.

Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:
Alkuperäinen kirjoittaja välikausihaalari:
Alkuperäinen kirjoittaja välikausihaalari:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Alkuperäinen kirjoittaja valkoinen:
Todella pelottavaa. Narsissi, sun todellisuuskuva on kyllä jotenkin hämärtynyt.

:hug:
Mitäs tällä tarkoitat?
Minun mielestäni narsissi ei nyt ihan täysin käsitä, kuinka vakava tilanne on. Voinhan toki olla väärässä, tämä kun on vain keskustelupalsta. On päivänselvää, että tuollainen mies EI OLE LAINKAAN HYVÄ ISÄ, toisin kuin narsissi on väittänyt. Aivan naurettava väite viimeisimpien kirjoitusten mukaan.
Tämä on totta, hyvä isä ei äitiä hakkaa :| eikä todellakaan ole lasten hyvä kasvaa tuollaisessa tilanteessa, todella turvatonta.
olen tästä toista mieltä..voihan mies olla hyvä isä lapsilleen vaikka olisi huono avo/aviomies vaimolleen
Hyvä isä ei äitiä hakkaa piste :|
vanhempien väliset riidat ei vaikuta siihen minkälainen isä/äiti on lapsilleen
enkä lässytä..
Eipä pidä paikkaansa.

Se, että lapset kuulee kuinka isä hakkaa äitiään, vaikuttaa lapsiin. Se, että isä onkin lapsen aikana kiva, niin lapsella voi olla jatkuvasti humina päässä, että isi löi äitiä, lyököhän se muakin, miksi se löi, miksi se satutti äitiä yms.

Perheväkivallasta on vaik kuinka tutkimuksia ja siitä miten ne vaikuttaa lapsiin. Jos joku ehdontahdoin jatkaa tuota, niin on kaukana hyvästä isistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Nueva:
Ihan ot mutta tuli mieleen.... kun ap sanoi että lapset nukkumassa.

Meillä oli edellisessä asuinpaikassa pojalla samanikäinen kaveri (olivat silloin 6v). Tämä kaveri oli meillä kerran kylässä ja huomasi kun voitelin itselleni näkkärin. Totesi siinä sitten ihan kuin ohimennen että: Meidänkin äidillä oli näkkäri kädessä kun isi sitä yhtenä yönä hakkasi. Sillä tippu se näkkäri kädestä kun isä löi. Mä katsoin ovenraosta.

:/ :/ :/ :/ Että kyllä ne lapset saattaa tietää paljon enemmän mitä antaa ymmärtää.... :/
:eek: :'(

MintunKukka

Meillä oli edellisessä asuinpaikassa pojalla samanikäinen kaveri (olivat silloin 6v). Tämä kaveri oli meillä kerran kylässä ja huomasi kun voitelin itselleni näkkärin. Totesi siinä sitten ihan kuin ohimennen että: Meidänkin äidillä oli näkkäri kädessä kun isi sitä yhtenä yönä hakkasi. Sillä tippu se näkkäri kädestä kun isä löi. Mä katsoin ovenraosta.

:/ :/ :/ :/ Että kyllä ne lapset saattaa tietää paljon enemmän mitä antaa ymmärtää.... :/
Voi itku mikä tilanne...

tulee
Ne hakee sen miehen kyllä, sekä turvatakseen apn ja lasten yön että myös säästääkseen miehen paleltumasta. Mielummin ne hakee sen nyt, kun sitten tulee puukkotappelua setvimään.

mie vaa
Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:
Johtunee tuo itsensä syyttely sipulin kaltaisista tyypeistä. Vaimossa on aina vika jos rajoittaa, vikaa jos ei rajoita. :/ Siinä sitä sitten oppii kääntämään tilanteen kuin tilanteen omaksi viakseen.

Narsissille voimia, hemmetin tuttu tilanne. :hug:
Mun mielestä sipuli ei ihan tajunnut asian pointtia, väitti ymmärtävänsä asian omien kokemusten takia, mut ne kokemukset oli tekstin mukaan kyl taas ihan jotain muuta. Tietenkään toista ei saa kahlita tai yrittää muuttaa, mutta jatkuvaa käännäämistä, pettämistä, väkivaltaa ei myöskään saa hyväksyä. Ja on niiin helppo sanoa "jätä se", mutta kun elämä itse ei aina ole niin helppoa ja mustavalkoista

Palasin lukemaan vielä narsissin kuulumiset ja voi miten nousi jo kylmä hiki välillä :eek:

Toivottavasti olet soittanut poliisille tai jollekin muulle ja päästät miehen parvekkeelta heti kun se on turvallista. Koska sinä ja lapsesi tarvitsevat apua ja suojelusta, ja mies taasen paleltuu ulkona ja voi sitten tulla lasin kautta sisään.

