...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Bannukakkua Savannan tapaan:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bannukakkua Savannan tapaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:
Alkuperäinen kirjoittaja kanelisokeri77:
Pakko kysyä... onko sulla vihreä dildo tuolla takana pöydällä? :snotty: :D Upea vartalo sulla on! :flower:

Ei ole dildo :D Se on tollanen vihreäpurkkinen Dove-kosteusvoide. Kuvakulma kyllä kieltämättä antaa viittettä jostain ihan muusta :D :whistle:
Mä arvaasin että se on Dove purkki :D
Pervomammoja luulevat jotain muuta täällä, aiaiaiai......
Kyllä Savanna dildot tunnistaa ;)
:LOL: no, kiitos. Rehellisesti en käyttänyt ikinä niitä, enkä oikein halua
Aito on aina aito :p ;)
 
sopivassa kohtaa
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Alkuperäinen kirjoittaja hedona:
Lode ja BootyPeppi ovat kans laihoja, voi vitsit että oon kade :ashamed:
Ehkä mä joskus oon kans laiha (toivottavasti) :/
katsos noita mun tän hetkisiä mittoja....mun mitat normaalisti ollut 88,59,90 ja pano sama....
:D
ihastuttava kirjoitusvirhe;)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:
Jo lievä ylipaino lisää riskiä sairastua DM2:seen, tiettyihin sydän- ja verisuonisairauksiin, esim. sepelvaltimotauti, tuki- ja liikuntaelinsairauksiin. Jo lievä ylipaino voi pahentaa jotakin ennestään olevaa kroonista sairautta, esim. astmaa.

Muoks, ali-ja normaalipainon rajoilla ollessani olen voinut mielestäni hyvin sekä psyykisesti että fyysisesti. Tällä hetkellä luulen olevani itselleni sellaisessa sopivassa painossa.

Sen sijaan hyvin runsaan alipainon terveysrikit todellakin tiedostan oman kokemuksen kautta (v.2004 167cm, 37kg). Esim. hormonitoiminnan häiriöitä, vakavat rytmihäiriöt, ruuansulatuskanavan häiriöt. Joillakin myös osteoporoosi.
painoindeksin saa helposti ylemmäs esim. harrastamalla lihaksia kasvattavaa liikuntaa. Silloin kroppa voi kuitenkin hyvin ja olo on terveyttä uhkuva. Mut alipainon puolelle sen saa sit näännyttämällä kroppaa. Mä en oo tässä muuhun puuttunut ku siihen, et Savanna on hukassa omien painoindeksiensä kanssa, ja siihen et se et hoikka ihminen pyrkii laihduttamalla alipainoon kuulostaa vääristyneeltä minäkuvalta. Tottakai ylipainossa on myös omat ongelmansa. Käsittääkseni ihmisella paras väli on 20-24 tuos indeksissä, mikäli tähtäimessä on pitkä ja terve elämä.

Oma kokemus on se et 169 cm on siunaantunut pituutta, painoin aikuisena alimmillaan 54 kg, ja silloin mulla ei ollut rahaa ostaa ruokaa ja syöminen jäi tästä syystä vähiin, söin tosi vähän per päivä. Koin oloni heikoksi ja sairaaksi. Verrattuna nykytilaan missä painoa on 66 kg ja harrastan liikuntaa tosissani ja syön yleensä terveellisesti, niin kroppa on nyt kohtuu timmi ja olo hyvä ja terve.

Ja kaikkihan me tiedetään mikä tän maailman "kauneusihanne" on tytöille ja naisille; se on sairaalloinen laihuus ja kaikki me, jotka siihen kannustetaan ja pyritään, niin tehdään hallaa vain itsellemme ja lapsillemme.

