11-hoidot

Heippa pitkästä aikaa! Onnittelut viimeisimmille plussanneille! Onnea Minne! HalleB, toivotaan nyt että tilanne normalisoituu ja pääsette pian PAS:n suunnitteluun. AdAstran pikkuiselle nyt superliimaa ja tarrasukkia!

Ihan lyhyt visiitti vain, kunhan ilmoittelen että hengessä ollaan mukana edelleen, vaikka omat hoidot on nyt paussilla :wave: Meillä on ICSI suunniteltu syyskuulle, kun se oli ensimmäinen vapaa aika julkisella puolella. Sitä ennen keskityn opintojen loppuunsaattamiseen, kesän viettoon esikoisen kanssa, uuden kodin sisustamiseen ja unelmieni työn aloittamiseen elokuussa.

Jotenkin tämä sekundaarinen lapsettomuuskin tuntuu kevyemmältä, kun elämässä muuten asiat rullaa hyvin. Viime syksynä, kun saimme selville nämä lapsensaantiongelmat, niin tuntui ettei enää millään muulla voi elämässä olla mitään merkitystä. Mutta näin sitä vaan on mieli piristynyt =)

Vaikka silti esim. hyvän ystävän vahinkoraskaus (ja tilanteestaan marmattaminen) tai omien vanhempien puhuminen sopivasta lapsensaanti-iästä (kommentoivat tv-ohjelmaa) tuovat nämä lapsensaantiongelmat mieleen ihan joka päivä.

Koko ajan myös laskeskelee omaa ikäänsä ja lasten mahdollista ikäeroa, jos nyt plussaisi, tai jos syksyllä plussaisi, tai jos vuoden päästä plussaisi... Tai miettii, että miten uudelle työpaikalle kävisi äitiyslomien suhteen, jos nyt plussaisi, tai syksyllä, tai vuoden päästä jne. Ja kyllähän se vähän jännittää, miten kertoa tulevalle työnantajalle, että tarvitsee syksyllä sairaslomaa lapsettomuushoitoja varten. Kun olen nyt toukokuussa menossa samaan paikkaan sijaisen sijaiseksi äitiysloman sijaiselle ja työnantaja valitteli kun ketään pysyvää ei saa, kun kaikki vuorotellen jää lasten kanssa kotiin.

No, tällaisia ajatuksia tänään. Olette mun mielessäni, tsemppiä taistoon siskot!
 
Haleja kaikille, ilon ja surun kokeneille :hug:
Ööpö, tuttu tunne, tekee kipeetä :|

Tänään käyty hakemassa kaksi neljä päivän ikäistä kyytiläistä.
Testaus olis äiteenpäivän jälkeen. Tairampa sillo maanantaina tekasta ekan testin koska silloin vietetään "vuosipäivää".
Tasan vuosi ekasta punktiosta :)

Ja nyt pullottamaan simaa :wave:
 
Moi kaikille!

Toivelintu, Engeli, Minne ja AdAstra, mun pissatesti PP 11 näytti negaa. Tänään aamulla oli se veritesti, mutta joudun odottelemaan tulosta huomiseen iltapäivään asti. On tämä hermoja raastavaa... :headwall:

Minne, lämpimät joskin vielä varovaiset onnittelut plussasta! Toivottavasti mulla olisi sama juttu, vaikka sainkin sen negan. Toiveet eivät kyllä ole järin korkealla, mutta ei kai sitä voi vielä luovuttaa.

Engeli tsemppiä hoitoihisi.

Ööpö, mullakin oli tosi kivulias se punktio. Mutta kyllähän sen kivun kestää, kun tietää, että lopputuloksena voi olla pieni nyytti. :)

NeelaNaranja, kiitos tsemppauksesta!

Nyt saunomaan ja jännittelemään huomista tulosta!
 
Härregud Minne. Sähän luot toivoa meille jokaiselle niille viimeisillekin päiville. Kiitos siitä ja onnea. Niin että siitä sitten Sirusellekin sama lopputulos.

AdAstra uskotaan ja toivotaan. Tarttuu ja pysyy. Pienistä vuodoista huolimatta.

Piinapäiviä nää on kaikki, ennen punktiota ja varsinkin sen jälkeen ja ennen testiä ja ainakin sen jälkeen. Mielenrauha on meille tuntematon käsite vaikka kuinka sitä yrittää tavoitella. Mutta onneksi emme ole yksin. Niin moni täällä tietää ja ymmärtää, miksi sielu ei saa rauhaa silloinkaan kun kaiken pitäisi olla hyvin. Koitetaan naiset jaksaa.
 
Mahtavia uutisia Minne! Ihana kuulla että tulos veritestistä yllätti positiivisesti - onnea! Onkohan siellä nyt yksi vai kaksi kaveria..?

Sirunen81 toivotaan samaa tilannetta sulle :)

Engeli toivottavasti Menopur auttaa ja tulos on sopivan runsas.

Ööpö kurja kuulla, että punktio oli niin kivulias. Mulla se on vasta edessä ja mun kokemukset muista kipulääkkeitä on ollut huonot. Tilauksessa siis tuplamömmöt.

toivorikas-72 ihanaa, että sun pas onnistuu kuitenkin tässä vappuaikataulussa.

ON: Sain eilen aloittaa piikitykset ja siitä kovin tyytyväinen (pääsee eteenpäin). 2 piikkiä per aamu ja vähemmillä sumuilla (siitä tulikin inhottavan masentunut olo, joten hyvä että sai sumuttelu vähentyä).
 
Onnittelut Minnelle! Hienoa että sinua onnisti! Tässä näkyy että aina jossain päin plussatuuli puhaltaa.

Meikäläinen testasi ti pp 11 Acon 10 testillä puhtaan negan, paitsi että ekassa testissä näkyi epäilyttävä viiru mutta toinen testi oli ihan rehellinen nega. Olen joka tapauksessa menossa perjantaina veritestiin mutta toiveet eivät ole kovin korkealla. Toivottavasti Sirusella parempi tuuri. Meillä vielä yksi pakkasessa, mutta aika pettynyt olen kun jotenkin ajattelin että tässä tämä on nyt viimeinen kerta. Nuo Kelan korvausten hylkäyksetkin kirpaisevat pahasti myös vihoviimeisessä loppuhoidossa ja lääkkeissä.
 
Voi, että kun ihanaa kuulla taas hyviä uutisia: Onnea Minne! Ja voi kun Sirunen81 saisit seurata perässä!

Toivorikas-72 Toivotaan, että sulatuksesta selviävät ja pääset piinailemaan ja siitä plussajonon jatkoksi!

MiukuMau:lle ja kyytiläisille vauvaliimaa!

Mitenkäs muut piinailijat? Joko SaaraX on uskaltautunut testailemaan?

Ja Omenalle onnea piikittelyyn: toivotaan, että tulee tuottoisa saalis ja kiva, että olo on parantunut sumujen vähennyttyä...

Muoks: näköjään kirjoiteltiin SaaraX:n kanssa samaan aikaan eli vastaus tuli jo... Voi kun sinullakin olisi toinen tulos veritestin jälkeen!!!
 
Viimeksi muokattu:
MinneOnnea Onnea!!!
Toivorikas-72Hyvä juttu että pääsette siirtoon. Meillä kävi ihan samat pariviikkoa sitten. Mikähän siellä klinikalla on maanantaina ja tiistaina kun mulla on veritesti ma mutta tuloksen saan vasta ke? Karmeaa piinausta pari päivää...

ON: ei edelleenkään oireita...huomenna pp10 ja testi polttelee jo niin kovasti tuolla kaapissa et taidan aamulla tehdä sen.
 
Minnelle hurjan paljon onnea =)!!! Mahtavaa että plussajono kasvaa

toivorikas-72 hienoa että ei tarvii sittenkään siirtoa kauaa odotella

MT79 tiedän hyvin tunteesi,itekki joskus aina mietiskelen samoja juttuja..tänään mietiskelin kummityttöä sylitellessäni että vuoden päästä mun vauva ois saman ikänen ;)

Kaikille piinailijoille tsemppiä ja paaaljon vauvaliimaa,huomenna liityn joukkoonne =)

ON: mulla oli niistä 8muniksesta hedelmöittyny hyvin 2kpl, loput oli monitumaisia.. heräsin just hoitajan soittoon aamulla enkä unenpöpperössä tajunnu kysyy että mitä se tarkottaa..
mutta jos vielä hyvä onni jatkuu huomiselle niin aamusta saan kyytiläisen mukaan.
Aion kyllä sinne testaukseen asti olla niiiiin raskaana,saahan sitä ees kuvitella, eix jeah ;)
 
******************11- hoidot**********************
28.4.2011

toivorikas-72..........4.icsi:n 3.pas..............siirto 2.5.
Mollamaija82............2.ivf/icsi..................punktio 3.5.
Mansikkatyttö.........2.icsin 2.pas..................huhti-touko
Heidh......................3.icsi:n 3.pas...............vk 18
engeli.....................2.icsi............................vk 18
iinamiina................2.ivf.1.pas....................vko 18-19
Toivelintu.........1.ivf 1.pas..........................vko 19
Omena_................1.ivf..............................vk 19
Maya82..................2.ivf.............................vk 19
chidi......................1.icsi............................vk 19
kn071....................1.ivf 1.pas....................vk 19-20
syssy......................4.icsi............................vk 19-20
Kevätkello..............1.ivf.............................vk 20
Kaarne....................1.ivf 2.pas...................toukok.
Susirouva..............1. ivf.............................toukok.
Mequ....................1. ivf.............................toukok.
Lo..........................5. icsi..........................toukok.
Talvitaika..............1.ivf..............................toukok.
leppäkerttu-77........2.ivf / 1.icsi 1.pas..........toukok.
nanniga..................2.ivf.............................toukok.
Milli81...................2. ivf 1.pas....................toukok.
Silmäterä................1.icsi...........................toukok.
Peppi1981............2. icsi 3. pas...................toukok.
Pumppu.................1.ivf 1.pas....................toukok.
Mörkötys.................2.ivf/icsi......................vk 22
Avolavapaku.........1.Icsi 1.pas.................touko-kesäk.
Joku_päivä.............4.ivf/icsi....................touko-kesäk.
HalleB.................2.ICSI, 1.pas....................kesäk.
iloksi......................1.ivf/icsi.......................vk 24
1nainen..................2.ivf .......................kesä-elokuu
MT79.....................2. icsi……….…..............syksy?
tipetsu...................1.ivf.........................
Janttu-85...............3. ivf/icsi……............
sarina13................2. ivf.........................
nainen83................4.ivf.......................
-Nella.....................1.ivf 1.pas.............
kolmisin..................4. icsi..................
fiia 69.....................3.ivf 2.pas ?
NormaJeane............1. ivf 1.pas
millis1981...............1.ivf 2.pas..
futuremami.............3.icsi.......
batinka ................
Rebec....................
Laurella.................
Syystoive..............
Meg......................2.ivf 1.pas?
Lili_78....................4.icsi 1.pas?....
Barbarella...............1.ivf............................
Vanessa-80............1.ivf. 2pas....................
AnnaD...................2.ivf 1.pas.....................
Hopping................3.icsi............lyhyt...........
Sintu74.................3.ivf.............................
lapseton81.............1.ivf.............................
Michele..................3.icsi 1. pas..................
Minä-85.................1.icsi...........................
myy75.....................


*****************Piinailijat************ ********

Nimimerkki...........hoito.…............alkiot...........PP.......testipv

Sirunen81..............1.ivf/icsi............1............13...........27.4.
SaaraX..................4. ivf 1.pas ........1...........13...........29.4.
Hanskis................2. ivf 1.pas..........1............10.............2.5.
anya74...................2.ivf................1.............6.............5.5.
Miukumau..............2.icsi 2. pas........2............1.............9.5.
Ööpö......................1.ivf.................1.............0..............


****************:heart:plussanneet:heart:*********************

Nimimerkki...............hoito...........alkiot.........testi...........PP

Smirg..................1.ivf 1.pas...........:heart:...........vt/130.......13
Mizze77..............1.ivf...................:heart:. .........vt/194.......12
kaz......................luomu................:heart:...........kt.........
Annuli-81............. 2.icsi................:heart:...........vt/43........11
sydänmaanlakka......2.ivf.................:heart:............kt...........14
Jenna-76...............3.icsi..............:heart::heart:..........kt..
Katjuska-79............1.ivf...............:heart::heart:..........kt.
Jessie82.................1.ivf................:heart:............vt/75......11
virvatulia................1.icsi...............:heart:.............kt..........
sydänveri78............1.IVF................:heart:............kt..........9
AdAstra..................2.icsi...............:heart:............vt/43.....14
Katar.....................luomu.................................................
Neela Naranja........2. ivf................:heart:...........vt/169.....12
Minne....................1.ivf...............:heart::heart:........vt/99.......14
 
Viimeksi muokattu:
kaz
joku_päivä Käyn täällä teitä aina katsomassa ja toivomassa lisää plussia pinoon. Ei se lapsettomuus taustalta kuitenkaan mihinkään katoa, vaikka plussa on testissä. Edelleen pelottaa, että jokin menee pieleen. :ashamed:

Onnea Minnelle plussasta :heart:
 
Onnea plussanneille, tsemiä piinailijoille ja "odottajille" sekä halit niitä tarvitseville!
Eritysonnittelut Minnelle :heart:, jopa plussasit jännittävällä tavalla!

Täällä Mollis ilmoittautuu hetken hiljaisuuden jälkeen taas mukaan, eli 2.ivf/icsi...punktio 3.5....

Kiitos pitkäpinnaiselle Toivorikkaalle pinon pystyssä pitämisestä :)
 
Plussanneet :flower:

Neganneet ja muut huonompituuriset :hug:

Zumenon ja Estradot menneet nyt viikon ja ensi maanantaina olis ultra. Jos hyvä säkä käy, niin PAS ois ens viikon lopulla, mut menin sitten ja sairastuin poskiontelontulehdukseen, johon nyt sitten vielä antibioottikuuri menossa.. Että kyllä on jälleen kerran ylimääräistä haastetta alkiolla kiinnittyä :( Onko kellään ollut kuuri päällä siirron aikoihin, tai muuten joku tauti jylläämässä? Voikohan tässä onnistua ikinä?
 
Moikka piiiiiiiiii iiiiiiiiii tkästä aikaa=) Olen ollut tietoisesti pois, henkistä latautumista toukokuussa alkaviin hoitoihin nääks. Nyt palailen taas palstalle, ja tulen pian lukemaan teidän kuulumisia. Toivottavasti joku vielä muistaa mutkin:wave:. Ainakin nimi on vielä listassa=).

Ihanan paljon plussia tullut!Onnea kaikille plussista!:flower:
 
Minne oi mahoton miten ihanaa!:heart: Onnea! Onnea vielä myös Katar, Adastra ja NeelaN:flower:

Ihanaa Toivis, että pääsettekin siirtoon!:)

Suuret halaukset kaikille tilanteisiinne:hug: Yritän taas päästä kärryille ja kommentoimaan enemmän.

Nöyrimmät kiitokset kaikille tuestanne! Oon ihan tippa linssissä lukenu niitä. :) Ei vaan oo ollu voimia kirjotella. Mies oli viikon mua kotona hoivaamassa. On se vaan upea ihminen!:heart:
On se kyllä uskomatonta miten sitä voi sattua ihan mitä tahansa, niin hyvässä kuin pahassa.

Multa sitten oli löytynyt endometrioosia leikkauksen yhteydessä. Syitä lapsettomuuteen alkaa näköjään pikkuhiljaa tippua. Siirtoa kokeillaankin kuulema omaan kiertoon kesäkuussa.

Mukavaa VAPPUA kaikille!!

Tervetuloa Susirouva takas!:)
 
Viimeksi muokattu:
Jee, onnea Minne!!! :flower:

Meitsi pääsee tänään aloittamaan pistokset. Vähän inhottaa ajatus, mutta ei se kyllä ollut yhtään niin paha kuin ois kuvitellu, kun terveydenhoitajan kanssa kokeiltiin...

Onko kellään muulla ollut sellaista, että paljon munarakkuloita, mutta ei kuitenkaan monirakkulaisia munasarjoja? Jotenkin hämäävää, kun mulle ohimennen joskus sanottiin, että verikokeessa viitteitä PCO:hon, mutta munasarjat kuitenkin normaalit. Ja tänään sanottiin, että paljon munarakkuloita, mutta munasarjat on tosiaan kuitenkin ei-pco-tyyppiset. Outoa...

Toinen asia, mikä mietityttää näin ensikertalaista, on sairaslomasta kertominen työpaikalla. Oletteko kertoneet suoraan, ilmoittaneet, että olette menossa johonkin määrittelemättömään operaatioon vai voisiko niinkin tehdä, että ilmoittaisi vain olevansa kipeänä? Voiko siitä jäädä jotenkin "kiinni", vaikka periaatteessa ei kai mitään velvollisuutta ole kertoa sairasloman syytä? Itse en aio kertoa hoidosta työpaikalla, vaan mietin, mikä olisi paras tapa selviytyä tuosta punktioajasta. Mieluiten kertoisi jonkun selkeän syyn, eikä mitään epämääräistä, mikä kuulost
 
Että sitten osaa ihminen piinata itseään. Olen seuranut pilkuntarkalleen Menopurin piikityksen ohjeita ja vasta nyt kolmannessa piikityksessä huomasin, että ohjeita seuraamalla tulee liian pieni annos. Kaikki pakkauksen piikit näkyvät olevan niin, että mäntä (vai mikä se on...?) ei olekaan pohjassa. Ja kun sitä mäntää ei neuvota työntämään pohjaan ennen Menopurin imemistä piikkiin (vaan neuvotaan työntämään suoraan piikki purkkiin), niin en ole sellaista myöskään tehnyt. Ehkä olisinkin, jos olisin huomannut, ettei männät ole pohjassa. Huomasin siis vasta nyt kolmatta piikkiä pistäessäni ja sain siis sentään tällä kertaa pistettyä oikean annosmäärän 150. Aiemmat kaksi ovat menneet 3/4 annosmäärällä... Ja kun flunssakin on aivan järkyttävä (varmaan poskiontelotulehduskin), niin isot itkuthan tässä on jo itketty tänään. Vaikka kaiken yrittää tehdä hyvin ja oikein, niin pieleenkin näemmä voi mennä ja luontokin tökkii vastaan. Huomenna on siis seuraava ja ilmeisesti viimeinen ultra ennen ensi viikon punktiota ja fiilikset ihan nollassa. Järkevästä naisestakin saa totaalisen hermoraunion, kun pistää sen lapsettomuushoitoihin. Nimim. Kokemusta on.

Iinamiina mä siis kokeilen tässä samalla myös, että miten siarastelu vaikuttaa. Että nyppii, kun kaiken muun piinan päälle saa taudin. Karmea olo, mutta eihän tätä nyt keskyttääkään voi. Mutta jälkeenpäin harmittaa erityisesti tää tauti, jos huonosti käy.

chidi Mä kerroin työpaikalla suoraan, mistä on kyse ja punktion jälkeiselle ajalle olen saanut ihan palkallista sairaslomaa lääkärintodistuksen esittäessäni. Mutta ei se avoin tapa kaikille sovi, eikä kaikilla työpaikoilla sitä välttämättä ymmärretä. Omaa oloa helpottaa hurjasti se, ettei tarvitse keksiä mitään eikä teeskennellä ja saa olla sitä mitä on.
 
Veritestin tulos tuli tänään ja oli puhdas nega eli alle 3. Mutta sitä odotinkin, joten ei tämä nyt ole niin kauheaa kuin olis voinut kuvitella. Tietenkin ärsyttää ja kävinkin tänään ostamassa vähän vappujuomisia. Saa tämä kuivin suin kuijottaminen hetkeksi riittää, koska sitä on tullut viime kuukausina harrastettua ihan kiitettävästi. Menkat eivät ole vielä alkaneet.

Mutta positiivista on, että päästään suoraan PAS:ssiin eli mulle voi päivittää 1 ICSI 1 pas viikolle 19-20.

Nyt jatkan unten maille. Pitää käydä viikonloppuna lukemassa teidän muiden kuulumisia. Sen verran luin, että SaaraX tsemppiä huomiseen, vaikka varmaan pahalta tuntuu, jos ei positiivista tulosta tule.. :(
 
engeli Eihän tuolla liuottimen määrällä ole niin tarkkaan väliä ? Eikö se ole tärkeintä että on sitä kuiva-ainetta oikea määrä ? Itse laitoin 150 yksikköä yhdistämällä yhden ampullin kahteen kuiva-aineeseen (2*75). Näin ei neuvottu lääkkeen ohjeessa mutta klinikalta saadusta starttipaketissa oli maininta että yksi liuotinaine riittää jopa 3 kuiva-aineen yhdistämiseen....
 
Onnea kyytiläisestä ööpö! Kirjoitit muistaakseni aikaisemmin kivuliaasta punktiosta, mulla eka punktio ei sattunut yhtään, mutta toinen oli todella kivulias. Eli eivät ole aina samanlaisia. Toivottavasti sinullakin, jos toiseen punktioon joudut (pidetään peukkuja ettet joudu) olisi se toinen sitten helpompi.
Pahoittelut sirunen:hug:
ON: Mulla vuoteli tossa kolme päivää ja pääsin aamulla ultraan. Siellä se meidän pikkuinen omassa matkayksiössään kohdussa köllötteli! Sykettä ei vielä näkynyt ja sitä tsekataan uudelleen ensi viikolla. Mitään aktiivista vuotokohtaa ei myöskään näkynyt eli ilmeisesti vanhaa verta tullut ulos.
Hauskaa vappua kaikille!
 

Yhteistyössä