++++++++

Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
No kerroitko ennen seksiä ettet käytä ehkäisyä? Vai oletitko että mies käyttää jos haluaa?
Ollaan tunnettu sen aikaa että tietääkin minusta ihan kaiken, tiennyt myös aina sen että en syö pillereitä ja hänen aloitteestaan jäi kumi nurkkaan väärään aikaan kuukaudesta, harvinaisen kovapäisenä naisena olin turhan pehmeä kun en sillä kertaa ja hänen kohdallaan pistänyt "tarpeeksi" hanttiin.
Ok, eli mistä se mies on sitten shokissa jos kerta itse ei halunnut kumia käyttää?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sleepis:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Sleepis:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Sleepis:
No mitä se mies sanoi, kun kerroit, että oot raskaana?
Ei sen kummempia. Tosin itse ilmoitin heti alussa että voidaan hypätä yli abortin ehdotteluista (ei siis ehdotellut) ja että en vaadi häneltä mitään, mutta ilmoittelee sitten jos haluaa olla itse kuvioissa mukana. Tiedotti kyllä heti sukuaan asiasta eli tiettävästi lapsella tulee ainakin isovanhemmat olemaan ja mitä todennäköisemmin isäkin, kunhan se ensin tämän raskausajan (vielä toisen puolikkaan) ja ehkä sen ylikin toipuilee shokistaan. Oli kuitenkin jo päättänyt nimet ja suunnitellut nimiäisiä että jonkinlaista sopeutumista on ilmassa..
Eli sä oikeesti ihan pokalla hankkiuduit sille salaa raskaaksi??? Vittu, on sulla ainakin pokkaa! :LOL:
Öö, onko sulla lukutaitoa ollenkaan?

No mistä mies on sitten shokissa jos kerta oo salaa hommautunut raskaaksi?? Kyllä kai sekin tietää, että jos ei ehkäse niin vauvoja voi tulla... tai siis saada....
No miksi mammat on välillä täällä shokissa kun käyttävät kierukoitakin ja silti tulevat joskus raskaaksi, daa. Toiset luottaa onneensa turhankin paljon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
No kerroitko ennen seksiä ettet käytä ehkäisyä? Vai oletitko että mies käyttää jos haluaa?
Ollaan tunnettu sen aikaa että tietääkin minusta ihan kaiken, tiennyt myös aina sen että en syö pillereitä ja hänen aloitteestaan jäi kumi nurkkaan väärään aikaan kuukaudesta, harvinaisen kovapäisenä naisena olin turhan pehmeä kun en sillä kertaa ja hänen kohdallaan pistänyt "tarpeeksi" hanttiin.
Reilukerho-meininkiä :snotty:
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Ollaan tunnettu sen aikaa että tietääkin minusta ihan kaiken, tiennyt myös aina sen että en syö pillereitä ja hänen aloitteestaan jäi kumi nurkkaan väärään aikaan kuukaudesta, harvinaisen kovapäisenä naisena olin turhan pehmeä kun en sillä kertaa ja hänen kohdallaan pistänyt "tarpeeksi" hanttiin.
Saanen epäillä. Vai oliko vitsinä heitetty..
B)
 
