15 vuotias joka tappoi oli tosi hyvä koulussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja stipendejä lisää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tyttöhän oli suunnitellut kaiken ja vielä sen että väitti että joku muu jostain tuli ja tappoi. Aika hyvin huomaa että ihmiset uskoo kaiken kun ne jutut tulee joltain tietyltä jolla on vielä stipendit kotonaan. Sille sitten järjestetään vaikka mitä ja ettei se vaan joutuis vankilaan niitten oikeesti pahojen kanssa joita kuuluukin vihata ja oli vaan ajan kysymys kun ne sinne joutui. Suurin huoli on tollasen paskan opiskelut ja ettei ne vaan häiriintyisi ja sille vois jakaa sitten lisää niitä kivoja stipendejä ja kaikki vois taputtaa onnellisina. Varmaan joku perustaa keräksen sille jotta sillä ei olis paha mieli ja vois sen parin kuukauden päästä taas kutsua jonkun himaansa. Hyvin huomaa miten ennakko luuloista porukkaa opettajat ja lasut ja poliisit sun muut on.

[QUOTE="kika";30804642]Mikä parempi perhe ? Talo on vanha ja vaatimaton.[/QUOTE]

Niinpä. Tuollasissa taloissa asuu vakityön omaavat duunarit täälläpäin. Mutta tietysti jos on aina asunu vvo:n vuokraluukussa niin kai tuollanen talo tuntuu "paremman perheen" asunnolta.

Tyttöhän oli suunnitellut kaiken ja vielä sen että väitti että joku muu jostain tuli ja tappoi. Aika hyvin huomaa että ihmiset uskoo kaiken kun ne jutut tulee joltain tietyltä jolla on vielä stipendit kotonaan. Sille sitten järjestetään vaikka mitä ja ettei se vaan joutuis vankilaan niitten oikeesti pahojen kanssa joita kuuluukin vihata ja oli vaan ajan kysymys kun ne sinne joutui. Suurin huoli on tollasen paskan opiskelut ja ettei ne vaan häiriintyisi ja sille vois jakaa sitten lisää niitä kivoja stipendejä ja kaikki vois taputtaa onnellisina. Varmaan joku perustaa keräksen sille jotta sillä ei olis paha mieli ja vois sen parin kuukauden päästä taas kutsua jonkun himaansa. Hyvin huomaa miten ennakko luuloista porukkaa opettajat ja lasut ja poliisit sun muut on.

Lähinnä sinulla tuntuu olevan erittäin vahvat ennakkoluulot, miten olet pärjännyt koulussa?

Toihan kuulostaa ihan minult teininä. Mukava, hiljainen, yksinäinen, hyvä koulussa...
Todellisuudessa olin jatkuvan sadistisen pahoinpitelyn ja hyväksikäytön uhri joka eristettiin kotiin hoitamaan nuorempia sisaruksia ja joka vietti KAIKEN vapaa-aikansa vanhempien luona kun muualle ei saanut mennä. Että kulissien takaisesta ei tiedä

Meillä oli ulospäin ihanan näköinen perhe. Joku oikein mainitsikin miten me ollaan varsinainen malliperhe: mukavat vanhemmat, nätit, lahjakkaat ja hyvin käyttäytyvät tyttäret. Todellisuus kodin seinien sisällä oli kuitenkin toinen ja minulla oli jossain vaiheessa ala-asteella öisin semmoinen pelko, että kuristaisin jonkun yökylässä olevan kaverini. En halunnut tehdä sitä, mutta pelkäsin tekeväni, kun olin niin ärsyyntynyt siitä, kuinka onnellisia ja viattomia ystäväni olivat. Ajattelin että he eivät tienneet elämästä mitään, kun taas minä koin etten ollut koskaan saanut olla huoleton lapsi. No, onneksi en kuristanut ketään ja nyt olen jo keski-ikäinen ihminen, jolla on elämä mallillaan ja koen itseni onnelliseksi. Paljon terapiaa ja työtä se kuitenkin vaati aikuistumisvaiheessa.

Jos tuossa seinäjoen tapauksessa olisi kyse netti- tai koulukiusaamisesta, siitä olisi varmaan jo tihkunut tietoja paikallisilta. Jos tekijällä olisi ollut psykoottista oireilua, olisi poliisi varmasti tiedottanut henkilön saavan psyykkistä apua ja joutuvan tutkimuksiin. Minä pitäisin todennäköisimpänä pidempään jatkunutta kateutta, katkeruutta ja osattomuuden tunnetta, jonka jokin yksittäinen asia näiden kahden tytön välillä sai räjähtämään käsiin (ehkä surmaaja oli kutsunut toisen tytön kotiinsa parantamaan välejä, mutta ei saanutkaan haluamaansa vastakaikua vaan joutui nolatuksi). Facebookprofiilin mukaan surmattu oli suositumpi kuin surmaaja.

