V
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Tuntuu aika moni nuorena lastenteon aloittanut olevan nuori edelleen... Mielestäni esim. 4 vuotta parisuhdetta lapsen saannin jälkeen ei vielä ole kuin hyvä alku... Odottakaas kun kolmen kympin kriisi iskee miehelle tai itsellenne! Voi ne teinisuhteetkin alkaa rapisemaan!
Enivei. Mä olin 19-vuotiaana melkein eri ihminen kuin nyt. Enkä olisi ollut silloin kypsä äidiksi, vaikka vauvakuumeesta jo kärsinkin. En silti sano, etteikö joku toinen voisi olla. Silti mua hymyilyttää "nuorison" besser wisser asenne tähän ikäkysymykseen... Ollaan niin vakuuttuneita, että kaikki tarvittava on koettu ja nähty ennen kuin elämä on kunnolla alkanutkaan.
19-vuotias, joka vakuuttaa olevansa valmis äidiksi herättää minussa lähinnä seuraavia ajatuksia:
- Henkilö on itsekäs. Äidin kuuluu ajatella lapsensa parasta. Jos ei ole ammattia eikä valmiuksia huolehtia itsestään ja elämän perusasioista, ei ole valmis huolehtimaan toisesta ihmisestä. Sosiaaliturvan varaan elämän rakentaminen on mielestäni järjestelmän hyväksikäyttöä. Eri asia ovat apua oikeasti tarvitsevat. Terveesti ajatteleva itsenäinen aikuinen haluaa pärjätä omillaan.
- Luotto parisuhteeseen on sokeaa ja naiivia. Vaikka oma kypsyysaste tuntuisi oikealta, ei mies ole välttämättä samalla viivalla. Luultavasti molempien persoonat muokkautuvat väistämättä seuraavien vuosien aikana niin mullistavasti, että voisi olla hyvä katsoa ilman lastenteon aloittamista rakastaako kumppaniaan vielä muuttumisen jälkeenkin. Tuntuu, että kiire perustaa perhe ajaa parisuhteen kehittymisen edelle.
Pelkästään biologisesti ajateltuna 19-vuotiaat ovat kieltämättä hyvässä lapsentekoiässä. Mutta maailma on muuttunut, enää ei lasten kanssa pärjää pelkällä nuoruudella. Täytyy olla sivistystä. Ihmissuhdetaitoja. Toimeentulo. Luotettavia ihmisiä lähellä. Sydämenviisautta. Epäitsekkyyttä. Sillä lapsia ei pelkästään tehdä. Heidät pitäisi myös kasvattaa.
Aivan samaa mieltä. Sitä paitsi varmasti nämä nyt 19 vuotiaat miettivät 30 vuotiaina kuinka lapsellisia he olivatkaan nuorempana. Ihan varmasti. En sano tätä piruillakseni, vaan se on ihan faktaa. Kaikillehan niin käy, kun tulee ikää, viisastuu. Muistakaa tämä sitten 10 vuoden päästä...!
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ja mie en ymmärrä tätä sanontaa mitä joku tuolla laittoi: " Ollaan niin vakuuttuneita, että kaikki tarvittava on koettu ja nähty ennen kuin elämä on kunnolla alkanutkaan. "
Kukaan ei aivan varmasti ajattele näin, minun elämäni ei aikoinaan lapseen loppunut, tuskin nyt sinunkaan?
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Odottakaas kun kolmen kympin kriisi iskee miehelle tai itsellenne! Voi ne teinisuhteetkin alkaa rapisemaan!