2 IVF elo/syyskuu

Siirto päästiin tekemään! Jee!!! Nyt on kaksi oikein mainiota alkiota siirretty, toinen niistä ehti jo 5:teen soluvaiheeseen, vai miten se nyt sanotaan... :ashamed: Olivat jo lähteneet jakautumaan pakkasessa. Kolmatta vielä tutkitaan että voidaanko pakastaa uudestaan.
Alkaa taas ällölugekuuri, onneksi 2 kertaa päivässä vaan...

Voimia HelinäKeijulle, tää on niin julmaa tää touhu... :(
 
Minäkin ilmottaudun mukaan kun vihdoin pääsimme tosi toimiin. Puregonia pistelin 12 päivää 150 iu:ta.

Taustasta sen verran, että meille tehtiin keväällä ensimmäinen ivf (endomeetrioosini takia), jossa munasoluni jäivät epäkypsiksi ja siirtoon asti ei sitten päästy. Silloin saaliina 20 munarakkulaa joissa 6 munasolua, joista 4 hedelmöittyi, mutta eivät lähteneet jakaantumaan normaalisti.

Tänään oli punktio, 29 munarakkulaa, joissa 10 solua, joista 3 kypsää, 2 puolikypsää ja 5 epäkypsää... Onko teille ilmoitettu munasolujen "kypsyysaste" näin tarkasti? Meille ei viimeeksi. Nyt tässä itsekseni pähkäilen, että onkohan nuo lukemat hyviä vai huonoja...

Punktio oli paljon kivuliaampi kuin ensimmäisellä kerralla ja sain 8 pvä sairaslomaa, pitää kuulemme ottaa rauhalliseti, mutta en oikein tiedä kuinka rauhallisesti...

Jos siirtoon asti päästään olisi se torstaina 30.8. Nyt vain toivomme parasta. Toivoisimme, että siirrettäisiin 2 alkiota, vaikka lääkäri suosittelee yhtä. Oletteko kuinka hyvin saaneet toiveenne läpi kahden alkion siirtoon vai onko yleinen käytäntö, että jos ensimmäisellä kerralla yhden alkion siirto ei ole onnistunut, siirretään seuraavan kerran kaksi?

Voimia ja jaksamista kaikille!

Ei tämä helppoa ole..
 
Siis ainavaan negaa!!!! Voi jee.
Huomenna siis virallinen testipäivä mut miksikäs se tulos yhdessä päivässä muuttuu?!?!? Huomenaamulla siis testailen viimeisen kerran... Voi itkun itkun vitun vittu.
Anteeksi kauheasti tuo kiroilu, mutta nyt ei enää muu áuta. No eihän sekää ny auta mut... No joo.

Vettä sataa.
Pahasti nyt tosiaan tuntuu että Siskosten O&K:n matka päättyy huomenna. :'(

Kumma ku vuoto ei ole alannu... Silloin tuoresiirrossa alkoi vuoto ennen testipäivää ja negahan se oli, ja nyt edellinen Pas oli Haamuplussa päivä ennen testiä. Miksi nyt näin..

Kuinka teillä muilla on nuotten vuotojen kans ollu Pas:n jälkeen? :attn:
 
elina67peukut pystyssä täällä! Onnea piinailuun! :heart: Tulen ihan perässä!

HelinaKeiju75 :hug: voimia!!

Miina-76 Onnea myös sinulle piinailuun!

Tervetuloa mukaan Pyryy!!

Ulpulummukka voimia ja tsemppiä huomiseen :hug: Mitä testejä muuten tilasit sieltä Mammaksilta?? Olis kohta itelläkin aika tilailla testejä ;)

Angelina pp3
 
Heips kaikille!

Meillä siis on nyt alkamassa ensimmäinen ivf-hoito, 1 lapsi syntyi "luomuna" 6v sitten. Eli taustalla yritystä noin viitisen vuotta. Endometrioosi on todettu ja kertaalleen leikattukin. Nyt uskaltauduimme siis lähtemään tosi toimiin. Puregonia olen piikitellyt 5 päivää ja tänään olin ultrassa. Lääkärin mukaan ei juuri mitään ole tapahtunut... :/ Mutta samalla 300 iu annoksella jatketaan torstaihin, jolloin nähdään päästäänkö ensi viikolla Tampereelle punktioon ja siirtoon...

Mua jännittää ihan hirveesti, tätä yritystä on jatkunut jo niin kauan ja pettymyksiä on aina ollut vastassa, en tiedä kuinka sitä taas kestää uutta, vielä kun on oikein hoidot päällä... mutta tätähän tämä näyttää teillä muillakin olevan; epätietoisuutta, toivoa, pettymystä, onnistumisiakin... ja ennenkaikkea vertaistukea!!

Ulpulummukka, huomasin että olet myös Seinäjoen läheltä, minä myös! ja siis Tampereelle punktioon+siirtoon menossa.

Toivottelen kaikille teille voimia ja ilon aiheita! :flower:
 
Tilasin sellasen Clearbluen digitaalitestin ja siihen lisäksi niitä näytteenottopäitä. Toisaalta olen kyl alannu epäilemään, että ku sehän näyttää vain plus tai miinus, ei mitn haamuja, et voihan se näyttää väärinkin.... *Epätoivoinen* Toisaalta se on kätsy ku ei tartte miettiä että onkohan toi haamu vai näenkö omiani...

Liinuz jos haluut nii paa Yv:tä mist oot.
Jos ollaan vaikka naapureita... :wave:

T. Ulpis ja (vielä ) O&K Pp 14
(MILLÄ MÄ SAAN NUKUTTUA ENS YÖNÄ?viimeksikin heräsin testaamaan klo 3 aamuyöllä...)
 
Mä kokeilin kerran niitä Clearbluen digitaalisia raskaustestejä ja ne ei toiminut! niissä oli jotain vikaa! Siis siinä laitteessa :/ En ole sen koommin uskaltanut niitä käyttää. Olen käyttänyt niitä "normaaleja" Clearbluen testejä.
Huhhuh kun on taas ällöttävä olo. Nämä luget ja zumet yhdessä saa mut kyllä voimaan pahoin..

muoks...ovistestit onkin toimineet todella hyvin digitaalisena! ja ne on kätevämpiä kun ne missä saa tuijotella viivoja...
 
ulpulumpukka älä luovuta jos ei vuoda niin toivoa on voihan olla ettei sun elimistö vielä tuota tarpeeksi raskaushormoonia pissaan kannattaa kokeilla myöhemmin uudestaan testeistä sen verran että acon merkiltä löytyy tikku testi mikä näyttää jo 10 kun tavalliset testit saattaa ottaa vasta 50 näin mulle sanottiin inssien aikana
 
No nyt mäkin pääsen mukaan tähän ketjuun taas. Kotiuduttu mökiltä. Nyt vaan vietetään enää viikonloput siellä. Syksy on nyt ihan selvästi tullut. Vettä sataa kun Esterin peestä ja kylmää on. Huj!

Mullakin alkoi nyt sitten ne Primolutit lauantaina. Tarkoitus olisi syödä kaksi viikkoa. Piti siirtää vuodot kun klinikalla on niin täyttä. Ällöttää nämä pillerit ja ne tekee pahaa oloa..Blä. Mutta alkua tämäkin. että nyt jotain rupee tapahtumaan. Vihdoinkin.

En jaksa koko ketjua lukea läpi ainakaan tänään mutta ilmeisesti on monta kanssapiinailijoita liittynyt ketjuun kun näin monta sivua olette saaneet aikaiseksi! :heart: Kaikille voimahalit :hug: ja tsemppiä elämänprojektiin!

Amssu ja kp 17
 
Nyt selvis että perjantaina päästään siirtoon, jännää! Piinailijoille voimia, perässä toivon mukaan tullaan! Pahoinvointikin on tänään helpannut, joten positiivisella mielellä odotan loppuviikon koitosta...
 
Vähän asiasta poiketen utelisin että miten teidän miehet ovat olleet mukana hoidoissa? ja miten ne on olleet kiinnostuneita asiasta ja siitä mitä milloinkin tapahtuu? Mun mies ei pahemmin kysele, tai sitten se ei ehdi kun mä kerron jo kaiken.... Joskus tuntuu ettei sille oo mitään väliä mitä tapahtuu. Olen yrittänyt pyytää että olis hiukan uteliaanpi mut ei auta.... Anteeksi vuodatus mut tää vaan häiritsi mieltä ja eikös täällä ole tarkoitus purkautua... B)
 
sporty: Mä en sumuttele lainkaan, mulla supressio hoidetaan tolla ENANTON DEPOT DUAL 3,75 mg -pistoksella. Viimeksi sama juttu kun mulla ei sumut tehoa, piikin merkki vain oli eri (tämän sain ilmaiseksi TYKSistä!) Vaikken piikeistä niin välitäkään, niin kyllä aina sumuttelun voittaa. Siis yksi piikki korvaa tuon kaiken sumuttelun, helppoa!
Piikin pistän (pistätän) 6.9. ja jos ultrassa 19.9. kaikki näyttää hyvältä aloitan Gonal F 262,5 IU eli mulla odotuksissa punktio viikolla 40. Mulla siis menee itse toimenpide kyllä jo lokakuun puolelle.. :ashamed: Just laskin et jos kerrankin kaikki menis putkeen, kerkeisin plussaamaan just ennen viime plussan laskettua aikaa (km keväällä, la 24.10).
En kyllä yhtään jaksa uskoa plussaan tuoresiirrosta. Mulla oikeestaan toiveissa vain että sais vähän enempi pakkaseen kun viimeksi (yksi olki) niin pääsis sitten edes yrittään useamman kerran samalla "tuskalla".

Pahoitteluni Ulpulummukka! :hug:
 
siis minulle ollaan tekemässä eka IVF marras/joulukuussa ja Ulpulumukka kävi minut kutsumassa ekakertalaisten pinosta tänne =) kiitos. Itselläni myös tuo ajankohta johtuu jonoista... inhottavaa kun haluaisi sen äkkiä pois alta.
Iso rutistus Ulpulummukalle :hug: , koita jaksaa
 
Ulpulummukka voimia minultakin.
Miina-76: Mun mies on myös mukana kaikissa lääkärin käynneissä + toimenpiteissä, (tai odottaa siellä "heräämön" puolella kun sillä on niin hirvee sairaalakammo ettei kestä nähdä mitään erikoisia laitteita, eikä pahemmin lääkäriäkään vihreä asu päällä, tulee varmasti kiva synnytys jos joskus sinne asti päästään.) Kyseleekin kaikenlaista ja joskus tuntuu että vois jättää joitain kysymyksiä kysymättäkin...
Täällä odotellaan menkkojen alkua, vasta kp 15/25 menossa, sittenpääsen piikitteleen. Nyt jo innolla odottelen uuta yritystä.
 
Miina -76: Minun miehenikään ei paljon kysele hoidoista, minä aina kerron kaiken ja luulenpa, että hän ei ehkä edes osaisi oikein kysyäkkään mitään, niin uutta ja ihmeellistä tämä touhu hänellekkin on. Eilisessä punktiossakaan hän ei ollut mukana, eikä ollut viimeeksikään, se oli yhteinen päätöksemme. Hän kyllä vei minut klinikalle ja tuli hakemaan sitten kun soitin, mutta en edes itse halunut häntä punktioon mukaan (en kyllä tiedä miksi). Mutta meistä toimenpide meni näin kaikkein luontevasti.

Kymmenestä munasolusta 5 oli hedelmöittynyt, 2 kypsää, 1 puolikypsä ja 2 epäkypsää. Taas sain näin tarkat tiedot ja edelleen olen vähän ulalla onko puolikypsillä/epäkypsillä hedelmöittyneillä soluilla vielä mahdollisuuksia alkioiksi asti, tietääkö kukaan? Luulenpa, että pakkaseen emme saa mitään jos edes siirtoon asti pääsemme... Pakastetaanko koskaan vain yhtä alkiota?

Huomenna puolen päivän jälkeen soitan onko jakaantumista tapahtunut ja päästäänkö torstaina siirtoon. Jännittää niin kovin etten saa öisin nukutuksi.

Voimia minultakin Ulpulummukalle!

 
Kiitos kommenteista! Olen mä jutellu mieheni kanssa ja sanonut että mulle olis tosi tärkeää että tietäisin että sekin olis satasella tässä mukana. Se sanoi että kun se ei enää jaksa kovin uskoa että joskus onnistuu eikä osaa lohduttaa mua kun tulee nega. Mun mies on käynyt läpi monta vaikeaa asiaa lyhyen ajan sisällä ja nyt alkaa pikku hiljaa helpottaa niin en viittis kauheasti painostaa tässä vaiheessa. Mutta tukea silti tarvitsisin! Ja kun meille tehdään hoidot luovutetuilla siittiöillä niin miehen ei "tartte" osallistua siinäkään mielessä mihinkään -on se kyllä pistelly mua että edes jotain tekee asian eteen.... =)

Meidän kolmas alkio oli jatkanut eloaan joten se voitiin vielä pakastaa eli voidaan tehdä vielä yksi PAS. Siis sitten joskus, toivottavasti...

Ulpulummukkalle :hug: minultakin!
 
Miehen mukanaolosta: meillä olemme kumpikin olleet mukana tutkimus- ja suunnittelukäynneillä, punktiossa ja nyt perjantaina siirrossa, mutta ultratsekkauksiin en häntä kaipaa mukaan. Hölmöä olisi toista häiritä kesken työpäivän kun itselläkin menee käyntiin vain tunti. Käyntien jälkeen keskustellaan mitä mitäkin tarkoittaa ja usein iltaisin myös täältä lukemiani hoitoihin liittyviä asioita hänelle selitän, miksi mitäkin lääkettä otan ja mitä tapahtuu seuraavaksi. Tuntuu siltä että tunnetasolla itseasiassa mieheni kärsii enemmän lapsettomuudesta kuin minä. Se ei johdu siitä että pitäisimme asiaa eri tavalla tärkeänä, päinvastoin, kumpikin haluaa tätä yhtä paljon, mutta persoonana olemme erilaisia ja reagoimme esimerkiksi vastoinkäymisiin eri tavoin. Voi olla että meillä naisilla näiden hoitojen fyysisyys jotenkin auttaa työstämään lapsettomuutta, kun taas miehille asia on enemmän abstrakti ja siksi ehkä vaikea asia. En tiedä... hmm... miltäs tämä kuulostaa?

Iso kasa sympatiaa ja :hug: Ulpulummukalle! Sain sinulta inspiraation ja päätin ristiä perjantaisen toivon mukaan tapahtuvan siirron Huuru-Arviksi.
 

Yhteistyössä