aa-pu-va
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
No kerroitko ennen seksiä ettet käytä ehkäisyä? Vai oletitko että mies käyttää jos haluaa?
Ollaan tunnettu sen aikaa että tietääkin minusta ihan kaiken, tiennyt myös aina sen että en syö pillereitä ja hänen aloitteestaan jäi kumi nurkkaan väärään aikaan kuukaudesta, harvinaisen kovapäisenä naisena olin turhan pehmeä kun en sillä kertaa ja hänen kohdallaan pistänyt "tarpeeksi" hanttiin.
Nyt tarvii sanoa, etten tajua. Miehellä voi heittää päästä noin, että haluu seksiä ilman kumia. Mutta minkä h-tin takia sä suostuit siihen??? Halusit alitajuisesti/ tajuisesti raskaaksi? Kai nyt jokainen muutaman lapsen äiti tietää, millon käytetään ehkäisyä (kun ei haluta raskaaksi) ja millon ei (kun halutaan raskaaksi).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Näkymätön Ninni:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Elämässä sattuu ja tapahtuu kaikenlaista, raskaus on toki iso juttu mutta ei varmasti mikään katastrofi. Onko raskaus vaikuttanut siihen sun sairauteen?
Vointi koheni alussa huomattavasti, mutta jouduin aloittamaan kortisonikuurin, ensimmäiset 3kk ilman ja aion sitkuttaa raskaus ja imetysajankin ilman solunsalpaajia, jotka olisivat seuraava vaihtoehto. Pitää panostaa luomuhoitoihin. Hieman huolestuttaa kun synnytys osuu talveen, jolloin vastustuskyky on muutenkin alhainen ja tulehdus kuitenkin on oikutellut sitkeästi. Ei kortisonikaan ihannelääke ole, mutta toiveissa on että selviän loppuraskauden ilman kuurin loputtua ja tarvittaessa syön toisen talvella, jotta voisin imettää mahdollisimman pitkään.
En tarinaa sen kummemmin tunne mutta solunsalpaajia minä ainakin joutunut kahden raskauden yli syömään eikä niistä ole koitunut lapsille mitään, ihan ainakin minun lääkärini sanoneet olevan turvallinen lääke, tosin olen joutunut kasvuseurannassa olemaan, useammin siis ultraan, söin myös kortisonia molempien poikien raskausajan.. Eli siis jos tarve on solunsalpaajille niin lääkärin kanssa siitä sit keskustelemaan koska pahempi vaihtoehto minun kohdalla oli lapselle minun kovat kivut ja ripulointi, en tiedä mikä sairaus sinulla kyseessä, onko sitten turvallisempi olla ilman lääkettä kuin lääkkeen kanssa, mutta siis ajattelin vaan vinkkinä kertoa että minulla kaksi normaali raskautta solunsalpaajan ja kortisonin kanssa.
Crohn/Colitis. Joo, lääkärit sanoo että Azamunia voisi syödä raskausaikanakin vaikka lääkkeen tuoteselosteessa sitä ei suositella ja jopa lääkkeen lopettamisen jälkeen suositellaan puoleksi vuodeksi tehokasta ehkäisyä sikiön epämuodostomien välttämiseksi. Että enpä ihan tuohon pilleriin luota. Kortisonia meni toisessakin raskaudessa, ei sillä että uskoisin senkään hyväksi olevan, mutta onneksi en ole siitä saanut ikinä pahempia sivuvaikutuksia, toivottavasti ei saa nyt vauvakaan..
 
Täähän ei kuitenkaan ollut mikään kumista huolimatta tulit raskaaksi joten kierukat liittyi tähän asiaan taas miten??


No eihän siinä, sä selkeesti sait mitä halusit. Onneks olkoon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Ollaan tunnettu sen aikaa että tietääkin minusta ihan kaiken, tiennyt myös aina sen että en syö pillereitä ja hänen aloitteestaan jäi kumi nurkkaan väärään aikaan kuukaudesta, harvinaisen kovapäisenä naisena olin turhan pehmeä kun en sillä kertaa ja hänen kohdallaan pistänyt "tarpeeksi" hanttiin.
Saanen epäillä. Vai oliko vitsinä heitetty..
B)
Ei, mutta se on varmaan vielä pahempi kun minä :xmas: Joskin ihan lapseton jne ja oli vannonut olevansakin, luultavasti jatkossa käyttää kumia joka kerta :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Ollaan tunnettu sen aikaa että tietääkin minusta ihan kaiken, tiennyt myös aina sen että en syö pillereitä ja hänen aloitteestaan jäi kumi nurkkaan väärään aikaan kuukaudesta, harvinaisen kovapäisenä naisena olin turhan pehmeä kun en sillä kertaa ja hänen kohdallaan pistänyt "tarpeeksi" hanttiin.
Saanen epäillä. Vai oliko vitsinä heitetty..
B)
Ei, mutta se on varmaan vielä pahempi kun minä :xmas: Joskin ihan lapseton jne ja oli vannonut olevansakin, luultavasti jatkossa käyttää kumia joka kerta :xmas:

Vähän niinku "hahaa, siitäs sait"- meininkiä...sinä se et muutu
:D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Näkymätön Ninni:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Elämässä sattuu ja tapahtuu kaikenlaista, raskaus on toki iso juttu mutta ei varmasti mikään katastrofi. Onko raskaus vaikuttanut siihen sun sairauteen?
Vointi koheni alussa huomattavasti, mutta jouduin aloittamaan kortisonikuurin, ensimmäiset 3kk ilman ja aion sitkuttaa raskaus ja imetysajankin ilman solunsalpaajia, jotka olisivat seuraava vaihtoehto. Pitää panostaa luomuhoitoihin. Hieman huolestuttaa kun synnytys osuu talveen, jolloin vastustuskyky on muutenkin alhainen ja tulehdus kuitenkin on oikutellut sitkeästi. Ei kortisonikaan ihannelääke ole, mutta toiveissa on että selviän loppuraskauden ilman kuurin loputtua ja tarvittaessa syön toisen talvella, jotta voisin imettää mahdollisimman pitkään.
En tarinaa sen kummemmin tunne mutta solunsalpaajia minä ainakin joutunut kahden raskauden yli syömään eikä niistä ole koitunut lapsille mitään, ihan ainakin minun lääkärini sanoneet olevan turvallinen lääke, tosin olen joutunut kasvuseurannassa olemaan, useammin siis ultraan, söin myös kortisonia molempien poikien raskausajan.. Eli siis jos tarve on solunsalpaajille niin lääkärin kanssa siitä sit keskustelemaan koska pahempi vaihtoehto minun kohdalla oli lapselle minun kovat kivut ja ripulointi, en tiedä mikä sairaus sinulla kyseessä, onko sitten turvallisempi olla ilman lääkettä kuin lääkkeen kanssa, mutta siis ajattelin vaan vinkkinä kertoa että minulla kaksi normaali raskautta solunsalpaajan ja kortisonin kanssa.
Crohn/Colitis. Joo, lääkärit sanoo että Azamunia voisi syödä raskausaikanakin vaikka lääkkeen tuoteselosteessa sitä ei suositella ja jopa lääkkeen lopettamisen jälkeen suositellaan puoleksi vuodeksi tehokasta ehkäisyä sikiön epämuodostomien välttämiseksi. Että enpä ihan tuohon pilleriin luota. Kortisonia meni toisessakin raskaudessa, ei sillä että uskoisin senkään hyväksi olevan, mutta onneksi en ole siitä saanut ikinä pahempia sivuvaikutuksia, toivottavasti ei saa nyt vauvakaan..
Crohn minullakin.. :D Olen ollut ilmeisen onnekas kun saanut terveet lapset mutta täällä helsingissä ne oli jopa sitä mieltä että remicadeakin oisi voitu antaa raskausaikana mutta jyväskylässä oli ehdoton ei, ja puolen vuoden varoaika siihen, sen takia jouduin sillo aikanaan kierukan ottamaan vaikka vuvaa tahdottiin jo pian toisen tytön syntymän jälkeen kun ei missään nimessä saanut tulla raskaaksi ja täällä lääkärit oli sitten eri mieltä.. Otapa noista selvää mutta voin sanoa että täällä on sairauden hoito ollut sata kertaa loistavempaa kuin jyväskylässä!!

Mutta toivottavasti raskaus menee hyvin! :)
 
Juu
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
No kerroitko ennen seksiä ettet käytä ehkäisyä? Vai oletitko että mies käyttää jos haluaa?
Ollaan tunnettu sen aikaa että tietääkin minusta ihan kaiken, tiennyt myös aina sen että en syö pillereitä ja hänen aloitteestaan jäi kumi nurkkaan väärään aikaan kuukaudesta, harvinaisen kovapäisenä naisena olin turhan pehmeä kun en sillä kertaa ja hänen kohdallaan pistänyt "tarpeeksi" hanttiin.
Siis hänen aloitteestaan kumi jäi nurkkaan, ok, mutta etkös sä ollu kuitenkin vähän niinkun mukana siinä vaiheessa kun sulta ei jääny jalat ristiin.

Eli siis sinä halusit vauvaa ja tätä raskautta, vaikka tiesit että mies ei? Juu juu juu, miehen oma häpeä jos sun kanssa suostu jättään kumin nurkkaan, mutta siis sulle on ok että jos tuut raskaaks miehelle joka ei halua lasta?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sankkuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Ollaan tunnettu sen aikaa että tietääkin minusta ihan kaiken, tiennyt myös aina sen että en syö pillereitä ja hänen aloitteestaan jäi kumi nurkkaan väärään aikaan kuukaudesta, harvinaisen kovapäisenä naisena olin turhan pehmeä kun en sillä kertaa ja hänen kohdallaan pistänyt "tarpeeksi" hanttiin.
Saanen epäillä. Vai oliko vitsinä heitetty..
B)
Ei, mutta se on varmaan vielä pahempi kun minä :xmas: Joskin ihan lapseton jne ja oli vannonut olevansakin, luultavasti jatkossa käyttää kumia joka kerta :xmas:

Vähän niinku "hahaa, siitäs sait"- meininkiä...sinä se et muutu
:D
Hahaa, siitä sait - kuka ja mistä? Kyllä se mies sen ihan itse tiedosti ja sanoi ääneenkin, että hänen oma mokansa. Saa kai sitä ihminen silti asiaa sulatella.
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Ei, mutta se on varmaan vielä pahempi kun minä :xmas: Joskin ihan lapseton jne ja oli vannonut olevansakin, luultavasti jatkossa käyttää kumia joka kerta :xmas:
Koita sinä nyt rauhottua ja lopettaa toi liesuaminen. Sairaana yh:na vähän nyt tolkkua siihen touhuun.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
No kerroitko ennen seksiä ettet käytä ehkäisyä? Vai oletitko että mies käyttää jos haluaa?
Ollaan tunnettu sen aikaa että tietääkin minusta ihan kaiken, tiennyt myös aina sen että en syö pillereitä ja hänen aloitteestaan jäi kumi nurkkaan väärään aikaan kuukaudesta, harvinaisen kovapäisenä naisena olin turhan pehmeä kun en sillä kertaa ja hänen kohdallaan pistänyt "tarpeeksi" hanttiin.
Siis hänen aloitteestaan kumi jäi nurkkaan, ok, mutta etkös sä ollu kuitenkin vähän niinkun mukana siinä vaiheessa kun sulta ei jääny jalat ristiin.

Eli siis sinä halusit vauvaa ja tätä raskautta, vaikka tiesit että mies ei? Juu juu juu, miehen oma häpeä jos sun kanssa suostu jättään kumin nurkkaan, mutta siis sulle on ok että jos tuut raskaaks miehelle joka ei halua lasta?
Palsta ei ole muuttunut miksikään, lukutaito puuttuu yhä n. 98% kirjoittajista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Ei, mutta se on varmaan vielä pahempi kun minä :xmas: Joskin ihan lapseton jne ja oli vannonut olevansakin, luultavasti jatkossa käyttää kumia joka kerta :xmas:
Koita sinä nyt rauhottua ja lopettaa toi liesuaminen. Sairaana yh:na vähän nyt tolkkua siihen touhuun.
Se on myöhäistä.....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Ei, mutta se on varmaan vielä pahempi kun minä :xmas: Joskin ihan lapseton jne ja oli vannonut olevansakin, luultavasti jatkossa käyttää kumia joka kerta :xmas:
Koita sinä nyt rauhottua ja lopettaa toi liesuaminen. Sairaana yh:na vähän nyt tolkkua siihen touhuun.
Lopetin jo silloin kun vauva sai alkunsa. Tuskinpa tarvii jatkossa liesuata, kun solunsalpaajat pudottaa tukankin päästä, vientiä tuskin olisikaan.
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Lopetin jo silloin kun vauva sai alkunsa. Tuskinpa tarvii jatkossa liesuata, kun solunsalpaajat pudottaa tukankin päästä, vientiä tuskin olisikaan.
No niin, hoidatat itses kuntoon. Tai kohta ei oo lapsilla äitiä.
 
Juu
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
No kerroitko ennen seksiä ettet käytä ehkäisyä? Vai oletitko että mies käyttää jos haluaa?
Ollaan tunnettu sen aikaa että tietääkin minusta ihan kaiken, tiennyt myös aina sen että en syö pillereitä ja hänen aloitteestaan jäi kumi nurkkaan väärään aikaan kuukaudesta, harvinaisen kovapäisenä naisena olin turhan pehmeä kun en sillä kertaa ja hänen kohdallaan pistänyt "tarpeeksi" hanttiin.
Siis hänen aloitteestaan kumi jäi nurkkaan, ok, mutta etkös sä ollu kuitenkin vähän niinkun mukana siinä vaiheessa kun sulta ei jääny jalat ristiin.

Eli siis sinä halusit vauvaa ja tätä raskautta, vaikka tiesit että mies ei? Juu juu juu, miehen oma häpeä jos sun kanssa suostu jättään kumin nurkkaan, mutta siis sulle on ok että jos tuut raskaaks miehelle joka ei halua lasta?
Palsta ei ole muuttunut miksikään, lukutaito puuttuu yhä n. 98% kirjoittajista.
No okei, multa puuttuu lukutaito, mutta kerrotko nyt vaikka ihan tikkukirjaimilla tavuttaen (jotta minäkin ymmärrän), että etkö itse sitten katsonu tarpeelliseksi sitä kumin käyttöä, kun itsekin tiesit että et syö pilsuja ja on otollinen aika kuusta?
 
No
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikittönnä:
:headwall:
Ihime typerää toimintaa ja sit viel kehtoaa ylypeillä asiasta.
En häpeä nyt, enkä jatkossakaan omia lapsiani!
Entä häpeätkö sitä että se on sun petikumppanies päätettävissä haluaako ne että sä tuut raskaaks vai et, sinä et ite kato tarpeelliseks osallistua päätöksentekoon? "No kun se jätti kumit nurkkaan, en mä ois tätä kahdeksatta halunnu mutta sen alotteesta ne kumit sinne nurkkaan jäi"
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä