11-hoidot

Susirouva: Siis ei voinut tulla lugeista nämä kivut koska kipukohtaus tuli eilen illalla myöhään ja tänään aamulla laitoin eka luget. Odotan nyt hoitajan soittoaikaa joka alkaa klo14....Just kävin koiran kans ulkona ja mahaan sattuu edelleen,ei niin kovaa kun illalla,mutta enemmän kun esim eilisen siirron jälkeen. kumpa ei nyt olis hyperiä tms.....:O Joko sinä kävi siirrossa? =)
Luin kirjoituksesi huolimattomasti :ashamed:. Mutta vaikka olisi ollut hyperin oireita, niin mitä luin, niin useinmiten se kuitenkin paranee itsestään. Joten toivotaan nyt että tuo oli vain jotain ohimenevää oiretta. Voihan täällä tietysti arvailla vaikka aamuun asti, mutta parasta tosiaan odotella mitä ne hoitajat sulle sanovat. Mulla tosiaan siirto tänään klo 13.30 (-14.30 jos vanhat merkit paikkansa pitää..:kieh:).

Tulen lukemaan sitten tuon mun siirron jälkeen mitä sait tietää.
 
Viimeksi muokattu:
bluebaby, onpahan hienoja uutisia! Onnea! Ja kyllä on mahdollista, että alkio jakaantuu kahdeksi aina kuoriutumiseen asti ja vielä kuoriutumisen aikanakin. Sillähän tavalla luomuidenttisetkin kaksoset saavat alkunsa. Voi ja tuo, että miten liikkuu ja uskaltaako veskissä käydä, kuullostaa niiiiin tutulta. Itse olen aina ihan hysteerinen aivastusten kanssa, vaikka kaikki vakuuttavat, että ei se sieltä itsestään pääse pois ja mitään sellaista ei voi tehdä, että se tippuisi kyydistä. Ja nyt vasta luin vikan päivityksesi, kannattaa ilman muuta selvittää, mistä johtuu! Mäkin ensin ajattelin, että olis allerginen reaktio, mutta jos Luget aloitettu myöhemmin, niin sitten ei kyllä voi olla allergiasta kyse… Toivottavasti asia selviää iltapäivän aikana!

Heippa batinka, voi harmitus, että ei kiertosi osunut kohdalleen. Oletko keskustellut lääkkeellisestä kierrosta, että saisitte ajoitettua siirrot arkipäiville? Ymmärrän toki, että lääkkeetön on kaikkein luomuin ja suosituin tapa, mutta itse olisin ihan helisemässä, jos noin kauaa joutuisin odottamaan. Tai sitten sä olet vaan oikea rautahermo.

Susirouva, mulla on ollut jokaisen punktion jälkeen vatsa kipeä vielä alkiosiirron jälkeenkin muutaman päivän. Ei ole ollut esteenä siirrolle. Jos turpoaa ihan hillittömästi tai tulee mustelmia yms., niin sitten kannattaa varmistaa tuo hyperpuoli tai ettei ole mitään sisäistä verenvuotoa. Onnea siirtoon! Ja tuskinpa kukaan sinua ylimielisenä pitää.
 
Lady_Gigi: Voi ei...:'( haleja!:hug:



ON: soitin hoitajalle,huomenna pitää mennä käymään jos tilanne pahentuu...pakko mennä koska lauantaina töihin meno. Ei ainakaan tällä kivulla tehdä töitä.
 
Viimeksi muokattu:
Bluebaby, hyvä sun on varmasti lääkärille mennä, ja eipä haittaisi vaikka saisit sairaslomaa siitäkin huolimatta, että tilanne ei pahene. Toivottavasti kaikki rauhoittuu, ja saat oloasi normaalimmaksi taas.

ON: Nyt on 4-soluinen kyydissä, mutta kyllä oli työn ja tuskan takana, kuten "odotinkin". Kyyneleet valui vaan poskia pitkin, mikä sitten näin jälkeenpäin, tai oikeastaan heti toimenpiteen jälkeen hävettää ihan hirveästi! Mieskin on tästä kaikesta ihan poikki. Mulla kun tosiaan kohdunkaula tekee mutkan, että sitä katetria ei sinne saada ilman että ensin käytetään levitintä, jota siinä sitten työnnetään menemään niin, että tökkii pitkin kohdunkaulan seiniä.

