1v nuhanenän puhdistus

  • Viestiketjun aloittaja tyhmäiti
  • Ensimmäinen viesti
tyhmäiti
Tyttö on kovassa räkätaudissa, nenä valuu kuin hana. Meillä on sekä pikkuniistäjä että nenäfriida, mutta molempien käyttö aiheuttaa valtavaa vastarintaa, tuon ikäinen osaa laittaa jo aika hyvin hanttiin kiemurtelemalla ja huitomalla eikä puhdistus oo kivaa kyllä kummallekaan osapuolelle, varsinkaan kun sitä saisi olla tekemässä ihan koko aika.

Nuha- asioissa uusavuttoman ensikertalaisäidin kysymys: Voinko mä vaan pyyhkiä sitä nenänalusta pehmeillä nenäliinoilla??
 
puddighinu
Kannattaa vaan taistella ja laittaa niitä suolaliuostippuja ja niistää sillä millä imetään, mä en nyt muista oliko se just pikkuniistäjä. Mä ole just antanut naapureiden kuunnella neljä päivää hirveetä huutoa aamulla, päivällä ja illalla kun me ton puolitoistavuotiaan kanssa tapellaan siitä saako niistää vai ei. Nuha menee nopeemmin ohi kun niistät ja laita niitä tippoja, ihan runsaasti siis, vähän niin kuin kannuttaisi. Eikä mene korviin, muuten saattaa mennä korviin se tauti ja sit ei ole enään kenelläkään kivaa.
 
Jenis
Alkuperäinen kirjoittaja puddighinu:
Kannattaa vaan taistella ja laittaa niitä suolaliuostippuja ja niistää sillä millä imetään, mä en nyt muista oliko se just pikkuniistäjä. Mä ole just antanut naapureiden kuunnella neljä päivää hirveetä huutoa aamulla, päivällä ja illalla kun me ton puolitoistavuotiaan kanssa tapellaan siitä saako niistää vai ei. Nuha menee nopeemmin ohi kun niistät ja laita niitä tippoja, ihan runsaasti siis, vähän niin kuin kannuttaisi. Eikä mene korviin, muuten saattaa mennä korviin se tauti ja sit ei ole enään kenelläkään kivaa.
Ei meillä oo kyllä koskaan menny korviin (poika 2,5) vaikka ei olla sitä nokkaa niin huuhdeltu tai niistelty. Taitaa olla enemmän rakenteellisista ja muista seikoista kiinni tuo.
 
x
Harsolla tai pehmeällä paperilla kun pyyhit, niin ei mene iho ihan heti rikki. Voit myös pyyhkiä omilla sormillasi ja huuhdella hanan alla, tulee samalla pestyä lapsen nenän ympärys. Ja anna lapselle lääkettä! Helpottaa lapsen oloa, ja vähentää räkäisyyttä. Saa myös paremmin syötyä ja nukuttua.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Harsolla tai pehmeällä paperilla kun pyyhit, niin ei mene iho ihan heti rikki. Voit myös pyyhkiä omilla sormillasi ja huuhdella hanan alla, tulee samalla pestyä lapsen nenän ympärys. Ja anna lapselle lääkettä! Helpottaa lapsen oloa, ja vähentää räkäisyyttä. Saa myös paremmin syötyä ja nukuttua.
Se nyt on selvä :) Pamol F kunniaan... :D Joo mä luulen et koko perheen mielenterveyden kannalta on se pyyhkiminen ihan riittävä "kiusa", ei tahdo sietää edes sitä.
 

Yhteistyössä