2+ laihdutus kamppanja

  • Viestiketjun aloittaja zalminakki
  • Ensimmäinen viesti
haavis
Käyn vaa'alla vasta ensi keskiviikkona, mutta ilmoitan tämän viikon painokseni 78,3 mikä oli siis tämän viikon keskiviikkona. Eilinen meni viisi pistettä yli (syön nyt paikkareiden ohjeiden mukaan 25) kun juhlittiin miehen kotona isäinpäivää ja tänään meni ehkä 2,5 pistettä yli kun juhlitiin minun kotonani isäinpäivää. En pidä sitä mitenkään kamalan pahana, kun arkena terveelliset valinnat ja pisteillä pysyminen on helppoa.
Kertokaahan kuulumisianne muutkin!
 
haavis
Nyt olen ensimmäisen haasteen edessä. Mulla on IHAN KAMALA vauvakuume! Siis järki tässä lähtee! Haluaisin niin lopettaa pillerit, kun nyt muutenkin levy loppui eilen (ja mieskin olisi enemmän kuin valmis lapsen tuloon.) Ongelma on siinä, että ensimmäistä kertaa, mulla on tunne tästä laihdutuksesta että TÄSTÄ TULEE VIELÄ JOTAIN! Minäkin voin laihtua! Olen vihdoin hylännyt joko-tai asenteen, eli vaikka tänään söin liikaa ja epäterveellisesti (mitä muuten tein!) se ei tarkoita, etteikö huomenna voisi jatkaa terveellistä elämää! Ja yhden päivän ylikalorit (kun tässä tapauksessa eivät ole edes niin pahasti yli) ei ehkä hidasta tätä projektia mihinkään suuntaa (päin vastoin voi harkitusti tehdessä saada jopa aineenvaihdunnan nopeutumaan.) Siksi haluaisin laihduttaa ja opetella uudet elintavat ennen vauvaa (tuota diabetestä on paljon suvussa ja perheessä, äidillä kakkostyypin, siskolla ykköstyypin.) Mutta kahdenkymmenen kilon pudotus tuntuu NIIIIIIIIIIIIIIIIIIN pitkältä ajalta/matkalta (repsahduksia aivan varmasti tulee kuten myös jumeja/plussaviikkoja) että en tiedä olenko valmis odottamaan niin kauan(?). :(
Toki sitä voisi jättää pillerit pois ja olla TJOT menetelmällä liikkeellä ja lopettaa laihdutus sitten kun vauva ilmoittaa tulostaa, mutta kun nyt olen tälle tielle lähtenyt, HALUAN NÄHDÄ TÄMÄN LOPPUUN ASTI!
(Olen toki vielä nuori vasta 21v. :ashamed: , mutta en voi kuumeelleni (vauva sellaiselle) mitään.)

Ja asiasta keppiin. Jouduin lähteä tänään töistä kesken pois kun tulin kuumeeseen (ei vauva sellaiseen vaan ihan oikeaan.)Koko viikonlopun vaaninut flunssa iski taas (kerkesinhän tässä olla jo kaksi viikkoa terveenä...) päällensä ja olo oli ihan kurja... :'( Joten kaupan kautta kotiin.... Mukaan tarttui Berliinin munkki ja kaksi danonen danio rahkaa (ei TODELLAKAAN mitään kevyt kamaa ;) ) Ne olen nyt illan aikana tuhonnut. Kalorit/pisteet on varmasti yli, mutta so what! Nyt on ainakin yhden berliininmunkin verran parempi olo (ja buranalla ei varmaan ollut mitään osuutta asiaan... ;) ) Ajattelin ottaa huomiseksi vielä saikkua, kun on nyt illalla ollut sen verran kurja olo (ei niin että herkut ei kelpaisi) etten viitsi mennä huomenna töihin.