 
No minun käsityksen mukaan nykyinen kauneusihanne ei todellakaan ole sairaalloisen laiha, eli vaikka tällainen.
http://ellasprella.blog.is/users/97/ellasprella/img/c_documents_and_settings_bjorn_my_documents_my_picture_2_myndir_elin_anoreksia_5.jpg

Vaan lähinnä esim. tämän tyyppinen.
http://trendsupdates.com/wp-content/uploads/2009/06/rihanna.jpg

Puhutaan asioista oikeilla nimillä, jooko.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:
Alkuperäinen kirjoittaja LoruLiisa:


Siinä toinen, (en ehtiny poistaa näköjään edellistä kun ehittiin jo lainata)... :xmas: :snotty:
Sulla on tosi kauniit silmät ja frisyyri passaa myös hyvin sulle =) .
Okei... anteeksi tyhmyyteni mutta mikä on frisyyri?

(Tossa kuvassa mulla muuten tulee varjo pään päälle ja näyttää siksi pää tooosi isolta!)
 
Alkuperäinen kirjoittaja LoruLiisa:
Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:
Alkuperäinen kirjoittaja LoruLiisa:


Siinä toinen, (en ehtiny poistaa näköjään edellistä kun ehittiin jo lainata)... :xmas: :snotty:
Sulla on tosi kauniit silmät ja frisyyri passaa myös hyvin sulle =) .
Okei... anteeksi tyhmyyteni mutta mikä on frisyyri?

(Tossa kuvassa mulla muuten tulee varjo pään päälle ja näyttää siksi pää tooosi isolta!)
Kampaus =) .
 
kanelisokeri77
Alkuperäinen kirjoittaja Bannukakkua Savannan tapaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:
Alkuperäinen kirjoittaja kanelisokeri77:
Pakko kysyä... onko sulla vihreä dildo tuolla takana pöydällä? :snotty: :D Upea vartalo sulla on! :flower:

Ei ole dildo :D Se on tollanen vihreäpurkkinen Dove-kosteusvoide. Kuvakulma kyllä kieltämättä antaa viittettä jostain ihan muusta :D :whistle:
Mä arvaasin että se on Dove purkki :D
Pervomammoja luulevat jotain muuta täällä, aiaiaiai......
:eek: Pervomammat!? :eek: :snotty: :LOL:
 
vieras


Vaan lähinnä esim. tämän tyyppinen.
http://trendsupdates.com/wp-content/uploads/2009/06/rihanna.jpg

Puhutaan asioista oikeilla nimillä, jooko.
[/quote]

mun mielestä nykylapsukaisten kauneusihanne on toi Rihanna tai sit laihemmat. Suurin osahan esim. Hollywood tipuista on selkeesti alipainoisia. Ja veikkaan et Rihanna tahollaan on omasta mielestään liian läski.. siinä se nykyajan sairaus onkin, siis päässä et ihannoidaan alipainoista ruumista ja siitä lähtee polku pikkutytöillä usein vikasuuntaan.. Ja kyl mä ainakin oon huolissani siitä ku jo ekaluokkalaiset pimut murehtii läskejä jalkojaan ja vatsaansa, ja mun mielestä siihen on johtanut just tää laihuuden yli-ihannointi, mitä me aikuiset ihmiset harrastetaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:
No minun käsityksen mukaan nykyinen kauneusihanne ei todellakaan ole sairaalloisen laiha, eli vaikka tällainen.
http://ellasprella.blog.is/users/97/ellasprella/img/c_documents_and_settings_bjorn_my_documents_my_picture_2_myndir_elin_anoreksia_5.jpg
suurin osa anorektikoista ei kyllä näytä tuolta. Sitä kun useimmiten onneksi päätyy hoitoon ennen kuin on tuossa kunnossa, tai sitten hautaan :|

hyvin monet julkisuuden henkilöt joita pidetään hyväkroppaisina ja kauniina, ovat ihan itsekin myöntäneet kärsineensä tai kärsivänsä syömishäiriöstä ja kun ovat toipuneet, lehdet kirjoittavat siitä kuinka ne naiset ovat lihavia, vaikka ovat täysin normaalipainoisia tai jopa normaalipainon alarajoilla.

