11-hoidot

Hei taas!
Jokunen nega on tullut, voimia teille tasapuolisesti. Annuli oli onneksi plussannut että jotain hyvääkin on tapahtunut. Piinislistakin on kiitettävän pitkä.
Olen vain taustaillut, on ollut niin huonot fiilikset jo pitkään, on ollut kystamutkia yms. matkassa alusta asti ja taas tuli harmia lisää...
Minä olen pistellyt Gonalia reilun viikon ja perjantaina oli ultra. Siellä näkyi pienempiä folleja kuin aikaisemmissa hoidoissa tässävaiheessa pistoksia. *HUOKAUS* Nyt sitten pitää pistellä isommalla annoksella maanantaihin asti, ja tiistaina Pregnyl, torstaina sitten punktio.
Torstaihin asti olen pistänyt Gonalia 150 IU. Perjantaista alkaen lääkäri määräsi pistäämään 200 IU. No muuten hyvä, mutta Gonalin kynällä EI VOI pistää 200 yksikköä, vaan lähimmät lukemat ovat 185,5 tai 225 IU. Huomasin tämän vasta perjantai-iltana ja silloin oli klinikka jo sulki ja säpissä maanantaihin asti. Ei voi kysyä tarkennusta pistoksen määrään. Perjantaina tuikkasin sitten 185,5 IU, lauantaina 225 ja tänään taas 185,5 IU:ta. Pelottaa pistää tuota suurempaa annosta, ettei possahda hyperiksi tämä homma. Alkaa juilimaan munasarjoissa pikkuhiljaa jo siihenmalliin, että olis jo kiva päästä tyhjennykselle.
Tämä munishautomo on toiminnassa nyt kolmatta ja viimeistä kertaa. Siinä yksi syy, miksi tälläkertaa hoito ottaa niin koville henkisesti.
Voimia kaikille oikein kovasti.
 
MT79, voi harmitus! :hug:

Mansikkatyttö, taitaa Pregnylit siellä kummitella... voi antaa postiivisen testin monen monta päivää pistämisen jälkeen. Lukee siinä pakkausselosteessakin.. yritähän vain jaksaa odotella. =)

sydänmaanlakka, hei vaan! Tervetuloa ketjuun! Ja tsemppiä piinailuun.

Jenna76, no onpa kurja, että tuli tollainen epävarmuustekijä viikonlopuksi. Tsemppiä nyt hautomohommiin. Eipä kai tuo muutama 225 IUta voi "possauttaa" hyperiksi. Toki kaikki on yksilöllistä ja jokainen meistä reagoi lääkkeille eri tavoin. Toivottavasti kaikki menee hyvin! =)
 
Juups, eli perjantaina kävin ulrtassa ja huomiselle on jo punktio. IIK! :) Nyt on muka tullu joku puudute systeemi, joka laitetaan ennen punktiota. Hirvee miettiminen, et haluanko sen puudutteen vai en. Onko muilla kokemuksia. 2 vuotta sitten, ku tehtiin edellinen ICSI nin silloin kyllä meni hyvin ilman, vaikka kipeää kävi.
Keskiviikkona, toivottavasti mä sit siirryt piinailijoihin :)
 
futuremami, mieti onko puudutteen ottamisesta sinulle enemmän hyötyä kuin haittaa tai päinvastoin, enemmän haittaa vai hyötyä? Jos et halua tuntea kipua, ota puudute, sanoisin minä. Myönnän, että olen lääkemyönteinen, se on jo käynyt ilmi aikaisemmista kirjoituksistani, mutta mietin myös sitä, että tämä on rankkaa niin henkisesti kuin fyysisesti ja millä ikinä asiaa voidaan edes hieman helpottaa, niin se on vain hyväksi. Kaikki rauhoittavat, puuduttavat ja antibiootit olen ottanut, mitä lääkäri on ehdottanut. Hän ajaa minun parastani, uskon, siksi luotan hänen päätöksiinsä lääkitykseni osalta. Lopullinen päätös on ilman muuta sinun. Hyvää punktiota maanantaina, toivottavasti saat hienon saaliin!