Ihme kyllä keskiviikkoinen punnitus ei huoleta ollenkaan vaikka nyt viimeiset kolme päivää eivät ole menneet ihan putkeen. Tässähän vasta opetellaan! :) Kamala hiki pukkasi päälle, jospa se kuume nyt hellittäisi hieman.... Tai sitten teille purkautuminen helpotti oloa niin paljon, enivei nyt täytyy lähteä laiskottelemaan ihan hyvällä omallatunnolla...! B) B) B)
 
Mooooi!!
Enpä muistanu eilen käydä vaaálla, enkä tänä aamunakaan, mut nyt illalla ennen suihkuun menoa oli 73.6kg iltapaino, et jospa se aamupaino olis jo 72 puolella. Mä en meinaa saada millään kunnon rytmiä päälle tän laihdutuksen kanssa. Oman osansa tekee varmaan melkein 5 viikkoa kestänyt flunssa ja kurkkukipu, eli ei pystynyt liikkumaan tai jumppaamaan. Nyt on sitten vaikea taas saada rytmistä kiinni. Kakkua upposi kyllä kiitettävästi vielä tänäänkin kun sitä kerran vielä oli jääkaapissa :whistle:
Jospas minä saisin ton liikuntahommelin uusille raiteille niin homma saisi vauhtia.
Laittakaapa joku esimerkki et mitä syötte päivän aikana aamusta iltapalaan. Kiinnostaa verrata omaan syömiseen, joka todellakin on yhtenä päivän sitä ja toisena tätä :ashamed:
 
haavis
Tänään on punnitus.... Täytyy myöntää, että nyt hieman jännittää... Kävin eilen viemässä työpaikalle sairasloma lapun ja tullessa kävin kaupassa maksamassa ruokalaskun (edellisen työpaikan lomarahat sinne vilahtivat...nyyh.) ja mukaan tarttui tietenkin kaikkea ei laihdutus ystävällistä... Eilinen oli oikein herkkujen täyttämä.. Kertaakaan en ahminut tai syönyt itseäni ähkyyn (TODELLA kipeä kurkku esti sen tehokkaasti) mutta nyt nuo ylimääräiset kalorit ärsyttävät, kun en tämän olotilan takia edes nauttinut niistä herkuista!!! Ja tänään olisi paikkarit. Uskallanko mennä? Olen tosin vieläkin sairas (oli pakko siivota kun meille tuodaan tänään uudet sohvat ja talo oli kuin sikolätti.) ja tässä koneella istuessa maailma kieppuu ympäriinsä, eli pyörryttää kovasti. Täytyy katsoa illalla mikä on olo.
Tämä ketju on hiljentynyt aivan olemattomiin, tuntuu, että hölisen täällä vain itsekseni! Missä kaikki ovat! :attn: :attn: Tulkaahan kertomaan kuulumisianne! Hyviä ja huonoja... Kun niitä tulee kaikkien kohdalle...
 
haavis
Hmmmm... Tää on todella supistunu mun yksin puheluks... :eek:
Kävin siis tänään paikkareissa ja koko alkuviikon herkuttelusta huolimatta -400g, ei kamalan hyvä mutta voisi olla huonomminkin. Uudella tsempillä eteenpäin!
 
ISADORA
pyydän anteeksi etten ole tänne osiolle viimeaikoina eksynyt :ashamed:
mulla on nyt vaan sellanen ongelma että toi painon lasku on lopahtanut ihan tyysti.oikeastaan on käyny päinvastoin.en tunne että olisin juurikaan lihonut,mutta ehkä hieman kiinteytynyt ja kun nuo lihakset ovat alkaneet kehittymään,niin painokin on vähän noussut......
täytyy vissiin alkaa ottamaan mittanauhakäytäntö.
 
