traumoistaan selvinnyt, ei lapsiaan lyönyt
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Tuossa keskikappaleessa piti lukea, että omasta lapsuudenkodista opittu malli.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mä sain hirveän paljon lisää voimaa ja jaksamista arkeen kun päätin lopettaa nippailut ja tukistelut, niin kummalliselta kuin se kuulostaakin. Jatkuva huono omatunto oli pois; kun tietää toimivansa oikein, jaksaa ne uhmakiukutkin paremmin. Mun päätöksestä on nyt jo vuosia aikaa ja lisää lapsiakin on sen jälkeen tullut. Mutta tunnen olevani paljon parempi äiti nyt. Todellakin.
Se on helppoa sanoa että paska äiti niiltä, jotka ei ole ikinä olleet edes lähellä nipata lasta. Se, että muuttaa jo opittua toimintamallia, on paljon haastavampaa ja myös kunnioitettavampaa. Monella meistä se kevyt tukistus on jo niin opittukin malli, että sitä ei oikeasti ole helppo rikkoa.
Ap:lle; jäähy on oikeasti toimiva. Saa äiti sekä lapsi vähän jäähdytellä. Tai se, että käskee sen puolison sinne hampaita pesemään silloin kun tuntee, että alkaa pinna kiristyä liikaa. Mä tiedän tarkkaan miltä susta nyt tuntuu, jaksamisia! Ja vielä enemmän voimaa siihen muutokseen, se kannattaa!
Onko muuten ap:lla näin? Mulla oli. Myöskin sellainen vaatimus superkiltteydestä tuli kotoa. Ja ajatus, että kaikki lapset voi pakottaa siihen hiljaisen ja aina tottelevaisen lapsen muottiin, kun vain tarpeeksi yrittää. Jne.
Voitha ain aolla viisaampi vanhempi lapsillesi. Ei toinna kostaa vaan joku voi katkaista kierteen.