Ja nyt lopetan täällä roikkumisen. Palaan tiistaina asiaan, kun saan suunnitelman jatkosta. Hyvää viikonalkua kaikille. =)
 
Viimeksi muokattu:
Huomenet kaikille!

Mikäs on Lady_Gigin olo? Toivottavasti ei aivan mahdottoman tukala.. Vielä pari päivää kestettävänä, eikös sulla ollut keskiviikolle punktio? Hienolta näytti follimäärä sulla perjantaisessa ultrassa, toivotaan että mahdollisimman moni tulisi kypsäksi asti!

kolmisin ja hanskis, teillä on jännät paikat edessä! Mitkä on tuntemukset? Täällä on sormet ristissä ja peukut pystyssä jotta saatais lisää plussia pinoon!

Mansikkatytölle onnea siirtoon pääsystä, ja parempia hermoja piinailuun :)

Milli81, oon kanssa tässä piikittelyjen alettua kitannut vettä tosi paljon, ja vessassa saa todellakin ravata, yölläkin 2-3 kertaa.. On muuten tosi vaikeaa juoda paljon vettä!

NormaJeanella tais olla siirto tänään? Onnea matkaan alkiolle/alkioille!

MT79 :hug:

Jenna-76, onpa kurja tilanne! Miten lääkäri ei ole tajunnut tuota annosta määrätessä.. Tämä just on inhottavaa että joutuu sitten kotona pähkäilemään ja säätämään kalliiden lääkkeiden kanssa! Toivottavasti tuolla järjestelyllä saat asian hoidettua, ja että hyperi pysyisi poissa.. Jaksamista sulle!

Omaan napaan on laitettu nyt 3x150IU, päänsärky ja jonkinasteinen voimattomuus taitaa olla ainoa oire tähän mennessä. Tuntuu että procrenin kuumat aallot alkoi vasta viikonloppuna.. Pistokset on sujunut tosi hyvin. Ensimmäistä jännitin lähinnä sen takia, että pelkäsin rikkovani kalliin ampullin.. Yöt on kyllä mennyt ihan naurettaviksi, heräilen kokoajan ja pyörin sängyssä..

Aika menee kyllä kamalaa vauhtia (mikä on siis hyvä..), viikon päästä jo punktiohommat jos hyvin käy!

Mukavaa alkuviikkoa kaikille!
 
Kiitos kysymästä toivelintu, ihan hyvin täällä voidaan. :) Mahaa ei enää turvota eikä koske niin paljon, tietysti pelästyin heti että onko solut karannut sittenkin ennenaikojaan mutta sitten muistin että olen tätä samaa panikoinut edellisissäkin hoidoissa. :D Ilmeisesti ne vaan lakkaa kasvamasta kun ovat tarpeeksi isoja ja olo on seesteisempi. Tänään enää Pregnyl, ja sitten vaan odotellaan...

Pahoittelut MT79. :hug: futuremamille onnea punktioon! Jennalle jaksamista, ei yhtään kivaa kun koko ajan joku pikkuasia menee pieleen. :/ Halaukset kaikille tilanteissaan!
 
******************11- hoidot**********************


NormaJeane..........1. ivf...............................vk 6
syssy.....................3. icsi pas......................vk 7
futuremami...........2.icsi........... ..................vk 7
Katjuska-79...........1. ivf...............................vk 7
Lady_Gigi...............3. icsi………...pitkä...........vk 7
Jenna-76...............3. icsi.............................vk 7
Heidh....................3. icsi pas.......................vk 7-8
carpalo...................1.ivf/icsi 1.pas...............helmikuu
-Nella.....................1.ivf 1.pas.....................helmikuu
batinka .................1. icsi 1. pas...................helmikuu
Garfield..................2.icsi 1.pas....................helmikuu
Rebec....................1. icsi 1.pas...................helmikuu
Toivelintu..............1. ivf/icsi.........................vk 8
Mollamaija82............2.ivf........... ............ .....vk 8
toivorikas-72...........4.icsi:n 1.pas..................vk 8
Jessie82.................1.ivf.......... ........ ...........vk 8
SaaraX..................4. ivf .............................vk 8
millis1981...............1.ivf 2.pas.....................vk 8
Peppi1981..............2. icsi 2. pas..................helmi-maalisk.
Hopping................3.icsi........... .lyhyt. ..........helmi-maalisk.
Sintu74.................3.ivf........... ....... ..............helmi-maalisk.
Milli81...................2. ivf.............pitkä...........vk 9
Kaarne..................1. ivf 1. pas....................vk 9
Avolavapaku...........1. Icsi............................vk 11
Pumppu.................1.ivf...............................vk 11
Barbapörrö13........3. ivf/icsi..........................vk 12
UnelmaSirpaLeena..2.ivf...............................maalisk.
Meg......................2.ivf.......... ... .................maalisk.
lapseton81.............1.ivf............ .......... .......maalisk.
Neela Naranja........2. ivf.............................maalisk.
HalleB...................2. icsi............................maalisk.
AdAstra.................2. ivf/icsi…….................maalisk.
Lili_78....................4.icsi............................maalisk.
Michele..................3.icsi 1. pas...................maalisk.
kn071....................1.ivf................................vk 13
Miimii-75................2.ivf................................vk 14
chidi......................1.icsi........................huhtik.
Susirouva..............1. ivf..............................toukok.
Mequ....................1. ivf..............................toukok.
Talvitaika..............1.ivf........... .......... ..........toukok.
Kevätkello..............1.ivf.......... .....................toukok.
iloksi......................1.ivf/icsi..........................kesäk.
tipetsu...................1.ivf........ ....... ..............
Janttu-85...............3. ivf/icsi……............
sarina13................2. ivf.........................
MT79.....................2. icsi……….…..........
nainen83................4.ivf...................
MiukuMau...............2.icsi 1.pas……
Joku_päivä..............3.ivf 1. pas..........
Mörkötys.................2.ivf/icsi............


*****************Piinailijat************ ********

Nimimerkki...........hoito.…............alkiot...........PP.......testipv

kolmisin.............3. icsi pas.........2..............13..........
Hanskis.............1. icsi...............1..............10........15.2
iloksi..................3.IUI..........................................18.2
fiia 69...............3.ivf 1.pas.........2.............5..........23.2
myy75..............1.ivf..................2.............5..........21.2
sydänmaalakka..2.ivf.................1.............4...........24.2.
Mansikkatyttö....2.icsi 1.pas.......2.............3..........25.2.

****************:heart:plussanneet:heart:*********************

Nimimerkki...............hoito...........alkiot.........testi.........PP

Smirg.............1.ivf 1.pas.............:heart:............vt/130.......13
Mizze77............1.ivf...................:heart:... .........vt/194.......12
kaz....................luomu................:heart:.............kt.........
Annuli-81........... 2.icsi................:heart:............vt/43........11
 
Viimeksi muokattu:
huomenta kaikille!
olen päättänyt etten testaa vaikka mikä tulisi. tosin lauantaina olin tulisilla hiilillä kun oottelin että apteekki menis kiinni. sit kyl sunnuntaina kadutti etten oo ostanut testiä. tänään yritän taas sinnitellä eteenpäin. edelleenkään ei ole ollut minkäänlaista vuotoa, mutta kyllähän ne kerkee alkaa kun on vasta pp 13.:p kuten siis arvelinkin oli pitkä viikonloppu..... virallinen tehtispäivä olis 16.2.2011. enkä testaa silloinkaan..... ootan siihen pp20 saakka.... ja meen veritestiin. saa nähä kestääkö polla..;)
 
MT79 Jaksuja :hug:
sydänmaanlakka Tervetuloa minunkin puolesta!
futuremamille Onnea punktioon
Mansikkatyttö Jaksamista piinailuun :LOL: Täytyy kyllä myöntää että itselläkin kävi testaus mielessä ihan vakavasti jo seuraavanapäivänä
Toivelintu Kiitoksia kysymästä ja toivotaan oikein hyvää saalista teille punktioon!