mammaliina
Hei kaikki. täällä on tosiaan elo hiljentynyt.Itekkään en ole kerinny käymään koneella,en edes illalla.Sitä se tämä kotiäidin arki välillä on. Taas tuntuu kurkussa kamala kipu, ettei tuo flunssa tainutkaan mennä ohi.Syömiset ovat välillä olleet mitä sattuu.Olen yrittänyt kirjata ylös mitä syön.Täytyy ottaa itteä niskasta kiinni.Meillä ei sais olla vierasvaraa kaapissa.Tulee napsittua kun keksipaketti on aukaistu.Täytyis syöttää lapsille tai jättää kauppaan.Eiköhän vieraittenki olis terveellisempää syödä ruisleipää.
Onneksi täällä on tullut lumi maahan, arkikin näyttää valoisammalta.
Talvisin terveisin. :wave: :wave:
 
neljä
:flower:imetän vielä,sitten kun lopetan imetyksen ajattelin aloittaa kevyemmän ruokavalion,eli herkut pois ei rasvaa leivän päälle,eikä juustoa leivän päälle,eikä alkoholia paitsi lonkeroa.eiköhän tällä alkuun pääse.
 
Moips kaikille piiitkästä aikaa!!!

Monta viikkoa on vierähtäny, kun en ole käyny täällä, en kyllä ole käyny puntarillakaan :ashamed: On menny tämä laihdutus nyt useamman viikon, jos ei pari kuukauttaki, pipariksi. Herkuteltua on tullu ja ruokaaki syötyä hieman ajattelemattamasti. Tänään viimein uskaltauduin puntarille, olin jo varautunu parin kilon plussaukseen, mutta yllätys oli suuri kun paino oli pysyny samassa kuin ennen tätä repsahdustaki.

Täällä näyttää olevan aika paljon uusia urakoitsijoita, joten tässä vähän minun taustaa. Painoin viime keväänä 78-79kg, olen 155cm. Laihdutin ruokavaliota keventäen kesän ja alkusyksyn aikana n 10kg, eli nyt paino oli tänä aamuna 67.8kg. Tavoitteeni on 60kg, joten nyt taas itseä niskasta kiinni. Nyt on tarkoitus lisätä tähän laihdutukseen liikunta. Tänä iltana ois tarkotus lähteä jumpalle.

Tsemppiä kaikille laihdutukseen.
 
mammaliina
Hei kaikki!
Pääsimpä vihdoin ja viimein palstalle.Kone on tökkiny.
Viime viikko meni miten sattuu,mutta yllätyin positiivisesti sunnuntai aamuna kun painoa oli kuitenki tippunu. Itteä tympäsee kun ei voi olla syömättä pullapuolta kahavin kanssa kun muutkin syövät. :'(
Koitetaan tällä viikolla parantaa tapoja.


pituuteni 165
painoni:(aamupaino)
05/05 78kg
6.11 74kg
13.11 72,6
20.11 71,9
Tsemppiä kaikille,hiljaista tuntuu olevan tässä ryhmässä,onko porukka pinoutunut joihinki muihin ryhmiin.
 
haavis
Minä ainakin olen täällä vielä. Illalla taas paikkarit. Pisteillä olen pysynyt noin suurin piirtein. Kutrin sivuilla kävin pitkästä aikaa oikein ajatuksella lukemaan, kun makean himo on jyllännyt täällä taas tällä viikolla. Siellä luki, että pisteitä saisi syödä 24-30 pistettä ilmaisista riippuen. Olen tuossa haitarissa pysynyt hyvin. Saa nähdä miten akan käy. Otan töihin ananas purkin mukaan evääksi, eikös sen pitänyt poistaa nestettä... :LOL: :LOL: :LOL:
Nooh, kirjoittelen sitten illalla mitä se vaaka sielä sanoi.
 