Tämä oli minun spekulaationi omista lähtökohdistani, totuutta emme saa välttämättä koskaan kuulla, koska teon tekijä on alaikäinen.

TiiBii, tarkoitatko sitä, että ei saisi keskustella tällaisista asioista? Minä ymmärrän, että ihmisiä ahdistaa (niin minuakin) ja siihen auttaisi, jos tragedioille löytyisi joku edes vähän looginen eli järkeenkäypä selitys. Sitä ihmiset käsittääkseni hakevat näillä keskusteluilla. Mieluiten minä olisin kuulematta tämmöisistä asioista, jos ne pystyisi jotenkin blokkaamaan pois uutisista, netistä ja keskustelupalstoilta, tekisin sen.

[QUOTE="Tulkkunen";30808217]TiiBii, tarkoitatko sitä, että ei saisi keskustella tällaisista asioista? Minä ymmärrän, että ihmisiä ahdistaa (niin minuakin) ja siihen auttaisi, jos tragedioille löytyisi joku edes vähän looginen eli järkeenkäypä selitys. Sitä ihmiset käsittääkseni hakevat näillä keskusteluilla. Mieluiten minä olisin kuulematta tämmöisistä asioista, jos ne pystyisi jotenkin blokkaamaan pois uutisista, netistä ja keskustelupalstoilta, tekisin sen.[/QUOTE]

Siis aapee kirjoitti: "Siinä sen taas näkee...paremmista piireistä ja paremmilla todistuksilla. Stipendejä saadaan ja ongelma on kuulemma ne toiset aina joilta voi odottaa ihan mitä tahansa ja mikään ei yllätä. Sitten ollaan shokissa ja pettyneitä kun ei yhärien lapset olletkaan tekijä. "

Ja tähänhän minä kommentoin.

[QUOTE="sipsi";30808401]Loistavasti sanottu![/QUOTE]

Varmaan vois saadakin olonsa paremmaksi jos oikeus tapahtuisi. Nythän se ei tapahdu vaan ton puolesta tehdään vielä kaikki jotta sillä olis helppoa. Että voi sua kun murhasit mutta kaikki tekee ajattelemattomia ja toisaalta kun olet niin hyvä koulussa niin unohdetaan se sellanen murha jookosta eiks niin. Tavallaan joudutaan laittamaan sut vankilaan mut ei se ole oikea vankila vaan siellä on hyvät mahdollisuudet opiskella ja muuta kivaa tekemistä. Sitten noista vuokrataloista voidaan hakea sulle sijaisia sinne vankeuden puolelle koska ne kuuluu sinne pois parempien ihmisten silmistä.

Onko sinua syytelty jostain? Koulussa hyvin pärjääminen tuntuu olevan sinulle kirosana, miksi?

On syytelty ja mun lapsiani on syytelty. Mun puolesta jokainen saa pärjätä koulussa niinkun pärjää mutta on se jännä juttu aina vaan huomata miten ne paremmat numerot koulussa antaa anteeks vaikka mitä. Mun mielestä kun ihan laissakin ja kouluissa on määrätty että rangaistukset pitää olla tasapuolisia. Nyt porukka ihan poliisit myös ihmettelee ja suree kun se tappaja ei ollutkaan sellanen kun sen piti olla. Sitten ne vois pienillä päillään älytä sen että ihan selvä juttu. Ei ihme että mummelit voi varastaa vaikka mitä jatkuvasti ja kun ne sitten lopulta jää kiinni niin sekin on että voi voi ja nyt me kaikki autetaan sua ja pistetään ihan keräys sun puolesta.

On syytelty ja mun lapsiani on syytelty. Mun puolesta jokainen saa pärjätä koulussa niinkun pärjää mutta on se jännä juttu aina vaan huomata miten ne paremmat numerot koulussa antaa anteeks vaikka mitä. Mun mielestä kun ihan laissakin ja kouluissa on määrätty että rangaistukset pitää olla tasapuolisia. Nyt porukka ihan poliisit myös ihmettelee ja suree kun se tappaja ei ollutkaan sellanen kun sen piti olla. Sitten ne vois pienillä päillään älytä sen että ihan selvä juttu. Ei ihme että mummelit voi varastaa vaikka mitä jatkuvasti ja kun ne sitten lopulta jää kiinni niin sekin on että voi voi ja nyt me kaikki autetaan sua ja pistetään ihan keräys sun puolesta.

Onko joku antanut anteeksi jotain? Mistä sinua js lapsiasi on syytetty?

[QUOTE="kika";30804642]Mikä parempi perhe ? Talo on vanha ja vaatimaton.[/QUOTE]

Miksi sitä pitäisi rahan takia kotoaan pois muuttaa? Halpa talo asua hyvällä paikalla, mitä vikaa? Tuohon aikaan tontitkin oli isoja.

Yhteistyössä