Meillä 12 solua 15:sta lähti jakautumaan, ja nyt on 7 pakkasessa, ja neljää vielä kuulemma kasvatellaan. Että on ainakin materiaalia mistä jatkaa jos tämä ei onnistu. Maha on nyt kun jalkapallo kaiken tökkimisen ja operoinnin jäljiltä. Oli ihanaa jonottaa housut auki (oli kyllä paita siinä päällä) apteekissa lugeja, kun jono kulki liian hitaasti....

Tähän asti on nyt siis selvitty, 23.8 on mulla se verikoe.

Paljon tsemppiä kaikille muille!!! Ja Lady_Gigi jospa vielä teillekin tulisi vielä mahdollisuus jatkaa hoitoja, niin henkisesti kuin fyysisestikin :heart:.
 
Tein huvikseni testi mielessä raskaustestin (niitä kun on kaapissa melkoinen kasa),vaikka eihän se mahdollinen kiinnittyminen ole vielä edes tapahtunut. Halusin testata kuinka nopeaa pregnyl häviää elimmistöstä. Ja ihmetys oli suuri...lauantain pistetty 5000iu näkyi enää ihan haaleana plussana. Eli kyllä se aika nopeaa häviää:) Susirouva::wave: Joko sait kyytiläisen? =) muoks. yhtäaikaa kirjoiteltiin :) No niin molemmilla on nyt 4-soluinen kyydissä,tarrasukkia!!!:heart:

on:mahaan sattuu....: /
 
Viimeksi muokattu:
Bluebaby, kiitos! Mies tuossa kotimatkalla sanoi, että sittenpä ei tarvitse tehdä itse raskaustestejä, kun kerran on se verikoe tulossa niinkin nopeasti. Minä sihen että: "ha, tuohan oli hauska vitsi" :D.

Milloinkas näillä kavereilla on muuten ensimmäiset kiinnittymismahdollisuudet?
 
susirouva:Minä ymmärtäisin että siirrosta 2-3 päivää olis kiinnittyminen,en tosin ole varma. Korjatkaa joku jos tietää paremmin =) tai voihan joillakin kiinnittyä myöhemminkin,mutta jostakin olin lukevinani että muutamia päivä siirrosta. Juu ei tietenkään tehdä raskaustestejä hah! :LOL: :D Itse olen ainakin sellainen hätähousu. ja nyt kun kerrankin on jotain testattavaa oikeasti. Tässä 5.vuoden aikana on tullut muutama testi tehtyä...
 
******************11- hoidot**********************
11.8.2011

toivelintu................2.ivf...........................18.8
1nainen..................3.icsi.........................vko 33
Joku_päivä.............5.ivf...........................vko 34
Solja....................1.ivf/icsi 1.pas..............elokuu
Mequ....................1.ivf 1.pas...................elokuu
Mörkötys.................2.ivf/icsi 1.pas...........elokuu
iinamiina................2.ivf 3.pas..................elokuu
chidi......................1.icsi 1.pas.................elokuu
Vanessa-80............1.ivf. 2.pas.................elokuu
Maya82..................2.ivf 1.pas.................elokuu
futuremami............3.icsi..........................elo-syyskuu
Sirunen81..............2.ivf...........................elo-syyskuu
leppäkerttu-77........2.ivf/1.icsi 2.pas.........elo-syyskuu
HalleB...................3.icsi..........................vko 36
UnelmaSirpaLeena...2.ivf..........................vko 36
Tipetsu...................1.ivf..........................vko 38
MT79.....................3.icsi.........................vko 39
Omena_.................2.ivf..........................syyskuu
syssy......................4.icsi 1.pas...............syyskuu
batinka...................1.icsi 1.pas................syyskuu
jag78.....................1.ivf..........................syys-lokakuu
Kevätkello..............2.ivf..........................syys-lokakuu
Miukumau..............3.icsi.........................syys-lokakuu
Kaarne..................1.ivf 3.pas..................syys-lokakuu
MiiJane..................1.icsi.........................syys-lokakuu
Peppi1981...............3.icsi........................lokakuu
Sintu74...................3.ivf 1.pas................syys-marraskuu
Templeton..............2.ivf.......................marras-joulukuu
iloksi......................2.ivf/icsi...................marras-joulukuu
Heidh.....................4. isci.......................syksy
Pumppu.................1.ivf 1.pas.................syksy
Laurella.................3.ivf 2.pas..................syksy
Meg......................2.ivf 1.pas..................syksy
Janttu-85...............3. ivf/icsi..............
nainen83................4.ivf.........................
NormaJeane...........1. ivf 1.pas.................
Barbarella..............1.ivf............................
AnnaD...................2.ivf 1.pas.....................
Michele..................3.icsi 1. pas..................
Minä-85.................1.icsi...........................
anya74..................2.ivf:n 1.pas?..............
Lili_78...................
miralles.................3.icsi.........
Avolavapaku...........1.icsi 1.pas......
Toiveena................1.ivf 2.pas ?.......
fiia 69.....................4.ivf ?................


