K
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Armiliina:Alkuperäinen kirjoittaja Kauris 71:En olisi voinut kuvitella. Sen ikäisenä olin syönyt e-pillereitä jo pari vuotta - ja ihan tarkoituksella. Mielestäni sen ikäinen ON liian nuori äidiksi.
Voisitko perustella miksi sinun mielestäsi sen ikäinen on liian nuori äidiksi?
Haluaisin vain tietää... (en siis nyt ole vetänyt herneitä nenään tms...)
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:Miksi te halusitte lapsia niin nuorena. Eikö teillä ole mitään muita haaveita elämässä; opiskella hyvään ammattiin, matkustella, tehdä töitä, mennä vaan ja nauttia nuoruudesta? Miksi pitää hommata pallo jalkaan heti kun on ns.omillaan.
Onko teillä oikeesti niin hirveä äitivietti? En ole ikinä ymmärtänyt moista.
Ei ne lapset nyt niin ihania ole, että niitä pitäs alkaa heti vääntää kun ajokortin saa, mun mielestä...
Alkuperäinen kirjoittaja ....:Alkuperäinen kirjoittaja Kauris 71:Sen ikäisenä olin syönyt e-pillereitä jo pari vuotta - ja ihan tarkoituksella.
ja ajatella niinkin vanha kuin sinä oletkin et ole vielä 36-37vuotiaana huomannut että mikään ehkäisy ei ole 100% varma ja jos se nyt sattuu pettämään jotkut tahtovat kantaa vastuunsa, eivätkä ole haarat levällään abortti pöydällä.
Alkuperäinen kirjoittaja Kauris 71:Alkuperäinen kirjoittaja Armiliina:Alkuperäinen kirjoittaja Kauris 71:En olisi voinut kuvitella. Sen ikäisenä olin syönyt e-pillereitä jo pari vuotta - ja ihan tarkoituksella. Mielestäni sen ikäinen ON liian nuori äidiksi.
Voisitko perustella miksi sinun mielestäsi sen ikäinen on liian nuori äidiksi?
Haluaisin vain tietää... (en siis nyt ole vetänyt herneitä nenään tms...)
Itse olin 19-vuotiaana vasta mennyt lukion jälkeen opiskelemaan ja mielestäni siinä iässä oli tärkeintä saada opinnot suoritettua kunniallisesti. Sen jälkeen piti löytää hyvä, vakituinen työpaikka ja mikä tärkeintä: hyvä mies. Ellei mieleistä isäkandidaattia löydy heti ensi yrittämällä, miehen joutuu vielä vaihtamaan kuten minä tein. Ja sen jälkeen tähän uuteenkin mieheen täytyy rauhassa tutustua eikä sännätä suinpäin perhettä perustamaan. Näin välttyy ikäviltä yllätyksiltä miehenkin suhteen.Näin siis minä aikoinani ajattelin enkä ole valintojani katunut.
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Kauris 71:Vahinkoja tietysti sattuu, jos unohtaa ottaa pillerit ajallaan. Mutta kyllä nykypäivänä pillerit ovat sen verran luotettavia, että harvoinpa sitä raskaaksi tulee niitä syömällä... Ja jos oikein varman päälle haluaa ottaa, ainahan ehkäisyvarmuutta voi lisätä esim. kortsulla.Ehkäisykeinoja kyllä löytyy, jos vain haluaa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Kauris 71:Vahinkoja tietysti sattuu, jos unohtaa ottaa pillerit ajallaan. Mutta kyllä nykypäivänä pillerit ovat sen verran luotettavia, että harvoinpa sitä raskaaksi tulee niitä syömällä... Ja jos oikein varman päälle haluaa ottaa, ainahan ehkäisyvarmuutta voi lisätä esim. kortsulla.Ehkäisykeinoja kyllä löytyy, jos vain haluaa.
Aika mustavalkoinen ajatusmaailma sinulla, mutta enpä minä siinä mitään menetä.
