Minä en saanut imetystä käynnistymään sitkeistä yrityksistä huolimatta. En kuitenkaan törmännyt missään ikävään asenteeseen, ainoa ongelma oli minun korvieni välissä. Minulla itselläni oli tarve selittää jokaiselle tuntemattomallekin äidille vauvakahvilassa, miksi annan vauvalle pullomaitoa enkä imetä, vaikka kukaan ei sanonut siitä mitään eikä katsonut pahalla silmällä. Jotkut varmaan saavat pulottamisesta ikäviä kommentteja, mutta osalla ongelma voi olla ihan omassa päässä (kuten minulla). Kannattaa miettiä asiaa, että kuinka suuri osa ongelmaa on siinä, että itseä harmittaa kun imetys ei onnistu, vaikka pitäisi sitä parempana vauvalle.
Meidän poika on nyt 1,5-vuotias ja on sairastanut tasan yhden flunssan, mikä ei vaatinut lääkehoitoja. Poika pyörähti pienen kierroksen serkkupojan päiväkodissa ja flunssa puhkesi siitä 4 päivän päästä, ei siinä olisi varmaan auttanut rintaruokintakaan... Poika on muutenkin kasvanut ja kehittynyt tosi hyvin ja minun on vaikea uskoa että hänelle olisi kehittynyt jokin puutos vasta-ainetuotannossa tms. Minua ja minun miestäni on pulloruokittu pariviikkoisesta lähtien ja sairastamme kumpikin yhden flunssan vuodessa ja mahataudin kerran kahdessa vuodessa. Kyllä ne geenit vaikuttavat varmasti enemmän tuon sairastelun suhteen, mutta ehkä joku jolla on sairastelutaipumus, säästyy jokuselta taudilta rintaruokinnan avulla, tiedä häntä...