malta rakastella kaikessa rauhassa ja ajan kanssa.

Miksiköhän hänellä on aina hauskempaa muiden seurassa? Millainen seuraihminen sinä olet? Oletko tosikko, turhan vakava, työ- tai muiden huolien uuvuttama, tuppisuinen jörättäjä, ärtyisä tai jopa kiukkuinen? Jos, niin ei ihme, jos vaimosi rentoutuu ja viihtyy mieluummin muiden seurassa.

Tee itsestäsi niin haluttava ja mukava ihminen kuin mahdollista, koskaan ei ole liian myöhäistä muuttaa itseään. Ota rennommin, muista, että huumori piristää ja keventää kummasti arkea, hassuttele, ole hauska ja iloinen, ota positiivinen asenne elämään ja kohtele vaimoasi kuin prinsessaa - anna hänen tuntea olevansa maailman ihanin nainen - johan on kumma, jos ei nainen siitä lämpene, jos vielä rakastaa ja välittää sinusta. Jos ei, niin sitten voi olla liian myöhäistä. Onnea elämällesi ja parisuhteellesi!

sen kerran kun vaimo haluaa yleensä tyydytän hänet ennen itseäni ja se kyllä sujuu mutta näin normaalioloissa
en havaitse muutakuin välinpitämättömyyttä , se ei koskaan soita mulle tuntuu ettei välitä musta lainkaan , menee omia aikojaan nukkumaan, jos on se väsynyt tekee päivät duunia. Hommasi pessarin jokin aika sitten mutta ei meidän seksi.elämä yhtään kohentunut ja itse ole yleensä kumi miehiä koska se on siistimpää ja akti kestää kumin kanssa kauemmin mutta vaimo halusi sen ja piste.

juuri tuota mä pelkääkin koska syyt sen hankintaan olivat niin erikoiset tosin harrastimme silloin tällöin suojaamatonta seksiä varsinkin jos olimme olleet yhdessä ulkona ja pienessä huppleissa mutta en itsekkään usko sen olleen itsetarkoitus.Tällä hetkellä olemme lähestyneet tätä kriisinhallintaa tekstiviesteillä sillä uskon että emme pysty kasvotusten aloittamaan tätä keskustelua joten helpompi näin , en edes uskalla juoda viinaa sillä homma saattaisi räjähtää käsiin !

Jokainen mies kaipaa huomiota, hellyyttä, arvostamista, kauniita pieniä sanoja, jotta hän huomaa olevansa haluttu, tykätty ja ihailtu. Osoita miehellesi kaikin mahdollisin tavoin, että hän on sulle tärkeä ja haluat häntä aivan yhtä paljon, kun joskus suhteenne alkuaikoina. Kehu häntä usein, anna kiitosta kun sen aika on.

Aivan oikein Kari40 - tietysti tuon kaiken kirjoittamani pitää toteutua molemminpuolisesti, MUTTA kun kysyit neuvoa/mielipiteitä, ajattelin aloittaa siitä, mistä on helpointa aloittaa eli tutkailemalla sitä omaa käyttäytymistä. Uskon nimittäin vahvasti siihen, että niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan. Jos haluat pelastaa liittonne, mikset aloittaisi muutosta tutkailemalla itseäsi - vaimosi kyllä huomaa mahdollisen positiivisen muutoksen ja JOS hän haluaa myös jatkaa yhteistä elämää ja jos hänellä on vähääkään järkeä päässä, hän kyllä seuraa esimerkkiäsi ja alkaa myös muuttumaan parempaan suuntaan. Voihan olla hyvinkin, ettei sinussa ole mitään ""vikaa"" tai muutettavaa, enhän minä sinua tunne, mutta pieni itsetutkistelu on ihan hyvä aina silloin tällöin meidän jokaisen kohdalla. Näytä vaimollesi, että sinusta kannattaa pitää kiinni ja että olet rakastamisen arvoinen mies.

Oletko muuten sitä mieltä, että kaikki tuo, mitä ekassa viestissäni kirjoitin, on ihan hölynpölyä vai oliko siinä jotakin ideanpoikaista?

