11-hoidot

Hei!

Lämmin kiitos teille kaikille Ihanille Naisille onnitteluista! En edelleenkään osaa/uskalla ajatella olevani raskaana, kun kaikki on vielä niin epävarmaa. Ei tiedä onko ketään oikeasti kyydissä ja oikeassa paikassa. Kolmen viikon päästä on ultra, jos sinne asti päästään. Kyllä tämä piinailu jatkuu edelleen, vaikkakin toisessa muodossa, huoh..

Sirunen81 Olen todella pahoillani, :hug:

HalleB Ihanaa, että olet saanut kotona hyvää hoitoa ja pääsette kesäkuussa PAS:iin. Voimia toipumiseen, :hug:

Ööpö Onnea kyytiläisestä! :heart: Voimia piinailuun!

Hanskis, Anya74, MiukuMau Voimia piinailuun, :hug: Kunpa plussatuuli jatkuisi!!

AdAstra Ihanaa!! Toivottavasti saatte jo ensi viikolla nähdä sykkeenkin :heart: Paljon tarrasukkia ja vauvaliimaa pikkuiselle!!

Susirouva Tervetuloa takaisin!

Voimia kaikille hoitojen eri vaiheisiin ja sydämestäni toivon, että kevään plussatuuli jatkaisi puhalteluaan kerran aloitettuaan!!:hug:

Hyvää ja aurinkoista vappua!

T: Minne
 
chidi, mulla on kans tuollaiset monirakkulaiset munasarjat, mutta ei kuitenkaan varsinainen PCO. Eli on paljon follikkeleita "tuloillaan", mutta ei kuitenkaan sellaista helminauhamaista muodostelmaa. Lääkäri sanoi, että on "aktiivisen näköiset" munasarjat ja siksi mun kaksi stimulaatiota on hyperin välttämiseksi tehty pienillä puregon-annoksilla (huonolla menestyksellä, ens kerralla otetaan isompi annos). Kierto on mulla aina ollut epäsäännöllinen, eli jotain siellä vähän on häikkää munasolujen kypsymisesssä, mutta menkat tulee aina ovulaatiosta tasan 14 päivän päästä. PCO:hon viittaavana oireena mulla on ollut koko aikuisiän paha akne. Yksi luomuna alkunsa saanut lapsi meillä on, eli minun tilanteeni ei ole estänyt raskaaksi tulemista (nyt ollaan hoidoissa miehen siittiötilanteen vuoksi). Tsemppiä teille!
 
engeli: On varmasti helpottavaa kertoa suoraan hoidoista työpaikalla. Mä en vaan haluais kertoa, kun juuri uusi työpaikka ja määräaikainen sopimus, joka tod.näk. jatkuu, mutta sitä ei ikinä tiedä... Täytyy vaan keksiä jotain, varmaan kerron, että oon menossa johonkin operatioon, kuitenkin ehkä reilumpaa ilmottaa etukäteen...

MT79: Mielenkiintosta. Mulle lääkäri sano, että terveen näköset munasarjat ja kaikki kunnossa, mutta tosiaan paljon munarakkuloita tulossa. Lähdettiin kuitenkin normaaliannoksella liikkeelle pistokset, katsotaan sitten tarviiko pienentää annosta.

Hyvää vappua kaikille ja tsemppiä eri vaiheisiin!
 
Onnea millis :heart:! Mites Saaralle on käynyt?? EntäHanskis?? Onko anya jo testaillut???
ON: päästään kuin päästäänkin siirtoon. Meidän viimeiset vauvanalut otettiin sulamaan aamulla, ja äsken hoitaja soitti että siirtoon päästään. Ei tietoa kuinka monta kolmesta on elossa.....
 
Onnea millis :)

toivorikas-72 En mä taida uskaltaa itse testailla. Odotan kiltisti torstain verikokeeseen asti. Huonoltahan tämä näyttää. Kaikki "oireet" poissa ja hirveä morkkis jo valmiiksi päällä :(
 
Viimeksi muokattu:
******************11- hoidot**********************
2.5.2011

Mollamaija82............2.ivf/icsi..................punktio 3.5.
Mansikkatyttö.........2.icsin 2.pas..................vk 18
Heidh......................3.icsi:n 3.pas...............vk 18
engeli.....................2.icsi............................vk 18
Toivelintu.........1.ivf 1.pas..........................vko 19
Omena_................1.ivf..............................vk 19
chidi......................1.icsi............................vk 19
kn071....................1.ivf 1.pas....................vk 19-20
Sirunen81..............1.ivf:n 1.pas.................vk 19-20
syssy......................4.icsi............................vk 19-20
iinamiina................2.ivf.1.pas.....................vk 20
Kevätkello..............1.ivf.............................vk 20
Maya82..................2.ivf.............................vk 21
Kaarne....................1.ivf 2.pas...................toukok.
Susirouva..............1. ivf.............................toukok.
Mequ....................1. ivf.............................toukok.
Lo..........................5. icsi..........................toukok.
Talvitaika..............1.ivf..............................toukok.
leppäkerttu-77........2.ivf / 1.icsi 1.pas..........toukok.
Milli81...................2. ivf 1.pas....................toukok.
Silmäterä................1.icsi...........................toukok.
Peppi1981............2. icsi 3. pas...................toukok.
Pumppu.................1.ivf 1.pas....................toukok.
Mörkötys.................2.ivf/icsi......................vk 22
Avolavapaku.........1.Icsi 1.pas.................touko-kesäk.
Joku_päivä.............4.ivf/icsi....................touko-kesäk.
HalleB.................2.ICSI, 1.pas....................kesäk.
iloksi......................1.ivf/icsi.......................vk 24
nanniga..................2.ivf.............................toukok.
1nainen..................2.ivf .......................kesä-elokuu
MT79.....................2. icsi……….…..............syksy?
tipetsu...................1.ivf.........................
Janttu-85...............3. ivf/icsi……............
sarina13................2. ivf.........................
nainen83................4.ivf.......................
-Nella.....................1.ivf 1.pas.............
kolmisin..................4. icsi..................
fiia 69.....................3.ivf 2.pas ?
NormaJeane............1. ivf 1.pas
futuremami.............3.icsi.......
batinka ................
Rebec....................
Laurella.................
Syystoive..............
Meg......................2.ivf 1.pas?
Lili_78....................4.icsi 1.pas?....
Barbarella...............1.ivf............................
Vanessa-80............1.ivf. 2pas....................
AnnaD...................2.ivf 1.pas.....................
Hopping................3.icsi............lyhyt...........
Sintu74.................3.ivf.............................
lapseton81.............1.ivf.............................
Michele..................3.icsi 1. pas..................
Minä-85.................1.icsi...........................
myy75.....................


*****************Piinailijat************ ********

Nimimerkki...........hoito.…............alkiot...........PP.......testipv

SaaraX..................4. ivf 1.pas ........1...........17...........29.4.
Hanskis................2. ivf 1.pas..........1............14.............2.5.
anya74...................2.ivf................1.............10.............5.5.
Miukumau..............2.icsi 2. pas........2............5.............9.5.
Ööpö......................1.ivf.................1.............4..............
toivorikas-72..........4.icsi:n 3.pas.....1.............0..............16.5.


****************:heart:plussanneet:heart:*********************

Nimimerkki...............hoito...........alkiot.........testi...........PP

Smirg..................1.ivf 1.pas...........:heart:...........vt/130.......13
Mizze77..............1.ivf...................:heart:. .........vt/194.......12
kaz......................luomu................:heart:...........kt.........
Annuli-81............. 2.icsi................:heart:...........vt/43........11
sydänmaanlakka......2.ivf.................:heart:............kt...........14
Jenna-76...............3.icsi..............:heart::heart:..........kt..
Katjuska-79............1.ivf...............:heart::heart:..........kt.
Jessie82.................1.ivf................:heart:............vt/75......11
virvatulia................1.icsi...............:heart:.............kt..........
millis1981...............1.ivf 2.pas.........:heart:........................
sydänveri78............1.IVF................:heart:............kt..........9
AdAstra..................2.icsi...............:heart:............vt/43.....14
Katar.....................luomu.................................................
Neela Naranja........2. ivf................:heart:...........vt/169.....12
Minne....................1.ivf...............:heart::heart:........vt/99.......14
 
Viimeksi muokattu:
Siirto KAHDEN viikon päästä vasta. Seuraava ultra viikon päästä ma, jolloin siirron ajankohta tarkentuu. Todennäköisesti vasta maanantai 16.5. :( Limis oli paska, ja kokeillaan nyt kasvatella sitä ihan viimesen päälle ja katotaan oisko vaikutusta. Eli tupla kasvatusaika normaaliin nähden, 4 vkoa! :O Sit niitten follien jämien pitää olla poistunut munasarjoista siirtoon mennessä, mitä siellä vähän näkyi. Kortisoninkin määrän saan tuplata sitten. Nyt oon vaan ihan turhaan sitä jo syönyt kun luulin että PAS pe. Pitää lopettaa se vähitellen ja sit taas aloittaa uudestaan, mitähän kroppa tykkää, menee ihan sekasin.. sitähän tässä tarvitaan! :headwall:
 
Ensiksikin, suuret onnittelut kaikille plussanneille :flower:

Ja samaan syssiin halaus neganneille :hug:

).( Meidän piti lähteä toisista IVF:n jälkeisistä menkoista PAS:siin, mutta näin ei nyt sitten tehdäkään :headwall: IVF:n jälkeinen kierto päätti olla vain 21 päivää ja kunnon vuotoa tuli vain kaksi päivää, aloitin tuolloin kuitenkin Zumenonit koska enhän voinut tietää millainen vuoto on kyseessä ja tänään sitten ultrassa selvisi, että siellä on ilmeisesti edellisestä kierrosta folleja jäänyt ja limakalvot ei olleet kummoisetkaan, joten nyt Zumet loppu tykkänään ja tilalle sain Primolut-nimistä keltahormonia 10 päivän kuurin, jonka jälkeen sitten katotaan seuraavasta vuodosta uudestaan PAS:ia.
Ja ihan kun tuo vastoinkäyminen ei riittäisi, niin sitten selvisi että kun / jos tuo PAS ei tuota tulosta, pääsemme vasta seuraavaan IVF:ään ehkä ensi vuoden alussa kertyneiden jonojen vuoksi :'( Ja väliajaksi olisi kuulemma tulossa e-pillerit hillitsemään endoa, joten täällä saa heittää hyvästit vauvahaaveille aika pitkäksi aikaa jos nyt ei tuo PAS onnistu. Aika lailla on mieli maassa ja itku herkässä, muutenkin nuo zumenonit on pistänyt jo mielen matalaksi ja tämä tähän vielä päälle.... että sellainen valitusvirsi täältä tällä kertaa, toivottavasti muilla menisi hiukan paremmin.

Onko muuten jollakulla kokemusta tuosta primolut-lääkkeestä?
 
Pumppu Voi itku! Toivottavasto nyt kaikki menis nappiin ja Pas tuottaisi tulosta!!

Mulla nyt Primolut kuuri 11 päivää menkkojen aikaistamista varten ja nyt oon 5 päivää niitä syönyt. Ens viikolla toivottavasti päästäis pistelee, lyhyt IVF tiedossa. Ei oikeastaan oo muita oireita tullut ku lievää pahoinvointia ja hiukan sellanen menkkajomotus alavatsalla. Miksi sulle ne Primolutit määrättiin? Mulle pistettiin toi kuuri tosiaan siksi ettei menkat alkaisi "väärään aikaan" eli, pitäisi vissiin alkaa parin päivän sisällä lopettamisesta, toivon että näin käy ettei meilläkin sit taas hoito siirry...
 
Heipparallaa kaikille taas. Meillä siirtyi seuraava ivf-aika kesäkuulle. 15.5 aloitan syömään primolutia ja OPU olisi viikolla 24. Toivottavasti kaikki siis menee suunnitelmien mukaan.

Niin, ja onnea kaikille plussanneille <3
Halit negan saaneille :hug:
ja tsemit piinailijoille :flower:
 
Engeli joko sulla on ollut seuraava ultra ja nähty miten Menopur on tuottanut tulosta?

Mulla oli tänään toinen ultra ja väliaikatulos mielestäni kurja... Vain 4-5 munarakkulaa kasvamassa :( toivottavasti nyt ne pysyvät kaikki mukana ja osa hedelmöittyy hyvin. Eihän sitä kuin yhtä vauvaa toivota, joten... Toivottavasti loppu hyvin.
 
Viimeksi muokattu:
Omena_ Me mennään ihan samoilla tuloksilla. Mullakin näkyi perjantaina ultrassa 4-5 munarakkulaa. Tosin olivat aika pieniä vielä ja siten kovin jännät paikat edessä. Menopur selvästi tehoaa, ainakin tuntemukset on sen mukaiset. Mutta keskiviikkona punktiossa sitten tiedän, miten tässä oikein kävi. Kaksi päivää liaan vähän pistetty Menopuria ei lääkärin mukaan ollut ongelma, joten voin itseni ruoskimisen lopettaa siltä osin. Mutta tää kierto ei nyt vaan ollut kovin hyvä millään tavalla. Paitsi ehkä se lopputulos on sitten se paras mahdollinen. Se yksi vauva, niin kuin Omena_ sullakin :)
 
iinamiina ja PumppuVoimia:hug:
ToivorikAS-72Hienoa että pääsitte siirtoon ja onnea matkaan vauvan alulle!:)

ON: pp14 kävin tänään veritestissä, mutta tuloksen saan vasta aikaisintaan huomenna todennäköisesti vasta keskiviikkona, joten piinailu jatkuu. Oireita on ilmaantunut toissapäivänä, tissit kipeytyi ja menkkajomoja tulee sillointällöin ja häiritsevimpänä juttuna ummetus, jee. Seuraavaks tulee varmaan peräpukamat liiallisesta vessassa istumisesta. Luget loppui tänään saas nähdä alkaako vuoto...toistaiseksi ei tuhrua aikä vuotoa.
 
