11 km/h ylimääräistä, tai enemmän, ja saat sakot.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras-pieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Sapfo:
Musta tuo 30km tunnissa on ihan kävelyvauhtia melkein. Ymmärrän sen tarhojen läheisyydessä mutta esimerkiksi meillä Espoossa on kylätanttojen (sorry mutta kokemus puhuu) toimesta pistetty tätä nopeusrajoitusta minne sattuu ja ennenkaikkea kylätanttojen omien omakotitalojen viereiselle tielle. Haluavat näet että heidän kotinsa edestä ei ajeta vaan raahaudutaan autojen kanssa. Ärsyttää suunnattomasti tuollainen marttaterrori.

Ehkä, mutta mua ei haittaa ajella hitaasti kapeilla teillä joiden varrelle on pysäköity autoja...sitäpaitsi koko ajan saa jännätä paukkiiko joku lapsi tai aikuinen yht'äkkiä joltain pihalta tielle! Joten matalat nopeudet kunniaan!!! Jospa niitä sitten joku (muukin ) noudattaisi??? :whistle: :saint:

Ei se ole autoilijoiden vika jos joku aivoton kusipääjalankulkija hyppää auton eteen.

Ehkä ei. Mutta se ei vakuta onnettomuuden lopputulokseen.

Eikös lain mukaan autoilija ole aina vastuussa?

No heh, jos autoilija ajaa ylinopeutta niin kyl maar on. Sitäpaitsi vaikka se olisi kuinka sen alle jääneen vika, niin MÄ en haluaisi koskaan ajaa keneen päälle!

Ei pieni ylinopeus vaikuta syyllisyyskysymykseen. Juu en minäkään halua kenenkään päälle ajaa, mut enpä vuodata yhään kyyneltä alle hyppäävän kusipääjalankulkijan takia. Sitä saa mitä tilaa.

Joo no, siinä me ollaan erilaisia...mulla on omatunto. =)

Älä, ihaks totta? :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras-pieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Sapfo:
Musta tuo 30km tunnissa on ihan kävelyvauhtia melkein. Ymmärrän sen tarhojen läheisyydessä mutta esimerkiksi meillä Espoossa on kylätanttojen (sorry mutta kokemus puhuu) toimesta pistetty tätä nopeusrajoitusta minne sattuu ja ennenkaikkea kylätanttojen omien omakotitalojen viereiselle tielle. Haluavat näet että heidän kotinsa edestä ei ajeta vaan raahaudutaan autojen kanssa. Ärsyttää suunnattomasti tuollainen marttaterrori.

Ehkä, mutta mua ei haittaa ajella hitaasti kapeilla teillä joiden varrelle on pysäköity autoja...sitäpaitsi koko ajan saa jännätä paukkiiko joku lapsi tai aikuinen yht'äkkiä joltain pihalta tielle! Joten matalat nopeudet kunniaan!!! Jospa niitä sitten joku (muukin ) noudattaisi??? :whistle: :saint:

Ei se ole autoilijoiden vika jos joku aivoton kusipääjalankulkija hyppää auton eteen.

Ehkä ei. Mutta se ei vakuta onnettomuuden lopputulokseen.

Eikös lain mukaan autoilija ole aina vastuussa?

No heh, jos autoilija ajaa ylinopeutta niin kyl maar on. Sitäpaitsi vaikka se olisi kuinka sen alle jääneen vika, niin MÄ en haluaisi koskaan ajaa keneen päälle!

Ei pieni ylinopeus vaikuta syyllisyyskysymykseen. Juu en minäkään halua kenenkään päälle ajaa, mut enpä vuodata yhään kyyneltä alle hyppäävän kusipääjalankulkijan takia. Sitä saa mitä tilaa.

Onko lapsikin kusipää kun hän juoksee esim pallon perässä autosi alle?
Oletko sinäkin tai mahdollinen lapsesi kusipää jos joskus käy niin onnettomasti että jäät/jää auton alle?
Etkö siinä tapauksessa huutaisi maailmalle vihaasi sitä kusipääkuskia kohtaan joka ajoi pientä ylinopeutta (tai suurta) tai rajoitusten mukaan suoraa sinun tai lapsesi päälle?
Sanoisitko siinäkin tilanteessa, "voi hitsi sain sitä mitä tilasin paska juttu"?

Olet aika kylmä.
Toivon ettet koskaan joudu kokemaan sitä että ajat jonkun päälle tai sinä tai joku läheisesi jää auton alle.

Ihan hyvä on, että puututaan. Mutta olen jo vuosia itse miettinyt, että siinä ei oo oikein logiikkaa. Siis jos nopeusrajoitus on 40 km /h on se nopeuden ylitys minusta huomattava jo, jos ajaa 49 km/h, kun taas 120 km/h nopeudessa sen ylitys on paljon "pienempi" jos ajaa 135 km /h. Siis suhteessa siihen rajoitukseen. Pienillä nopeuksilla voit siis huoletta rikkoa rajoituksia prosenteissa paljon enemmän ja minusta juuri niitä matalia rajoituksia pitäisi tarkemmin noudattaa, koska siihen 30 tai 40 km/h rajoitukseen on joku hyvä syy ja niissä nopeuksisa se 24 % lisäys vauhtiin voi sivullisille on huomattavan vaarallista. Jos joku nyt tästä ymmärsi, mitä hain takaa.

Yhteistyössä