Alkuperäinen kirjoittaja Kauris 71:Alkuperäinen kirjoittaja ....:Alkuperäinen kirjoittaja Kauris 71:Sen ikäisenä olin syönyt e-pillereitä jo pari vuotta - ja ihan tarkoituksella.
ja ajatella niinkin vanha kuin sinä oletkin et ole vielä 36-37vuotiaana huomannut että mikään ehkäisy ei ole 100% varma ja jos se nyt sattuu pettämään jotkut tahtovat kantaa vastuunsa, eivätkä ole haarat levällään abortti pöydällä.
Vahinkoja tietysti sattuu, jos unohtaa ottaa pillerit ajallaan. Mutta kyllä nykypäivänä pillerit ovat sen verran luotettavia, että harvoinpa sitä raskaaksi tulee niitä syömällä... Ja jos oikein varman päälle haluaa ottaa, ainahan ehkäisyvarmuutta voi lisätä esim. kortsulla.Ehkäisykeinoja kyllä löytyy, jos vain haluaa.
Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:Sori vaan, enpä siinä sinuna kehuskelisi kuinka sinun iässäsi oli taas parempi aika lapsille. Käsittääkseni sulla on aika pieni, 1-2v lapsi.
Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:Itse tulin 19 vuotiaana raskaaksi. Naapurustossa, johon olemme muutama vuosi sitten muuttaneet, on suurin osa äitikavereistani saanut esikoisensa 20 vuoden kieppeillä (17-23). Nyt esikoiset on jo isoja ja useampiakin muksuja perheisiin tullut, miehetkin on pysyneet samoina ja ihan mukavaa perhe-elämää tuntuvat kaikki viettävän.
Jännä, että jossain päin nuoret 18-22 vuotiaat äidit ovat erikoisuuksia ja toisissa piireissä suurin osa saavat siinä iässä esikoisensa :/
Alkuperäinen kirjoittaja Knicke Knackerton:Lisätään nyt, että en minä lasta suunnitellut. Mutta enpä toisaalta pitänyt huolta ehkäisystäkään, ettei voi esikoisen ajatelleen olleen mikään vahinko.
Ei ollut mitään äitiviettiä, mutta koska koin että eipä tuo maailma karkaa, vaikka lapsia onkin, niin mitäpä sitä turhaan stressaamaan, "elämättä" jäänyttä nuoruutta. Eikä ole muuten vieläkään tullut mitään kaipuuta sille nuoruudelle, joka jäi elämättä. Onhan tieten tuo 30-kriisi edessä![]()
4,5v. yhteiselon jälkeen mieheni (huom. esikoinen on 3v 3kk, eli raskaaksi olen tullut melkeinpä heti suhteen alussa) kanssa on meillä yhteiselo edelleenkin hyvillä kantamilla, tulevaisuudesta ei voi tietää, mutta eipä tuota koskaan voi varmasti sanoa, että yhdessä ollaan loppuelämä, teki missä vaiheessa suhdetta lapsensa tahansa.
Mitä koulutukseen tulee, niin tulen olemaan n. 4,5v. päästä, jos suunnitelmat toteutuu, niin 27v. ammattissaan oleva kahden lapsen äiti. Siinä vaiheessa en ole keskivertonaista kummempi, vaikka nyt olenkin. Ainoa, että joku voi tulla äitiyslomaltaan sitten töihin, kun minä taas sieltä koulun penkiltä, mutta sama tilanne kuitenkin molemmilla. Eli järjestys on elämässäni ollut vain hieman erilainen, noin niinkuin yleisen suurten linjojen kohdalla.
Hankalaa hieman lukea kuitenkin sellaisten ihmisten yleistyksiä, että 19v. ON liian nuori äidiksi. Miksi ei voi vain puhua itsestään. Jos itse ei ole ollut valmis, niin onhan se hieman naiivia ajatella, että muut on kaltaisiaan..
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:Miksi te halusitte lapsia niin nuorena. Eikö teillä ole mitään muita haaveita elämässä; opiskella hyvään ammattiin, matkustella, tehdä töitä, mennä vaan ja nauttia nuoruudesta? Miksi pitää hommata pallo jalkaan heti kun on ns.omillaan.
Onko teillä oikeesti niin hirveä äitivietti? En ole ikinä ymmärtänyt moista.
Ei ne lapset nyt niin ihania ole, että niitä pitäs alkaa heti vääntää kun ajokortin saa, mun mielestä...