haavis
Eli paikkareissa käytiin ja tulos -1,2kg yhteispudotus 1,6kg. Olen tosi tyytyväinen tulokseen. Pisteet pysyi koko viikon välillä 25-29. (paikkareiden mukaan saisi syödä tuon 25 mutta olen vähän soveltanut.) Joulun tavoitteeseen on matkaa 2,4 kg. Aikaa on reilu neljä viikkoa. Tavoitteen pitäisi olla ihan realistinen, vai mitä meinaatte? Onko teillä muilla jotain tavoitetta jouluksi/tietyksi päivämääräksi? Itselläni on tosiaan tuo -4kg jouluun mennessä ja joulun aika lihomatta. Joulun jälkeen urakka jatkuu vielä. Kirjoitelkaa nyt muutkin kuulumisia! :attn:
 
ihan on tää kirjoittelu jäänyt ja sen takia vaan,kun itsekuri on kadonnut ja tulosta ei synny!!!Tavoite ei ole saavutettuna vaan matkaa olis ainakin 10-15kg vielä.Järkyttävä määrä.Mutta hiljalleen kaiketi.Tätä menoa kyllä tosi hiljalleen.En edes muista,millon alotin sen pistelaskuni.Tais olla syyskuun puolella(?),no oli miten hyvänsä,niin n.7kg on lähtenyt.Se alku meni niin mahtavasti ja sit vaan kirjaaminen alkoi tympimään ja lopputulos onkin tässä.TYMPIINTYNYT,RUIKUTTAVA AKKA,JOKA YRITTÄÄ SAADA POTKUA UUTEEN ALKUUN!!!!!Saas nähä auttoiko tämä!
 
haavis
Siis missä kaikki on!!!!!!!!!!! \|O \|O \|O
Oletteko vallan taistosta luopuneet!?
Täällä yksi vielä puksuttaa pisteillä. Perjantaina oli itseni kanssa sovittu karkkipäivä ja söin puolet marianne -suklaalevystä. (Vähempikin olisi todellakinriittänyt...) Muuten viikonloppu meni aivan nappiin ja uskokaa tai älkää unohdin syödä eilen kaikki pisteet! Nytkin on vielä neljä jäljellä... (vadelma rahkaa ajattelin syödä...
Rahkani valmistan tällaisella "reseptillä" :1kpl danonen vitalinea rasvatonta rahkaa (mansikka)1,5p, puoli purkkia tavallista rahkaa 1p, 1-2 rkl 9% vanilja kastiketta 0,5p= 3 pistettä. Tietty sekaan voi lisätä vaikka mitä hedelmiä ja marjoja ja noita danonen rahkojaki on vaikka minkä makusia. Kiva annos protskuja ja samalla herkku illaksi!

Onhan täällä vielä muitakin, onhan?
 
Kuule haavis, et ole ainoa pisteiden laskija ! Mä aloitin tänään kun työhousujen vetskari ei mennyt kiinni :ashamed: . Pakko vaan alkaa pisteiden laskeminen kun muu ei auta. Voisin käydä täällä vaihtamassa kuulumisia aina kun muistaa. Mulla olis vajaat 10 kg pudotettavaa. Jouluksi ajattelin päästä muutamasta kilosta eroon ja sitten paino ei saa nousta joulunakaan ! Tsemppiä muillekin painonsa kanssa tuskaileville !
 
Läskistä laihaksi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.11.2005 klo 21:15 vieras kirjoitti:
voisko joku kertoa tästä vähähiilarisesta laihdutuksesta? tai onko linkkejä mistä voi lukea....? olen todella kiitollinen kaikille vastaajille =) :ashamed:
:p Käy Fineli:n sivuilla katsomassa. :saint:
 
haavis
Tervetuloa Sukkapuikko mukaan pisteilemään! Tässä ketjussa on nyt viime aikoina ollut aika hiljaista, mutta käyn kuitenkin päivittäin tarkistamassa onko mitään uutta ilmestynyt. Tänne voi aina kommentoida miten on mennyt ja tietenkin kysyä neuvoa, saada tsemppiä yms. Olen aika pitkälle siirtynyt tuonne painonvartijatlehti.fi sivuille ja kirjoittelen siellä nimimerkillä 270584. Jos kuulumiset kiinnostaa kirjoitan sillä päiväkirjaa melkein päivittäin. Siellä on paljon laihistelijoita ja todella piristäviä ja hauskoja persoonallisuuksia!
 
Täytyykin käydä Paikkareiden omilla sivuilla taas pitkästä aikaa. Mä lasken nyt pisteet aika suurpiirteisesti. Aikaisemmin alkoi tökkiä just se liian tarkka laskeminen ja ylös merkkaaminen. Nyt katson illalla että jaahas, mulla on n 5 p jäljellä ja tiedän ettei sillä kauheesti mässätä.
Nyt olen panostanut ruisleipään ! On muuten äärettömän täyttävää !
Palataan asiaan pian !
 
=) juu, ja laihdutuskampanjakin on yhdyssana! Kiva kun joku muukin kiinnittää huomiota, etten ole ainoa pilkunviilaaja. Kertoo kyllä ihmisestä pirun paljon jos ei vaivaudu kirjoittamaan oikein. Tietysti, jos lpppuelämän kotirouvuus kiinnostaa, niin mikäs siinä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.11.2005 klo 18:39 Henna kirjoitti:
=) juu, ja laihdutuskampanjakin on yhdyssana! Kiva kun joku muukin kiinnittää huomiota, etten ole ainoa pilkunviilaaja. Kertoo kyllä ihmisestä pirun paljon jos ei vaivaudu kirjoittamaan oikein. Tietysti, jos lpppuelämän kotirouvuus kiinnostaa, niin mikäs siinä.
Niin, ja loppuelämän ei lpppuelämän ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.11.2005 klo 18:43 viilaaja kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.11.2005 klo 18:39 Henna kirjoitti:
=) juu, ja laihdutuskampanjakin on yhdyssana! Kiva kun joku muukin kiinnittää huomiota, etten ole ainoa pilkunviilaaja. Kertoo kyllä ihmisestä pirun paljon jos ei vaivaudu kirjoittamaan oikein. Tietysti, jos lpppuelämän kotirouvuus kiinnostaa, niin mikäs siinä.
Niin, ja loppuelämän ei lpppuelämän ;)
Kiitos.
 
laihtuispa
No niin ja itseasiaan, (voi että joillain on sitten aikaa ja vaivannäköä puuttua johonkin niin epäolennaiseen, kuin oikeinkirjoitus, pääasia että asia tulee ymmärretyksi). En ole kyllä käynyt täällä pitkään aikaan, mutta laihtumista on kyllä hiljalleen tapahtunut, nyt puntari näyttää 77,0 kg:a. Viimeksi oli piirun alle 80:n. Vuoden vaihteeseen mennessä tavoite oisi 75 kg, saapa nähdä onnistuuko! En ihan pääse siihen 70 kg, kun tein Uuden vuoden lupauksia, mutta kun viimeisen kerran kävin puntarilla ennen synnytystä, vaaka näytti 94 kg, että siitä on kyllä tultu ihan kivasti álaspäin.
Tavoite on vielä kaukana 60-65 kg, ja mielessä on alkanut kyteä pikkukakkos aatoksia, joten laihdutus loppuu kyllä sitten siihen, mutta siihen asti pudotetaan niin paljon kuin mahdollista. Enkä sitten todellakaan aio syöpötellä karkkia ja pullaa sillai kun ekan raskauden aikaan, joten luulisi että laihduttaminenkin helpottuisi sitten taas jos ei kerryttaisi niin paljon vararasvaa ympärilleen.
Eipä muuta kuin tsemppiä kaikille laihduttajille.
Ai niin laihdutan vähähiilarisella ruokavaliolla, joku kyseli siitä. Apuja saat ainakin www.luontaisnetti.fi ja www.karppaus.info -sivuilta ja kannattaa lukea joku karppiaiheinen kirja, lainaa vaikka kirjastosta, niillä pääsee jo tosi pitkälle.
 

Yhteistyössä