Sitten kuulumisia
Juu eli koko piinapäivien ajan olen ollu tosi kipeä. Punktio oli siis tiistai 1.2 ja siitä toipuminen kesti aina tuonne perjantaille sitte alko ylävatsakipu helpottaa. Mulla ei vatsa tahdo kestää parasetamolia eikä muutakaan...Sunnuntaina tissit turpos ja kipeyty niin että käveleminenkin tuntu tosi pahalta. Alavatsaa juili alussa aikalailla ja ramppasin vähän väliä vessassa kun luulin että nyt alko menkat. Tistaina alkoi sitten jomottava selkäkipu se valvotti pariyötä aika huolella + että tissit on ollu kokoajan tosi arat. Perjantai-lauantai välisenä yönä kun selkäkipu hieman hellitti niin alkoi järjetön hikoilu / palelu tämä herätti kolmenaikaan yöllä enkä sen jälkeen ole saanut nukkua muinakaan öinä samasta syystä ja nyt olen sairaslomalla...että tällasia piinapäiviä täällä |O
No tänään kuitenkin päivä näyttää alkavan suht hyvin, lämpöä on vähän on ollut lauantaista asti 36,8-37 mutta mihinkään ei koske eikä mahaa enää ole pariin päivään juilinut palelee vaan. Huomenna olisi sitten veritesti, että ei varmaan tarvi nukkua ensiyönäkään...:)
 
kolmisin ja hanskis, tsempit loppupiinailuun :)
Kolmisin, meinaatko tehdä ennätyksen kärsivällisyydessä?

On: On se kumma, miten sitä aina toivoo sen piinisajan ja uskoo onnistumiseen. Ja sitten aina tippuu sinne tyhjyyteen sieltä pilvilinnoista.
 
mansikkatyttö: mä oon aina testannut siinä pp 10 eteenpäin.... ja aina on tullu nega. päätin siis nyt etten testaa. maha on kyl ollu kipee joka päivä ja tänään on armoton pääkipu. mutta saa nähä kunhan selviäis sinne pp 15 silloin ois jo voitonpuolella;)
 
Aloitan huomenna luget!
Nyt viikonloppuna alkoi hiipimään "pieni" paniikki takaraivoon: Torstain sulatuspäivä pelottaa aivan kauheasti. Olen yrittänyt varautua siihen, että alkiot eivät selviä sulatuksesta - mutta silti pelottaa ja pelottaa vaan.
Päätinjoettä en mene töihin torstaina ollenkaan. Tiedän, että työnteosta ei tule mitään ja ikävämpää on olla töissä itkeskelemässä, jos tulee huonoja uutisia. Kaikista kamalinta näissä PAS-hoidoissa on odottaa sitä puhelua klinikalta - soittavat sieltä yleensä yhteentoista mennessä, jos tulee ongelmia.

Kun nyt jo olen näin kauhuissani torstaista, niin sitten silloin torstaina varmasti tärisen kauhusta.
Perjantaina olisi tarkoitus siirtää kaksi viimeistä alkiota, jos jotain siirrettävää on..
 
Viimeksi muokattu:
Moi!

Hienoa Mansikkatyttö, että pääsit piinailemaan!:heart: Tsemppiä myös kolmisin, hanskis, iloksi, fiia69, myy75 ja sydänmaalakka piinailuun!

MT79 :hug: oon pahoillani..varmasti turhauttaa! Tervetuloa samaan hoitopaikkaan! Siellä on mahtava henkilökunta:)

Jenna mulle lääkäri oli määrännyt Pergoveris 150ky rinnalle 50ky Gonal f:ää, kun annokset menee kynässä 37,5, 75 jne eli 50ky:tä ei saa. Onneksi hoitajan huomasi tämän pistosharjoittelussa ja kävi lääkäriltä kysymässä. Lääkäri oli sitä mieltä, että pistän 75ky. 225ky:tä kuulostaa vaan aika hurjalta määrältä, ku en paina ees viittäkymmentä..lääkäri oli vaan sitä mieltä, et mulla ei ole hyperin vaaraa, ku mun munasarjat reagoi niin vaisusti.

