11-hoidot

OYSsissa ei vastattu puhelimeen koko päivänä, prkl. aina vaan varattu ja varattua. ja nyt on pakko lähtee töihin et maanantaille jää soitto sinne. muuten oisin menny suoraan sinne OYSsiin mut välimatkaa on muutama sata kilsaa niin ei onnistu! tänään ei tosiaan ole mitään oireita ollu raskaudesta eikä kyllä menkoistakaan. pyyhkiessä tuli ihan minimaalisesti tuhrua mut se jäi taas siihen! hermoja raastavaa, oon kyl niin varma et tää oli tässä :(
 
Moi!

HeidiH On varmasti piinaavaa odotella! :(

SaaraX, saitko kyytiläistä matkaan? Minulla oli se punktio ke ja tänään siirto. Loppujen lopuksi 2 alkiota kehittyi pidemmälle. Toinen oli top-alkio ja siirrettiin. Toinen oli 3-soluinen ja laitettiin pakkaseen.

Oli aivan loist
 
Oho, toi mun teksti lähti liian aikaisin matkaan.

HeidiH On varmasti piinaavaa odotella!


SaaraX, saitko kyytiläistä matkaan? Minulla oli se punktio ke ja tänään siirto. Loppujen lopuksi 2 alkiota kehittyi pidemmälle. Toinen oli top-alkio ja siirrettiin. Toinen oli 3-soluinen ja laitettiin pakkaseen.

Minne, nyt ymmärsin miksi siirrettiin ne kaksi. Ihan oikealta ratkaisulta kuulostaa ja paremmat todennäköisyydet :)

Oli aivan loistava palvelu, yksityisellä olemme. Olisin ehkä itse jaksanut odotella syksyyn asti julkisen hoitoja, mutta ukko oli sitä mieltä, että hoitoihin on päästävä heti. Miehen spermassa ei ollut mitään vikaa. Sen takia käyttivät ICSIä kaikkiin, koska munasoluja saatiin loppujen lopuksi niin vähän ja meidän lapsettomuutemme syy on tuntematon. Eivät sitten halunneet riskeerata niiden alkioiden kanssa ja yrittää IVF:ää. Ja lääkärin ei tarvinnut käyttää pihtejä kohdunsuun kanssa, vaikka siirto ei varmasti ollut mun kohdun kallistuman vuoksi kovin helppo. Eli lääkäri oli kyllä todella taitava. :)

Nyt piinistelemään. Hyvää viikonlopun alkua kaikille! Itselläni on onneksi ensi viikko lomaa, niin saa lepäillä näiden henkisesti raskaiden päivien päätteeksi.
 
Moikka!

Olen jonkun aikaa taustaillut täällä ja nyt aattelin varovasti kysyä jos saisin liittyä tähän ketjuun vaikka mulla jo kaksi lasta onkin...? :ashamed: Yritin tohon toista lasta yrittävien joukkoon mennä mutta kun siellä ei oikeastaan kukaan tällä hetkellä kirjoittele. Ymmärrän hyvin kyllä jos moni on sitä mieltä että mitä se nyt tänne änkee kun on jo kaksi ja toisilla ei yhtään. Olen äärettömän onnellinen lapsistani ja soisin sen teille kaikille ja uskon että teille kaikille vielä se oma nyytti syntyykin! :heart:

Meillä 02/09 syntyneet kaksostytöt ja nyt olisi kuitenkin vielä pikkukolmonen haaveissa. Saimme tytöt ekalla IVF yrityksellä ja syy lapsettomuuteen on mun munasarjojen tukkoisuus. Meille siirrettiin silloin kaksi alkiota ja kuin ihmeen kaupalla molemmat tarrasivat kiinni!

Nyt TYKS:issä sanoivat että tekevät tällä kertaa lyhyen hoidon kun viime kerralla mulle oli tullut kystia...nyt on siis kp 26 ja kun menkat alkavat niin soitto hoitajalle. Soitin ja kysyin että mitäs sitten jos alkavat nyt pe. tai la. kun piikittely ilmeisesti aloitetaan heti, niin sanoi että silloin ei todennäköisesti voida tehdä hoitoa....eli nyt vaan täytyy pitää haarat kiinni sunnuntaihin asti :)

Vein myös reseptit ke. apteekkiin kun ei oolut aavistustakaan että Orgalutrania voi olla niin vaikeaa saada. Tänään oon soitellut ympäri suomen ja yrittänyt metsästää sitä eri apteekeista ja niitä on ilmeisesti vaan 4 koko suomessa! No sitten sanoivat että jos löydän Cetrotide lääkettä jostan niin sekin käy Orgalutranin sijaan. No sitä sitten löytyi Helsingin keskustan apteekista ja nyt mieheni veli käy hakemassa ne sieltä...oli lähellä että tän takia ois mennyt hoito puihin....Eli kaikki jotka tarvitsevat Orgalutrania niin olkaa ajoissa, sen kanssa on kuulemma pitkään ollut ongelmia maahantuojan kanssa!

