1v ja ulkoilu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kökkö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kökkö

Vieras
Kuinka kauan ulkoilette lastenne kanssa päivittäin? Minulla on 1-v tyttö ja käymme puolen tunnin- tunnin lenkillä päivittäin, ja on huono omatunto ettei ole tarpeeksi...?

Ei vielä kävele, jotta aika kuluisi esim. hiekkalaatikolla paremmin.

vähän OT mutta mulla on vajaa vuoden ikäinen joka ei ulkona kyllä kävele vielä, mutta kyllä mä olen sen silti antanut tuolla kontaten mennä ja möngertää leikkareilla. =) hyvin viihtyy niin.

en mittaa kellolla tai kalentereilla ulkoiluja - mennään ja ollaan kun huvittaa ja hyvältä tuntuu.

Alkuperäinen kirjoittaja kökkö:
Kuinka kauan ulkoilette lastenne kanssa päivittäin? Minulla on 1-v tyttö ja käymme puolen tunnin- tunnin lenkillä päivittäin, ja on huono omatunto ettei ole tarpeeksi...?

Ei vielä kävele, jotta aika kuluisi esim. hiekkalaatikolla paremmin.

Ei hiekkalaatikkoleikkejä varten tarvitse osata kävellä. Meillä ulkoillaan 1-v:n kanssa useita tunteja päivässä (vähintään 3-4h) ja on ulkoiltu jo ihan alle 10kk ikäisestä lähtien puistoissa, keinutaan, lasketaan liukumäkeä, möyritään maassa ja hiekkalaatikolla jne.

Miten saatte oman aikanne kulumaan...? Mä olen varmaan maailman paskin mami mutta yksin seisoskelu on mulle kaikista lastenhoitotoimista ainoata pakkopullaa :( pidättekö hanskat kädessä, tuleeko raivarit kun kieltää syömästä hiekkaa tms..?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miten saatte oman aikanne kulumaan...? Mä olen varmaan maailman paskin mami mutta yksin seisoskelu on mulle kaikista lastenhoitotoimista ainoata pakkopullaa :( pidättekö hanskat kädessä, tuleeko raivarit kun kieltää syömästä hiekkaa tms..?

Puistossa on muitakin äitejä, joiden kans voi jutella. :) On meillä hanskat kädessä ollut aamuisin, ja joskus vähän kiukutellaankin.

yleensä ulkoillaan pitemmälti vaan sillon kun on joku kaveri seurana..
yksin jos ollaan niin ei kaukaa olla puistossa kun en jaksa istuskella, varsinkin jos on kylmä..
en oo kieltäny syömästä hiekkaa, ei se sitä kauaa syö kun huomaa että on pahaa, pyyhin vaan sit enimmän mitkä valuu suusta ja puhdistan kielen..
hanskat on kädessä jos on kylmä, vielä ei oo tarttenu olla..

Hyvä kysymys. Mä kökötän siellä ihan sisulla sen minimi puoli tuntia kerralla, nykyään kun tyttö kävelee niin tunnin. Kyllä on niin tappavan tylsää mutta ei sille nyt voi mitään.

mulla 10 kk ja meulkoillaan aamupäivällä n.tunti ja iltapäivällä parisen tuntia,käyään pikkulenkki rattailla ja muuten möyrii maasa ja viihtyy kyllä tosi hyvin.pallon perässä konttaaminen on ihan ykkös puuhaa.

Yhteistyössä