20-25-vuotiaat: minkälainen on elämäntilanteenne?

  • Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti
...
Minulla:

Olen naimisissa ja meillä on 2,5-vuotias lapsi ja toinen tuloillaan. Asumme omakotilalossa. Opiskelen ammattikorkeakoulussa ja teen alani keikkatöitä. Miehelläni on vakituinen työ. Olen 23-vuotias.

Tuntuu, että elelen melko erilaisessa elämäntilanteessa kun muut ikäiseni naiset. Ainakin jos vertaa luokkaani, jossa muut ovat sinkkuja tai seurustelevat, mutta eivät ole aikeissa avioitua tai hankkia lapsia. Olen myös ainut omistusasunnossa asuva. Useammat tuntuvat käyvän myös paljon baareissa ja muutoin juhlivan.

Joten kysymys kuuluu siis: millainen on teidän muiden reilu parikymppisten elämäntilanne?
 
Kysymys aloittajalle
Löysitkö itseäsi reilusti vanhemman miehen, vai vanhempienko avulla puitteet on saatu tuohon kuntoon? Itselleni ei mikään pankki olisi antanut tuon ikäisenä lainaa omakotitaloon.
 
..
Oon 22.v. Lapset 1v8kk ja 2v11kk, 3.laskettuaika 11.1.2011. Asutaan vuokralla. Oon ollu kotiäitinä 3 vuotta. Ammattia en oo viel kerinny saamaan, mut enpä oo pitäny kiirettä sen suhteen.
Mies valmistui juuri, ja etsii parhaillaa töitä!

Elämä hymyilee, vaikka tällä hetkellä joudutaankin elelemään tiukasti! :)
 
Naimisissa. Kolme lasta,5v., 2v. ja 1v.
Just myytiin oma ja muutettiin vuokralle, katsellaan uutta sitten kun mäkin menen takasin töihin.
Olen 25v.
Tyytyväinen olen elämääni, kauhulla välillä kuuntelen kavereitten mies- ym.juttuja, jotenkin tuntuu ettei vanhojen kavereitten kanssa paljon yhteistä enää ole :/

muoks.vakituinen työpaikka siis odottamassa :)
 
"vieras"
minä 25v. mieheni 31v.
Asumme ihanalla asuinalueella Helsingissä omassa pikku kolmiossa. Meillä on 5v lapsi.
Molemmat miehen kanssa olemme töissä (vakituiset työt). Toinen tulossa kesällä. Olemme hyvin onnellisia elämäämme. Teemme paljon yhdessä, reissaamme, vuokraamme mökkejä kesäisin, menemme ja tulemme ja lähes aina kolmisin lapsen kanssa yhdessä <3
Minulla on myös sama tilanne että ystävät v ielä etsivät omaa rakasta (jos humalatilaltaan pystyvät), bilettävät minkä ehtivät, luottotiedot retuperällä, ostelevat guessin laukkuja (luottokorteilla) tajuamatta että ne pitää maksaa takaisinkin.. Onneksi on myös muutama rauhallisempikin kaveri, jonka kansssa pitää tyttöjen iltoja ja urheilla yhdessä, vaikkapa lauantai aamuisin, eikä ole krapulat estämässä..
 
"eee"
Täytän pian 21. Opiskelen yliopistossa kolmatta vuotta, parin vuoden päästä pitäisi valmistua maisteriksi. Erosin jokin aika sitten useamman vuoden suhteesta, nyt elelen sinkkuna. Asustan yksin kivassa kaksiossa aivan kaupungin keskustassa, lemmikkejä ei ole, eikä lapsia. Viime aikoina olen opiskellut paljon, mutta toivottavasti nyt keväällä pääsisin enemmän juhlimaan ym. Lapsia ei ole suunnitelmissa vielä vuosiin, haluan ensin viettää railakkaan nuoruuden, katsotaan sitten joskus viiden vuoden päästä :) Mies kyllä kelpaisi.
 
"tintti"
Menossa ensi kesänä naimisiin, yksi puoli vuotias vauva ja opinnot minulla 2vuoden päästä ohi, mieheni on tj ja tienaa hyvin. Asumme asumisoikeusasunnossa ja parhaillan etsitään omaa "sitä oikeaa" asuntoa. Voi olen tyytyväinen, niin tyytyväinen :)
Sain lapseni nuorena kuten halusin ja elämämme kukoistaa, kuten halusin :)

Olemme 22v ja 26v
 
"vieras"
Löysitkö itseäsi reilusti vanhemman miehen, vai vanhempienko avulla puitteet on saatu tuohon kuntoon? Itselleni ei mikään pankki olisi antanut tuon ikäisenä lainaa omakotitaloon.
meille myönsivät lainan jota olemme nyt myös maksaneet 100 000eur mieheen, 200 000 eur yhteensä ja olin tuolloin 21 vuotias. Ei ne pankit välttämättä aina ikää katso, vaan tuloja, vakituista työtä tms.. Ei se ikä aina kerro miten kykeneväinen on takaisin maksamaan ja ainoastaan se pankkeja kiinnostaa!
 
Kysymys aloittajalle
Jos miehellä vakityö ja hyvä palkka, niin mikä estää sen ettei voi lainaa saada!!?????
Aika harvalla parikymppisellä on koulutusta takanaan lukiota/ammattikoulua enempää, ja nykyään sillä koulutuksella tuskin sijoittuu erityisen hyväpalkkaisiin töihin. Ellei sitten ole tosiaan paikka odottamassa mamman ja papan perheyrityksessä eli ne vanhemmat siellä taustalla.
 
"marsu"
oon 25. valmistunut ammattikorkeasta 1,5v sitten, töissä ollut siitä asti. asun vuokralla avopuolisoni kanssa, olemme olleet asuntosäästäjinä ja tarkoitus ostaa syksyllä oma rivi/paritalo. parin vuoden päästä ehkäpä naimisiin ja sitten lapsi. miehellä myös vakkari duuni.

joillain tarvetta tehdä lapsia ja mennä naimisiin heti (en tarkota mitenkään pahalla) ja toiset tahtoo vähän odottaa ja katsoa että on varmasti työpaikkaa ja rahaa.
 
-
Ikää 23v, mies 28v 2 lasta 7v ja 5v.
Mies ollut vakituisessa työsuhteessa 10 vuotta, itse valmistun pian lähihoitajaksi oppisopimuksella.
Okt asuttu 5 vuotta, 2 autoa.

Omassa kaveripiirissäni lähes jokaisella lapsi, mutta asuvat vuokralla kaupungissa.
 
Tää
Täytin kuukausi sitten 26, kelpaanko pinoon? No, vastaan joka tapauksessa. :) Naimisissa 5 v, yksi vajaan parivuotias lapsi, toinen syntyy kesällä. Asumme vanhassa omakotitalossa, jota remontoimme harrastuksena. Mies hyväpalkkaisissa hommissa. Oma FM-tutkinto valmistuu toukokuussa. Työtä ei mulla ole, mutta ajattelin nyt ensin valmistua ja sitten olla kotona lasten kanssa noin pari vuotta.
 
"vieras"
Olen 25, naimisissa kolmatta vuotta. Lapset 3- ja 2-vuotiaat, enempää ei tule. Töihin palaan vielä ensi vuoden aikana, miehellä on vakityö. Omaa asuntoa olemme etsineet jo pidemmän aikaa, mutta kun olemme tarkkoja sen asian suhteen, ei mieluista ole vielä löytynyt.
Ei siis valittamista. :)
 
..
Aika harvalla parikymppisellä on koulutusta takanaan lukiota/ammattikoulua enempää, ja nykyään sillä koulutuksella tuskin sijoittuu erityisen hyväpalkkaisiin töihin. Ellei sitten ole tosiaan paikka odottamassa mamman ja papan perheyrityksessä eli ne vanhemmat siellä taustalla.
Aina ei tarvi olla korkeasti koulutettu saadakseen hyväpalkkaisen työn!!!!!
 

Yhteistyössä