2 viikon ruokalista perheelle tehty :)

Palstan innoittamana! Jokasta pikkuseikkaa ei ole tullut kirjattua (aamupaloja, välipaloja jne. Ja 2x lämmin ateria päivässä, joko syödään samaa tai lounaalla edellisen päivän jämät) Välillä 2x eri ruoka kun mies ei ihan kaikkea paljoa huoli (esim. kirjolohi).. olisin tehny kolmen suoraan, mutten jaksanut alkaa miettiä salaatteja!

Maanantai
Lasagne, kurkku-feta-jäävuorisalaatti
Hedelmäkiisseli

Tiistai
Aurajuustolohi, perunamuusi, ananas-porkkanaraaste
Marjakiisseli
Lihapullat, spagetti

Keskiviikko
Lihakeitto, sämpylät
Marjapirtelö

Torstai
Silakkapihvit tomaattikastikkeessa, perunamuusi, höyrytetyt vihannekset
Kalapuikot, perunamuusi, kermaviilikastike
Marjapuuro

Perjantai
Munakasrulla, pasta, höyrytetyt vihannekset
Marjakiisseli

Lauantai
Kasvispihvit, keitetyt perunat, valkokastike
Jauhelihapihvit
Hedelmäkiisseli

Sunnuntai
Broilerikeitto, sämpylät
Pannukakku
Marjakiisseli

Maanantai
Gulassi, riisi
Soijasuikalekastike, vihanneshöystö
Hedelmäkiisseli

Tiistai
Lindströminpihvit, perunamuusi, porkkana-mandariinisalaatti
Marjapirtelö

Keskiviikko
Kalakeitto, sämpylät
Hedelmäpirtelö

Torstai
Broilerikiusaus, höyrytetyt vihannekset
Marjapuuro

Perjantai
Hernekeitto, sämpylät
Pannukakku

Lauantai
Kinkkukiusaus, rypäle-vihersalaatti
Kirjolohikiusaus
Marjakiisseli

Sunnuntai
Broileririsotto, höyrytetyt vihannekset
Hedelmäkiisseli

Alkuperäinen kirjoittaja no:
aiotko tosiaankin samana päivänä syödä silakkaa ja kalapuikkoja? sekä kahta kiusausta? kasvispihvit ja jauhelihapihvit samana päivänä.
Mies syö kalapuikot, se ei koske silakkaan, siksi näin. Sama homma kasvispihvi päivänä. Sen nälkä ei lähde pelkillä kasvispihveillä ja kirjoloheenkaan se ei juuri koske, siksi eri kiusaukset ;) Mainitsinkin tästä jo alussa.....

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
aiotko tosiaankin samana päivänä syödä silakkaa ja kalapuikkoja? sekä kahta kiusausta? kasvispihvit ja jauhelihapihvit samana päivänä.
Mies syö kalapuikot, se ei koske silakkaan, siksi näin. Sama homma kasvispihvi päivänä. Sen nälkä ei lähde pelkillä kasvispihveillä ja kirjoloheenkaan se ei juuri koske, siksi eri kiusaukset ;) Mainitsinkin tästä jo alussa.....
No en käsittänyt kun luki ettei mies niin paljon kaikkea syö.

Itsekö parempaa
Alkuperäinen kirjoittaja mutta hyvä jos maistuu:
minun makuun. Mä en usko edes jälkiruoan tärkeyteen, satsaisin enemmän tuohon ruokaan.
No kertoisitko mitä vaihtaisit ja mihin??? Minusta tuossa ei ollut muuta yksipuolista kuin tuo kiisseli lähes joka päivä.

Alkuperäinen kirjoittaja Itsekö parempaa:
minun makuun. Mä en usko edes jälkiruoan tärkeyteen, satsaisin enemmän tuohon ruokaan.
No kertoisitko mitä vaihtaisit ja mihin??? Minusta tuossa ei ollut muuta yksipuolista kuin tuo kiisseli lähes joka päivä.
Jos joku keksii missä muodossa niitä marjoja ja hedelmiä voisi vielä tehdä, vinkkejä otetaan vastaan! Nuo kiisselit ja pirtelöt on sokerittomia, mitkä mun listassa. Ihan pelkkiä marjoja ei taida poppoo alkaa lusikoimaan :D

Mulle itselleni kyllä maistuu päivittäin marjat pirtelönkin muodossa. Makuvaihtelua saa helposti.

vieras
Lapset pitävät kiisseleistä ja murot ja kiisseli ovat esim. välipalana hyviä.

Hyvä ruokalista on, ottakaa opiksenne muutkin !!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Muokattu selkeämmäksi.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Muokattu selkeämmäksi.
No nyt elkis ! Hyvä tuo ruokalistasi on!

Alkuperäinen kirjoittaja Jep:
Hyvä lista. Mitä itse muuttaisin, niin vaihtaisin joskus muusin keitettyihin perunoihin, ihan senki takia ku oon laiska :D
Se onkin tos näköjään kahtena päivänä peräkkäin.. vois kyllä tehdä lohen tykö vaikka lohkot.

Ei orjallista noudattamista, mutta eipähän lyö pää tyhjää kun tekee kauppalistaa että mitäs tällä viikolla syötäisiin ja ei ainakaan kahta kertaa makaronilaatikkoa :whistle:

hyvä jos maistuu
En tiedä onko parempaa, mutta:

Aina vihersalaattia eri variaatioilla, tummaa riisiä, uunijuureksia, perunaa, kasvisgratiinia, Lihana broilerin filettä, possun sisäfilettä tai lohta. Teen jonkun verran laatikoita, uuniruokia: kaalilaatiikoa, karjalanpaistia, uunikalaa, uunipuuroja. Marjoja ja hedelmiä meillä aamuisin (kuten se järkevintä ruonasulatuksen kannalta onkin.

Alkuperäinen kirjoittaja hyvä jos maistuu:

Aina vihersalaattia eri variaatioilla, tummaa riisiä, uunijuureksia, perunaa, kasvisgratiinia, Lihana broilerin filettä, possun sisäfilettä tai lohta. Teen jonkun verran laatikoita, uuniruokia: kaalilaatiikoa, karjalanpaistia, uunikalaa, uunipuuroja. Marjoja ja hedelmiä meillä aamuisin (kuten se järkevintä ruonasulatuksen kannalta onkin.
Riisi on meillä täysjyvää. Broileri on aina filee, jonka itse paloittelen. Kaalilaatikkoa löytyy nytkin pakastimesta.. uunikalaa - no tuossahan on kirjolohta uunissa (aurajuusto). Käytännössä nuo sun mainitsemat löytyy melkein kaikki jo listasta, ja jotka ei löydy kuuluu kyllä myös listaan, ei vaan nyt äkkisältään ekaan kahden viikon suunnitelmaan mahtuneet
:) Hedelmiä syödään päivittäin muutoinkin kun kiisselinä (aamupala, iltapala, välipala)

vieras
Palstan innoittamana! Jokasta pikkuseikkaa ei ole tullut kirjattua (aamupaloja, välipaloja jne. Ja 2x lämmin ateria päivässä, joko syödään samaa tai lounaalla edellisen päivän jämät) Välillä 2x eri ruoka kun mies ei ihan kaikkea paljoa huoli (esim. kirjolohi).. olisin tehny kolmen suoraan, mutten jaksanut alkaa miettiä salaatteja!

Maanantai
Lasagne, kurkku-feta-jäävuorisalaatti
Hedelmäkiisseli

Tiistai
Aurajuustolohi, perunamuusi, ananas-porkkanaraaste
Marjakiisseli
Lihapullat, spagetti

Keskiviikko
Lihakeitto, sämpylät
Marjapirtelö

Torstai
Silakkapihvit tomaattikastikkeessa, perunamuusi, höyrytetyt vihannekset
Kalapuikot, perunamuusi, kermaviilikastike
Marjapuuro

Perjantai
Munakasrulla, pasta, höyrytetyt vihannekset
Marjakiisseli

Lauantai
Kasvispihvit, keitetyt perunat, valkokastike
Jauhelihapihvit
Hedelmäkiisseli

Sunnuntai
Broilerikeitto, sämpylät
Pannukakku
Marjakiisseli

Maanantai
Gulassi, riisi
Soijasuikalekastike, vihanneshöystö
Hedelmäkiisseli

Tiistai
Lindströminpihvit, perunamuusi, porkkana-mandariinisalaatti
Marjapirtelö

Keskiviikko
Kalakeitto, sämpylät
Hedelmäpirtelö

Torstai
Broilerikiusaus, höyrytetyt vihannekset
Marjapuuro

Perjantai
Hernekeitto, sämpylät
Pannukakku

Lauantai
Kinkkukiusaus, rypäle-vihersalaatti
Kirjolohikiusaus
Marjakiisseli

Sunnuntai
Broileririsotto, höyrytetyt vihannekset
Hedelmäkiisseli
TeveysEmilyn,mihin olet unohtanut pavut,linssit ym.terveelliset kasvisruoat??

hhm
Jos joku keksii missä muodossa niitä marjoja ja hedelmiä voisi vielä tehdä, vinkkejä otetaan vastaan! Nuo kiisselit ja pirtelöt on sokerittomia, mitkä mun listassa. Ihan pelkkiä marjoja ei taida poppoo alkaa lusikoimaan :D

Mulle itselleni kyllä maistuu päivittäin marjat pirtelönkin muodossa. Makuvaihtelua saa helposti.
Jäädyke, rahka, jogurtti ja hedelmäsalaatti. Nämä tuli äkkiseltään mieleen.

hyvä jos maistuu
Alkuperäinen kirjoittaja hyvä jos maistuu:

Riisi on meillä täysjyvää. Broileri on aina filee, jonka itse paloittelen. Kaalilaatikkoa löytyy nytkin pakastimesta.. uunikalaa - no tuossahan on kirjolohta uunissa (aurajuusto). Käytännössä nuo sun mainitsemat löytyy melkein kaikki jo listasta, ja jotka ei löydy kuuluu kyllä myös listaan, ei vaan nyt äkkisältään ekaan kahden viikon suunnitelmaan mahtuneet
:) Hedelmiä syödään päivittäin muutoinkin kun kiisselinä (aamupala, iltapala, välipala)
Tuohon kiisseliin kiinnitin huomiota ja siihen, että broileria on tosi usein. sekä toisella viikolla 2 keittoruokaa (josta varmaan riittää syömistä).
Mutta en minä arvostellut niinkään, tietyt jutut vaan kiinnitti huomiota.
Itsekin sekoitan papuja ja linssejä ilman, että niitä erikseen mainitsen.
Meillä myös jokaisen ruoan kanssa tarjolla raejuustoa, sopii myös moneen keittoon (esim. kasvissoseeseen tosi hyvin!)

Yhteistyössä