11-hoidot

Omena_ Mun kokemuksen mukaan punktio on ihan jees. Sattuu sekin kun varpaansa johonkin lyö, mutta kipu on kestettävissä. Vähän sama juttu, siis mulla. Kaikilla on omat kokemuksensa. En pitänyt kipua kummoisenakaan, vaikka vähän irvistelinkin ja puhisin. Tsemppiä matkaan ja toivotaan, että viidestä viisi rakkulaa sisältää arvokkaan solun.
 
Mökin uumenista pikakatsaus: ON: nothing! Kaikki menkkaoireetkin on kadonneet. Nännit ovat kipeät. Luge-perkuleet senkin varmaan tekevät. Mietin tässä että jos tänään tekis jo liuskatestin ja siinä näkyin pregnylin vaikutus ja sitten jatkais ens tiistaille testauspäivään saakka jokapäivä testausta. Ihan testauksen ja raportoinnin vuoksi? :whistle:

Onko muilla luget tehneet sen että alapää on ihan turvoksissaa ja pitäis olla joku pyörän pumppu että sais kaikkien kukkuloiden yli lugepallerot?? Mä en ole koskaan löytänyt toosastani mitään nipukoita joten niitäkään ei voi tarkastella....:D

Toivis, äitihaamuko se siellä kurkisteli, toivotaan että ei jää siihen ja muuttuu vauvaplussaksi ;)

Ööpö, iso voimahali :heart:

...aina kun kukaan ei näe, laitan käden masulle ja kysyn pikkualkiolta "OLETKO VIELÄ SIELLÄ?! Anna joku merkki!!"

Omena, pelkää myös punktiota aivan kamalasti. Aloitan itkemisen jo pelkästä ajatuksesta ja poraan aina koko matkan klinikalle. Pyydä että lääkäri kertoo tarkkaan missä kohtaa punktiota ollaan menossa, se auttaa tosi paljon! Mullakin pää kestää aikatavalla lääkkeitä ja vaikka sai jo kotoa lähtöön 10mg diapamia, ei sekään auttanut yhtään.. mutta jollain tavalla ne rauhottavat ja kipulääkkeet jotka suoneen laitetaan, tuntuu! Mieti joku kiva ajatus tai juttu jolla palkitset itsesi kun pääset punktiopöydältä pois! Silloinhan on aika voittajafiilis, siis sen vuoksi että aina siitä henkiin jää, eiks jeh!!! Tsemppiä!!
 
Heippa vaan!
Täällä aletaan taas pikkuhiljaa aktivoitumaan.. Menkkojen kp huomenna 28 eli kohta puolin täytys menkkojen tulla. Jännä kun tää on ainoa tilanne kun TOIVOO et menkat alkais :D Mulla kuukautiset muutenkin niin kipeät sen endon vuoksi.. Katotaan vaan ni menkkojen alkuun menee viel viikko vaikka yleensä mulla tosi säännöllinen kierto :whistle:
En oo vielä kerinnyt lukea teidän kuulumisia mutta halauksia kaikille onpa tapahtunut mitä tahansa! :heart:
 
Toivis, hurrrrjasti tsemppiä! Nyt jännittää, peukut ja varpahaiset on pystyssä. Ja kaikille muillekin piinailijoille tietty!

Kävin tänään limisultrassa, 7mm. Kolmen viikon kasvattelun ja estrogeenin maksimiannostuksen tulos. Ei voi hurrata. Vielä viikko kasvatellaan, että ehkä noin 8mm limiksellä siirtoon sitten. Eli ens vkon tiistaina siirto. Kortisoniannostus tuplattiin ja aloitin sen jo tänään.

En tiiä, rupee tuntumaan että toi limis ja nää kaks autoimmuunitautia estää meiltä kyllä raskauden. Varsinkaan jos ei toi kortisonikaan mitään vaikuta.
 