Engeli toivottavasti ke punktio on helppo ja tulos maksimaalinen. Mielenkiinnolla seuraan sit sun etenemistä ja toivon parasta onnea ja tulosta! Mulla on vielä aikaa kasvattaa niille kokoa, mut määrä tuskin lisääntyy.

Aurinkoisin mielin eteenpäin. Mielelläkin on vaikutusta aina, turha stressata, näillä mennään :)
 
Heipparallaa!

Tämän tyttösen päivät ne vaan matelee,hitaaaaasti |O
Tuntuu et siirrosta ois jo ainaki kuukausi,vaikka päiviä on menny vasta 4kokonaista..
Tissit edelleenkin kipeet,ja mahassa tuntuu välillä hassulta,ihan kun vuoristoradassa istuessa,tiiättehän semmonen hassu tunne... "Pillupalleroista" ei vielä ainkaan oo tullu mitään ikäviä sivuvaikutuksia, tietty ällöö tunkee niitä kahesti päivään,tulee jokseenki likanen olo!

Mitä oireita teillä raskautuneilla on ollut alussa ja missä vaiheessa ne on tullut?

Suokaa anteeks nää ihme välit tässä viestissä,kohelsin yks päivä ja läikytin mehua läppärin näppiksille,on välilyönti hippusen jumissa :O

Mites piinailijat saa ajan kulumaan ja ajatukset hetkeks johonki muuhun?
 
Oon nyt vähän puolitarkoituksellakin ollut poissa palstoilta. Paljon rauhallisempi olo ja asioita ei tule pyöriteltyä niin paljoa päässä.. Päivitystä omaan tilanteeseen:

Pari käyntiä julkisella takana ja koko paikka henkilökuntineen on ollut oikein suuri positiivinen yllätys. Molemmilla käyntikerroilla on ollut eri lääkäri ja ensimmäisellä kerralla oli joku erikoistuva lääkäri mukana kanssa. Kaikki ovat olleet oikein ihania lääkäreitä ja toisin kuin pelättiin, niin heillä on ollut aikaa vastailla jopa meidän kysymyksiimme. Mieheni on yllätykseksi pitänyt näistä julkisen lääkäreistä enemmän kuin yksityisen puolen. Hän on ollut nyt ensimmäisillä kerroilla mukana - onneksi - sillä hän on muistanut kysyä sellaisia asioita lääkäreiltä ja hoitajilta, joita minä en olisi muistanut...

Sumuttelen yhä ja punktio on vielä epävarmoin näkymin joskus 18.-20.5 eli viikolla 20. (Tuolla listalla taitaa lukea viikko 19, joten vähän myöhäisemmäksi menee) Piikitykset alkavat kyllä tällä viikolla, joten pian alkaa jotain tapahtumaan.
Kolmeen edelliseen hoitoon verrattuna tämä on nyt ensimmäinen hoito pitkällä kaavalla. Lääkkeitäkin vähän säädettiin uuteen uskoon. Nyt on Puregonin lisäksi toinen piikitettävä lääke.

Niin, ja lievä kilpirauhasen vajaatoimintakin on nyt saatu kuntoon lääkityksellä. Arvo oli nyt jotain 0,5. Jee!

Positiivisin mielin neljänteen hoitoon siis. :)

Tsemppiä teille kaikille muillekin hoitojenne eri vaiheissa.
 
Hei!

Millis1981 Ihanaa, paljon onnea! :flower:

Iinamiina ja Pumppu Voimia, :hug:

Hanskis, Anya74 ja MiukuMau Pidän peukut ja varpaat pystyssä puolestanne, toivottavasti plussatuuli jatkuu...

Omena ja Engeli Tsemppiä, kyllä se yksikin hyvä munasolu riittää, :hug:

Ööpö Mulla oli pp5-6 menkkamaista jomotusta, joka palasi uudelleen pp10-13. pp 8-13 rinnat olivat ihan mielettömän kipeät ja nänneissä pisteli ja nipisteli. Hyvin lievää öklötystä oli pp12-14. pp8 alkaen tihentynyt virtsaamistarve, jano, suolasen himo ja nälkä. Oireita on vaikea erottaa luge-palluroiden aiheuttamista sivuvaikutuksista, joten en tiedä mikä oli lopulta mitäkin.. Voimia piinailuun! :hug:

ON: Piinailu jatkuu toisenlaisessa muodossa, nyt on rv 5+1. Koko ajan pelkään, että menkat kuitenkin alkavat ja ravaan jatkuvasti vessassa tarkistamassa, huoh.. Eka ultra olisi 2 viikon päästä, jos sinne asti päästään.. Olette kaikki ajatuksissani, voimia hoitojen eri vaiheisiin ja plussatuulia,:hug:

Minne
 
Paljon onnea plussanneet. Hienoa, että plussapino on taas kasvanut. =)

Negan saaneille :hug:

Piinailijoille tsemppiä. :)

ON: Nyt alkoi pelottamaan ihan tosissaan. Sain tänään ovistestiin positiivisen tuloksen ja perjantaiksi siirtoajan. Sitä mie pelkään, koska nämä ovat kaksi viimeistä pakasteessa olevaa alkiota, että jos nämä eivät selviä sulatuksesta tai tartu, joudumme kolmanteen ICSI-hoitoon. Ei se jonotus tunnu niinkään pahalta kuin se, että pelkään ekan ICSI:n takia, että emme saa enää niin hyvää tulosta kuin toisesta ICSI:sta. Ekalla kertaahan tuli niitä tumapoikkeamia ja vähän munasoluja. Viime syksynä saimme todella hyvän tuloksen ja olimme yllättyneitä siitä, koska emme odottaneet paljoa mitään, mutta nyt on odotukset paljon korkeammalla juuri tuon takia. No, pitää toivoa, että nämä kaksi alkiota ovat tarttuvaa tyyppiä, eikä tarvitsisi miettiä ICSI:tä sitten pariin vuoteen. :)
 
Meg
Heippa pitkästä aikaa :wave: Täällä on muutama tullut raskaaksi, onneksi olkoon! :flower: Ja :hug: jotka ovat saaneet ikäviä uutisia! Olen lueskellut lähes päivittäin teidän kuulumisia, en pysty olemaan poissa täältä :) Sain vihdoin käytyä siellä verikokeissa ja kilppari arvot näytti normaaleilta, joten ei voi muuta kuin toivoa että joskus tulisi raskaaksi.. Ja kävin myös PAPAssa, tosin sen vastauksia en ole vielä saanut. Semmoinen kysymys minulla on teille, että onko teillä viivästynyt menkat IVF:n jälkeen? Mulla siis menkat oli silloin kun epäonnistu IVF eli maaliskuun lopulla, mutta nyt huhtikuun lopulla olisi menkat pitänyt alkaa, niin ei ole vieläkään kuulunut.. En muista miten meni silloin kun viimeksi oli IVF, joten mites teillä muita? Ja nimenomaan IVF ei esim PAS..
 
Hellurei ystäväiset!
Minäkin nousen taas pimennosta, kun pas-siirtopäivä alkaa lähestyä.

Oi, plussapino on ihanasti kasvanut. Sydämelliset onnittelut plussanneille, ja onnea matkaan! :heart:

Vastoinkäymisiä kohdanneille lohtua ja lämpimiä ajatuksia :hug:

ON.
Tänään kävin ultrassa, ja hyvältä näytti kaikki, limiskin oli yli 8 mm vaikka oli vasta kp 12. Jippii. Meinasi taas tämän kierron siirto mennä sivu suun, kun siirtopäivä olis osunut viikonlopulle. Mutta kuulkaas! Minä ehdotin lääkärille, että mitäs jos pistäisinkin Pregnylin jos ei ovista kuulu ajoissa. Lääkäri mietti ensin pitkän tovin ja ihmetteli, että yleensä ei näin kyllä passissa tehdä, mutta lopulta sanoi, että miksipä ei. Kun munasolu oli jo nyt yli 18 mm ja limiskin niin hyvä. Eli siirtoon päästään kuin päästäänkin tässä kierrossa! Olen tosi iloinen, että lääkäri suostui ehdotukseeni. Tuli sellainen fiilis, että vihdoin mua kuunnellaan. Mulle voi siis päivittää 1.ivf 2.pas viikolla 19. (Kiitos toivorikas ahkerasta listan päivittämisestä!)

Voimia, sinnikkyyttä ja ilonhetkiä teille kaikille saman suon rämpijöille! Kyllä me täältä vielä noustaan...
 

Yhteistyössä