No viinanjuonti ei ainakaan paranna yhtään mitään, vaan päinvastoin pahentaa tilannetta. Yksikään parisuhde ei ryyppäämisestä parane ja sitäpaitsi mieskuntokin siitä ajan kanssa kärsii, kuin myös muutenkin ulkonäkö ja terveys. Hyvä, että olet jättänyt viinan, siitä täydet pisteet sulle!

Taidat olla vähän mustasukkaista sorttia? Mustasukkaisuus on tiettyyn pisteeseen asti ihan normaalia, mutta jos se menee siihen, että epäillään toista jatkuvasti - usein aivan aiheetta - ja aletaan vahtimaan toisen menoja, tehdään tarkastussoittoja ja aletaan pitämään kaikenmaailman kuulusteluja, niin se on jo liikaa. Et tee sillä muuta kuin hallaa ja karkotat vaimosi taatusti vielä kauemmas sinusta.

Pelkkää asiaa kirjoitit ja olenkin yrittänyt ehdottaa seksileluja ja muutosta ko.touhuun juuri niinkuin vaimo haluaisi mutta tuloksetta eikä meillä se harva seksi mikään ongelma ole , olen oppinut elämään sen kanssa ja vasen käsi on jo tuttu.Olen mielestäni huomioinut vaimoani päivittäin mutta ilman vastakaikua . Se Pessaarin hankinta jo epäilytti mua mutta jätin asian sikseen ! Se mikä mua vaivaa ettei vaimo soittele mulle ja kysele kuulumisia kuten minä päivittäin jos en soita luulee että olen suuttunut ja vaimosta en löydä sellaista välittämisen merkkejä että välittäisi jotenkin minusta . Eikä meillä sellaista yleistä keskustelua ole kuin harvoin , olen yrittänyt melkein kaikkeni mutta vielä en ole luovuttanut , pienikin välittämisen muutos olisi liike positiivisempaan suuntaan.

Olen todella mustasukkainen sillä rakastan vaimoani enkä haluasi hänen pettävän minua vaikka sePessaarin hankinta jo hieman epäilytti minua koitin ohittaa sen vaikka vähän ihmettelkin .Vaimo ärtyy heti jos utelen kuka soitti kuka lähetti tekstarin jne..... itse kerron aina keneltä tulee mitäkin koska minulla ei ole mitään salattavaa !!!

Se mitä kaipaan suhteltamme on halauksia,suukkoja ja sellaisia pieniä välittämisen merkkejä , muita se meijän vaimo suukottelee ja halailee mutta minä olen aina jäänyt kylmäksi !!Seksi ei ole se mikä meidän suhteemme on hyydyttänyt vaan mielestäni vaimo ei osoita minulle enään välittämisen merkkejä !

Mitäs jos kävisit joskus ostamassa jonkun kivan dildon vaimollesi ja yllättäisit hänet sillä? Älä näytä sitä etukäteen, vaan kaiva se esiin sitten kun teillä on seksiä seuraavan kerran ja olette jo päässeet kunnolla vauhtiin. Jos hän ei ole tottunut leluihin, osta joku aika neutraali malli ekaksi sauvaksi, ei mitään hirveän isoa, muttei ihan pientäkään. Kysy myyjältä neuvoa. Itse ainakin olisin ilahtunut moisesta yllätyksestä :). Sitten kun vaimosi on kiihottunut, niin väitänpä, ettei hänellä ole mitään sitä vastaan, jos alat työntelemään sauvaa hänen pimpsaansa - hyvältähän se vain tuntuu. Kerro hänelle samalla, miten kiihottavalta sauva näyttää hänen pimpsassaan ja että sen käyttö kiihottaa myös sinua. Ties miten paljon hän alkaa innostumaan leluista sun muista, sillä usein ollaan vaan turhan ennakkoluuloisia eikä edes haluta keskustella asiasta.

Tuo soittokäytäntö kuulostaa sellaiselta näin ulkopuolisen korviin, että teille on muodostunut oma käytäntö siitä, että se olet aina sinä, joka soitat ja jos ei soittoa tule, vaimo alkaa ihmettelemään, mitäs se mies nyt mököttää, kun ei soita. Ne on sellaisia perheiden sisäisiä tapoja, joita ei usein edes ajatella, vaan toimitaan niin, kun joskus ollaan alettu toimimaan.

