Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Elämässä sattuu ja tapahtuu kaikenlaista, raskaus on toki iso juttu mutta ei varmasti mikään katastrofi. Onko raskaus vaikuttanut siihen sun sairauteen?
Vointi koheni alussa huomattavasti, mutta jouduin aloittamaan kortisonikuurin, ensimmäiset 3kk ilman ja aion sitkuttaa raskaus ja imetysajankin ilman solunsalpaajia, jotka olisivat seuraava vaihtoehto. Pitää panostaa luomuhoitoihin. Hieman huolestuttaa kun synnytys osuu talveen, jolloin vastustuskyky on muutenkin alhainen ja tulehdus kuitenkin on oikutellut sitkeästi. Ei kortisonikaan ihannelääke ole, mutta toiveissa on että selviän loppuraskauden ilman kuurin loputtua ja tarvittaessa syön toisen talvella, jotta voisin imettää mahdollisimman pitkään.
En tarinaa sen kummemmin tunne mutta solunsalpaajia minä ainakin joutunut kahden raskauden yli syömään eikä niistä ole koitunut lapsille mitään, ihan ainakin minun lääkärini sanoneet olevan turvallinen lääke, tosin olen joutunut kasvuseurannassa olemaan, useammin siis ultraan, söin myös kortisonia molempien poikien raskausajan.. Eli siis jos tarve on solunsalpaajille niin lääkärin kanssa siitä sit keskustelemaan koska pahempi vaihtoehto minun kohdalla oli lapselle minun kovat kivut ja ripulointi, en tiedä mikä sairaus sinulla kyseessä, onko sitten turvallisempi olla ilman lääkettä kuin lääkkeen kanssa, mutta siis ajattelin vaan vinkkinä kertoa että minulla kaksi normaali raskautta solunsalpaajan ja kortisonin kanssa.