syssy hirmuisesti voimia ja hermoja täältä toivottelen :hug:
 
Pikku päivitys tämän päivän oloihin...tuhru tuli, pieni sellainen,mutta mieli matalana eikä suurempia odotuksia huomiselle :( testasin kyllä sunnuntai aamuna kotona ja testi näytti positiivista, mutta eikös noilla tuhruilla oo taipumusta muuttua vuodoksi? T: kirveensä kaivoon heittänyt
 
Huuh, minäkin täällä piipahdan ja kerron että vihdoin hoidossa (olin joskus kevät-kesällä listoilla, mutta sitten tulikin luomuylläri, joka meni kesken) Puregonia piikitän viidettä päivää eli viikon päästä varmaan punktioon. Olo aika kypsä ja nyt alkoi jomottelukin masussa. Ihmetyttää että eka ultra on vasta perjantaina...sitä ennen vain 1 verikoe, tänään, jossa todettiin arvot ok. Edellinen ivf oli yksityisellä ja siellä kävin näihin aikoihin ekassa ultrassa (verikokeita ei piikitysaikana lainkaan...) osaako joku sanoa mitä tässä verikokeessa näkyy, joka piikityksen aikana otetaan?

takaisin taustalle painun minä :)
 
Kolmisin onkin varsinainen rautahermo :) Hanskis odottele nyt vielä, tuhrut voi myös mennä menojaan ja plussa pysyy.
Mä olen aina ottanut parinpäivän varaslähdön testailuun. Mansikkatyttö taisi tehdä kyllä testailussa pohjat :D Sait ainakin hymyn huulille PP kakkosella.
HalleB Minulla on pelkkä Gonal f käytössä, tuo toinen, Pergoveris, on mulle outo lääke. Onko sekin follien kasvatteluun vai mihin?
Syssylle myös jaksuja ja peukkuja, että sulatus menisi hyvin.
Kyllä meillä kaikilla riittää tätä jännitettävää ja odottelua ihan liiankin kanssa. Kokoajan pitää jännittää jotain vaihetta.
Lady_Gigille zempit keskiviikon punktioon, toivonmukaan pääsisit mahdollisimman helpolla tuossa operaatiosta. Mulla on sitten torstaina sama edessä.
Tänään tuikkasin vimpat Gonalit, vähän turvottaa ja sillointällöin pikkusen nipistää ohimenevästi. Kai silloin on kaikki ok. Tiistaina on irroituspistos, niin eikös se munisten kasvaminenkin jo sitten lopu?
Mies tänään kyseli, että milloin sen lopetuspiikin vuoro on... :LOL:
Nyt huilaamaan, pakko repiä itsensä vielä töihin tämän munishautomon kanssa. On aika liikkuvainen ja raskas työ kantaa tätä taakkaa :|

Jaksuja teille kaikille kovasti.
 
Viimeksi muokattu:
Juups, eli punktio oli takana ja 8 munasolua saatiin. Meinasi aiheuttaa ylimääräisiä sydämen tykytyksiä ku mies anto kaksi näytettä eikä kummassakaan YHTÄÄN siittiötä. Rupesivat jo puhumaan luovutetuista siittiöistä. Onneksi tesan avulla sit saatiin kaikille munasoluille siittiö, huh. Mies vaan sano, ettei olis haitannu vaikka luovutetut, mut mulle olis ollu kovempi paikka se.
 
Hysteroskopiassa tänään käyty ja olipahan ilkeä toimenpide, vaikka lääkettä sain
kaksi kertaa lisääkin. No, polyyppi siellä tosiaan on joka pitää poistaa.
Se homma tehdään sitten kuukauden päästä. Voe rähmä.:headwall:
Pas siirtyy siis hamaan tulevaisuuteen... eli mut voi pudottaa listan hännille ja
ajankohdan jättää avoimeksi.

Palailen asiaan sitten kun jotain taas tapahtuu.
Kovasti onnea matkaan muille ja hurjasti plussatuulia!
 
******************11- hoidot**********************


NormaJeane..........1. ivf...............................vk 6
syssy.....................3. icsi pas......................vk 7
futuremami...........2.icsi........... ..................vk 7
Katjuska-79...........1. ivf...............................vk 7
Lady_Gigi...............3. icsi………...pitkä...........vk 7
Jenna-76...............3. icsi.............................vk 7
Heidh....................3. icsi pas.......................vk 7-8
carpalo...................1.ivf/icsi 1.pas...............helmikuu
batinka .................1. icsi 1. pas...................helmikuu
Garfield..................2.icsi 1.pas....................helmikuu
Rebec....................1. icsi 1.pas...................helmikuu
Toivelintu..............1. ivf/icsi.........................vk 8
Mollamaija82............2.ivf........... ............ .....vk 8
toivorikas-72...........4.icsi:n 1.pas..................vk 8
Jessie82.................1.ivf.......... ........ ...........vk 8
SaaraX..................4. ivf .............................vk 8
millis1981...............1.ivf 2.pas.....................vk 8
Peppi1981..............2. icsi 2. pas..................helmi-maalisk.
Hopping................3.icsi........... .lyhyt. ..........helmi-maalisk.
Sintu74.................3.ivf........... ....... ..............helmi-maalisk.
Milli81...................2. ivf.............pitkä...........vk 9
Kaarne..................1. ivf 1. pas....................vk 9
Avolavapaku...........1. Icsi............................vk 11
Pumppu.................1.ivf...............................vk 11
Barbapörrö13........3. ivf/icsi..........................vk 12
UnelmaSirpaLeena..2.ivf...............................maalisk.
Meg......................2.ivf.......... ... .................maalisk.
lapseton81.............1.ivf............ .......... .......maalisk.
Neela Naranja........2. ivf.............................maalisk.
HalleB...................2. icsi............................maalisk.
AdAstra.................2. ivf/icsi…….................maalisk.
Lili_78....................4.icsi............................maalisk.
Michele..................3.icsi 1. pas...................maalisk.
kn071....................1.ivf................................vk 13
Miimii-75................2.ivf................................vk 14
chidi......................1.icsi........................huhtik.
Susirouva..............1. ivf..............................toukok.
Mequ....................1. ivf..............................toukok.
Talvitaika..............1.ivf........... .......... ..........toukok.
Kevätkello..............1.ivf.......... .....................toukok.
iloksi......................1.ivf/icsi..........................kesäk.
tipetsu...................1.ivf........ ....... ..............
Janttu-85...............3. ivf/icsi……............
sarina13................2. ivf.........................
MT79.....................2. icsi……….…..........
nainen83................4.ivf...................
MiukuMau...............2.icsi 1.pas……
Joku_päivä..............3.ivf 1. pas..........
Mörkötys.................2.ivf/icsi............
-Nella.....................1.ivf 1.pas.............
Hanskis..................1. icsi 1.pas........


*****************Piinailijat************ ********

Nimimerkki...........hoito.…............alkiot...........PP.......testipv

kolmisin.............3. icsi pas.........2..............14..........
iloksi..................3.IUI..........................................18.2
fiia 69...............3.ivf 1.pas.........2.............6..........23.2
myy75..............1.ivf..................2.............6..........21.2
sydänmaalakka..2.ivf.................1.............5...........24.2.
Mansikkatyttö....2.icsi 1.pas.......2.............4..........25.2.

****************:heart:plussanneet:heart:*********************

Nimimerkki...............hoito...........alkiot.........testi.........PP

Smirg.............1.ivf 1.pas.............:heart:............vt/130.......13
Mizze77............1.ivf...................:heart:... .........vt/194.......12
kaz....................luomu................:heart:.............kt.........
Annuli-81........... 2.icsi................:heart:............vt/43........11
 
Viimeksi muokattu:
Kirpeää pakkashuomenta!

Lady_Gigi, nauti pistosvapaasta päivästä :)

kolmisin meinaa siis pitää itsensä ja meidät jännityksessä, tule kertomaan jos sorrut testaamaan!

hanskis, yhdyn muiden neuvoihin olemaan heittämättä sitä kirvestä nyt pois! Tosi moni näilläkin palstoilla plussannut on alkuun tuhruillut, mutta silti raskaana. Olet plussan kuitenkin saanut, se on hienoa! Tänäänhän sulla on virallinen testipäivä? Toivotaan parasta!

syssylle voimia sulatusta odottaessa, uskotaan siihen että pakkastyypit jaksaa sulatuksen! Ehkä parempi pitää vapaapäivä jos vaan mahdollista, yksi stressi vähemmän sille päivälle.

Meikku ihmetteli ultrien vähyyttä julkisella, samaa teen minäkin. Mulla on huomenna (pistospäivä 6) ultra, enkä usko että sen jälkeen ennen punktiota ollenkaan, sillä hoitaja sanoi että lääkärit ovat torstain ja perjantain jossain koulutuksessa, ja käsittääkseni viikonlopun aikana pitäisi pistää jo pregnyl.. Tuntuu erikoiselta etteivät ultraa kuin sen kerran, ja heti tulee mieleen että menee vähän hakuammunnaksi.. Mutta kaippa he tietää mitä tekee. No, huomenna olen viisaampi, jos tämänkertainen lääkäri suostuu kysymyksiini vastaamaan..

Jenna-76, hauska toi miehesi kommentti!:D

Onnea futuremami punktiosaaliista, ja hyvä että löysitte siittiöitäkin kuitenkin! Mitä tarkoitat tuolla tesalla? Teillä on kuitenkin ollut tiedossa siittiöiden vähäisyys? Onnea jatkoonkin!

-Nella, kurjaa että hoidot siirtyvät, jaksuja odotteluun!

Neljä pistosta takana, eikä oikein mitään oireita.. Pitäiskö olla? Yöllä sängyssä pyöriessä tuli mieleen kauhukuvia siitä, ettei lääkkeet tehoa, tai pistän väärin jne.. Kaikella todennäköisyydellä turhia. Jos oikein yritän kuulostella niin vähän vihloo mahassa välillä :)

Listan mukaan täällä on monille siirretty kaksi alkiota, ja ainakin myy75 on ensimmäisessä IVF:ssä. Kysyisinkin, että millä perusteella teille on päätös tehty yhden ja kahden alkion välillä? Keskustellaanko siitä etukäteen ennen siirtoa, ja vaikuttaako oma mielipide asiaan? Ollaan miehen kanssa pohdittu, että ensisijaisesti toivottais yksi alkio, mutta en oikein tiedä enää.. Ajatus kahdesta vauvasta on hurja :) (Ja sitten samaan hengenvetoon tulee mieleen, että onko oikeutta toivoa yhtä tai kahta, kunhan tulee valmiita tapauksia joskus..) Tulee myös ajatuksia, että jos onnistuttais vain kerran, niin olis sitten kerralla kaksi, jos pysyisivät loppuun asti kumpikin mukana.. Argh, tässä hajoaa pää näiden mietteiden kanssa!

Mutta kyllä kaksoset olis aika hurja juttu.. Eilen sanoinkin miehelle, että mitäs me sitten tehdään jos saadaankin kaks.. Se vastasi hyvin miesmäisen yksinkertaisesti, että sitten hoidetaan niitä kahta :) No selvä se!:D

Yöt jatkuu huonona, onneksi ei kuitenkaan ihan kamalasti väsytä. Navan ympärillä alkaa olemaan jo muutama punainen piste, illalla taas yksi lisää..
 
toivelintu: jos alkiot eivät ole top-luokkaa, silloin siirretään kaksi ainakin meidän klinikalla. Ainoastaan top-alkioita siirretään vaan yksi. Pas-siirroissa on varmaan erilaisia käytäntöjä, esim. se, montako on hengissä, jos sulatetaan kahden olki. Aika epätodennäköistä on kyllä, että kahta silti tulee. Kaksoset ovat kyllä rankka juttu, tiedän sen lähipiiristä. Toisaalta, myös lapsettomuus on rankkaa, työteliäs vauva-arki voi olla vaan terapeuttista vuosien odottelun jälkeen ;)
 

Yhteistyössä