nykyinen kauneusihanne on rasvaton, treenattu kroppa jonka painoindeksi on siellä normaalin alarajoilla tai sen alla, ja se vaan ei kaikille ole terveellistä koska ihmisillä on erilaiset ruumiinrakenteet.

eiköhän tuo rihannakin ole siellä normaalipainon alarajoilla. missä ei sinällään ole mitään vikaa, vaan siinä että siitä normaalipainon alarajoilta on melkoisen monen kilon matka ylipainoon ja silti vain ja ainoastaan siellä alarajoilla oleminen on virallisesti kaunista ja hyväksyttävää, muu on läskiä.
80-luvun lopun ja 90-luvun alun huippumallit esimerkiksi ovat nykynormien mukaan aivan liian lihavia malleiksi ja muutaman kymmene vuoden takaisinen seksisymboli Marilyn Monroe on suorastaan läski.
 
Sohvaterapeutti :)
Täällä on siis todella kauniita naisia, ja aivan normaalipainoisia (suurin osa).
Ketjun aloittajalla näyttäisi olevan vääristynyt mielikuva omasta kehostaan, hän on hoikka jo nyt ja lisää vain pitää laihduttaa (pillerit yms.) joita ei todella ole tarkoitettu hänen kokoisilleen ihmisille.

Toinen huomioni oli se, että kun muut laittoivat kuviaan eivätkä enää kommentoineet aloittajan kuvia, niin hän lisäsi taas uuden kuvan ja omaa tekstiään korostaen (mm.. kirjoittaa kiitos, eli odottaa vastausta/arviota/tuomiota/kehua..) tahtoo saada mielipiteitä.
Noh, saahan sitä täällä olla sellainen kuin on, mutta ikävä kyllä vaikuttaa sille, että aloittajalla on isoja ongelmia itsensä kanssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:
No minun käsityksen mukaan nykyinen kauneusihanne ei todellakaan ole sairaalloisen laiha, eli vaikka tällainen.
http://ellasprella.blog.is/users/97/ellasprella/img/c_documents_and_settings_bjorn_my_documents_my_picture_2_myndir_elin_anoreksia_5.jpg
suurin osa anorektikoista ei kyllä näytä tuolta. Sitä kun useimmiten onneksi päätyy hoitoon ennen kuin on tuossa kunnossa, tai sitten hautaan :|

hyvin monet julkisuuden henkilöt joita pidetään hyväkroppaisina ja kauniina, ovat ihan itsekin myöntäneet kärsineensä tai kärsivänsä syömishäiriöstä ja kun ovat toipuneet, lehdet kirjoittavat siitä kuinka ne naiset ovat lihavia, vaikka ovat täysin normaalipainoisia tai jopa normaalipainon alarajoilla.

nykyinen kauneusihanne on rasvaton, treenattu kroppa jonka painoindeksi on siellä normaalin alarajoilla tai sen alla, ja se vaan ei kaikille ole terveellistä koska ihmisillä on erilaiset ruumiinrakenteet.

eiköhän tuo rihannakin ole siellä normaalipainon alarajoilla. missä ei sinällään ole mitään vikaa, vaan siinä että siitä normaalipainon alarajoilta on melkoisen monen kilon matka ylipainoon ja silti vain ja ainoastaan siellä alarajoilla oleminen on virallisesti kaunista ja hyväksyttävää, muu on läskiä.
80-luvun lopun ja 90-luvun alun huippumallit esimerkiksi ovat nykynormien mukaan aivan liian lihavia malleiksi ja muutaman kymmene vuoden takaisinen seksisymboli Marilyn Monroe on suorastaan läski.
Mä olen taas nähnyt moniakin juurikin tuon tai lähes tuon näköisiä anorektikoita (mukaanlukien itseni joitakin vuosia sitten painoindeksillä 13,2), joista siis todellakaan kaikki eivät ole olleet sairaalahoidossa ainakaan aktiivisesti :/ .
 
