11-hoidot

Engeli Kiitos kannustuspuheesta! :flower: Tuli heti parempi olo, että ehkäpä kuitenkin näin kuten teilläkin. Mä en tiedä miksi olen niin perusnegatiivinen näiden hoitojen suhteen - siis mun on todella vaikea löytää toivoa aina tässä vaiheessa kun alkio on siirretty, jos kaikki ei ole mennyt ohjekirjan mukaan tai jotain uutta asetta ei ole kehissä. Ehkä kun lääkärit ovat olleet meidän koko hoitomatkan niin yltiöpositiivisia meidän mahdollisuuksista, että olen joutunut tippumaan joka kerta korkealta ja kovaa. Nyt kuulin ekaa kertaa lääkärin suusta, että "kyllä tämä nyt alkaa viittaamaan siihen, että selvästi jotain vikaa siellä munasoluissa on". Minusta helpottavaa kuulla - saada joku selitys viimeiselle 8:lle vuodelle, eikä sitä ainaista "normaalia paljon parempia mahdollisuuksia" ja sitten ei mitään, edes kiinnitysyritystä. Mutta siis kiitos kokemuksesi jakamisesta, ehkä se blasto ei olisi ollut meidänkään ase vaan se on tämä yksi sitkeä sissi, joka jaksoi niiden viallisten joukossa kasvaa kunnon vauvanaluksi. :heart:

Joku_Päivä: Paljon tsemppiä teidän vauvanaluille siellä labrassa. Soittavatko tilannetietoja vielä viikonlopun aikana? Olivatko nämä 6 siis normaalisti jakautuneita vai oliko tieto hedelmöitysvaiheesta? Toivottavasti saatte oikein hienon alkion matkaan maanantaina ja kamuja pakkaseen! =)

Lilille myös paljon tsemppiä piinaan, kuten myös muille vähän pidemmälle ehtineille!
 
plussaa se testi näyttää, aavistuksen vahvempi ku eilen. iiiik voiko tää olla totta, ei voi käsittää. sillon niin negat itkettiin ja nyt tulos oiski toinen.
mieski sano heti ensimmäisenä etttä sehän on vahvempi ku eilen :)
 
Viimeksi muokattu:
kiitokset tsempeistä, itellä vaan jotenki niin luovuttanut olo :(
Yks alkiohan meillä on siellä pakkasessa, et aika ohuen korren varassa mennään.

Hienosti puksuttaa plussajuna, onnea hirmuisesti kaikille onnekkaille.

Korjatkaa joku jos ei mee oikein, mutta mulle sanottiin et blastot ei selviäis niin hyvin sulatuksesta kuin 4-soluiset alkiot.
 
Hei kaikille!

Ensiksi ONNEA kaikille plussanneille! Ja voimia teille muille eri vaiheissa oleville!

Ilmoittaudun uutena tähän ketjuun. Hoitohistoriaa takana kolmen IUI:n ja yhden IVF:verran, joista kaikista nega. Nyt meneillään ICSI. Punktio ensi viikon tiistaina, siirto torstaina.

Lo ja Kevätkello, samoissa aikatauluissa mennään...
 
Kiitos kaikille teille onnentoivotuksista! Onnea tässä kyllä tarvitaankin.

solja Tervetuloa ketjuun mukaan!

ON. Kauheeta piinailua edelleen. Pelottaa, etten ookaan enää raskaana. Eilen mittasin lämmöt 37,5 mutta tänään enää 36,2. Tarkottaako se sitä, että menkat on alkamassa? Yöllä oli hetken ajan niin kovaa vatsajuilintaa, että tuli ihan kylmä hiki. Nyt ei tunnu yhtään mitään. Mitenhän tän kanssa taas käy? Oon huolesta kippuralla. :(
 
Minut voi poistaa piinailijoista. Tein äsken uuden testin ja sama tulos kuin torstaina. Laitoin nyt Lugetkin lääkekaappiin, jos niille vielä joskus tulisi käyttöä. Taidan yrittää pitää nyt taukoa täältä palstalta, koska seuraavaan hoitoonkin menee varmasti vähintään se puoli vuotta. Tsemppiä kaikille piinailijoille ja missä vaiheessa hoitoja olettekin.
 
