ulkoilu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aadis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Aadis

Vieras
Miten ulkoilette lasten kanssa, jotka eivät vielä kävele?

Itse sain kummastuneita kommentteja siitä, että ei olla vielä leikitty hiekkalaatikolla tai pihalla. Tyttö nyt vuoden, muttei vielä kävele... En ole nähnyt mitään järkeä siinä, että kannan istumaan kylmään hiekkalaatikolle tai konttaamaan märälle nurmikolle. Päivittäin kyllä käydään vaunuilemassa 1-2 tuntia ja neiti viihtyy hyvin kyydissä, joko valveilla tai nukkuen. Nyt on onneksi kesä tulossa, joten kyllä se hiekkis kutsuu meitäkin =)

Hiekkalaatikothan ovat olleet vasta vähän aikaa sitten vielä ihan roudassa! En kyllä omaa lastanikaan (puolivuotias tosin vielä..) olisi vienyt hiekkalaatikolle, saati kylmälle maalle/nurmikolle konttaamaan. Kyllä sinne vielä ehtii leikkimään. =)

Olet fiksu äiti, kun et ole vielä vienyt lastasi sinne kylmettymään! :flower:

Samaa mietin kun mummi niin kovasti haluaa viedä tyttöä, 7.5 kk, hiekkalaatikolle.. ei konttaa eikä edes nouse istumaan vielä itse.. :whistle:

Siis vaikka kesä tulee eikä ole kylmä hiekka niin jollei vielä kävele, niin laittaako vain hiekkaa suuhun..? Mitäs siellä siis tekisi?

Itse mieluummin ajelutan rattailla ja näyttelen pienelle luontonäytelmää.. =)

meidän poika oli ekaa kertaa puistossa 8kk iässä. Siellä konttaili maassa ja välillä vähän maistelikin "elämää" :D tykkäsi kovasti, mutta silti harrastettiin tuota kovin vähän. Vuoden ikäisenä poika meni päiväkotiin ja siellähän ovat pihalla sen pari kolme tuntia päivässä. ja kyllä huomasi miten positiivisesti se vaikutta meidän päivärytmiin, kun poika sai purkaa energiaansa pihalla. Uni ja ruoka maistui ihanan hyvin =) ja poika ei siis tuolloin vielä kävellyt, oppi kyllä nopeasti kun halusi pysyä isompien vauhdissa :D

Yhteistyössä