Kiitti kommenteista engeli ja Mollamaija. Tuo varpaan lyöminen on toivottavasti se osuva vertaus. Hyvin sanottu. Ja palkitseminen on jo mietinnässä... Kasvohoito nyt ainakin pitää saada :) Mut tärkeämpää on se, että mies on mukana ja tunnen, että välittää kovasti. Se on ennenkin ollut se paras palkinto, kun näkee toisesta kuinka tärkeä on hänelle.
 
Pepille ja syystoiveelle jaksamisia piinapäiviin! Samoin myös engelille, toivotaan, että tällä kertaa menkat ei alkaa.

Mollamaija toivotaan, että saat jonkin merkin kohta pikaa; jatka vaan juttelua! :heart:

Kaikkien teidän piinailijoiden tilannetta täällä seurailen ja toivon, että tuo ensimmäinen pino vähenisi ja alimmainen kasvaisi! Niin hurjan monta meitä lapsetonta kun täällä onkin, jotka pientä suurta onnea omalle kohdalleen odottavat...

ööpö :hug: -testasitko lainkaan? ..jos vaikka kuitenkin?

Omenalle kovasti tsemppiä punktioon! Tosiaan perässä tullaan vaikka mulla siirtyikin punktio viikolle 21. Tarkka päivä ei ole vielä tiedossa mutta selvinnee ensi viikolla.
Mä taidan myös kuunnella Mollamaijan neuvoja (kiitos niistä), jospa se lääkäri muakin rauhoittelisi ja kertoisi aina mitä tekee niin en olisi niin paniikissa, joka pikku hiljaa alkaa nousta, kun tajuaa, että todellakin se hoito lähestyy!!! :eek: Se on varmaan se, kun ei yhtään tiedä mitä on tulossa ja miltä se kaikki tuntuu. Pelottaa, kun ei pysty asiaan juuri mitään vaikuttamaan... Onneksi on ihana mies tukena...Ja ehdottomasti jotain palkintoa on myös saatava! :D

Ootteko siis pyytäneet jotain rauhoittavaa esilääkitystä kotona otettavaksi vai antaako ne sen automaattisesti? Julkisella kun ollaan niin ei varmaan anna mitään..?
 
Heippa kaikille! Kirjoitan nyt vielä tänne kun en vielä oikein tuonne odotuspuolelle uskalla...

Hch arvoista, jos tästä vaikka olisi jollekin apua:) Lääkäri käski mun olla murehtimasta arvon korkeudesta koska viitearvot on laskettu niin että kekimäärin alkio kiinnittyy 5-8 pvä hedelmöittymisestä ja nyt tämä meidän alkio on todennäköisesti kiinnittynyt jo seuraavanapäivänä siirrosta (hedelmöittymispäiväksi lasketaan aina siirtoa edeltävä päivä) ja hcg:hän lähtee nousuun siitä hetkestä kun alkio kiinnittyy. joten arvo voi hyvin olla jo noissa lukemissa 14pvä siirrosta. hcg:n tuplaantumisaika on 30h.

Tää aika ennen ultraa on montakertaa pahempaa kun piinapäivät...hermot on ihan riekaleina. Viikonloppuna tuli vielä veristä vuotoa kahtena aamuna mutta se onneksi osoittautuui tänään olevan peräisin emättimen limakalvoilta jotka on rutikuivat.
.
Toivorikas-72 Nyt tulee tunnustuksia=)itese testasin pp9 haalean plussan mutta kuitenkin viivaksi tunnistettava samoin pp10, pp11 selvä plussa ja pp13 paloautonpunanen plussa.
Toivotaan kovasti että sun viivat kans alkaa vahvistua.

Ööpö:hug:

Kaikille piinailijoille Hyviä hermoja ja paljon liimaa mukaan:)
 
Hanskis, kiitti tiedoista! Siis sulla oletettu kiinnittyminen jo pp1 ja vasta pp9 sait hailun viivan testiin? Luuletko että olis näkynyt ennen sitä? Jokatapauksessa ONNEA tuhannesti vielä!!

Toivis, mulla on kaikki sormet ja varpaat ristissä että sulla nyt tärppäis ja kunnolla eli viivat vahvistuis!!

Testasin muuten aamusella, huoh kellohan onkin nyt vasta 4.28, että vieläkö pregnyl näkyy...ei tartte sitten testauspäivänä ainakaan sitä murehtia ;) ja ei näkynyt tänään pp5.

Kevätkello ja omena: mulle tarjottiin jo ekaan punktioon diapamia ja pyysin nytkin sitä. Julkisella puolella ollaan. Sen verran vielä tosta punktiosta että kipuahan siinä tuottaa (lääkäri näin viime viikolla punktiossa kertoi) se, kun sitä punktoimisvälinettä liikutetaan ja se kipu tai pikemminkin ikävä voimakas vihlaisu tuntuu vain 1, max 2 sekuntia ja sitten ei taas tunnu mitään ollenkaan kun rakkuloita tyhjennetään. Mulla auttoi pirusti kun lääkäri kertoi että tyyliin "kaksi kohtaa enää jäljellä ja nyt hän siirtää laitetta". Ekalla kerralla mulla ei ollut mies mukana toimenpiteessä kun ajattelin että pyörtyy reppana sinne vielä, mutta nyt tällä kertaa tuli mukaan ja oli tosi tarpeellinen tuki!
 
******************11- hoidot**********************
10.5.2011

chidi......................1.icsi........................punktio 10.5.
Omena_................1.ivf..........................punktio 11.5.
Kaarne....................1.ivf 2.pas...................vk 19
iinamiina................2.ivf.1.pas..................siirto 17.5.
kn071....................1.ivf 1.pas....................vk 19-20
Sirunen81..............1.ivf:n 1.pas.................vk 19-20
SaaraX..................4. ivf 2.pas ..................vk 20
syssy......................4.icsi............................vk 20
Kevätkello..............1.ivf.............................vk 20
Maya82..................2.ivf.............................vk 21
Susirouva..............1. ivf.............................toukok.
Mequ....................1. ivf.............................toukok.
Lo..........................5. icsi..........................toukok.
Talvitaika..............1.ivf..............................toukok.
leppäkerttu-77........2.ivf / 1.icsi 1.pas..........toukok.
Milli81...................2. ivf 1.pas....................toukok.
Pumppu.................1.ivf 1.pas....................toukok.
Mörkötys.................2.ivf/icsi......................vk 22
Avolavapaku.........1.Icsi 1.pas.................touko-kesäk.
Joku_päivä.............4.ivf/icsi....................touko-kesäk.
HalleB.................2.ICSI, 1.pas....................kesäk.
iloksi......................1.ivf/icsi.......................vk 24
nanniga..................2.ivf.............................vk 24
1nainen..................2.ivf .......................kesä-elokuu
MT79.....................2. icsi……….…..............syksy?
Mansikkatyttö.........2.icsin 2.pas..................syksy?
tipetsu...................1.ivf.........................
Janttu-85...............3. ivf/icsi……............
sarina13................2. ivf.........................
nainen83................4.ivf.......................
-Nella.....................1.ivf 1.pas.............
kolmisin..................4. icsi..................
fiia 69.....................3.ivf 2.pas ?
NormaJeane............1. ivf 1.pas
futuremami.............3.icsi.......
batinka ................
Rebec....................
Laurella.................
Meg......................2.ivf 1.pas?
Lili_78....................4.icsi 1.pas?....
Barbarella...............1.ivf............................
Vanessa-80............1.ivf. 2pas....................
AnnaD...................2.ivf 1.pas.....................
Hopping................3.icsi............lyhyt...........
Sintu74.................3.ivf.............................
lapseton81.............1.ivf.............................
Michele..................3.icsi 1. pas..................
Minä-85.................1.icsi...........................
myy75.....................
anya74...................2.ivf:n 1.pas?..............


*****************Piinailijat************ ********

Nimimerkki...........hoito.…............alkiot...........PP.......testipv

Miukumau..............2.icsi 2. pas........2............13.............9.5.
Ööpö......................1.ivf.................1.............12............
toivorikas-72..........4.icsi:n 3.pas.....1..............8.............16.5.
Heidh....................3.icsi:n 3.pas......2.............5.............20.5.
Mollamaija82............2.ivf/icsi...........1............5..............17.5.
engeli.....................2.icsi................2.............4..............20.5.
Syystoive..............1.ivf:n 1.pas.......1..............4..............20.5.
Peppi1981............2. icsi 3. pas........2.............4...............
Toivelintu.........1.ivf 1.pas................2.............0.............24.5.


****************:heart:plussanneet:heart:*********************

Nimimerkki...............hoito...........alkiot.........testi...........PP

Smirg..................1.ivf 1.pas...........:heart:...........vt/130.......13
Mizze77..............1.ivf...................:heart:. .........vt/194.......12
kaz......................luomu................:heart:...........kt.........
Annuli-81............. 2.icsi................:heart:...........vt/43........11
sydänmaanlakka......2.ivf.................:heart:............kt...........14
Jenna-76...............3.icsi..............:heart::heart:..........kt..
Katjuska-79............1.ivf...............:heart::heart:..........kt.
Jessie82.................1.ivf................:heart:............vt/75......11
virvatulia................1.icsi...............:heart:.............kt..........
millis1981...............1.ivf 2.pas.........:heart:........................
sydänveri78............1.IVF................:heart:............kt..........9
AdAstra..................2.icsi...............:heart:............vt/43.....14
Katar.....................luomu.................................................
Neela Naranja........2. ivf................:heart:...........vt/169.....12
Minne....................1.ivf...............:heart::heart:........vt/99.......14
Hanskis................2. ivf 1.pas..........:heart:.........vt/1303......14
 
Viimeksi muokattu:
Jotain väriä toivorikas niissä näkyy, itselläni oli kyllä selkeempi plussa cb:ssa, vaikka surkea hcg arvo olikin. Varovaiset onnittelut ja toivottavasti pian on ihan kunnon plussa!
hanskis tule vaan odotuspuolelle!
 
Toivis Mä olen sitä mieltä, että täällä pitää olla rehellinen eikä luoda turhaa toivoa, jos siltä ei näytä. Mutta mun mielestä tuo näyttää plussalta. On aika kaukana valkoisesta lakanasta. Nyt kannattaa toivoa, se ei ainakaan ensi näkemältä olisi turhaa. Tsemppiä piinaasi.
 
toivis kyllä nois väriä näkyy mut henkilökohtasesti en usko noihin plussiin ennenku ne on tosi selkeitä, tummia viivoja. menny luotto noihin testeihin kokonaan:/ ja cb en tee enää ikinä.toivotaan että viivat vahvistuu :) tsemppiä:)
 
kaz
Paljon onnea toivorikas-72 :flower: Ihan plussilta nuo näyttää. Itse en ole saanut Clearbluella väärää plussaa, tosin testannut olenkin vasta myöhemmin. Ei niihin testeihin tulee väriä ellei raskaushormonia olisi kehossa. Toivottavasti tämä plussa nyt pysyisi :saint:
 
Onnea hanskikselle plussasta! Ja varovaiset onnittelut myös toivikselle, hyvältä näyttää tikut :)

Kotiuduin juuri siirrosta, jännitti ihan **rkeleesti aamulla.. Kyydissä kaksi blastokystia, molemmat alkiot siis säilyivät sataprosenttisesti sulatuksesta! Toinen siis vähän huonompi kuin toinen. Nyt vaan sitten odotellaan ja piinistellään..

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti, ja anteeksi kun en ole oikein viime aikoina kommentoinut.. Jotenkin oli kamala stressi siitä päästäänkö ollenkaan siirtoon, nyt taas keveämmät hartiat.

Toivelintu ja tulevaisuuden toivot, pp0 :heart: (kotitesti 24. päivä, testaan kyllä aiemmin jos tällä kertaa päästään pidemmälle kuin tuoresiirrossa..)
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille. Olin tässä pinossa kirjottelemassa alkuvuodesta ja nyt on ensimmäinen kolmannes kaksosten odotusta takana. Olen edelleen aina välillä seuraillut teidän tapahtumia. Ei kai voi sanoa, että hoidot ovat lähellä sydäntä, mutta suuri osa elämää ja tunteiden mylläkkää ne ovat olleet ja siksi edelleen hiljaisena taustailijana käyn täällä toivomassa teille onnistumisia. Täällä oli maaliskuun tienoilla plussat kortilla, mutta onhan niitä taas ruvennut onneksi ropisemaan.
Nyt piti tulla Toivorikasta zemppaamaan ja pitämään peukkuja, että viivat vahvistuisivat. Minun mielestäni nuo kyllä näyttävät plussilta.
Hanskikselle myös paljon onnea paloautonpunaisesta plussasta :flower:
 
Hei, mahtuuko joukkoon :)
Odottelen parhaillaan menkkojen alkua ja siten toisen ICSIn aloittamista. Meillä on lapsettomuutta 3-vuotta takana, joihin mahtuu 2 inssiä ja eka ICSI tehtiin toukokuussa 2010, jolloin saatiin 4 top alkioo joista laietttiin tuoresiirrossa 2 ja toiset pakkaseen. Tuoresiirto ei kuitenkaan toivottua tulosta tuonut ja suureksi harmiksi lokakuun PAS-siirto keskeytettiin koska kumpikaan alkio ei selvinnyt sulatuksesta.
Olen 34 ja mies 33 ja lapsettomuuden syy on miehen siittiöiden vähäinen määrä.
Plussatuulia :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Molliksen sanoja lainatakseni, tervetuloa joukkoomme uudet tulokkaat.

Yllättävää kyllä, mutta tämä vaihe hoidoista on minulle kaikkein helpoin. Jos vaan tietäisin, että menkat pysyvät poissa sen koko 14 päivää (olisin raskaana tai en), niin en hermoilisi missään vaiheessa yhtään. Mutta kun ei se niin mene. Mulla kun on enää muutama armonpäivä jäljellä menkkoihin, jos vauvaa ei ole tulossa. Niinpä vielä pari päivää otan rauhallisesti ja sitten vasta alan kuulostella kroppaani ja pelkäämään menkkoja.
 
heippa!
Minut voi poistaa piinailijoista,menkat alkoi kunnolla tänään ja testi nega. Olen aivan rikki :'(

Taidan nyt kerätä itseäni ja siirtyä keskustelussa takavasemmalle.. :wave:

Keväisiä Plussatuulia teille muille :heart:
 
Mollamaija82 Voi olla että olis näkyny jonkunlainen haamu jo aikaisemminkin, tuo pp9 oli ekapäivä kun testasin ja se oli tosiaan jo kuitenkin selkeä viiva. Mulla oli silloin seuraavana iltapäivänä siirrosta ajoittain vihlontaa sellasissa nopeissa sarjoissa ja kun kävin siinä jossainvaiheessa iltapäivää vessassa niin pikkuhousunsuojaan oli ilmestynyt ruskea tuhru, heti tietty säihkähdin että ei voi olla totta joko nyt alkaa vuotamaan mutta lääkäri oli sitä mieltä että tuo oli juuri siitä kiinnittymisestä. sen jälkeen ei vuotoa tullut.

KIITOKSIA KAIKILLE onnitteluista ja tuesta kaikissa vaiheissa mitä tässä on eletty.
Pää ei kyllä vieläkään usko asiaa, vaan kauhea huoli on kokoajan läsnä, elellään päivä kerrallaan.
 

Yhteistyössä