*****************Piinailijat************ ********

Nimimerkki...........hoito.…............alkiot..........PP.......testipv

myy75.................3.icsi.................2..............10.........12.8
Susirouva...............1. ivf...............1................0.........23.8
Pipsa76..................2.ivf................2...............1..........24.8
bluebaby................1.ivf................1...............1...........24.8


****************:heart:plussanneet:heart:*********************

Nimimerkki...............hoito...........alkiot.........testi...........PP

Smirg..................1.ivf 1.pas..........:heart:...........vt/130.......13
Mizze77..............1.ivf...................:heart:. .........vt/194.......12
kaz......................luomu...............:heart:...........kt................
Annuli-81............. 2.icsi................:heart:..........vt/43.........11
sydänmaanlakka......2.ivf...............:heart:...........kt............14
Jenna-76...............3.icsi..............:heart::heart:..........kt............
Katjuska-79............1.ivf..............:heart::heart:..........kt............
Jessie82.................1.ivf................:heart:...........vt/75.......11
virvatulia................1.icsi...............:heart:...........kt...............
millis1981...............1.ivf 2.pas.......:heart:............................
sydänveri78............1.ivf...............:heart:...........kt.............9
AdAstra..................2.icsi...............:heart:..........vt/43.......14
Katar.....................luomu.............................................
Neela Naranja........2. ivf...............:heart:............vt/169.....12
Minne....................1.ivf...............:heart::heart:..........vt/99.......14
Hanskis................2. ivf 1.pas.........:heart:...........vt/1303....14
toivorikas-72......4.icsi:n 3.pas........:heart:...........vt/254......14
Mollamaija82..........2.ivf................:heart:...........vt/179......12
Syystoive...........1.ivf:n 1.pas..........:heart:..........vt/760......13
engeli.....................2.icsi.............:heart::heart:..........kt.........14
kn071....................1.ivf 1.pas.........:heart:............kt..........10
nanniga..................2.ivf................:heart:...........vt/114......15
 
Viimeksi muokattu:
Susirouvalle onnea kyytiläisestä! Kuulostipa kurjalta toi sun siirtotoimenpide, nyt sormet ja varpaat ristissä että tästä tärppää, ja seuraavan kerran kun kohdunkaulasta mennään läpi niin se on vauva! :) Äläkä turhaan pyytele anteeksi, täällä on niin paljon porukkaa ettei mitenkään voi muistaa/tietää kaikkien hoitohistoriaa.. Tehän saitte hienon määrän pakkaseenkin! Onnea!

Mikäs on myyn tilanne?

Oma napa turpoaa ja jomottelee kyllä jonkin verran. Ihan kiva että kaksi vikaa päivää ennen punktiota on viikonloppuna ja vapaita, ettei tartte töissä töröttää. Tänään vielä puregon ja huomenna pregnyl. Vitsi kun sais itsekin tuoresiirron jälkeen vielä ainakin pariin PAS-siirtoon alkioita.. Tai siis tietenkin ennemmin onnistuneen raskauden heti tuoresiirrosta :)

Lady_Gigille vielä lähetän uudemman kerran lämpimiä ajatuksia :heart:
 
Lady Gigille voimia! Elämä ei todellakaan ole reilua.