Nyt tuli pitkä sepustus....mitäs muuta vielä oli? Niin, itse täytän tänä vuonna 29 ja mieheni on 44 eli hänenkin iän vuoksi täytyi aika äkkiä tehdä päätös että yritetäänkö vielä!

Tsemppiä kaikille piinailijoille, varsinkin nyt HeidiH:lle kyllä sieltä plussa vielä tulee. Täällä on kaikki peukut ja varpaat pystyssä! Yritän pikkuhiljaa päästä paremmin kärryille teidän muidenkin tilanteesta!

Maya
 
Onnea AdAstra plussasta! :heart: Tuollaisessa asiassa minäkin myöntäisin auliisti ja mielelläni olevani väärässä. =)

Tsemppiä uusille piinailijoille Minne ja Sirunen! Ja SaaraX, saitko sinäkin pikkukaverin matkaan?

Voi Heidh, tuo on varmaan niin tuskallista! Voi kun tulis nyt selvä tulos ja positiivinen sellainen!

1nainen, tosi tökeröä toimintaa klinikalta! :kieh: Niitten olis todellakin pitänyt ilmoittaa teille ettei pakkaseen saatukaan sitä mitä kerrottiin. Eikö ne lähettäneet epikriisiä toimenpiteestä?

Tervetuloa mukaan Katar ja Maya! :flower:

Jaksamisia Iinamiina! Toivottavasti tuntemukset ovat vääriä. Pidän peukkuja täällä!

On: Toivon niin hurjasti että tämä voisi onnistua. Odotan tulevia päiviä epätoivonsekaisella jännityksellä - viimeksi vuoto alkoi lugejen läpi pp 9-10. Saisipa edes viralliseen päivään asti toivoa ihmettä. Meillä siis Naistenklinikalla aina veritesti, enkä aio sitä ennen testailla itse.
 
Kiitos Neela, ja samat toivotukset sinnekin! Mulla alkoi viime tuoresiirrossa kans vuoto pp11. Että kauhulla sitä päivää tässä odotetaan. Voihan se näämmä aikasemminkin vielä alkaa. Mitähän mä tuossa aiemmin oon sekoillut?! Tänään siis pp 8 mut ite laskin että jos alkiot 3-päiväisiä niin vois ajatella ehkä että nyt ois jo vähän niinku pp11, jo!! Sen takia se negakin niin lytisti mielen..

Onnea AdAstra!

Tervetuloa takaisin SaaraX, ja toivottavasti saat alkiot menestyksekkäästi kyytiin!

1nainen, pisti oikein vihaksi tuo sun kokema juttu! Inhottavaa että pitää vielä tällasista kärsiä, eikö näissä itse hoidoissa olis jo ihan tarpeeksi?? Tsemppiä kovasti!

Minne, en mäkään ole pystynyt mitenkään ottamaan erityisen rauhallisesti siirron jälkeen. Pakko on kotia hoitaa ja kauppakasseja kannella ja kun autoakaan ei omisteta niin jalat on ainoa kulkuneuvo.. ja ovatkin aikas rasittuneet kieltämättä usein. En mä usko että tavallisella elämällä voi kiinnittymiseen vaikuttaa. Vaikka kuinka lattioita luuttuais ja riehuisi :) Tsemppiä!

Voi heidh, ärsyttävää piinaa! Muakin jännittää. Ei kai tässä sitten auta kun vaan odottaa ensi viikkoon. Toivottavasti asia kuitenkin ratkeaa parhain päin! Ainakin tuntuis itestä hyvältä tietää että kiinnittyminen tai edes sen yritys on mahdollinen, antaisi jotenkin toivoa tulevaan. Ja kun on jo unohtanut täysin miltä nuo maagiset kaksi viivaa edes voisivat näyttää! Halit!

Täällä ollaan tulossa kipeeksi, koko perhe vissiin.. :(
 
Viimeksi muokattu:
heidh tuhrua se on tullut mullakin, nyt taas vaihteeksi loppunut. Testi oli silti vielä plussa, entä sulla?
Juu eli tänään varsinainen testipäivä ja apteekin oma antoi plussan. Ei noi kumpikaan plussista mitään kovin vahvoja ole ollut, joten ei auta kuin seurailla. Maanantaina saan veritestin tuloksen, mutta sehän kertoo sitten vaan eilisen tilanteen.
Kiitos NeelaNaranjita ja iinamiina! Kunpa sitä osaisi vaan iloita plussasta eikä olla huolesta kankeana koko ajan. Koko ajan pyörii mielessä kohdunulkoiset, keskenmenot ym. Ainoa oire on jatkuva nälkä, yölläkin pitää herätä syömään.
Hyvää viikonloppua ja huomenna saadaankin jännätä vaaleja!
 
