1v2kk kamala eroahdistusko???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HELP
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

HELP

Vieras
Nyt siis 1v2kk poika ja aivan kamalat huudot alkaa heti jos poistun huoneesta (nukkumaan mentäessä varsinkin) mutta myös jos menen vessaan tai yläkerrasta haen vain jotain alle 10sekkaa menee niin alkaa kaamee huuto.. Normaalia?!?!
Isä ei kelpaa, ei mummu.. Huutaa niin kauan että minä tulen ja otan syliin. Nukkumaan mentäessäkin pakko maata omassa sängyssä jotta nukahtaa.. Vielä 1-2kk sitten jäi itsekseen pullon kanssa, harvoin piti olla vieressä hetki. Mitä tehdä?

meillä oli esikoisella eroahdistusvaihe pahimmillaan vasta reilu vuodenikäisenä.. Silloin "oikeaan" aikaan 8-9kk ei ollut yhtään mitään ongelmia, ja neuvolasta sanoivat että se voi tulla vasta 1v-1,5v niin kuin tulikin.. nukutin lapsen syliin iltaisin n kuukauden kaksi juurikin kun laps ei uskaltanut alkaa nukkua ilman äitiä.. muuten en ole koskaan nukuttanut häntä. Lapset on yksilöitä, et kai tuokin menee ihan normaalin piikkiin :)

Pidä lähellä. Minun teoriani mukaan lapsi, joka saa läheisyyttä oppii luottamaan ympäristöönsä. Yleensä nuo riippumisjaksot ei kestä muutamaa viikkoa pitempään. Mutta on tosi rankkaa aikaa.
Voithan leikkiä "kukkuu" -leikkejä, todistaaksesi että vaikka äiti katoaa näkyvistä hän ei lakkaa olemasta.

[QUOTE="viiraska";22313910]Pidä lähellä. Minun teoriani mukaan lapsi, joka saa läheisyyttä oppii luottamaan ympäristöönsä. Yleensä nuo riippumisjaksot ei kestä muutamaa viikkoa pitempään. Mutta on tosi rankkaa aikaa.
Voithan leikkiä "kukkuu" -leikkejä, todistaaksesi että vaikka äiti katoaa näkyvistä hän ei lakkaa olemasta.[/QUOTE]

no kyllähän tuo on koko päivän lähellä :) ja on leikitty kukkuu-leikkejä jne.. Kyseessä kolmas lapsi, kaksi ekaa ei ole tuollaista pitänyt ollenkaan, niin siksi ollaan vähän ulapalla :/ No toivottavasti alkaa kohta menemään ohitse, jo kohta ainakin kk kestänyt..ja tuntuu että välillä pahenee vaan..

Yhteistyössä