20-vuotta..ei enää jaksa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

elli

Vieras
olen avomieheni kanssa seurustellut 20 vuotta ja nyt tuntuu,että kaikki ei ole enää niinkuin ennen. Ainoa asia joka meitä yhdistää, on kissat. mies ei välittäisi muusta kuin seksistä, mitään muuta ei ole. joka viikonloppu mies ryyppää, ja kotona hädin tuskin on, koska koko ajan pitäisi olla jotain meininkiä, ja minun seurani ei kiinnosta. seksistä puheenollen, en ole mitenkään itse innostunut, vaan olen yrittänyt sanoa, että suhteessammé pitäisi olla jotain muutakin. mies on luonteeltaan humalassa aika väkivaltainen ja suoranainen vit""ja. nytkin mieheni lähti baariin ja ties minne..ei seurani kelvannut. olen miettinyt kauan lähtöä tästä kämpästä, mutta sekin tuntuu olevan vaikeaa, kun asumme omistusasunnossa ja tähän kaikkeen on tavallaan tottunut ja olisi vaikeaa jos muuttaisin yksin 14 vuoden jälkeen yksin johonkin vuokraasuntoon.olen masentunut tästä kaikesta, enkä tiedä mitä teen. mies sanoi minulle, että en pärjäisi yksinäni. voi olla tottakin. ystäviä minulla ei ole selláisia kenelle voisin kertoa surujani. mitä teen? mistä saan keskusteluapua? minulla ei ole muuta enää kuin kissat...korjaus vielä: siis olemme asuneet 14 vuotta samassa kämpässä ja 20 vuotta ollaan oltu yhdessä.

Sinulla on kissat, Ellien seuraa ja paljon muutakin kun tarkemmin mietit.

Olin vuosia sitten yhtenä jouluaattona päivystävässä puhelimessa Al-Anon ja AA-päivystyksessä. Sinne tuli minulle vain yksi puhelu. Nainen oli hädissään kissan mielenterveyden takia. Mies oli alkanut taas juoda ja piti kotona kovaa meteliä. Kissa panikoi ja nainen kyseli tiedänkö mitään paikkaa, jonne voisi lähteä viettämään rauhallista jouluaattoa.

Itsestään tuo nainen ei ollut huolissaan. Hän oli käynyt vuosia Al-Anon vertaisryhmissä ja osasi olla rauhallinen ja tyyni.

Ei sinun minnekään tarvitse yhteisomistuksessa olevasta kodista lähteä.
Mies hankkikoon itselleen asunnon ja sitten ajan oloon mietitte omaisuuden jaon. Vaihda lukot, että sinä ja kissat saatte elää rauhassa.

Jos rahasta on tiukkaa, niin neuvottele pankissa laina ym asiat kuntoon.
Asuntovelan takia sinun ei tarvitse kitua ja romuttaa mielenterveyttäsi.

Sovellan uusimman Anna-lehden ohjetta. Siellä oli juttu Jussi Parviaisesta.
Hän on omille lapsilleen neuvonut, että onnettomassa parisuhteessa ei kannata kärvistellä.

Kun saat asiasi selvitettyä, rauha palaa sydämeesi.
Soita jonnekin ja hanki vaikka jokin uusi harrastus. Laita kissat koppiin ja lähde niiden kanssa jonnekin.

Älä kuuntele miehesi alistavia kommenttejä! Niiden tarkoitus on nimenomaan saada sinut tuntemaan itsesi riippuvaiseksi hänestä ja murentaa itsetuntosi ettet uskaltaisi lähteä yms. Lyön, vaikka vetoa, että pärjäät varmasti jopa paremmin ilman miestäsi, jolloin sinulla on yksi huolehdittava vähemmän ja saat keskittyä omaan elämääsi ja alkaa nauttia siitä! Hyvää jatkoa!!! =)

voi tuota kuningasjuomaa miten se pilaakaan paljon jos sitä ei osaa käyttää..
tuttu juttu meidänkin perheessä, odottelen tilannetta, että ukko rukoilee minua soittamaan ambulanssin.
on pois työelämästä ja juo viikossa vähintäin 3 päivää
ei siinä nukuttua saa kun örisee humalapäissään.
ei kukaan tuttavistamme tiedä minkälainen hän on oikeiasti, osaa niin esittää ulkona hienoa.
jospa esittelisin mustelmat.......