G: Kotiäidit ja lasten ulkoilu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
Kuinka paljon ulkoilette lastenne kanssa päivittäin? Siis ihan ajallisesti? Jos siis on päivä, jolloin ei mitään kerhoja tai muita menoja, eli ihan tavallinen kotipäivä.

Ja nyt kiitos se todellinen määrä, eikä oma ihanne! Helposti meinaan vetää yläkanttiin... :)

täältä on turha kysellä kun suurin osa vastaa automaattisesti että kolmesti päivässä, vähintään tunti kerrallan, on se vaan niin ihanaa säällä kuin säällä, ehdottomasti sen arvoista :heart: !

ku mie oon lasten kans kotona niin on päiviä jolloin ei ulkoilla, ja päiviä jolloin asutaan ulkona. pyritään ainakin kerran päivässä ulos. nyt 3, päivä sisällä kun ollaan kipeinä, ja alkaa polla hajota.

Jos koko päivä ollaan kotona, ulkoillaan tunnista kahteen tuntiin 2 kertaa päivässä. Tunti on minimi, kolmea ei edes viitsi lyhyemmän ajan takia pukea.

Mä oon huono ulkoilija, varsinkin talvisaikaan, joten hyvä jos saadaan tunti kulutettua pihalla. Varmaan jos olis itelle juttuseuraa ulkoilun ajaksi niin viihtyisi pidempäänkin, mutta kun yksin tuon taaperon kanssa tossa pihassa pörrää ilman mitään kummempaa tekemistä niin jo vartin jälkeen sitä alkaa kytätä kelloa, että joko tää ny riittäs :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
täältä on turha kysellä kun suurin osa vastaa automaattisesti että kolmesti päivässä, vähintään tunti kerrallan, on se vaan niin ihanaa säällä kuin säällä, ehdottomasti sen arvoista :heart: !

Miksi tuollaisen vastauksen saaminen on mielestäsi turhaa? Saako kysymyksiin vastata ainoastaan silloin, kun vastaus kertoo jotain negatiivista vastaajastaan?

me emme ulkoile läheskään joka päivä. ja kerta päivässä noin 1h on normimäärä, jos siis ulos mennään. tämä johtuu siitä, että pienillä on rytmit sellaiset, ettei välttämättä päästä ulos. pienin kun ei suostu nukkumaan ulkona. lisäksi säät ovat olleet karmeita: -15 ja tuulee pohjoisnavalta. ei mua huvita ulkoilla tossa säässä. ulkoilu ei mielestäni ole mitenkään pakollista. meidän lapset ei nuku tai syö sen enempää vaikka käytäs ulkona tai ei. vaihteluahan se on, mutta kun täällä maalla ei ole muita ihmisiä, niin sama kait se missä me ollaan. välillä ulkoillaan enempi. vkonloppuisin tulee kanssa ulkoiltua enemmän kun mies on seurana ulkona. tuppaa olemaan niin tylsää pienintä vaan pukkailla ja vajaa 2 veen hidas batistini-kävely ei mieltä ylennä.

Aamusta pyritään olemaan tunnin verran ja iltapäivällä hieman enemmän,tietty säätilanne vaikuttaa jonkinverran ja toisinaan taas niin vaan vituttaa tää kotona ole että ei saa aikaseksi lähteä ollenkaan vaan mökötän sisällä.REHELLISESTI VASTASIN :)

Alkuperäinen kirjoittaja GeeBee Besserwisser:

Miksi tuollaisen vastauksen saaminen on mielestäsi turhaa? Saako kysymyksiin vastata ainoastaan silloin, kun vastaus kertoo jotain negatiivista vastaajastaan?

löysääs vähän pipaa kaveri hei :D olisiko kenties, sana "hyödytöntä" ollut parempi? vai "mielenkiintoista"? :xmas:

Lapset ulkoilevat aamupäivällä tunnin-puolitoista, kun laitan ruokaa ja vahdin keittiön ikkunasta. Iltapäivällä ollaan kaikki ulkona puolesta tunnista tuntiin. Kesällä tietty eri asia, omakotitalossa kun asumme.

ku mie oon lasten kans kotona niin on päiviä jolloin ei ulkoilla, ja päiviä jolloin asutaan ulkona. pyritään ainakin kerran päivässä ulos. nyt 3, päivä sisällä kun ollaan kipeinä, ja alkaa polla hajota.[/quote

Ihana! :D

Mut just noin täällä on.

Mä oon laiskapaska ulkoilija ja ulkoilen tosi harvoin. Onneks lapset voi mennä sinne ilman muakin ja pienin nukkuu vaunuissa.

Vähintään tunti on tavoitteenani. Jos käymme kaupassa ja vietämme kauppareissun jälkeen leikkipuistossa ( normaali päivä) aikaa, menee vähintään 1,5 tuntia, lähemmäs kaksi tuntia. Toista kertaa en ulos lasten kanssa lähde. Mies saattaa illalla näin tehdä.

Kesäisin voidaan kuluttaa koko päivä ulkona, jos ollaan mun vanhemmilla maalla, mutta ei koko päivää saa millään kulumaan täällä kivikaupungissa, vaikka miten yrittäisi puistossa kökkiä |O
Me kyllä harvoin ollaan tämän kerrostalon pihalla tai puistoissa (tai no, puistoissa ja päiväkotien pihoilla leikitään joskus n.30min-1h), mutta usein meidän ulkoilut on kävelylenkkejä 1h-2,5h. On myös päiviä, jolloin ei välttämättä mennä ulos. En ota asiasta paineita. Ulkoillaan, kun siltä huvittaa. Jos ei huvita, tehdään jtn muuta.

Lapset ulkoilevat aamupäivällä tunnin-puolitoista, kun laitan ruokaa ja vahdin keittiön ikkunasta. Iltapäivällä ollaan kaikki ulkona puolesta tunnista tuntiin. Kesällä tietty eri asia, omakotitalossa kun asumme.

Mun on vaikea saada itseäni ulos lasten kanssa, olen aina ollut sisällä nyhjääjä. Mutta meillä on välillä päiviä, jolloin ei ulkoilla (siis saatetaan esim. kyläillä). Yleensä kuitenkin pyrin siihen, että ainakin kerran päivässä käydään ulkona, mieluiten kaksi. Ja ollaan kyllä aika vaihtelevasti aina ½ tunnista 2 tuntiin. Miten sitä oppis arvostamaan ulkoilua ja sais omankin ajan siellä kulumaan? (Lapset kuitenkin niin pieniä, että pelit yms. ovat liian vaikeita. Ennemminkin mönkivät maassa ja tutkivat omiaan.)

Tunti on minimi puistoleikkiaika, siihen lisäksi sitten työntelen rattaita joko pidemmän tai lyhemmän lenkin. Yleensä meillä menee kaikkineen se kaksi tuntia. Joskus on vähän tylsää, kun puistossa ei aina ole muita lapsia ollenkaan:( Se kahden pikkuisen pukeminen vie itsessään jo semmoisen ajan, etten sitä ihan pikku happihyppelyn takia jaksa harrastaa... Ulkoillaan ainakin kerran, joskus kaksi kertaa riippuen onko illaksi isompia kauppakäyntejä koko perheen kanssa tiedossa. Minä ite en kestä sisällä koko päivää pienessä asunnossa:)

Yhteistyössä