On totta, että Rihanna varmasti on normaalipainon alarajoilla. Laitoin hänen ja sen anorektikon kuvan tänne vertaillakseni sairaalloisen laihan ja normaalipainon alarajoilla olevan henkilön kokoeroa. Täällä tuntuu monilla olevan se käsitys, että ihaillaan sairaalloisen laihoja, vaikka todellisuudessa kauneusihanne tänä päivänä vastaa kaiketi suurinpiirtein sellaista kroppaa, kuin esim. Rihannalla. Ja hän ei siis todellakaan ole sairaalloisen laiha. Painoindeksillä 17-18 ihminenei ole sairaalloisen laiha.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:
On totta, että Rihanna varmasti on normaalipainon alarajoilla. Laitoin hänen ja sen anorektikon kuvan tänne vertaillakseni sairaalloisen laihan ja normaalipainon alarajoilla olevan henkilön kokoeroa. Täällä tuntuu monilla olevan se käsitys, että ihaillaan sairaalloisen laihoja, vaikka todellisuudessa kauneusihanne tänä päivänä vastaa kaiketi suurinpiirtein sellaista kroppaa, kuin esim. Rihannalla. Ja hän ei siis todellakaan ole sairaalloisen laiha. Painoindeksillä 17-18 ihminenei ole sairaalloisen laiha.
näin =)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:
On totta, että Rihanna varmasti on normaalipainon alarajoilla. Laitoin hänen ja sen anorektikon kuvan tänne vertaillakseni sairaalloisen laihan ja normaalipainon alarajoilla olevan henkilön kokoeroa. Täällä tuntuu monilla olevan se käsitys, että ihaillaan sairaalloisen laihoja, vaikka todellisuudessa kauneusihanne tänä päivänä vastaa kaiketi suurinpiirtein sellaista kroppaa, kuin esim. Rihannalla. Ja hän ei siis todellakaan ole sairaalloisen laiha. Painoindeksillä 17-18 ihminenei ole sairaalloisen laiha.
http://www.poliklinikka.fi/?id=1925096&page=9025925 sivulta kopioitu ANOREKSIAN kriteerit:

Varsinaiset ns. diagnostiset kriteerit ICD-10 tautiluokituksessa ovat seuraavia:


.Potilas ei halua ylläpitää normaalia painoaan, paino on tippunut ainakin 15 prosenttia alle pituuden mukaisen keskipainon tai BMI (Body Mass Index) on korkeintaan 17.5
.Painon lasku on itseaiheutettu syömättömyydellä, liiallisella liikkumisella, oksentamalla tai lääkkeiden avulla
.Ruumiinkuva on häiriintynyt eli potilas on mielestään lihava ja pelkää lihomista
.Muut sairaudet on poissuljettu
 
Alkuperäinen kirjoittaja harmaahylje:
http://www.aijaa.com/v.php?i=5433182.jpg

Joskus pari kuukautta vauvan syntymästä.
Kaunis kuva!!

Tästä ketjusta kyllä näkee miten moneen lähtöön naisvartaloita on :).
En ihannoi reilua ylipainoa sen paremmin kuin anorektikoitakaan, mutta naisvartalot ylipäänsä on kyllä ihania :D. Kun vaan jokainen löytäis sen ITSELLEEN sopivan painon, missä on hyvä olla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:
On totta, että Rihanna varmasti on normaalipainon alarajoilla. Laitoin hänen ja sen anorektikon kuvan tänne vertaillakseni sairaalloisen laihan ja normaalipainon alarajoilla olevan henkilön kokoeroa. Täällä tuntuu monilla olevan se käsitys, että ihaillaan sairaalloisen laihoja, vaikka todellisuudessa kauneusihanne tänä päivänä vastaa kaiketi suurinpiirtein sellaista kroppaa, kuin esim. Rihannalla. Ja hän ei siis todellakaan ole sairaalloisen laiha. Painoindeksillä 17-18 ihminenei ole sairaalloisen laiha.
http://www.poliklinikka.fi/?id=1925096&page=9025925 sivulta kopioitu ANOREKSIAN kriteerit:

