2 viikon ruokalista perheelle tehty :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Emilyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Emilynille:
Mitä sä laitat esim. marjapirtelöön?? Laita joku esimerkki (meillä syödään paljon esimerkiksi mustikkaa, puolukkaa ja vadelmaa, mutta ainaset kiisselit kyllästyttävät)

Esim. kauramaito, marjat (mustikka, vadelma, mansikka tai jokaista), banaani (siemenet, leseet). Kauramaidon tilalle käy myös mehu tai muita hedelmiä. Jos makeutan, hunajalla. Hyvin menee ilmankin.

kiitos emilyn ,yritän itsekin listaa tehdä ,meillä mies on allergikko ja sit on 1 ja 3 v lapset,minuu harmittaa kun 3 v tehnyt kasvis lakon.mutta laitan ruuan sekaan niin menee.onko joku muu jolla perheessä fruktoosi intoleranssi,kiitos

On todella hyvä lista!
Taidan kopioida sun listasta omaan ruokalistaan jotakin.
Meillä yleensä syödään: jauhelihamakarooni, kinkkukiusaus, broileririsotto, jauhelihakeitto, lihapyöryköitä+perunamuussi, kalapuikot+ranskalaiset, pelmenejä, jauhelihariisotto, pinaattiohukaiset, bors (punajuurikeitto), koipipaloja+riisi. Lisukkeena: herne-maissi-paprikasekoitus ja paljon muutakin.

emilynin lista on suuritöinen ja kallis. Itse en tee valmiita listoja, hyödynnän tarjoukset, -50 % tuotteet ja edellisen päivän "jämät"
eemin äiti: ihana lista, mutta päiväkoti jossain vaiheessa opettaa lapsesi syömään jotain ihan muuta. esim sokerijugurtit, murot yms.SÄÄLI

Alkuperäinen kirjoittaja kokki:
emilynin lista on suuritöinen ja kallis. Itse en tee valmiita listoja, hyödynnän tarjoukset, -50 % tuotteet ja edellisen päivän "jämät"
eemin äiti: ihana lista, mutta päiväkoti jossain vaiheessa opettaa lapsesi syömään jotain ihan muuta. esim sokerijugurtit, murot yms.SÄÄLI

:) Me yritetään välttää pojan (ja mahdollisten tulevien lasten) laittamist päiväkotiin. Onneks ainaki täl hetkel on sukulaisii/ystävii jotka hoitaa mielellään.

Alkuperäinen kirjoittaja kokki:

En koe suuritöiseksi, tavallisia ruokia. Kalliskaan ei ole. Mahdolliset tarjoukset voi huomioida vaihtamalla ruokien päiväpaikkoja.

meillä kukaan ei söis tota määrää kiisseliä..marjoja käytetään mm.puuronpäällä ja tehdään erilaisia marjapuuroja, popsitaan myös sellaisenaan ja välillä sitä kiisseliä/keittoja..

musta ei oo liion suunnittelemaan kahden viikon ruokalistoja, eikä edes koko viikon. hyvä kun kaks seuraavaa päivää tietää, aina ei oikein niitäkään. riippuu niin kauppojen tarjouksista yms... spontaania ruon laittoa on tämä minun ruon laittaminen. nytkin syödään eilistä makaronilaatikkoa, koska tein sitä niin paljon, ettei tarvitse tänään kokata. huomenna sit taas uusi ruoka. ei vielä tiiä mitä? sit tietää kun olen kaupassA käynyt.

Yhteistyössä