Varovaiset onnittelut plussasta AdAstra! =)

Tsemppiä viimeisiin piinapäiviin Neela Naranja ja iinamiina!

Ja tervetuloa mukaan Maya82!

Itse yritän ottaa nyt rennosti. Mitenkähän jaksaa ootella nämä piinapäivät. Ja testejä tulee taatusti kulumaan...Mutta ei auta kuin ootella

T:Sirunen, piinapäivä 1.
 
iinamiina älä pidä vielä lopullisena tuloksena, mullakin oli pp 10 ihan vitivalkoinen nega (alkio tosin 1-päiväinen). Itkin sitä tulosta turhaan kaksi päivää putkeen eli ei kannata testata liian aikaisin. Vasta pp 14 plussa.
 
Sirunen, Tsemppiä piinailuihin!!! Plussatuulia sinnepäin!

AdAstra Täältäkin varovaiset onnittelut!

Iinamiina Olen pahoillani....mutta ootko varma että se menee noin? Koska voihan se olla että alkio ei ole heti kiinnittynyt? Itse testasin viimeks tosi haalean haamun vasta pp 11 ja kuitenkin oli tuplasti raskaushormoonia kun pp 14 oli hcg yli 500. Että älä vielä luovu toivosta!!

Täällä ei ole vielä onneks menkat alkaneet eli pitäis hoito onnistua jos vaan sit alkavat ennen ens viikonloppua....veikkaan et pitäis viimeistään ke. alkaa että onnistuis....ensn odottaa ettei vaan alkais ja sit se muuttuu päinvastaiseksi....

Eipä täällä muuta tällä kertaa!
 
Hei!

Kiitos tuesta. Edelleenkin inhottavaa vihlontaa alavatsalla, nyt vasemmalle painottuen.

AdAstra Ihanaa, onnea plussasta!!:flower:

Heidh Edelleenkin peukutan ja toivon kovasti plussaa, voimia piinailuun.:hug:

Iinamiina Älä vielä luovu toivosta, pp9 on kuitenkin tosi aikainen testausta ajatellen. Voimia piinailuun.:hug:

Mukavaa viikonloppua kaikille!

T: Minne + 2 Murusta, pp3
 
Pitkästä aikaa täällä ja ihan pihalla jutuista...
Siispä plussanneille onnea, piinailijoille pitkää pinnaa ja
pettyneille isot halit.:hug:

Itsellä nyt vihdoinkin polyyppi poistettu kohdusta.
Nukutuksessa tehtiin eikä mitään kipuja ole ollut. Voisinpa siis sanoa
että helppo nakki koko homma. Jälkitarkastus on parin viikon päästä ja
jos kaikki ok niin voidaan alkaa suunnitella sitä passia.
Ihan alkaa jo jännittää että onko vaikeudet nyt voitettu että pääsis edes
yrittämään.. niin moni asia kun tuossa voi mennä ketuilleen.
 
Nella: Kiva kuulla että toimenpide meni hyvin. Onnea tulevaan PASsiin! :)

Minne: Mullakin oli alussa vihlontaa, luulen että se johtui punktiosta vielä kun munasarjat oli olleet niin rasituksessa. Mulla on sitten vielä lisäksi endo joka nyt aina vihoittelee... Toivottavasti vihlonnat lakkaavat sinullakin ja saat piinailla "rauhassa"! =)

Maya: Näinhän se juuri on, jatkuvaa odottelua nämä hoidot; milloin menkkoja, milloin sitä että ne ei tulis, milloin piikittelyjä, milloin testiä... : / Ja aina vaan toive siitä että joskus sais oikeesti ODOTTAA.

Iinamiina: Mulla on ihan sama fiilis vaikka en ole testannut. Tuntemusten perusteella menkat alkaa hetkenä minä hyvänsä. :(

Voimia kaikille ja aurinkoista sunnuntaita! Oma mieli on vaan ihan synkkä ja sateinen. :'(

Neela ja toivottavasti vielä Hippiäinenkin, pp 9
 
taitaa menkat alkaa, tänään tullu enemmän vuotoa toisin ilman menkkakipuja. :( huomenna teen sen testin vielä ja yritän päästä saada sinne oyssiin yhteyden. mut saa poistaa jo plussanneista.
parempaa onnea muille. mä oisin ottanu mielummin sen negan ku tän tilanteen, on niin pahamieli kokoajan.

muoks: siis poistaa tuolta piinailijoista
 
Viimeksi muokattu:
Heidh Voi ei....olen pahoillani :hug:

Minne Tsemppiä piinailuun, muistan että heräsin vatsakipuun pp 3 tai 4 joka tuntui just jommallakummalla puolella. Toivotaan että sullakin on yhtä hyviä vihlaisuja mitä mulla oli!

NeelaNaranja Muutama piinapäivä vielä, kovasti plussatuulta sinnepäin!!!+++ Mulla itsellä oli piinailun lopussa aivan täysin sellanen olo että kohta alkaa menkat...mitkä ei sitten alkanetkaan!

Itsellä alkoi ne menkat tänään, enkä oo varma onko hyvä vai huono juttu...lyhyessä kaavassa vissiin aloitetaan seuraavana päivänä piikittelyt ja sit on 6 päivänä ultra...mutta kun täs tulee toi pääsiäinen eli pääsisin vasta ens tiistaina ultraan...tietääkö joku kuinka tarkkaa toi on? Harmittaa jos tää nyt sen takia kosahtaa! No huomen aamulla soittelen polille niin sittenpähän se selviää!
 
Maya, mä vähän hyppään myöskin sieltä pikkukakkospinosta nyt sulle tähän vastaamaan... Kun tosiaan hiljentyi se pino täysin meidän muutamien negojen jälkeen. Itsellä siis just eka lyhyt hoito takana (kaks lasta aiemmista hoidoista), ja mä alotin pistämään kp2. Ultra oli muistaakseni kp7 koska kp6 ois ollut sunnuntai. Tuossa ultrassa katotaan että pistetty lääkemäärä on sopiva, ja että on sopiva hetki alottaa jarru. Paljoa ei kyllä tuon kp6 yli voi se eka ultra mennä, sillä mulla esim. jarrua tuli vaan kp7-9 ja sit kp11 oli jo punktio. Soita toki klinikalle, hehän sen osaavat sanoa, ja jos nyt ei onnistu pääsiäisen takia hoito niin parempi onni ensi kerralla!
Toivottavasti sait jotain selvää vastauksesta! T: hyppelevä vausti
 
Kiitos nopsasta vastauksesta, Vausti! Nyt oon hiukan viisaampi. Mulla alkoi menkat tänään klo 17.30 ja papereissa lukee että jos alkaa kello 18 jälkeen niin ne lasketaan alkaneen seuraavana päivänä. Eli riippuu tietty että laskeeko ne menkkojen alkaneen tänään vai huomenna...jos tänään, niin mulla ois kp 5 torstaina et ehkä vois olla ultra jo silloin? No turha spekuloida, vaikka sitä kuitenkin sit miettii....joo, huomasin että se pino oli aika hiljainen niin tulinpa tänne ja näin että täällä tais olla muutama muukin joilla pikkukakkonen (tai kolmonen) toiveissa!
 
AdAstralle Onnea onnea plussasta!

Sirunen: Hienoa että pääsitte siirtoon. Mekin saimme Huuru-Lindan matkaan, vaikka se valioyksilö ilmeisesti kuolikin sulatettaessa. Nyt sitten pidetään peukkuja että tarrasukkien velcrot olisivat terässä... Pahoinvointi alkoi sunnuntaivastaisena yönä, en tiedä onko vatsatautia vai johtuuko pillereistä. Oksensin ihan kunnolla. Tämän päivän olen etsinyt sitten vatsanpohjaani.

Toivossa elellään ja kiirettä pitää töissä ettei ehdi mietiskellä näitä hoitoja kuin näin öisin... Nyt nukkumaan!

Piinailijasiskoille tremppiä!

T. Saara ja Huuru-Linda, pp 3
 
Tsemppiä NeelaNaranjalle vimppoihin piinapäiviin ja myöskin uusille piinailijoille sirunen, minne ja saarax hyviä hermoja!
Uusille tervetuloa!
ON: veritestin tulosta en ole vielä soittanut, iltapäivällä kuulemma vasta tulee, jos tulee (voi mennä huomiseenkin). Apteekin oma antoi kyllä aamulla selkeät kaksi viivaa ja tänä aamuna oli ekaa kertaa huono olo. En vieläkään oikein voi uskoa plussaan, on tämä viimeiset neljä vuotta olleet niin pitkä ja raskas taival, painavaa kivirekeä on saanut perässänsä vetää. Ilman ihanan mieheni tukea olisin hoidot lopettanut jo ajat sitten. Nyt vaan täytyy toivoa, että pysyy kyydissä jouluun asti! Laskettu aika olis aatonaattona, että meillä ei tänä vuonna vissiin joulua pahemmin laiteta :)
 
AdAstra, onnittelut plussasta =) Voin vaan kuvitella kuinka sekavat tuntemukset sinulla on odottaessasi tuota veritestin tulosta... muutenhan sitä ei voi kunnolla uskoa ;)

Toivotaan, että tämän myötä plussaputki avautuisi ja saisimme kokea useammin näitä onnen hetkiä!
 

Yhteistyössä