Varsinaiset ns. diagnostiset kriteerit ICD-10 tautiluokituksessa ovat seuraavia:


.Potilas ei halua ylläpitää normaalia painoaan, paino on tippunut ainakin 15 prosenttia alle pituuden mukaisen keskipainon tai BMI (Body Mass Index) on korkeintaan 17.5
.Painon lasku on itseaiheutettu syömättömyydellä, liiallisella liikkumisella, oksentamalla tai lääkkeiden avulla
.Ruumiinkuva on häiriintynyt eli potilas on mielestään lihava ja pelkää lihomista
.Muut sairaudet on poissuljettu
Nämä mulla on sattuneista syistä ihan tiedossa =) . Ja väitän edelleen, että painoindeksillä 17-18 ihminen ei ole sairaalloisen laiha.

Sairalloisen alipainoisen henkilön BMI on 15 tai alle.

http://www.tohtori.fi/?page=2381134

Puhutaan edelleen asioista niiden oikeilla nimillä =) .
 
harmaahylje
Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Alkuperäinen kirjoittaja harmaahylje:
http://www.aijaa.com/v.php?i=5433182.jpg

Joskus pari kuukautta vauvan syntymästä.
Kaunis kuva!!

Tästä ketjusta kyllä näkee miten moneen lähtöön naisvartaloita on :).
En ihannoi reilua ylipainoa sen paremmin kuin anorektikoitakaan, mutta naisvartalot ylipäänsä on kyllä ihania :D. Kun vaan jokainen löytäis sen ITSELLEEN sopivan painon, missä on hyvä olla.
Kiitos! Huomasin, että saatoin hiukan sanoa väärin tuosta ajankohdasta. Lapseni on ollut vuoden tuossa vaiheessa jo. Halusin tulla korjaamaan asian, kun jäi oikein häiritsemään itseänikin. Näin sitä muistaa väärin asiota.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:
Varsinaiset ns. diagnostiset kriteerit ICD-10 tautiluokituksessa ovat seuraavia:


.Potilas ei halua ylläpitää normaalia painoaan, paino on tippunut ainakin 15 prosenttia alle pituuden mukaisen keskipainon tai BMI (Body Mass Index) on korkeintaan 17.5
.Painon lasku on itseaiheutettu syömättömyydellä, liiallisella liikkumisella, oksentamalla tai lääkkeiden avulla
.Ruumiinkuva on häiriintynyt eli potilas on mielestään lihava ja pelkää lihomista
.Muut sairaudet on poissuljettu
Nämä mulla on sattuneista syistä ihan tiedossa =) . Ja väitän edelleen, että painoindeksillä 17-18 ihminen ei ole sairaalloisen laiha.

Sairalloisen alipainoisen henkilön BMI on 15 tai alle.

http://www.tohtori.fi/?page=2381134

Puhutaan edelleen asioista niiden oikeilla nimillä =) .
tässähän olikin pointti se, että tuo 17,5 painoindeksinä on esim. anoreksian (=sairauden) yksi (vain yksi) oire. Ja vaikka sinä olisit ollut indeksiltäsi paljon sen alla, niin se ei muuta tuota asiaa, se sama anoreksia on suakin ilmeisesti piinannut, joskin elämän jatkumisen kannalta vakavampana.

Olen myös koko ajan ottanut huomioon nämä "luonnonoikut", jotka on alipainoisia, vaikka mitä tekis. Mutta heihin ei sitten pädekään nuo loput kriteerit lainkaan, niinkuin laihdutuspillereitten käyttö, vääristynyt minäkuva tai muut sairaudet, jotka aiheuttavat painonlaskua.

Eli siis painoindeksillä 17 voi olla sairaalloisesti laiha, sikäli mikäli anoreksia sairaudeksi lasketaan, senhän tuosta diagnostiikasta voi selvästi lukea.
 

Yhteistyössä