2 v itkee öisin parikin tuntia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Väsynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Väsynyt"

Vieras
Meillä 2 vuotias, joka ei vielä koskaan ole nukkunut yötään itkemättä. Itkeminen ei ole mitään pientä kitinää, vaan esim voi raivota 2 tuntia kurkku suorana. Syy voi olla esim että haluaa mennä olohuoneeseen ja luonnollisesti yöllä ei vaelleta. Sitä sitten voi huutaa sen tunnin pari yössä.

Nyt lapsi on siirretty omaan huoneeseen ja isä on siellä lapsen kanssa. 2 viimeistä yötä on sitten huutanut, koska haluaa äidin viereen. Meillä on pieni vauva jota imetän öisin ja siksi siis tällaiset järjestelyt.

Olen todella väsynyt itse, saati mieheni joka käy töissä ja hoitaa nuo 2v:n valvomiset, kun minä olen vauvan kanssa. Tänä yönä olen nukkunut kaksi 1,5h pätkää. Nyt olen ollut hereillä liki 3 tuntia, kun ensin imetin ja nyt esikoinen on huutanut 1,5h taas suoraa huutoa vaatien ties mitä 'palveluja'

Onko kellään ollu näin vaativaa lasta? Meillä on todella säännölliset rutiinit, iltaisin ollaan kotona kuuteen mennessä, jotta saadaan ne rauhoitettua. Telkkaa katsotaan aamuisin, koskaan ei enään päiväunien jälkeen.
Huutamalla meillä ei saa mitään periksi.

Sen verran vielä, että olen pyytänyt neuvolasta että poika pääsisi nlapsykologille mutta th:n mielestä ei tarvetta. Ehkä ylireagoin. Kohta tosin tarvitsen sellaista itse.

Hei!
Oletko käyttänyt kaksivuotiasta esim. lastenlääkärillä. Jos on vaikka kitarisat, jotka saavat epämääräisen painon tunteen kurkkuun. Lapsi ei osaa kertoa vaivoistaan, varsinkaan jos kestänyt kauan, mutta vio saada vastenmielisyyden nukkumista kohtaan. Meillä tytön (nyt 4 v.) kaikkii sairaudet näkyy siinä, että herää yöllä syömään, mutta ei valita kivuista. Ennen korvien putkitusta ja kitarisaleikkausta, jotka olivat viikko sitten, hän sanoi että sattuu mahaan ja varpaaseen. Ei siitä ota selvää.

Tiedän, että lääkäriin meno ei ole helppoa noin väsyneenä. Pyydä päiväuni tai yöuniapua kaverilta tai sukulaisilta.

Unikoulua kannattaa PYYTÄÄ neuvolan kautta. Eivät siellä koskaan ekasta valitus kerrasta ota tosissaan. Olen myös sitä mieltä, että imetystä pidetään turhan tärkeänä. Se vie henkiset ja fyysiset voimat äidiltä. Itse jouduin pakon edessä lopettamaan 4 kk iässä, koska jouduin sairaalaan. Vauvan hoito helpottui kovasti sen jälkeen ja nukkui paremmin.

Joo, itsekin ajattelisin, että joku vaiva herättää lapsen/pitää hereillä, ja se, mitä palveluksia vaatii, on toissijaista, juttelee mitä sattuu keksimään koska ei muutakaan osaa, ja yrittää rauhoittaa itseään. Väsyneen lapsen on tosi vaikea rauhoittua, kokemusta on.

Itsellä tulee mieleen ainakin
-refluksi
-allergia
-uniapnea (kitarisojen/nielurisojen takia)

Veisin lastenlääkärille myös.

Mitä tehdä kun 5v.poika huutaa silloin tllöin yöllä tai iltaisi.Yöllä kun huutaa isi menee 40min lattalle nukkumaan niin poika rauhoituu,onko näin hyvä?Jos poika ei huuda sit huutaa kun isi lähtee töihin klo 05.55.Sit kun pitäisi lähteä johonkin kiukutellaan eikä pueta päälle.Mitä mun pitäisi tehdä oon niin väsynnyt tähän souhun jo kestännyt 3 viikkoa.

Jos tosiaan on jatkunut pienestä asti, eikä ole mikään 2v. uhmavaihe, niin kyllä varmaan poissulkisin juurikin vaivat, ei 2v vielä osaa välttämättä eritellä syytä miksi herää ja kun herää, niin voi olla niin yliväsy et raivoaa mistä vaan eikä osaa rauhoittua. Meillä usein jos herää, niin nukuttaminen uudestaan on haasteellista myös, 2v. herää vastareaktio...

Tsemppiä ja hyvä kuulla että isä on niin aktiivisesti mukana :) Käykää lääkärissä ja unikoulu on varmasti yksivaihtoehto. Ootte varmasti kokeillut jossain määrin ei palveluja-linjaa? Oletteko kokeilleet miten lapsi reagoi jos joku ei niin tuttu, mummi tms. kävisi yöllä napakasti sanomasa "Nyt nukutaan". Joillain on kuulemma auttanut alkuun.

Yhteistyössä