Täällä lakananvalkoinen nega testattu, ei tosin yllättänyt millään lailla. Pp 6 olin 99% varma että EN ole tälläkään kertaa raskaana, jokaisessa hoidossa olen 6-8 päivinä tiennyt että homma on tässä. Tässä kropassa 36 vuotta olleena sen vaan tietää. Ei yhtään hailakkakaan plussaa ole näiden hoitojen ja vuosien aikana tullut, ilmeisesti mun kropan tarkoituksena ei ole kasvattaa uutta elämää??! Koska yksikään alkio ei ole mun kohtuuni saanut kiinnittyä. Ei auta kortisonit ja aspiriinit eikä mitkään. Kun ei niin ei. En tiedä miten ihmeessä olen voinut saada tuon nyt 7 vuotiaan ihmeen alunperinkään.. Täytyy yrittää taas asennoitua siihen että on suuri todennäköisyys että tämä kroppa ei enää koskaan suostu vauvan alkua kantamaan.

Mut voi siirtää pahnanpohjimmaiseksi. On siellä pakkasessa se yksi, mutta en todellakaan elättele mitään toiveita että se selviäisi sulatuksesta ja jos selviäisikin, niin jatkaisi elämäänsä.

Tsemppiä kaikille hoitoihin ja toivottavasti tulee niitä onnistumisia teille muille!
 
Viimeksi muokattu:
Myy75 :hug:, voi että miten kurjaa :(. Olen todella pahoillani. Vieläkö teillä kuitenkin on mahdollisuus uusien munasolujen kasvattamiseen? Eihän sulla kuitenkaan ikä tule vielä vastaan, vaan pitäisi olla ainakin neljä pitkää vuotta ennen tuota maagista 40:n rajaa.

Toivelintu kiitos! Niin, nyt toivotaan että onnistutte tuossa tuoresiirrossa! Vaikka se on oikein hienoa että pakkaseenkin jäi materiaalia, niin vähän mielialaa laskevaa se kuitenkin on, kun lääkärikin oikein hehkutti kuinka jatkoon on sitten alkioita käytettäväksi. Ehkä se tuntuu pieneltä myönnytykseltä ettei tämä alkionsiirto onnistu. Vaikka ei kai noinkaan saisi ajatella, ja anteeksi kovasti kaikille keillä niitä munasoluja ei niin tule, mutta minkä sitä ajatuksilleen mahtaa. Mä kun olen vielä aika pessimistinen oman raskautumiseni suhteen ja pelkään pahinta aina kaikessa.
 
Susirouva, onnittelut kyytiläisestä. Hienosti oli teillä hedelmöittynyt solut ja teilläkin on jo suurperhe pakkasessa! Vauvaliimaa ja tarrasukkia teille – toivottavasti tarraa hyvin kiinni! Mullakin viimeksi piti levittää kohdunsuuta ihan mekaanisesti ja tökkiä ja törkkiä, mutta saatiin sitten vihdoin miniminikatetri sisään. Vaikka se aika kurjalta tuntuikin, niin ainakin tuumasin, että toi alkio nyt ei ainakaan itsestään tuolta pois pääse. Ja tuo itku… ekan siirron jälkeen itkin kuin vesiputous – aloitin jo siirron aikana. Se oli kai se helpotus, että vihdoin on toivoa siitä vauvasta. Nytkin aina pieni tippa nousee silmiin. On se kaunis hetki. Susirouva, tässä jo sanon, että en missään nimessä ainakaan minä loukkaantunut edellisestä kirjoituksestasi - vaikka "vähäsoluinen" olenkin. =)

toivelintu, mäkin haaveilen huurunenistä… niitä me niin harvoin ollaan saatu. Ja nämä vaan sitten ”takavarastoksi” sisarta kun lähdetään tekemään tälle vauvelille, joka tästä hoidosta nyt aiotaan saada - sillä nyt onnistutaan! Hauskasti sanoit bluebabylle, että seuraavan kerran, kun sieltä läpi mennään, niin se on sitten vauva! Tsempit viikonlopun pömpötykseen! :wave:

bluebaby, Pregnyl voi näkyä ihan 10-12 päivääkin… Kyllä mun mielestä laskeskelit ihan oikein… Luomuraskaudessa tiedot vaihtelee 3-6 päivästä siihen kun munasolu on irronnut. Eli pitää nyt sit laskeskella siitä punktiopäivästä ja alkion iästä ne muutamat päivät. Blastosiirroissa kiinnittyminen sitten tapahtunee hyvinkin pian siirrosta, koska ovat jo 4-5 päivän ikäisiä siirrossa.

