Alkuperäinen kirjoittaja Bannukakkua Savannan tapaan:
Mä en itseä ylipainoseksi voi kutsua, se olisi sairaasta. Enkä mä kotona huuta että hei katsokaa olen ylipainoinen tai jotain sinne päin, on mulla vielä jotain päässä sen verran että en mä lapsille mitään sellaista jaksa näyttää. Sekä mun se asia on mitä mä kroppan kanssa teen, mut muista että mä en halua olla alipainoinen, sekä mun painoindeksi nyt 21,3 ja mä haluan 20 tai ihan vaan pitää katsoa mikä sovi
Mun kieliopillisella korvalla kuunneltuna on näin, et kun ihminen voivottelee liikakilojansa niin kokee olevansa ylipainoinen.
Ja noi painoindeksit alkaa oleen ainakin sun tavoitepainolla (eiks se ollut noin 54 kg) niin aika alhaiset, 18 tuli tuol fit.fi:n sivuilla tulokseksi, et se on aika kaukana tuosta sun tavoitteesta, mikä on siis 20?? Ja saman sivun laskurilla sun nykyinen painoindeksi ei myöskään olis toi 21,3 vaan 19.
Toisen sivun laskureilla tuli tulokset tavoitepainossasi 18,5 (aivan normaalipainon alaraja) ja nykyiselle 19,8. Yleisesti ottaen terveen ihmisen alipainon raja määritellään johonkin 20 pintaan, mutta koska ihmiset ja ruumiinrakenteet on niin erilaisia, niin ei tuotakaan rajaa voi jämptisti yhteen kohtaan asettaa.
Ja kuten sanoin, niin muksut tajuu paljon muustakin näitä asioita, kuin siitä mitä sä niille kerrot, esim. jos sä rupattelet ystävättäres kans puhelimessa ja kerrot olevas dieetillä ja tuntevas itses pari kiloo liian lihavaksi, niin se saattaa vallan mainiosti sujahtaa myös tyttäres korviin se tieto. Ja tosiaan kyllä sekin kummastuttaa, jos normipainoisen oloinen äiti lakkaa syömästä.
Ja tottakai on sun oma asia, mitä teet kroppas kanssa, mut silloin kun sä jaat näitä asioita keskustelupalstalla, niin arvatakin jo voi, että kommenttia tulee joka suuntaan.