2-vuotiaan lintupelko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NIINA -73
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

NIINA -73

Uusi jäsen
31.05.2005
12
0
1
Esikoisemme pelkää KAMALASTI lintuja. Ulkoilusta ei tahdo tulla mitään, kun ulkoilut on yhtä huutoa, jos lintuja on näköpiirissä. Olen kertonut, että linnut ei tee mitään pahaa ja ne pelkäävät sinua yhtäpaljon, kuin sinä niitä.
Tuloksetta..

Onko muita pieniä , jotka pelkää kuollakseen lintuja?
Mitä olette tehneet auttaaksenne lastnne?

Meillä poika on yhtäkkiä keksiny et hän pelkää kaikenmaailman ääniä. Oikeestaan alko joku aika sitten paikallisjunassa, ja sitä käytyetään kuitenkin joka viikko. Nyt saattaa alkaa uikutus teatteri jos mun puhelimeen tulee viesti. Onneks riittää kun sanoo et älä viittii, et sä oikeesti pelkää.

mulla on 24-vuotias kaveri, joka pelkää kuollakseen lintuja.. :saint:

Lapsen pelkoa ei kannata eikä mielestäni saakkaan käydä vähättelemään. Ennemmin kannattaa keksiä konsteja miten kohdata pelko. Oisko lähellä jotain lintutaloa, johon voisitte mennä katsomaan lintuja jotka häkeissä. Voisit kehua ja sanoa pojalle että eivätkö olekin kaunita ja ihania. Voisitte mysö tutkia jotain lintukirjaa ja opetella tunnistamaan lintuja.

Tuo on hyvin sanottu, että linnut pelkää sinua yhtä paljon kuin sinä niitä. Ja ettei lintuja tarvitse pelätä, ne eivät tee pahaa. Koita kiinnittää lapsen huomio ulkoiluissa muualle. En nyt kyllä muita vinkkejä enää osaa antaa. Toivottavasti on ohimenevä vaihe. :)

No meillä tulee hirveä huuto, jos joku puhaltaa purkkapallon, vaikka taapero 2v itsekkin purkkaa syö :p
Ja tietynväriset ilmapallot täyteen puhallettuna aiheuttaa paniikkia.
Eli mitäs mä teen? vienkö "siedätyshoitoon" johki huvipuistoon missä on paljon ilmapalloja ja pyydän kaikkia läsnäolijoita puhaltamaan purkkapalloja :laugh:

Kaikilla omat pelkonsa ja suurin osa peloista väistyy kyllä vähitellen itsekseen, luulen.

Yhteistyössä