Myy75, voi kurjuus, ikävä kuulla, että kävi taas näin! Kiva, että jäät kuitenkin vielä jonoon… yksi tarvitaan….:hug:

ON. 1. seurantaultra takana ja 7 suht samankokoista follia matkassa. Olin pettynyt, olin odottanut enemmän, kun oli se DHEA:kin tuolla taustalla. Mutta toivotaan, että se näkyy laadussa sitten. Lääkärikin vaikutti olevan hieman ihmeissään, mutta lohdutteli, että kaikki ovat hienosti samankokoisia 9-11,5 mm, joten josko sitten jaksaisivat kaikki kasvaa tasaisesti ja saataisiin sitten useampi solu punktioitua? Itse kyllä päätin sen, että jos vielä joskus 6. IVF täytyy tehdä, niin haluan palata edelliseen lääkkeeseen Pergoverikseen, jolla ollaan saatu kaikkein suurimmat määrät folleja ja myös munasoluja hoidoista. Yksi kuitenkin vain tarvitaan… (tässä vaiheessa). Taustaa; Meillä soluja saatu hoidoista 4-9 kpl/IVF. Ma seurantaultra ja ke-pe ensi viikolla punktio. Viikonloppuna Flow-festareille (jossa pitää iltapiikittää Bajamajassa) ja yhdet babyshowerit… Nyt toitotan itselleni sisäisesti, että 7 on ihan hyvä määrä… ja onhan se.: /
 
Viimeksi muokattu:
Myy75: Otan osaa, on tää niin rankkaa!
Millaisia tuntemuksia piinailijoilla on ollut? Nyt tai aikaisemmin.
Olen tosi kiitollinen, että olen edes tässä piinailuvaiheessa, kun jokainen vaihe voi tätä ennenkin aina mennä pieleen.

Mut nyt tässä ollaan ja mulla tosi kovia "sivuoireita". Liittynevät myös Lugeihin, jotka ovat tosiaan aika ällöjä... Mut alavatsa on tosi kipeä, koko ajan pientä nipistelyä ja kaikki tärinä tuntuu. Viimeksi en ollut näin kipeä, mut eipä uskalla toisaalta toivoakaan, että kipu tarkoittaisi kiinnittymistä. Viime yönä heräsin tosi pahaan oloon ja kipuun. Ja vatsa on kuin ilmapallo. On tää kyllä niin todellista piinailua tämäkin vaihe: /
 
