11-hoidot

Hopping vilkuttelee kaikille ja aktivoituu.... :wave: Meillä ollaan vihdoin ja viimein päästy asiaan - hoito piti olla alunperin jo helmi-maaliskuussa, mutta kaikenmoista on tullut tielle: meidän esteitä, lääkärin esteitä, pääsiäinen... : / Mutta, eipä tässä mitään, ihan hyvillä mielin ollaan odoteltu tätä meidän viimeistä ponnistusta (+ mahd. Passit päälle).

Mulla on nyt menossa kp6, eli lyhyellä kaavalla menossa ISCI. 5 päivää olen pistellyt Puregonia annostuksella 125/vrk ja tänään olin folliikkeliultrassa. Munaskuja löytyi parikymmentä, joista suurimmat kokoa 13-14mm. Jarrujen kanssa tuli vähän kiirus - lääkäri patisti minut lähtemään etuajassa töistä kotiin pistämään Orgalutran. Pikkusen se tuntui hassulta, kun olisin päässyt puoli 4 töistä, mutta se ei riittänyt, vaan lääkäri tahtoi minun lähtevän heti puoli 3 töistä. Tunnillakin ilmeisesti on merkitystä... : / Nyt menee 5 päivää Puregon ja Orgalutran rinnakkain ja maanantaina ilmeisesti on vuorossa irrotuspiikki (vahvistetaan vielä ultralla maanantaina) ja keskiviikkoaamuna
(18.5) punktio. Meille tehdään tällä tietoa alkioille pitkä viljely (jos vain ovat tarpeeksi hyvälaatuisia kavereita), koska aiemmat yritykset eivät ole tuoneet tulosta, emmekä ole niinkään kiinnostuneita samaan monta kaveria pakkaseen kun ei ne pakkasukot viimeksikään lähteneet kiinnittymään. Ollaan sillä asenteella liikkeellä, että mielummin yksi kunnon paukku nyt kuin monta Passia lähitulevaisuudessa. Onnea tässä tarvitaan... :flower: Onnea siis meille matkaan ja teille kaikille! :heart:
 
Chidi Näin kävi! Olen taas oma itseni kun Primolutit loppui, huh huh kaikkien puolesta! =)

Ööpö olen tosi pahoillani.... :hug:

Toivorikas_72 Varovaiset onnittelut! :flower: Ootko tänään testaillut?

ON: Eilen (ilm. lasketaan tänään alkaneeksi) alkoi vuoto ja huomenna olis sitten tarkoitus aloittaa Puregonin pistely 250/vrk ja sitten ens tiistaina Cetrotide siihen rinnalle. Eka ultra on ens ke. 18.5 ja toka ultra 20.5 jolloin päätetään punktio- ja siirtopäivät. En oo kyllä ikinä ollut niin onnellinen menkkojen alkamisesta mitä eilen olin! =)
 
Hopping, me ollaan sitten ihan identtisillä aikatauluilla liikenteessä! :wave: Meillä 4. IVF, kaikki tehty tuoresiirtoina, yksi PAS tökkäsi jokunen viikko sitten siihen, ettei alkioiden (2) sulatus onnistunut.

Täällä kasvatellaan kavereita Pergoveris (300) +Gonal-F (75) piikeillä ja DHEA-tableteilla (parantaa hormonivastetta). Orgalutran pitää aloittaa nyt tänään illalla, vaikka olenkin muuten aamupistäjä, koska isoimmat löytyneet follit oli 12 mm. Folleja oli 25 kappaletta joka on ikinäkoskaan ihan paras tulokseni (saatu 4-8 solua, joista 1-3 alkiota aiemmin), joten toiveikkaina olen, että nyt alkioiden lukumäärä saadaan vielä suuremmaksi, jos PASeihin pitää mennä (hope not!). Me sovimme lääkärin kanssa (Felicitas) pitkästä viljelystä, eli siirretään blastokystivaiheessa 5. päivänä. Tämä siksi, että lääkäri epäilee, että limakalvoni ei ole ehtinyt kypsyä aiemmissa hoidoissa riittävästi ja halutaan tehdä se nyt ilman estrogeenitabuja eli luomuna ja kokeilla, josko se olisi nyt se ratkaiseva tekijä. Punktio näillä näkymin siis 18.5. ja siirto 23.5. Missä päin Suomea te olette hoidossa (alue riittää)?