Esim. minä en soita ""koskaan"" miehelleni eikä hän minulle; ehdimme kyllä vaihtaa kuulumisia aivan riittävästi joka päivä töiden jälkeen kotona eli meillä ei ole mitään tarvetta soitella tai tekstailla työaikana. Joillakin on sellainen työ, että soittelu tai tekstailu saattavat olla vain häiriöksi ja esim. mun työpaikalla on henkilökohtaisten puheluiden/viestien soittelu ja lähettely lähes kielletty työaikana, ellei se ole aivan välttämätöntä. Olemme myös kaikki erilaisia puhelinkäyttäjiä, toiset tykkäävät soitella, toiset eivät. Itse kuulun niihin ihmisiin, että en tykkää juoruilla ja jaaritella puhelimisessa yhtään sen enempää, kun on tarpeen. Mieluummin juttelen kasvotusten ystävieni ja omaisteni kanssa.

Esitä vaimollesi toiveesi, että olisi kivaa, jos hän soittaisi sulle joskus päivän aikana - kuka tietää, jos hän vaikka joskus yllättää sinut soitollaan :). Yritä kertoa hänelle muistakin toiveistasi ja tunteistasi, että kaipaat hellyyttä ja sitä välittämistä ja että sen ei tarvitse aina johtaa seksiin, ettei kyse ole siis pelkästään siitä. Toisen lähellä voi olla muutenkin, kihnuttaa vain toisen kyljessä, pitää toisesta kiinni ja nauttia toisen lämmöstä ja läheisyydestä. Hyvä, ettet ole luovuttanut :)

Female kirjoittaa kyllä hyviä neuvoja. Ihminen pystyy vain muuttamaan itseänsä ei sitä toista.

Kun nyt olen saanut enemmän tietoa suhteestasi niin suosittelin teille vielä uudestaan ulkopuolista apua. Tilanne on tainnut tulla niin ""krooniseksi"" että sitä on vaikea lähteä selvittelemään itse. Niin että paäsisitte ainakiin jonkinlaiseen alkuun. Ja menevätpä asiat miten hyvänsä jatkossa niin on hyvä tietää että on ainakin yrittänyt, eikä liian vähästä ole antanut periksi. Lapsetkin on tietenkin otettava huomioon, voivatko he hyvin?

Mitäs mieltä olet siitä ehdotuksesta itse, ja mitä luulet vaimosi vastaavan sellaiseen ehdotukseen?

Samaa mieltä mutta vaimon mielestä meillä menee ihan hyvin , se lähetti mulle viesti että lopeta toi kriisistä vouhottaminen !!!! Varmaan illalla joko keskustellaan tai sitten pidetään mykkäkoulua !

Kuule ei se ehkäisyvälineen valinta vaikuta tilintalia siihen, pettääkö nainen miestään vaiko ei, usko pois vaan. Sitä voi pettää oli sitten ehkäisykeino mikä tahansa. Minusta naisella on oikeus päättää itse ruumiistaan eli se on hänen asiansa, millaista ehkäisyä hän haluaa käyttää tai olla käyttämättä. Nainenhan siinä raskaaksi tulee jos tulee, eikä mies. Ehkä hän ei pidä siitä sinun tykkäämästä kondomistani? Esim. minä itse en voi kehua, että tykkäisin rakastella kauheasti kondomin kanssa.

Sekään ei ole sinun asiasi, kuka vaimollesi soittaa ja viestejä lähettelee. Oletko kuullut koskaan puhelin/kirjesalaisuudesta? Ei aikuisen ihmisen tarvitse tehdä tiliä jokaisesta saamastaan puhelusta tai viestistä, et sinä hänen isänsä ole. Jatkuva kysely loukkaa ja ärsyttää, koska viestität hänelle aina silloin, että sinusta tässä on jotakin ""epäilyttävää"" menossa eli osoitat taas epäluottamusta häntä kohtaan.

