160-senttisen naisen paino

Mitkä sinusta henkilökohtaisesti ovat rajat, joiden sisällä tuon pituisen paino on ok?
Oletko/olitko tietoinen, että lääketiede voi pitää painoa, joka 20-30-vuotiaana ns. normaali 50-vuotiaalla ja vanhemmalla voi ollakin "merkittävä alipaino"?
 
Mä oon 163cm ja painan n.70kg. Siinä on kyllä jo liikaa! 8-15kg kun saisi tiputettua, niin olisin tyytyväinen. Vielä joitain vuosia sitten olin 25kg kevyempi, mutta ihan niin hoikaksi en enää halua..
 
vierailija
Mä oon 163cm ja painan n.70kg. Siinä on kyllä jo liikaa! 8-15kg kun saisi tiputettua, niin olisin tyytyväinen. Vielä joitain vuosia sitten olin 25kg kevyempi, mutta ihan niin hoikaksi en enää halua..
Täsmälleen samat luvut ja ajatukset ja nyt olen 44 v. Olen matkalla (rupesin juoksemaan ja tein ruokaremontin) ihannepainooni jonka katson olevan tällä iällä 60-65 kg.
 
vierailija
Mun 22-vuotias tyttö on 161 cm ja painaa 44 kg, ja on kyllä pieni. Vaatekoko 32 on liian iso, mikä tuli taas eilen huomattua, kun oltiin vaateostoksilla. Lasten vaatteet taas ovat malliltaan vääränlaisia.
 
vierailija
Mitkä sinusta henkilökohtaisesti ovat rajat, joiden sisällä tuon pituisen paino on ok?
Oletko/olitko tietoinen, että lääketiede voi pitää painoa, joka 20-30-vuotiaana ns. normaali 50-vuotiaalla ja vanhemmalla voi ollakin "merkittävä alipaino"?
Mielestäni 45-55 kg. Mitä vanhempi sitä painavampi. Itse olen 162 cm ja 53 kg. Tuntuu sopivalta tässä iässä, mikä on saman verran kuin on kiloja. En missään nimessä anna painoni mennä yli 55:en kilon, koska olen kokenut sen, ja muistan että olo oli tosi tanakka.
 
vierailija
Mä oon 160cm ja pulskassa kunnossa tällä hetkellä 56kg. Normaali paino 53kg, kymmenen vuotta sitten olin 46kg ja kieltämättä aika luiseva silloin. Niin ja oon 37v. Mun mielestä, mulla henkkoht yläraja on 55kg jonka jälkeen reidet on liian leveät ja näyttää läskiktä.
 
Mielestäni 45-55 kg. Mitä vanhempi sitä painavampi. Itse olen 162 cm ja 53 kg. Tuntuu sopivalta tässä iässä, mikä on saman verran kuin on kiloja. En missään nimessä anna painoni mennä yli 55:en kilon, koska olen kokenut sen, ja muistan että olo oli tosi tanakka.
160 senttinen 45 kiloisena olis kyllä tosi laiha... Painoindeksikin
ois vaan 17,58.
 
vierailija
Ulkonäöllisesti riippuu siitä, miten paino jakautuu. Jos jakautuu tasaisesti, 160cm pitkä voi näyttää normaalipainoiselta jopa 72-kiloisena. Jos ei jakaudu... no, näyttääkseen hyvältä pitäisi olla noin 55-60kg, mutta ei yhtään hoikempi. Sitten menee jo luisevan näköiseksi, eikä luisevuus ole kaunista.

Terveyden ja hyvinvoinnin näkökulmasta 160cm pitkälle hyvä paino on 60-70kg.

Itse olen 161cm ja painoin nuorena 48kg ja olin tosi heikko koko ajan. Palelin ja vapisin ja voin tosi huonosti, koska liikuin ihan hurjan paljon ja unohdin jatkuvasti syödä. Myös raskaiden töiden tekeminen oli mahdotonta. Kaikki tuntui painavan enemmän kuin minä :D

Nykyään (kiitos raskauksien) painan 65kg ja voin superhyvin. Jaksan melkein mitä vaan ja energiaa riittää vielä kaikelle hauskallekin. Liikun joka päivä (rasittavaa liikuntaa) 2h ja harrastan monipuolisesti vähän kaikkea mahdollista. Näytän mielestäni juuri sellaiselta kuin 40-vuotiaan pitääkin näyttää. Olen ihan tyytyväinen siis.
 
Mielestäni 45-55 kg. Mitä vanhempi sitä painavampi. Itse olen 162 cm ja 53 kg. Tuntuu sopivalta tässä iässä, mikä on saman verran kuin on kiloja. En missään nimessä anna painoni mennä yli 55:en kilon, koska olen kokenut sen, ja muistan että olo oli tosi tanakka.
Minulle lääkärit tekivät selväksi, että alle 55. Eli 53 tarkoittaisi jo pidempää sairaalajaksoa.

:(
 

Yhteistyössä