******************11- hoidot**********************
12.8.2011

toivelintu................2.ivf...........................18.8
1nainen..................3.icsi.........................vko 33
Joku_päivä.............5.ivf...........................vko 34
Solja....................1.ivf/icsi 1.pas..............elokuu
Mequ....................1.ivf 1.pas...................elokuu
Mörkötys.................2.ivf/icsi 1.pas...........elokuu
iinamiina................2.ivf 3.pas..................elokuu
chidi......................1.icsi 1.pas.................elokuu
Vanessa-80............1.ivf. 2.pas.................elokuu
Maya82..................2.ivf 1.pas.................elokuu
futuremami............3.icsi..........................elo-syyskuu
Sirunen81..............2.ivf...........................elo-syyskuu
leppäkerttu-77........2.ivf/1.icsi 2.pas.........elo-syyskuu
HalleB...................3.icsi..........................vko 36
UnelmaSirpaLeena...2.ivf..........................vko 36
Tipetsu...................1.ivf..........................vko 38
MT79.....................3.icsi.........................vko 39
Omena_.................2.ivf..........................syyskuu
syssy......................4.icsi 1.pas...............syyskuu
batinka...................1.icsi 1.pas................syyskuu
jag78.....................1.ivf..........................syys-lokakuu
Kevätkello..............2.ivf..........................syys-lokakuu
Miukumau..............3.icsi.........................syys-lokakuu
Kaarne..................1.ivf 3.pas..................syys-lokakuu
MiiJane..................1.icsi.........................syys-lokakuu
Peppi1981...............3.icsi........................lokakuu
Sintu74...................3.ivf 1.pas................syys-marraskuu
Templeton..............2.ivf.......................marras-joulukuu
iloksi......................2.ivf/icsi...................marras-joulukuu
Heidh.....................4. isci.......................syksy
Pumppu.................1.ivf 1.pas.................syksy
Laurella.................3.ivf 2.pas..................syksy
Meg......................2.ivf 1.pas..................syksy
Janttu-85...............3. ivf/icsi..............
nainen83................4.ivf.........................
NormaJeane...........1. ivf 1.pas.................
Barbarella..............1.ivf............................
AnnaD...................2.ivf 1.pas.....................
Michele..................3.icsi 1. pas..................
Minä-85.................1.icsi...........................
anya74..................2.ivf:n 1.pas?..............
Lili_78...................
miralles.................3.icsi.........
Avolavapaku...........1.icsi 1.pas......
Toiveena................1.ivf 2.pas ?.......
fiia 69.....................4.ivf ?................
myy75.................3.icsi 1.pas.................


*****************Piinailijat************ ********

Nimimerkki...........hoito.…............alkiot..........PP.......testipv

Susirouva...............1. ivf...............1...............1..........23.8
Pipsa76..................2.ivf................2...............2..........24.8
bluebaby................1.ivf................1...............2...........24.8


****************:heart:plussanneet:heart:*********************

Nimimerkki...............hoito...........alkiot.........testi...........PP

Smirg..................1.ivf 1.pas..........:heart:...........vt/130.......13
Mizze77..............1.ivf...................:heart:. .........vt/194.......12
kaz......................luomu...............:heart:...........kt................
Annuli-81............. 2.icsi................:heart:..........vt/43.........11
sydänmaanlakka......2.ivf...............:heart:...........kt............14
Jenna-76...............3.icsi..............:heart::heart:..........kt............
Katjuska-79............1.ivf..............:heart::heart:..........kt............
Jessie82.................1.ivf................:heart:...........vt/75.......11
virvatulia................1.icsi...............:heart:...........kt...............
millis1981...............1.ivf 2.pas.......:heart:............................
sydänveri78............1.ivf...............:heart:...........kt.............9
AdAstra..................2.icsi...............:heart:..........vt/43.......14
Katar.....................luomu.............................................
Neela Naranja........2. ivf...............:heart:............vt/169.....12
Minne....................1.ivf...............:heart::heart:..........vt/99.......14
Hanskis................2. ivf 1.pas.........:heart:...........vt/1303....14
toivorikas-72......4.icsi:n 3.pas........:heart:...........vt/254......14
Mollamaija82..........2.ivf................:heart:...........vt/179......12
Syystoive...........1.ivf:n 1.pas..........:heart:..........vt/760......13
engeli.....................2.icsi.............:heart::heart:..........kt.........14
kn071....................1.ivf 1.pas.........:heart:............kt..........10
nanniga..................2.ivf................:heart:...........vt/114......15
 
Pahoittelut myy75 :hug: Jospa se pakkasessa oleva olisikin sitten se...

Joku_päivä, toi on kuitenkin hyvä, että sulla on noinkin samankokoisia, koska eiks sitten ole paremmat mahdollisuudet, että ne olis kaikki kypsiä ja hyviä! Mulla lupailtiin suunnilleen saman verran ekassa hoidossa, mutta solut kasvoi tosi epätasaisesti, joten loppu tulos ei sit ollutkaan kovin hyvä. Sulla kyllä on jo paljon kokemusta näistä hoidoista, että varmaan osaat ennakoida tulevaakin, toivon täällä kuitenkin että tämä hoito vihdoin toisi sen toivotun tuloksen eikä enää tarvisi miettiä kuudetta hoitoa!

Elokuulle näyttäisi olevan paljon pakastesiirtoa odottelevia :wave: Millaisia tilanteita siellä teillä on?
 

Yhteistyössä