Kyllä aikuisilla ihmisillä on oikeus myös pitää asioita omana tietonaan, ei kaikkea tarvitse jakaa kumppanin kanssa eikä siinä tarvitse olla kyse mistään salamyhkäisestä toiminnasta. Ehkä vaimollasi on naisystäviä, joiden kanssa hän pohtii samoja kysymyksiä, kuin sinä täällä ja ehkä hän ei halua saattaa niitä sinun tietoosi? Tai ehkäpä hänen ystävillään on omia ongelmiaan, joita halutaan ratkoa naisten kesken? Tai ehkäpä hän haluaa puhua vain muuten ""naisten asioita"" ystäviensä kanssa, tuskin ne edes sinua kiinnostaisi.

meillä koko 20v taipale mentiin kondomilla ja hyvin toimi , siistiä sisähommaa ja aktikin kestää kortsun kanssa selkeästi pidempään eikä sotke paikkoja tosin aina piti olla varustatunut sillä jos meinas saada , saattaa olla että sen käyttö latisit seksielämämme sille tasolle missä nyt ollaan mutta siirtyminen pessaariin on vaimon päätös ja kunnioitan sitä tosin hyödyt kyseenalaistan , jos meidän seksielämämme olisi selkeästi aktiivisempaa nykyisin en kyseenalastaisi sitä .

Heh, makuasioista ei tosiaankaan voi kiistellä, huvittaa vaan, miten erilailla me ihmiset suhtaudumme asioihin :).

Sinusta kondomissa on se hyvä puoli, että hommat hoituu siististi ja minusta taas seksissä on erittäin tärkeää, että lemmenmehuja riittää molemminpuolin eli en tykkää ""kuivasta"" seksistä lainkaan, vaan mitä kosteampaa ja liukkaampaa on, sitä parempi. Ja minä ihan oikeasti pidän sperman maustakin, tuntuisi kauhealta tuhlaukselta antaa miehen laskea herkut kondomiin...:).

Oletko koskaan kokeillut erektiorenkaita? Nehän pidentää myös seisokkia, vois olla vaihtoehto tuolle sun kondomille, kun et niitä enää tarvitse rouvan pessaarin vuoksi.

Itse jokainen määrittelee kuinka voi, ei sitä toinen voi päättää. Sano vain että sinä et voi hyvin sellaisessa suhteessa, mutta saa selväksi että et halua lopettaa liittoa. Jos olet rohkea ja tosissasi olet niin haet itse apua ensin, saa neuvoa mitenkä toimit eteenpäin ja kuinka suhtaua ongelmiin vaimosi kans. se helpottaa varmaan sinua, vaikeudet muuttuu heti helpommiksi kun saa keskustella /jakaa ne jonkun kanssa. parempi vaihto-ehto kuin palstalla. Mutta täälläkin ""keskustelu"" on hyvä alku asioden puimiseen. Ehkä vaimo tulee mukaan neuvontaan vähin erein jos sinä aloitat.

Siis älä hyväksy että tilanne vain jatkuu ja jatkuu...

en hyväksy että tilanne vaan jatkuu ja jatkuu ja jatkuu vaan tällä avauksella haen itselleni voimaa uusia koitoksia varten ja meinaa tämänkin kriisin selvittää vaimoni kanssa perinpohjin !

Kirjoitit että tämänkin kriisin. Onko ollut useampia kriisejä? Ja jos on kriisi niin solloin on tapahtunut joku huomattava muutos. onko näin? Vai oletko nyt saanut tarpeeksesi ainaisesta huomionosoituksen puutteesta.

Tavallisesti me naisethan valitetaan tuosta ""puutteesta"", ihan hyvä että tulee ilmi miesten ja naisten samanlaisuus. Olet rohkea ja kypsä Mies, kyllä se siitä...

Oletkos muuten vastannnut mielessäsi kysymyksille joita Female ja Hanna sulle esitteli. ehkäpä ajattelisit vastauksia niihin ennen kuin alat vaimosi kanssa puhumaan.

helppo antaa nauvoja toiselle... mutta toteuttaa kaikki neuvot omassa elämässä, aivan eri juttu.

joskus pienempiä kriisejä mutta ei vastaavassa mittasuhteessa jossa mun mitta täysi , en jaksa kattoa ihmistä joka vain ollaan vain ollakseen tyylillä mennään , tää ei musta enää kivaa , olisi mukava saada jotain huomionosoitusta välillä , en vaadi siitä jokapäivästä rutiininomaista vaan satunnaista mukavaa kivaa jne....

Yhteistyössä