Voi Peppi!!! :hug: Nyyh, olisin niin toivonut sulle toisenlaista tulosta. Voimia! Ja toivotaan, että saat hyvin ladattua akkuja ja kerättyä voimia tauon aikana.

Kaarne Äläpäs murehdi siellä :) Murehdi sit vasta, jos tulee aihetta! Uskotaan ja toivotaan, että kaikki on hyvin! :hug:
 
Hyvä Hopping, mä seuraan sua tiiviisti. Sä pystyt uskomaan, jos haluat. Pessimisti ei pety, mutta mitä sitten. Eipä sekään oikein juhlimisen aihe ole. Toivoa peliin, kaikki on mahdollista. Ihan kaikki, oikeasti. Mullakin oli oikeasti jo kolmas hoito (eka kerta ilman tätä nykyistä miestä). Ja kun hoitomäärät lisääntyy, niin mielessä käy peikko, että ei tästäkään mitään voi tulla - ei sitä voi kiistää. Itsekin yritin, mutta pelko vaan kulkee rinnalla koko ajan. Kun on niin paljon menetettävää. Mutta samalla yritin ajatella vielä enemmän, että ei se nyt siirretty alkio tiedä, ettei edelliset onnistuneet. Se voi tehdä ihan mitä haluaa, kun sille ei ole kukaan sanomassa, ettei ne muutkaan noin tehneet. Mä peukutan sun matkaasi. Niin kuin muidenkin.
 
Moi kaikille!

Vähän ristiriitaisin tunnelmin täällä äkkiä kävin kurkkimassa kuulumisia. Ristiriitaiset tunteet sen vuoksi, että taidan olla taikauskoinen eli aina käy ajatuksissa että kun palaan lapsettomuus-puolelle, vaikka juuri äskenkin tehty testi näytti kaksi kirkuvaa viivaa, jotain pahaa tapahtuisi. En tiedä miksi tällainen fiilis.

Upeaa kaikki se lämpö ja tsempitys, tunneälykkyys ja myötäeläminen jota tässä ketjussa sain nauttia. Vaikka oma plussajunani, jossa minullekin oli vaunu varattuna saapui määräasemalle, juna se puksuttaa aina eteenpäin! Sydämestäni toivon teille kaikille sitä suurinta ihmettä.
Poistun tässä vaiheessa takavasemmalle kun useimmat piinistely-ystäväni ovat plussansa ja tuloksensa saaneet. Odottelen kesäkuun alun varhaisultraa ja ehkäpä tapaamme plussanneiden puolella.

Te ja tämä ketju olette ajatuksissani lähes joka hetki.

Nyt koitti minulle se hetki kun Taivaan Isä lähetti ihmeemme lähemmäksi meitä. Juuri tällä hetkellä ihmeemme voi kuiskata lähempää: "...Niin ikävä on kaukana täällä äitiä ja isää, koska saan mennä, Taivaan Isä, joko pian pääsen omaan kotiin...?" (tuntematon)


Jos tänne joskus palaan, tiedän että täältä saa korvaamatonta tukea. Päivä kerrallaan, liikutuksesta nytkin itkien!

-Mollis ja Sulo 4+4- :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Lo
solja ja kevätkello :wave: Mukavaa saada piinailukavereita!! Meillä punktio on torstaina tai perjantaina. Selviää huomisen ultrassa. Millään ei malttais ottaa rauhallisesti, kun tuolla pihalla on niin ihana hommailla..miehenkin pitää välillä oikein toppuutella, etten liikaa rehki ja kyllähän tuo nyt mahassa tuntuukin , mutta pysyypähän ajatukset pois tästä hommasta.
 
Ihana Mollis. Mä toimin niin kuin sinäkin, hetki sitten tikutin taas. Vaikea uskoa tätä. Ja silti niin on käynyt ja meidän on aika täältä poistua. Vaan notkun kyllä taustalla vielä hetken aikaa, jotta pääsen selvyyteen teidän tilanteestanne, jotka kanssani piinailivat. Omppu ja Hopping, teistä ainakaan en päästä vielä irti vaan teitä seuraan, koska pidän teille junassa paikkaa.

Kaikille naisille, jotka odotatte ihmettänne. Se saattaa jonakin päivänä osua kohdallenne. Uskoa ei pidä menettää vaan taistelu jatkukoon. Lämpimiä halauksia teille kaikille ja pitäkää toisistanne huolta. Yksin tie on liian raskas kulkea.

Engeli kiittää ja kuittaa. Kaikessa onnellisuudessaankin on jotenkin niin haikeaa..
 
Wuhuuu! Täällä alko menkat!! :D On tämä outoa kun ekaa kertaa elämässä olen iloinen kuukautisista :) Eli sanokaapa ny viisaammat, että mitä mulle tehhään ja suunnillee millä aikataululla? Millon oli ny sit ultraus ja alkion siirto noin, ku menkat ny alko?
Ja ai mitä, pitäiskö lugeja säilyttää jääkaapissa?
 
Siis täällähän on aivan mahtavat hulabaloot....plussia vain satelee, voivottavasti se on tarttuva ilmiö ;)

mollis, engelikiitos kauniista sanoista, ihan tippa tuli silmään. Kaikkea hyvää teille ja toivottavasti tavataan pian plussa puolella:heart:

peppi1981 voi ei :hug: voimia sinulle.

km071 oon ulkomailla hoidoissa, joten voi olla hiukan eri kun Suomessa, mutta yleisesti kait aika sama. Pistelyn aloitat 1 tai 2 pv menkkojen alkamisesta (mulla tässä hoidossa 225 Puregon ja Menopur 3x1 per päivä), eka ultra on noin 5 pv päästä ja noin kahden päivän välein käyt tarkastuksissa siihen asti kun follit on tarpeeks isoja (noin 18 mm ja ylöspäin). Sit kun on todettu että follit on saavuttanu tarvittavan koon pistäs irrotuspiikon joka käynnistää ovuloinnin noin 36 h sen jälkeen ja sillon on punktio. Riippuen siitä tehdäänkö sulle pitka vai lyhythoito niin siirto on kahden tai viiden päivän päästä punktiosta.
Saataa myös olla että sulle tehdän pari veritestiä pistelyn ohessa. Eli pistelet noin 10 pv ja siirto 2-5 pv....eli noin kaks viikkoon menee koko hoitoihin ja sit ne PIINAAVAT toise kaks viikkoon ennen kun tietää onko tärpänny vai ei.
Toivottavasti osasin selittää joten kuten....: /

ON tänään oli kolmas tarkastus, pistelty 10 pv ja tulos oli tämä, vasemmalla 7 (12-16 mm) ja oikeella toiset 7 (11-15 mm). Seuraava tarkastus maanantain ja mitä ilmeisimmin punktio keskiviikkona ja jos siirtoon asti päästään niin se olis perjantaina.

Tässä molliksen runo kokonaisuudessan....

Katselen täältä kaukaa,
Rakas Taivaan Isä, miksi äiti itkee?
Miksi isällä niin raskaat askeleet?
Minäkö heille olen surua tuottanut,
kun vain katselen täältä kaukaa?
Enkä tule vaikka he odottavat niin kovasti,
että raskain sydämin käyvät iltaisin nukkumaan.
Voitko Taivaan Isä äitiä lohduttaa,
pyyhkiä kyyneleet pois?
Voitko isän olkaa taputtaa,
ettei hän niin kumarassa ois?
Kerro heille Taivaan Isä,
etten ihan vielä ole valmis syntymään maailmaan.
Kerro, että jotkut lapset taivaassa
niin rakkaita on Luojalle,
ettei heitä malttaisi millään antaa pois.
Huomaisipa äiti,
kun hänen luokseen lennän perhosena ikkunaan.
Tietäisipä isä,
miten tuulen mukana hänen poskeaan silittää saan.
Vielä joskus saan pienenä kasvaa äidin vatsassa
ja isän vahvat käsivarret ympärilläni tuntea.
Ja kun vihdoin kohtaamme
löytää tarkoituksensa pettymys jokainen.
Ne on kestettävä,
jotta juuri minä syntyisin.
Niin ikävä on kaukana täällä äitiä ja isää.
Koska saan mennä, Taivaan Isä?
Joko pian pääsen omaan kotiin?
:heart:
 
Viimeksi muokattu:
kn071 no niin tietenkin sullahan on PAS...anteeksi....laitan hormoonien piikkiin :whistle: Valitettavasti mun lokakuinen PAS hoito ei päässy alkua pidemmälle kun alkiot ei selvinny sulatuksesta, mutta tein sen myös luonnolliseen kiertoon. Täällä on varmasti joku viisaampi joka osaa sua neuvoo =)
 
Lämmin kiitos Engeli :hug: Pp8 menossa ja kaikki tsempit tarpeen...
Juilimista kohdun suunnalla on lähes päivän läpeensä. Se kai on hyvä merkki. Mutta niin monta päivää vielä aikaa, että vois saada muuta varmuutta kuin mitä oma intuitio sanoo.

Mollis onnellista jatkoa!
 
******************11- hoidot**********************
20.5.2011

Mequ....................1. ivf.........................siirto 19.5.
syssy......................4.icsi.......................punktio 20.5.
Joku_päivä.............4.ivf........................siirto 23.5.
Milli81...................2. ivf 1.pas.................siirto 23.5.
Maya82..................2.ivf..........................punktio 23.5.
Solja......................2.ivf/ 1.icsi.................punktio 24.5.
Kevätkello..............1.ivf............................punktio 25.5.
miralles.................2.icsi.........................punktio 25.5.
Lo..........................5. icsi..........................punktio vko 21
leppäkerttu-77........2.ivf / 1.icsi 1.pas..........vk 22
kn071....................1.ivf 1.pas.....................vk 22
Mörkötys.................2.ivf/icsi......................vk 22
Avolavapaku.........1.Icsi 1.pas.................touko-kesäk.
HalleB.................2.icsi 1.pas....................kesäk.
Toiveena................1.ivf 1.pas..................kesäk.
SaaraX..................4. ivf 2.pas ..................vk 24
iloksi......................1.ivf/icsi.......................vk 24
nanniga..................2.ivf.............................vk 24
1nainen..................2.ivf ............................elokuu
MT79.....................2. icsi……….…..............syksy
Mansikkatyttö.........2.icsin 2.pas..................syksy?
tipetsu...................1.ivf.........................
Janttu-85...............3. ivf/icsi……............
sarina13................2. ivf.........................
nainen83................4.ivf.......................
kolmisin..................4. icsi..................
fiia 69.....................3.ivf 2.pas ?
NormaJeane............1. ivf 1.pas
futuremami.............3.icsi.......
batinka ................
Rebec....................
Laurella.................
Meg......................2.ivf 1.pas?
Barbarella...............1.ivf............................
Vanessa-80............1.ivf. 2pas....................
AnnaD...................2.ivf 1.pas.....................
Sintu74.................3.ivf.............................
lapseton81.............1.ivf.............................
Michele..................3.icsi 1. pas..................
Minä-85.................1.icsi...........................
myy75.....................
anya74...................2.ivf:n 1.pas?..............
Miukumau.................................................
Susirouva..............1. ivf.............................
Talvitaika..............1.ivf..............................
Pumppu.................1.ivf 1.pas....................
Sirunen81..............1.ivf:n 1.pas.................
Peppi1981......................................


*****************Piinailijat************ ********

Nimimerkki...........hoito.…............alkiot...........PP.......testipv

Heidh...................3 icsi 3.pas..........1.............15..............
Toivelintu.............1.ivf 1.pas...........2.............10.............
Kaarne................1.ivf 2.pas.........2.............8.............23.5.
chidi......................1.icsi..................1.............8.............
Omena_................1.ivf....................2.............7............25.5.
iinamiina................2.ivf.1.pas...........1.............3............
-Nella.....................1.ivf 1.pas...........1.............2...........1.6.
Lili_78...................5.icsi....................2.............0...........3.6.
Hopping.................3.icsi....................1.............1............1.6.


****************:heart:plussanneet:heart:*********************

Nimimerkki...............hoito...........alkiot.........testi...........PP

Smirg..................1.ivf 1.pas...........:heart:...........vt/130.......13
Mizze77..............1.ivf...................:heart:. .........vt/194.......12
kaz......................luomu................:heart:...........kt.........
Annuli-81............. 2.icsi................:heart:...........vt/43........11
sydänmaanlakka......2.ivf.................:heart:............kt...........14
Jenna-76...............3.icsi..............:heart::heart:..........kt..
Katjuska-79............1.ivf...............:heart::heart:..........kt.
Jessie82.................1.ivf................:heart:............vt/75......11
virvatulia................1.icsi...............:heart:.............kt..........
millis1981...............1.ivf 2.pas.........:heart:........................
sydänveri78............1.IVF................:heart:............kt..........9
AdAstra..................2.icsi...............:heart:............vt/43.....14
Katar.....................luomu.................................................
Neela Naranja........2. ivf................:heart:...........vt/169.....12
Minne....................1.ivf...............:heart::heart:.......vt/99.........14
Hanskis................2. ivf 1.pas..........:heart:.........vt/1303......14
toivorikas-72......4.icsi:n 3.pas.........:heart:......vt/254.........14
Mollamaija82..........2.ivf..................:heart:......vt/179........12
Syystoive...........1.ivf:n 1.pas............:heart:......vt/760..........13
engeli.....................2.icsi.................:heart:........kt.............14
 
Viimeksi muokattu:
kn071 ja miralles viisaammasta en tiedä, mutta mun suunniteltu luomuPAS eteni muistaakseni seuraavasti: kp 5 ultra, kp:stä 10 lähtien tikutus ja tais olla silloinkin ultra ja sitten positiivisesta ovistestistä laskien ja riippuen alkion iästä olis ollut siirto. Meillä oli kolmen päivän ikäiset alkiot pakkasessa, joten positiivisesta ovispäivästä oliko se sitten 3-4 päivä, kun olis ollut siirto. Huomaa, että pettymyksen takia (epäonninen sulatus) olen unohtanut tämän aika hyvin.

Ja kn071, ihanaa, että menkkasit vihdoin alkoivat! : ) Siitä se taas lähtee!

miralles, hyvältä näyttää, hyvä follimäärä ja kootkin suht lähellä toisiaan! Hyvähyvä!

mollis ja engeli, heipat :wave: ja onnea vielä kertaalleen. Käykäähän kurkkimassa, mutta toivottavasti teidän ei tarvitse tähän ketjuu palata, nähdään kaikki mielellään tuolla pussanneiden puolella!

heidih, onpas ollut vuoristorataa tämä sinun tarinasi! Toivotaan, että nämä on nyt vaan ne huijausmenkat ja jos plussa on niinkin vahva kuin sinulla, eiköhän homma ole ihan selvä! Onnea!

solja, tervetuloa porukkaan!

peppi_1981, voi harmi, tsempitykset sinne.

Kevätkello ja HalleB, kiitos tsempeistänne, ne merkitsevät niiiiiiiin paljon! Kevätkello, jos päivität listaa, niin laitatko meille 4. IVF (ei icsi), kiitos! :heart:
HalleB:lle myös hyvää kesälomaa! Yritähän nauttia!

Lo, Pergoveriksellä täälläkin ollaan kahdet viimeiset hoidot mennyt, olen ollut tosi tyytyväinen. Olen saanut parhaan vasteen sillä hoitoihin.

Hopping, onneksi sentään saitte matkustajan kyytiin, vaikka tosi kurja, ettei blastoksi asti sitten jatketukaan viljelyä! Laatu ja siirtopäivä ei ole tuntunut vaikuttaneet tuloksiin, plussia on saatu parhaasta soluluokasta ja niistä, joita lääkärit on siirtäneet, kun ei ole ollut muutakaan! Nyt tsempitykset sinne, vauvaliimat, keijupölyt, rukoukset, kaksipuoliset teipit, sementit, betonit ja vaikka mitkä. Sovitaan, että siellä on ja pysyy!

ON. En edes tajunnut kysyä, mikä 6 alkiomme tilanne oli silloin, kun lääkäri soitti, joten ei hajuakaan jakutumisista, laadusta tai muustakaan... Olen ihan torvi!?! Tottakai jäin miettimään asiaa soiton jälkeen, mutta ajattelin myös, että ehkä parempi etten tiedä, jotten huolehdi sitten ihan sydän sykkyrällä (vaikka onhan ne mielessä lähes koko ajan). Valitettavasti viikonloppusin ei päivystetä, eli siellä ne leikkivät keskenään hautomossa, jos hyvin käy! Maanantaina siirto on jo aamulla 9 maissa, joten toivon sydämeni pohjasta, etten saa puhelua lääkäriltä ennen sitä, koska se tarkoittaa, ettei ole mitään siirrettävää jäljellä... Huh! Se olisi ihan murskatuomio, mutta siis, yksi tarvitaan!! Tällä ajatuksella mennään.

Hyvää viikonloppua kaikille!!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä