20-25-vuotiaat: minkälainen on elämäntilanteenne?

  • Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti
popsu harmaana
21 pian täytän.
omistusasunto kerrostalokolmio nyt vuoden ollaan lainaa makseltu, 9kk:n ikäinen lapsi, pari vuotias koira, ammatti on, keikkatöitä teen. vakituista työpaikkaa ei ole, mutta tällä hetkellä hyvä niin. miehelläni vakityö on. mies 24v. hmm. siinä se lyhykäisyydessään.
 
"jeps"
Minulla:

Olen naimisissa ja meillä on 2,5-vuotias lapsi ja toinen tuloillaan. Asumme omakotilalossa. Opiskelen ammattikorkeakoulussa ja teen alani keikkatöitä. Miehelläni on vakituinen työ. Olen 23-vuotias.

Tuntuu, että elelen melko erilaisessa elämäntilanteessa kun muut ikäiseni naiset. Ainakin jos vertaa luokkaani, jossa muut ovat sinkkuja tai seurustelevat, mutta eivät ole aikeissa avioitua tai hankkia lapsia. Olen myös ainut omistusasunnossa asuva. Useammat tuntuvat käyvän myös paljon baareissa ja muutoin juhlivan.

Joten kysymys kuuluu siis: millainen on teidän muiden reilu parikymppisten elämäntilanne?
No aika erilaiselta kuulostaa sinun elämäsi kuin minun. Itsekin olen 23-vuotias.

Asun vuokralla uudessa kerrostalossa mieheni kanssa. (opiskelija-asunto)
Opiskelen amk:ssa neljättä vuotta. Mies yliopistossa. Teen oman alani töitä opintojeni ohella.

Ei olla naimisissa, eikä kihloissa. Matkustelemme paljon, koko kesä oltiin ulkomailla, vaihtoon lähtemisestäkin vielä haaveilemme. Luultavasti haen vielä yliopistoon parantaakseni ammattitaitoani ja sivistystäni. Lapset eivät kuulu lähitulevaisuuden suunnitelmiin.

Käyn baareissa silloin tällöin, maks. kerran kuussa. Olen jäsen kuntokeskuksessa, joten harrastan aktiivisesti liikuntaa.
 
diddi
minä 23v mieheni 20v ja chihukoira 3v, esikoinen syntymässä kuukauden päästä, minä jäämässä töistä tällä viikolla mammalomalle, ei vakiduunia,2 tutkintoa takana. mies opiskellut,ei saanut käytyä koulua loppuun. eli tällä hetkellä työtön, ei kyllä mitään avustuksia tai ees työkkärissä käynyt. :D hmm,mieheltä mennyt nuorempana luottotiedot ja on ulosottokierteessä. Vuokralla asutaan hienosti ja isovanhempani ovat ostamassa asuntoa meille. Tähän tilanteeseen tuskin kukaan on kateellinen, ja varmasti voivotteluja tulee. Vaikka joskus hampaita kiristellen tilanteesta mennään toiseen, tiedän olevani 100% onnellinen!
 
Olen jo 34-vuotias, mutta 20-25 vuotiaana minulla oli tällaista:

Sinkku, kävin koulussa (teknillinen yliopisto) ja suoritin kursseja silloin kun huvitti, grillillä iltatöissä, istuskelin kavereiden kanssa baareissa ja harrastin joukkueurheilua ylimmällä sarjatasolla. Lasten hankkimista en edes suunnitellut tai toivonut.
 
Ömh
Löysitkö itseäsi reilusti vanhemman miehen, vai vanhempienko avulla puitteet on saatu tuohon kuntoon? Itselleni ei mikään pankki olisi antanut tuon ikäisenä lainaa omakotitaloon.
sä varmaan olitki pa niin siksi ei myöntäny...

Mun kaveri ja sen mies, molemmat töissä, ostivat omakotitalon 3vuotta sitten. Lainalla ja ikää nyt 23v ja miehellä 25v

Miksi ei sais lainaa?
 
Äiti 10/2009
Mulla ikää 22v, miehellä 26v. 2009 syntynyt lapsi löytyy ja koira.
Asutaan vuokralla paritalo kolmiossa :) Muuta omaisuutta ei ole ku vm.04 avensis.
Mies opiskelee ja mä olen kotihoidontuella...

Alkoholia ei pahemmin juoda eikä baareissa käydä, nuorempana käyty, sillonki tosi harvoin mut viimeseen pariin kolmeen vuoteen ei ole liiommin kiinnostanut lainkaan.

Että et sä ap mikään harvinaisuus ole, on meitä muitakin :)
 
"jeni"
Olen 21v, 1v 6kk tyttäreni yh. Olen kotiäitinä, tarkoitus lähteä opiskelemaan ammatti loppuun kunhan tyttäreni on vähintään reilu 2v. Kiirettä kouluun/töihin ei ole. Vuokralla luonnollisesti asustellaan!:)
Biletystä n 2krt vuoteen!:p
 

Yhteistyössä