2,5v kovin uhmassa.. tuli sitten läimästyä päähän ja tukistettua sitä...

• Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti
mulla
poika samanikäinen ja saat todella multa haukut! En voi käsittää! Totta kai lapsi uhmaa, mutta turhaan jatkossa edes kiellät enää mistään, kun itse teet kaiken tyhjäksi omalla toiminnallasi.

guuggeli
Avaan sateenvarjon jo valmiiksi enkä tuu enää lukemaan tätä ketjua kun varmaan paskaa sataa niskaan, mut musta tuo on vaan inhimillistä. Itsekin joskus HARVOIN oon tukistanut. Ei ne aina vaan muuten usko, ikävä kyllä.

v
uhma ja murrosikä on kulmakiviä lapsen kehitykessä. ne toimii tavallaan siltoina aikuistumista/ kasvamista kohti. lapsen täytyy antaa kapinoida, mut tietty rajat on oltava. jos lapsi ei saa kapinoida, niin hän jämähtää lapsen tasolle eikä kykene kasvamaan.

ddd
kyllä mäkin joskus menetän hermoni saman ikäiseen uhmaajaan. Saatan ottaa vähän hiuksista kii, en tukista mutta otan kiinni. Kun ei usko muuten. Lisäks isompikin lapsi otetaan joskus kädestä kii ja viedään esim. sisään jos ei muuten tule. Siis kannetaan.

mulla
Alkuperäinen kirjoittaja guuggeli:
Avaan sateenvarjon jo valmiiksi enkä tuu enää lukemaan tätä ketjua kun varmaan paskaa sataa niskaan, mut musta tuo on vaan inhimillistä. Itsekin joskus HARVOIN oon tukistanut. Ei ne aina vaan muuten usko, ikävä kyllä.
Sinusta on siis inhimillistä läimästä pientä lasta päähän?

sammakko
Alkuperäinen kirjoittaja mulla:
Ei vaan se, että hermo ja itsehillintä pettävät. Vanhemmatkin kun ovat vain ihmisiä.

hr
joo antaa sataa vaan, niin olen minäkin sortunut tekemään.. kaikilla ei vaan oo samanmoinen tempperamentti ja itsehillintäkyky, vaikka kuinka yrittääkin itseään siinä kehittää ja hillitä. Ja toisten lapsilla on kova pää ja kova tempperamentti, toisten ei.

jope
minua on lapsena tukistettu ja käsittääkseni siitä ei ole jäänyt mitään traumoja :) muistan kyllä, että hyvin tehosi :) läimäisyt kuulostaa vähän kovilta rangaistuksilta jo

No eihän tuolle tapahtuneelle enään mitään voi. Jatkolle vaan vinkkiä että kun hermot on ihan juuri menossa mene itse vetämään pari henkosta parvekkeelle ja rauhotu, kun olet rauhoittunu mene rieuhuvan/uhmaisen lapsen luokse ja selvitä asia puhumalla. :)

Alkuperäinen kirjoittaja mulla:
Totta kai varsinkin kun sen täällä kirjoittaa, täällä annetaan vuoronperään anteeksi ja sanotaan kuinka se on täysin inhimillistä ja lähes normaalia käytöstä. Eri asia on jos isä olisi tehnyt noin, silloin se sika pitää jättää heti ja häipyä turvakotiin. Juuri luiin tutkimuksen missä todettiin että 90% suomalaisista lapsista joita pahoinpidellään niin pahoinpitelijänä on äiti.

Tyrmistynyt
ja kun lyö kerran, lyö toisenkin kerran!Menit mielestäni liian pitkälle.Aikuisen täytyy olla aikuinen ja jos hermo meinaa mennä, poistuu aikuinen paikalta, vaikka partsille jäähylle!

Yhteistyössä