Maya82, eikö olekin ihana huomata, että se oma itse löytyy kaiken noiden hormonihässäköiden takaa. Kokemuksella voi jo sanoa, ettei se minnekään katoa useammankaan hoidon jälkeen, mutta pikkaisen surullisempi siitä voi ajan kanssa tulla... valitettavasti.

Toivorikas_72 ois kiva tietää mitä kuuluu?

Kaz jo 12 viikkoa! Ihanaa!! :heart:

Ja Egotripin sanoin... "Toivoasi et saa menettää..." :flower:
 
Maya82: Tolta se mustakin tuntui... Vaikka vähän sama juttu mulla on joka kerta kun kuukautiset alkaa - ihan ku heräis taas eloon pms-syövereiden jälkeen.

Tsemppiä, Hopping ja kiva että pistokset tuottanut tulosta!

Kivaa, kun käytte plussalaiset täällä tsemppailemassa! Kaikkea hyvää loppuraskauteen! :heart:

Liityn piinailijoiden mukavaan kerhoon. 13 munasolusta 8 oli hedelmöittyny ja 3 oli hyvälaatusia. 1 sitten siirrettiin tänään ja 2 laitettiin pakkaseen. Viittä vielä jatkoviljellään, koska niissä oli monitumaisuutta. : / Vähän harmittaa, että tuli noinkin paljon katoa, mutta olen supertyytyväinen noista kolmesta hyvästä ja ennen kaikkea tästä yhdestä, joka on täällä kiinnittymäisillään parhaillaan! Tai ois ainakin paree tehdä niin!!! :LOL:

Jäi vähän häiritsemään tuo monitumaisuus, että mitä se oikein tarkoittaa. Onko sellasilla alkioilla oikeesti chansseja kehittyä kunnollisiksi ihmisenaluiksi? Sanoivat vaan, että seuraillaan niitä ja voi olla, että alkavatkin vielä kehittyä ihan normaalisti... ??? Noh, anyway, olen onnellinen! :heart:

Tsemppiä kaikille muille piinailijoille ja pitkää pinnaa! Oma taktiikka on, että ajattelin nyt vaan ajatella kaikkea ihan muuta. Saa nähä miten onnistutaan... :p
 
chidi: Mulla on kerran tullut yksi monitumainen. On kuulemma normaalia, että niitä tulee silloin tällöin. Jos monitumaisuutta on oikein runsaasti, niin se on ongelma.
Meillä se monitumainen laitettiin suoraan roskiin. Tumassa sijaitsee kaikki geenit, perintötekijät, joten monitumaisesta munasolusta ei tule normaalia ihmisenalkua - tuskin lähtee edes kehittymään miksikään - valitettavasti.
Ehkä sinulla on siellä jatkovilejlyssä sellaisia alkioita, jotka ovat vain hitaita ja ne monitumaiset on laitettu pois.
 
Viimeksi muokattu:
Joku_Päivä: Kiva, piinailukaveri sitten ihan parasta laatua kun on ihan samat kiertopäivät ja samat suunnitelmat. =) Meille varmasti tulee samat päivät myös punktioon ja siirtoon - minun nämä kypsyttelyt on menneet aiemminkin ihan saman kaavan mukaan, että tokkopa tässä mitään yllätyksiä. Pitkää viljelyä ei olla aiemmin kokeiltu, mutta hyviä alkioita ollaan saatu aina, viimeksi 8 (mutta ei vaan ota kiinnittyäkseen). Meillä on tosiaan meneillään 3. ISCI ja se viimeinen. Ei aiota enää jatkaa, jos tämä hoitoputki ei tuo tulosta. Meinattiin jo lopettaa ennen tätä, mutta päätettiin sitten kuitenkin vielä kerta kiellon päälle...ollaan Tampereen Avassa hoidossa. Ollaan sekundaariselittämättömiä, eli ollaan pian 8v yritetty toista lasta ilman mitään syytä miksi ei onnistu. Esikoisemme on pian 11-vuotias (luomu).
Sulla on vielä enemmän folleja kuin mulla...ahdistaako oloa? Mulla on nimittäin aika hankala olla jo ja varmaan vaan pahenee viikonloppua kohti kun pienet follit ehtii ottamaan isot kiinni. Ahdistaa henkeä (omituista), väsyn ja hengästyn helposti, vatsa on turvonnut ja todella täyden oloinen. Vatsa on koko ajan kuin ylensyönyt porsas, niin tuntemusten kuin ulkonäönkin osalta... Osasin hyvin odottaa kun tänään menin ultraan, että siellä on kavereita poikineen - on ollut tällainen olo jo muutaman päivän.
 
Moikka hopping. Ihme ja kumma tällä kertaa en ole niin turvoksissa kuin aiemmin, mutta katsotaan nyt kun tuo Orgalutran alkoi, että mitä se saa aikaan. Iltaisella munasarjat ihan tuntuu, joten voin vain kuvitella miltä vajaan viikon päästä tuntuu. : ) Tällä kertaa piikkien alkamisesta iski migreeni ja päänsärky muutoinkin päälle, mutta se on myös nyt hellittänyt. Mutta turvotusta siis odotellessa, kyllä se sieltä vielä tulee. Tsemppiä ja kuulostellaan! :D
 
kn071 Moi ei täälläkään näy menkkoja : /
Päästään taas aika yhtä aikaa piinailemaan jos meidän menkat joskus alkais. Mulla on varma keino saada mekat alkamaan kun tekee raskaustestin, et pitää kai käydä sellanen ostamassa niin pääsee pas alkamaan :p

T:leppis
 
chidi onnea kyytiläisen johdosta! :heart:

Tsempitykset hautoville hoppingille ja joku_päivälle! Leppis ja kn, toivotaan että pääsette pian vuodattamaan :whistle:

Hoo aa aa äm uu, esiäiti sellainen, testattu pp8 :) Samanlaisen sain pp10 viime kesänä mutta oli kemiallinen. Mutta eikös tästä nyt edes vähän saa iloita? :ashamed: Tässä tilanteessa olis toivonut että testi olis ollut sanallinen CB...Oireet: ei mitään, välillä juilii muutaman sekunnin, pissattaa. Otin alkukeväästä ja nyt ennen punktiota aktiivisemmin käyttöön Multitabsin imetys ja raskaus-version joka on tarkoitettu siis selosteensa mukaan myös raskautta yrittäville. SUOSITTELEN! Taikauskoa, I don't think so anymore. No katotaan lentääkö napit nurkkaan ens viikolla veritestissä...
 
******************11- hoidot**********************
13.5.2011

Kaarne....................1.ivf 2.pas...............siirto 12.5.
iinamiina................2.ivf.1.pas................siirto 17.5.
Joku_päivä.............4.icsi........................punktio 18.5.
Hopping................3.icsi............lyhyt......punktio 18.5.
kn071....................1.ivf 1.pas....................vk 19-20
Sirunen81..............1.ivf:n 1.pas.................vk 19-20
syssy......................4.icsi...........................vk 20
Kevätkello..............1.ivf.............................vk 20
Mequ....................1. ivf.............................vk 20
Maya82..................2.ivf.............................vk 21
Susirouva..............1. ivf.............................toukok.
Lo..........................5. icsi..........................toukok.
Talvitaika..............1.ivf..............................toukok.
leppäkerttu-77........2.ivf / 1.icsi 1.pas..........toukok.
Milli81...................2. ivf 1.pas....................toukok.
Pumppu.................1.ivf 1.pas....................toukok.
Mörkötys.................2.ivf/icsi......................vk 22
Avolavapaku.........1.Icsi 1.pas.................touko-kesäk.
miralles.................2.icsi.........................touko-kesäk.
HalleB.................2.ICSI, 1.pas....................kesäk.
SaaraX..................4. ivf 2.pas ..................vk 24
iloksi......................1.ivf/icsi.......................vk 24
nanniga..................2.ivf.............................vk 24
1nainen..................2.ivf .......................kesä-elokuu
MT79.....................2. icsi……….…..............syksy?
Mansikkatyttö.........2.icsin 2.pas..................syksy?
tipetsu...................1.ivf.........................
Janttu-85...............3. ivf/icsi……............
sarina13................2. ivf.........................
nainen83................4.ivf.......................
-Nella.....................1.ivf 1.pas.............
kolmisin..................4. icsi..................
fiia 69.....................3.ivf 2.pas ?
NormaJeane............1. ivf 1.pas
futuremami.............3.icsi.......
batinka ................
Rebec....................
Laurella.................
Meg......................2.ivf 1.pas?
Lili_78....................4.icsi 1.pas?....
Barbarella...............1.ivf............................
Vanessa-80............1.ivf. 2pas....................
AnnaD...................2.ivf 1.pas.....................
Sintu74.................3.ivf.............................
lapseton81.............1.ivf.............................
Michele..................3.icsi 1. pas..................
Minä-85.................1.icsi...........................
myy75.....................
anya74...................2.ivf:n 1.pas?..............


*****************Piinailijat************ ********

Nimimerkki...........hoito.…............alkiot...........PP.......testipv

toivorikas-72..........4.icsi:n 3.pas.....1..............11.............16.5.
Heidh....................3.icsi:n 3.pas......2.............8.............20.5.
Mollamaija82............2.ivf................1............8..............17.5.
engeli.....................2.icsi................2.............7..............20.5.
Syystoive..............1.ivf:n 1.pas.......1..............7..............20.5.
Peppi1981............2. icsi 3. pas........2.............7...............
Toivelintu.........1.ivf 1.pas................2.............3.............24.5.
chidi......................1.icsi..................1.............1.............
Omena_................1.ivf....................2.............0............25.5.

****************:heart:plussanneet:heart:*********************

Nimimerkki...............hoito...........alkiot.........testi...........PP

Smirg..................1.ivf 1.pas...........:heart:...........vt/130.......13
Mizze77..............1.ivf...................:heart:. .........vt/194.......12
kaz......................luomu................:heart:...........kt.........
Annuli-81............. 2.icsi................:heart:...........vt/43........11
sydänmaanlakka......2.ivf.................:heart:............kt...........14
Jenna-76...............3.icsi..............:heart::heart:..........kt..
Katjuska-79............1.ivf...............:heart::heart:..........kt.
Jessie82.................1.ivf................:heart:............vt/75......11
virvatulia................1.icsi...............:heart:.............kt..........
millis1981...............1.ivf 2.pas.........:heart:........................
sydänveri78............1.IVF................:heart:............kt..........9
AdAstra..................2.icsi...............:heart:............vt/43.....14
Katar.....................luomu.................................................
Neela Naranja........2. ivf................:heart:...........vt/169.....12
Minne....................1.ivf...............:heart::heart:........vt/99.......14
Hanskis................2. ivf 1.pas..........:heart:.........vt/1303......14
Miukumau.........2.icsi 2. pas.............:heart::heart:....vt/1168.....15
 
Viimeksi muokattu:
Mollis: jeeeeeeeeeeee siistiä! onnea haamusta ja uskon että se vahvistuu :heart:. Chidille onnittelut kyytiläisestä ja piinisvoimaa. Mites engeli, peppi ja syystoive??? Onko kukaan lähtenyt testailun ihanaan huumaan? Mitä Miukumaulle kuuluu???? Kiva kuulla taas hoppingista :wave:
ON: ja olenko testaillut vai :p. No tosiaan olen. Aluksi näytti että viivat ei vahvistu mutta eilen sain melko vahvan viivan elivon testillä ja tänään apteekin omalla myös lähes yhtä vahvan kuin kontrolliviiva. CB:n tavistesti ei suostu näyttämään kunnon plussaa, se näyttää kyllä lähes heti sen pystyviivan joka selvästi kyllä näkyy mutta sitten viiva haihtuu pois. Joka kerta sama juttu. Mutta eikö apteekin omakin ole melko luotettava?? Vielä pitää maanantaihin kärvistellä että saa tarkan HCG-arvon.
 
Viimeksi muokattu:
Varovaiset onnittelut Toivorikas ja Mollis:) hienoa, ihanaa <3
mä tein sillon viimeksi 2apteekin omaa testiä ja ne näytti kuiten aika selkeetä vaaleaa viivaa mulle siinä hipasu yrityksessä tai mitä se sit lie oli. yksi lääkäkri oli sitä mieltä et ne testitki voi näyttää väärin joksus mut en usko et mulla ois sattunu kohdalleni 4testiä jotka näytti väärää plussaa ettei mitä hipasua ois edes tapahtunu. tiiä sitten.

Täällä aika matelee edelleen, olis jo se tiistai. jotenki kauhee nega olo ku ei oo mitään oireita jne.jännittää tosi paljon se tiistain veritesti. mitä mä teen tai selviin jos se on oikeesti nega :( tästä siirrosta ei tiedä kukaan, ei edes kerrottu perheille tästä, aikasemmin kuiten joku on tienny mut nyt ei. koskahan siitä veritestistä saa sitten vastauksen?
 
Mä en kanssa oikein ymmärrä että jotkut valmistajat ja testailijat sanoo ettei haamu olis plussa tai olis jotain vääriä plussia. Haamu on aina haamu ja plussassahan on aina tapahtunut jotain, eli hcg:tä on jonkun verran elimistössä.

Toivis hyvä että viivat vahvistuneet!

Kaikissa negoissani olen usemmiten käyttänyt tuota apteekin omaa ja tosiaan negoja ovat olleet eli mun mielestä se on luotettava testi. Pakko olla, onhan se apteekin testi. Mä lilluttelin aamulla kahdella liuskalla samaan kippoon ja kumpaankin tuli aika nopsaan se haamu. Tosin ovat samasta erästä, mutta pp5-pp7 olivat samat testit selkeitä negoja. Toisen tämän päivän testin kyllä jouduin nakkaamaan jo roskiin kun ei pystynyt blondi keskittymään pitämään kahta tikkua samaan aikaan nestepinnassa ja toinen ui vähän liian syvällä kun silmät seuras vaan sitä toista tikkua...:whistle:

Voi Pyhä Jysäys ja Pietarit ja kaikki sentään antakaan tämän Sulon nyt pitää kaikilla voimillaan kiinni, olla oikeassa paikassa, vahvistua ja kasvaa meidän vauvaksi! Nyt hehkutan, tiputaan sitten kun korkealta tiputaan kumminkin jo tiputaan...täytyy vaan toivoa, ettei meidänkin tarusta muodostu kemiallisten sarjaa...

Lähden tänään mökin uumeniin viikonlopuksi eli testit viuhuu aamuisin Keuruun ryteiköissä, that's sure! :headwall:

Pää on ihan sekasin, täytin astianpesukonetta ja lähdin yhtäkkiä tarkastelemaan testiä että näkyykö vielä haamu, kävin vessassa ja muistin astellessani takaisin kyökkiin että astianpesukonetta piti täyttämäni...
 
Viimeksi muokattu:
Toivis ja Mollis toivottavasti hienot haamut senkuin vahvistuu ja veritestit kertovat toivotut uutiset. Tsemppihalit!

ON: Tulin juuri lääkäriltä kuulemasta tuomion. Kyllä jänskätti. Kaikki neljä munasolua oli hedelmöittynyt, kaksi niistä hyviä. Lääkäri halusi maksimoida onnistumisen mahdollisuudet ja saimme molemmat ihanuudet kyytiin :) Voisiko olla onnellisempi! Itkin ilosta. Nyt ei voi muuta kuin elää nätisti ja toivoa parasta.

kevätkello tule pian sieltä perästä mukaan!
 
Ihanaa Omena! Onnea pikku vapaamatkustajista ja toivottavasti saivat siirrossa 9kuukauden menoliput :) Tervetuloa piinistelemään!

Päivän 3:s testi (5h pissistä) näyttää edelleen hailakkaa viivaa :p Järkee? No kyllä maar! Paitsi jos pikkualkio on joku torviasukki!?! :|

Toivottavasti pääsen kännyllä mökiltä viikonlopun aikana kiinni teidän kuulumisiin, tsau!

-Mollis ja "the Viiva" :stick:

ps. Toivis, pikku pilikun fiilaajana mulle vois listaan laittaa pelkän IVF:n sillä se on nyt todistetusti se meidän success story. 1. IVF:ssä pilasivat ICSI:llä neljä solua kun ei meidän toverit tykänneetkään moisesta tyrkkimisestä...
 
Viimeksi muokattu:
Mollamaija saa nähä törmätäänkö Keupan mettis tai kylän raitilla :) sinne mekin suuntaamme tänään tai viimeistään huomenissa :wave:

ON:
PP10 tuhrua, ihan vähän
PP12 CB digi raskaana 2-3vko
PP15 FS testi kaksi viivaa
PP15 vt 1168....
1.6. eka uä

:whistle:
Viikonloppuja kaikille
 
Omena, voi ihananuus! Paljon liimaa pikkuisille!! Ja sinulle voimia piinailuun! Kiitos kutsusta mukaan, tuntui tosi kivalta lukea tuo: todellakin ajankohta lähenee ja ollaan ekaa kertaa ihan oikeesti lähellä saavuttaa jotain kovasti toivottua. Voi kun kaikki menis hyvin!

MiukuMau, Mahtavaa! Onnea tosi paljon! Tosi helppoa varmaan näin jälkikäteen sanoa, mut mulla jotenkin oli sellainen tunne, et kun susta ei kuulunut niin siellä voisi olla tällä kertaa hyviä uutisia! :flower:

-Ja vielä kun haamuviivat vahvistuvat niin saadaan taas plussajunaan lisää matkustajia! :cool:
 

Yhteistyössä