Provosoit tai et, sillä ei ole merkitystä, toiseen ihmiseen ei saa kajota. Ja kun tuo raja on ylitetty, se ylitetään helposti uudestaan. Kokemuksesta tiedän sanoa, että nyt ei ole aika leikkiä liian vahvaa, pärjäävää tai sankaria. Hae apuja, ole kiltti.

sossu
enkä lässytä..
Käsittämätön mielipide.
Niinpä!!!Lapset useimmiten näkee ja kuulee enemmän kuin aikuiset haluavat itselleen myöntää. Usein aikuiset selittää, että lapset oli nukkumassa, mut mistä ne tietää nukkuuko lapset jne. Väkivalta myös muuttaa perheen kulttuuria, ilmapiiriä ja vanhempien asenteita toisiaan kohtaan niin, että kyllä lapsetkin sen vaistoaa.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja On:
Niillä polliiseilla varmaan tärkeempiäkin tehtäviä kun hakee ukko parvekkeelta.
No tuohan just kuuluu poliisien toimenkuvaan, hakea humalainen, perhettään kohtaan väkivaltainen henkilö pois. Uskomatonta että tällaista tarvii edes erikseen selittää! :eek: Kaikenlaista idioottia sitä netissä liikkuukin.

enkä lässytä..
Käsittämätön mielipide.
miten niin...vanhemmat eroaa esim väkivallan vuoksi niin eikö isä/äiti saa tavata edes lapsia enään?
pistetäänkö nekin välit poikki,eri asia on jos lapsia hakataan silloin voin sanoa et on todella huono vanhempi.

lapset kuulee kaikki riidat jos ovat paikalla ,äiti voi lyödä myös isää tätä tapahtuu myös paljon.

vieras
Ei ap varmaan ollenkaan "eniten " ole täällä ollut tänään, minäkin olen seuraillut omien hommieni lomassa tätä eikä ole jääny kukaan hoitamatta.Ja ehkä tää nyt on vaan ainoa henkireikä ap:lle . Toivottavasti joku muukin saa tän ketjun ansiosta silmänsä auki.

Alkuperäinen kirjoittaja sossu:
enkä lässytä..
Käsittämätön mielipide.
Niinpä!!!Lapset useimmiten näkee ja kuulee enemmän kuin aikuiset haluavat itselleen myöntää. Usein aikuiset selittää, että lapset oli nukkumassa, mut mistä ne tietää nukkuuko lapset jne. Väkivalta myös muuttaa perheen kulttuuria, ilmapiiriä ja vanhempien asenteita toisiaan kohtaan niin, että kyllä lapsetkin sen vaistoaa.
Näin juuri

Alkuperäinen kirjoittaja MintunKukka:
Voi itku mikä tilanne...
Mulla on jäänyt niin mieleen se poika. :/ Heidän seinänaapurinsa kertoi kuinka aina väliin kuului kun mies "koulutti" naistansa. :snotty: :headwall:

Muuttivat siitä melko pian pois mutta tuskinpa meno ainakaan paremmaksi muuttunut; saivat ilmeisesti häädön. :/

vieras
enkä lässytä..
Käsittämätön mielipide.
miten niin...vanhemmat eroaa esim väkivallan vuoksi niin eikö isä/äiti saa tavata edes lapsia enään?
pistetäänkö nekin välit poikki,eri asia on jos lapsia hakataan silloin voin sanoa et on todella huono vanhempi.

lapset kuulee kaikki riidat jos ovat paikalla ,äiti voi lyödä myös isää tätä tapahtuu myös paljon.
Kuka on sanonut ettei saisi tavata lapsiaan? Kuka on sanonut ettei äiti voisi lyödä? Ymmärrätkö sinä yhtään lukemaasi?!

Alkuperäinen kirjoittaja outoa on:
En tajua ollenkaan sitä, että ap on ollut koko päivän täällä palstalla tekemässä selkoa tapahtumista, ja hällä lapset kotona? Kuka niitä on hoitanut vai onko kukaan? Minkä ikäisiä he ovat? Ihan kummallista touhua. Itse kävin palstalla aamulla kun ap oli juuri aloituksen tehnyt ja nyt avasin koneen ja yhä sama selonteko jatkuu.... Mä olen itse eronnut ja paljon oli kaikenlaista, mutta ei mulla olis aika riittänyt siihen että vieraille ihmisille päivitän tilannetta koko ajan! Lapsista huolehtiminen imee kaiken juuri silloin kun on vaikeimmat hetket, kun ne lapset sen aistivat ja kyselevät koko ajan ...vai onko ap pitänyt tärkeämpänä mammoille tiedottamista...
Olipa symppis kommentti :/

Ihan helposti tähän ehtii. Yhtä helposti kuin mä olen seuraillut tätä ketjua, vaikka olen tehnyt todella paljon kaikkea muutakin. Kone voi olla auki jossain koko ajan ja siihen voi välillä käydä kirjoittamassa. Ymmärrän enemmän kuin hyvin, jos tämän päivän tapahtumia on halunnut täällä purkaa. Hyvä vaan, että on ollut paikka mihin purkaa. Itselläni ei sellaista aikoinaan ollut.

Kuules neiti hulina,mä kun suljen viimeisen kerran oveni täältä asunnosta,niin aion tehdä niin ettei mies saa nähdä lapsiaan ilman valvovaa silmää.
Mä en luota siihen että se pysyis tapaamisen ajan selvinpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja sossu:
enkä lässytä..
Käsittämätön mielipide.
jaa eikö muissa perheissä riidellä ikinä?
varmaan tapahtuu paljon tönimistä,huutamista tms monessa perheissä.
lapsilleen voi silti olla parhaat vanhemmat vaikka keskenään riitelevät

**

meilläkin mun vanhemmat luulivat mun olleen aina nukkumassa kun isä hakkas mun äitiä. Olivat aika ihmeissään kun perheterapiassa (16-vuotiaana) kuvailin yksityiskohtaisesti asioita, joita olin nelivuotiaana nähnyt. Ja isä oli aika ihmeissään kun kerroin suunnitelleeni 4- tai 5-vuotiaana hänen tappamistaan sen hakkaamisen takia.

vieras
Mitä tiedottamista? Jospa hän kaipaa tukea vaikealla hetkellä, eikä sitä ole nyt muualta saatavilla? Oletteko ajatelleet sitä, pässit viisastelijat?
Peesi! Onko se niin ihmeellistä jos joku kaipaa tukea hädässä? Kaikestako pitäisi yksin selvitä? Ihme asenteita täällä taas...

enkä lässytä..
Käsittämätön mielipide.

Ei aikuinen ihminen ole hyvä vanhempi jos hän käyttäytyy väkivaltaisesti muita kohtaan!!! Ihmeellisiä esikuvia ihmiset haluavat lapsilleen :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja MintunKukka:
Voi itku mikä tilanne...
Mulla on jäänyt niin mieleen se poika. :/ Heidän seinänaapurinsa kertoi kuinka aina väliin kuului kun mies "koulutti" naistansa. :snotty: :headwall:

Muuttivat siitä melko pian pois mutta tuskinpa meno ainakaan paremmaksi muuttunut; saivat ilmeisesti häädön. :/
Miksi se seinänaapuri ei soittanut esim sossuun? :/

eikö?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
enkä lässytä..
Käsittämätön mielipide.

Kuka on sanonut ettei saisi tavata lapsiaan? Kuka on sanonut ettei äiti voisi lyödä? Ymmärrätkö sinä yhtään lukemaasi?!

Änkeän tähän väliin... Kyllähän tuo on oikeasti ymmärrettävissä niin että vaikka isä/äiti lyö toista niin ei se siitä huonoa vanhempaa tee, siis se lapsen ja aikuisen välinen suhde.. Tai joitenkin näin selittäisin miten itse ymmärrän tuon nti hulinan kommentin.. Vaikea selittää..
Siis "unohdetaan" se että lyö, puhutaan vain vanhempi-lapsi suhteesta...

Alkuperäinen kirjoittaja mie vaa:
Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:
Johtunee tuo itsensä syyttely sipulin kaltaisista tyypeistä. Vaimossa on aina vika jos rajoittaa, vikaa jos ei rajoita. :/ Siinä sitä sitten oppii kääntämään tilanteen kuin tilanteen omaksi viakseen.

Narsissille voimia, hemmetin tuttu tilanne. :hug:
Mun mielestä sipuli ei ihan tajunnut asian pointtia, väitti ymmärtävänsä asian omien kokemusten takia, mut ne kokemukset oli tekstin mukaan kyl taas ihan jotain muuta. Tietenkään toista ei saa kahlita tai yrittää muuttaa, mutta jatkuvaa käännäämistä, pettämistä, väkivaltaa ei myöskään saa hyväksyä. Ja on niiin helppo sanoa "jätä se", mutta kun elämä itse ei aina ole niin helppoa ja mustavalkoista
hoppoppooo, mä olen myös ollut kaksi kertaa samassa tilanteessa, toisella kerralla oli kyse juomisesta, toisella muusta et juu, voi olla et tiedän ehkä vähän mistä puhun.
Ja hei, juominen alkoholistin edessä kun on kaatanut toisen viunat pois?
Ihan tosi, miten te kuvittelette et ihminen reagoi?
Väkivalta on tasan väärin mut kyllä toi oli pirun väärin juoda siinä edessä kun ilkkuen kun kyse on alkkiksesta.
Ja hei, usko pois tiedän alkkiksista melkoisesti, kuten narkkareistakin ja kuvittelen tota tilannetta ni huh!
mä en koskaan puisi täällä asioitani, en todellakaan joten enempää en asiasta tai kokemuksistani kerro mut tiedän itse mitä olen kokenut ja se riittää mulle, sopiiko se sinulle?
Narsissille toivon kaikkea hyvää ja suosittelen lähteä kuitenkin pois sieltä ettet vahingossakaan anna anteeksi, siitäkin on kokemusta ja sillä hetkellä se vaan tuntuu niin hyvältä idealta.
mä olen realisti ja mua saa inhota niin paljon kun lystää mutta miksi kaunistella asioita jotka ei kaunistelua kaipaa?!

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä