11-hoidot

Lady_Gigi Joo en tiedä itsekään miksi noin tarkkoja ollaan...vaikka ei ole edes mitään oireita. Tietysti jos olis jotain niin ymmärtäisin. Ja nuo minun solujenkin määrät on ihan normaali rajoissakin...mutta kävin nyt siellä kokeissa kuitenkin (pvk ja nestearvoja). Kahdelta sitte oysiin :D Minä niin toivon....:saint:
 
bluebaby, ihmeellisesti sua stressataan tuolla hyperillä, eiköös se nyt kuitenkin ole vähän harvinaisempaa että sellainen tulee? Vai oliko heillä jotain syitä epäilyyn? Jos sulla on vointikin hyvä, niin eiköhän kaikki mene hyvin. Vaikka nyt taitaa olla myöhäistä rustailla sulle, kun taidat olla jo joko toimenpiteessä, tai matkalla sinne :). Lähetän kuitenkin etänä onnea kaikkeen vielä!

Toivelintu, mulla oli ekassa ultrassa 12 follikkelia, mutta 16 sieltä loppujen lopuksi imutettiin, että mitä vaan voi tapahtua vielä. Todella hyvältä näyttää siis sun kohdalla :)

Mulla ei kyllä mitään kohdunkaulaa puudutettu, kun eihän sieltä kautta mitään tehdä? Ihme juttu ettei TAYSissa laiteta suonen sisäistä lääkitystä. Naistenklinikalla laitettiin, ja pari tuntia piti sen jälkeen makoilla. Hyvin siitä sen jälkeen jaloilleen pääsi, siis kaikki muutkin mun lisäks meidän huoneesta (meitähän oli yht. 4 samaan aikaan huoneessa).

Hyvin se pregnylkin menee, jos sitä jännität, en tiedä oletko pistänyt sitä aikaisemmin, mutta ei se paljon kummempi ole kuin puregon piikkikään. Mun pitää kohta selata vähän taaksepäin ja lukea sun vanhempia kirjoituksia, niin pääsen paremmin kartalle sun tilanteesta, kun nyt en muista sun "historiaa".

Meillä on vaan yksi päivä väliä, ja sitten kaveri laitetaan kyytiin. Soitin tänä aamuna sinne kysyäkseni etten ole missannut mitään lääkityksen suhteen, nyt kun en ota mitään, enkä ollut ihan varma että pitikö sen synarelan loppua. Kysyin samalla että näkeekö hoitaja että onko meillä tapahtunut hedelmöittymistä. Kertoi, että ei ainakaan ole tullut ilmoitusta etteikö olisi, ja jos ei olis tuota hedelmöittymistä tapahtunut, niin klo 8:aan mennessä aamulla olis kyllä tullut tieto siitä kansliaan. Että kovin toiveikkaalla mielellä olen nyt :).

Jännittelemisiin, ja bluebabyn sekä Pipsa76:n kertomuksia tämänpäiväisistä kokemuksista odotellen :)
 
Lady_Gigi Joo en tiedä itsekään miksi noin tarkkoja ollaan...vaikka ei ole edes mitään oireita. Tietysti jos olis jotain niin ymmärtäisin. Ja nuo minun solujenkin määrät on ihan normaali rajoissakin...mutta kävin nyt siellä kokeissa kuitenkin (pvk ja nestearvoja). Kahdelta sitte oysiin :D Minä niin toivon....:saint:
Ai sielläkös vielä olet :D. Ai kahdelta sitten vasta, ONNEA matkaan!
 
Susirouva, eli sulla siis vasta huomenna siirto? Hieno juttu että ei ollut tietoa hedelmöittymättömyydestä (ihana sanahirviö...) :)

Mä en oikein ymmärrä sitä kohdunkaulan puudutusta, jossain se tehdään ja jossain ei. Jostain syystä tekevät kuitenkin mulle, kaippa siitä jotain hyötyäkin sitten.. Suoneen laitetaan kyllä kipulääkettä (olisko ollut rapifen tms), mutta se ei mulla viimeks oikein laittanut päätä tarpeeks sekaisin, kipuun tosin auttoi oikealla puolella, mutta vasen niin kurjassa asennossa että sinne sattui..

Pregnyl on kyllä tuttu kaveri, joten sitä en jännitä, kuten en noita piikittelyjä muutenkaan. Mulla jännitys kulminoituu oikeastaan siihen kohdunkaulaan, se kun tuntuu niin kurjalta.

Mun hoitohistoria lyhykäisyydessään: pillerit jätettiin 11/2008, sen jälkeen kierrossa epäsäännöllisyyttä, terkalta sain jossain välissä teroluteja sitä varten. Mitään ei tapahtunut kuitenkaan, ja 5/2010 ava-klinikalla käytiin alkututkimuksissa, jossa selvisi miehen sperman melko heikko kondis. Avalla tehtiin kesällä 2010 kolme clomifen-kiertoa pregnylillä (kun oli sitä epäsäännöllistä kiertoa ja epäilyä etten ovuloi joka kierrossa..), hedelmöitys kotikonstein, ei tulosta. Viime helmikuun lopulla Taysissa 1.ivf nega, 1.ivf 1 pas positiivinen toukokuussa, tuli ulos 10 päivän päästä.

Ekassa hoidossa kontrolliultrassa näkyi kymmenen rakkulaa, lopulta saatiin 12 solua, joten tosiaan toivon ja uskon että tälläkin kerralla lopullinen määrä on isompi..

Lady_gigi, toivotaan että yksi olki riittää! :)
 
Kaverit matkassa :) Meillä onnistui vain kolmen hedelmöittyminen, joista kaksi laitettiin matkaan. Toinen oli 2. luokkaa, joka on meille paras tähän mennessä! Pakkaseen jäi vain yksi, joka on tosi harmi, koska meidän sulatukset on menny aikasemmin pieleen.

Ajatukset meinaa vähän velloa nyt epätoivosta toivoon, mut täytyy nyt keskittyä kaikkeen muuhun ja yrittää relata :)
 
pipsa76: Ihanaa kun sait kyytiläisiä =) Toivottavsti tarttuvat lujasti kiinni! Haluaisin kans kaksi kyytiläistä,mutta oysissa kai ei kovin herkästi kahta laiteta??? Kunhan nyt edes sen yhden saisi :heart: Nyt pitää lähteä valmistautumaan :wave:
 
Eilen ultrassa löydetty n. 15 rakkulaa..
Perjantaina uudestaan uä jossa varmistetaan mikä päivä tehdään punktio, luultavasti tiistaina..
Nää inhottavat piikitykset jatkuu!!!!
Kävin just vähän kaupungilla (Helsingissä) ja näin tunnin aikana varmaan 20 naista raskaana olevaa.. miten mahollista?? :)
Voi ku olis itekin jo! Ja TE!
 
bluebaby:Kiitos! Meillä jo niin monta vuotta yritystä takana, että saadaan jo kaksi mukaan. Mutta toki mekin jouduttiin siitä "kättä vääntämään". Synnytyslääkärit eivät voi kuulemma ("ammattinsa puolesta") suositella kahden siirtoa (unexplained potilaille), mutta lääkäreissäkin on eroja. Nyt meidän tarvitsi vain mainita hoidon suunnittelussa, että muistattehan lupauksenne kahdesta ja kaikki meni sovitusti.

Tsemppiä kaikille!
 
Ihanaa Pipsa! Onnittelut kahdesta kyytiläisestä!

Itsekin kallistunut sen puoleen,että josko lääkäri suostuisi kahden siirtoon sikäli mikäli ne edes hedelmöityvät.. Olen nimittäin varma että mulla on ennenaikaiset vaihdevuodet..Oireet täsmää; kuumia aaltoja,kärttyisyyttä,kiukuttaa,yöllä hiottaa,halut tiessään,paino noussu jne. Senhänn sa selville FSH-verikokeella,joka kylläkin pitäis oottaa kp 3-5,nyt menossa kp 7.. Mulla siis löydettiin kromosomi-poikkeavuus,eli fragile x ja kantaja- naisilla,kuten mä, on tätä POF:ia todettu. Olen kylläkin vasta 27 vuotias,mutta tämä on mahdollista kenellä vaan.. Siispä toivoisin ICSI:ä IVF:n lisäksi samoille yhdessä punktiossa saaduille soluille ja kahden alkion siirtoa. Koska voihan olla että jos vaikka tulisin raskaaksi IVF:stä,ei minulla välttämättä ole sitten enää muniksia,kun toista alettas suunnitella ja jos pakkaseen ei saada yhtään..

Mä en jaksa näitä vastoinkäymisiä,oon jo ihan rikki! :'(
 
Viimeksi muokattu:
Pipsa, tarrasukkia ja vauvaliimaa!! Ihanaa, että olet saaneet kyytiläiset mukaan.

bluebaby, oot mun silmiin ensimmäinen joka kertoo, että sulta otetaan punktiopäivänä verikoe hyperin testaamiseksi. En ole kuullut, että yksityisellä, jossa olen (HKI), sitä tehtäisiin? Onko sinulla kohonnut riski saada hyperstimulaatio vai tiedätkö otetaanko se kaikilta siellä hoitopaikassasi? Olet varmaan parhaillaan matkalla OYSiin! Toivottavasti siirto sujuu hyvin! Kaipa sitä sinullekin uskaltaa jo virtuaalimaailman vauvaliimat ja tarrasukat lähettää?

Susirouva, tsemppiä huomiseen! Kiva, kun on teitä on näin monta samaan aikaan piinailemassa.

Lady_Gigi: Kylläpä teillä etenee asiat nyt hienosti! Tsemppiä perjantaille!

Mörkötys: No vihdoin alkaa sielläkin tapahtua! Taisi tätikin viettää sitten kesälomaa? Toivotaan, että ovis tulee nyt ajallaan ja pääsette siirtämään huurunenän/-neniä ajallaan kohtuun kellimään.

1nainen, hyvältä vaikuttaa! Helsingissä on joku babyboomia käynnissä. Tai sitten vain silmiin osuu kaikki masut, kun eivät ole villa ja toppatakkien peitossa. Sama tilanne meillä töissä. Ihan kun joka toinen olisi raskaana tai vastaavasti kertoo, että on tulossa näinä päivinä vauva (miehet).

toivelintu: Lupaavalta vaikuttaa saalis, jos pystyitte piileskelevästä munasarjasta huolimatta laskemaan jo ainakin 13 follia! Myös suunnitelma punktioon vaikuttaa varsin kattavalta. Suonensisäinen aiheuttaa juu tokkuraisuutta ja pitää olla saattaja hakemassa. Itse toivun siitä jokseenkin tolpilleni noin 1,5 – 2 tunnissa. Sitten olemme tavanneet lääkärin, joka kertoo kuinka meni, mikä oli saalis ja antaa lisäohjeet jatkoon (tällöin miehen pitää olla extravalppaana) ja eiku kotiin nukkumaan. Kiitos myös, kun tsempittelit mua. Lääkecoctailista huolimatta sivuoireet eivät ole poikenneet muista hoitokerroista: vatsaa hieman turvottaa ja pikkuisen on unettomuutta (kortisoni) tai sitten ihan totaaliväsymystä (okei työt alkoivat viime viikolla taas), muuten on mennyt ihan kivasti.

kevätkello, olipa hauska toi sun viestisi yllä. Tämähän on kyllä aikamoista draamakomediaa!
Meillä se siirto taitaa osua vasta viikolle 34, joten en tiedä pitäisikö listaan päivittää sitten viikoksi 34... ei se kyllä ole niin päivälleen. :confused:

Tipetsu, :hug:. Toivottavasti saisitte paljon alkioita pakkaseen, jotta siellä olisi ainakin mahdollisuus sisaruksiin tulevaisuudessa, jos pelkäät, ettei sisarusten saanti olisi myöhemmin mahdollista. Kannattanee lääkärin kanssa jutella myös siitä, voiko pelkkää munasarjakudosta pakastaa? Tämä voi olla vielä tulevaisuutta, mutta yhdessä lääkärilehdessä kerrottiin tutkimuksista, joissa (syöpäpotilaiden) munasarjakudosta oli pakastettu, koska sytostaattihoidot muuten tuhoaisivat ne. Onnistuneiden hoitojen jälkeen päin tämä kudos on ilmeisesti siirretty takaisin potilaisiin jotka sitten ovat IVF:n avulla saaneet lapsia. Okei menee pahasti muistin varassa ja mutu-tiedolla, mutta pointti on se, että kysy ihmeessä lääkäriltä, mitä mahdollisuuksia sinulla on jatkoa ajatellen.

Lääkkeiden hakemisesta: Olkaa ajoissa liikkeellä reseptilääkkeiden hakemisen kanssa. Esim. Menopur multidose 1200IU oli vielä viime viikolla apteekissa ja tukussa loppu, joten mun piti uusia koko resepti, kun eivät voineet apteekista vastaavaa lääkettä, mutta 600IU annoskokoa antaa tilalle tällä reseptillä. Sama juttu oli monilla keväällä, kun Orgalutrania ei saanut niin mistään. Oli tosi turhauttavaa saada lisästressiä reseptin uusimisesta ja lääkkeiden metsästämisestä kaiken muun stressaamisen ohella. Onneksi apteekki sentään varasi minulle riittävän määrän 600IU-pakkauksia odottamaan, että saisin uuden reseptin. Ja lisähuomautuksena, että Menopur -tilanne on voinut jo parantua tämän viikon aikana.

ON. Kolmas piikkipäivä, kyllä tuntuu että jotain tapahtuu… odotan innolla perjantain ekaa seurantaultraa!
 
Viimeksi muokattu:
No niin täällä ollaan,ja yhden kaverin sain kyytiin!! :heart: :D Labrat oli kunnossa. Hedelmöittyminen oli tapahtunut tosi hyvin. 12 solua,10 hedelmöittyi,1 huonosti. Kaikki muut 9 hyvälaatuisia :) Eli sain kyytiin 4soluisen ja 2.lk. 1 ja 2lk. kuulemma top luokkaa.... Ja loput hyvät 8 pakkaseen. Pakastettu viideksi "porukaksi",eli jos tämä ei onnistu niin vielä 5 kertaa voidaan yrittää. Vitsi että olen onnellinen että kaikki meni hyvin!:D niin ja mulle saa päivittää ne pp.päivät. En tiedä miten ne menee yleensä? Milloin yleensä uskaltaa testata? lääkäri nyt tietty käski odottaa sen 14 päivää ainakin,mutta en taida malttaa ihan niin kauaa...

Joku_päivä:Ei mulla ole mitään korkeampaa riskiä siihen hyperiin,eikä ole oysissa rutiini juttu se verikoe. Kai se lääkäri sitte halus vaan olla tarkka...mulla on kyllä endo en tiedä vaikuttaako se.
 
Viimeksi muokattu:
******************11- hoidot**********************
10.8.2011

Susirouva...............1. ivf.........................siirto 11.8
Lady_Gigi...............3.icsi 2.pas................12.8
toivelintu................2.ivf...........................18.8
1nainen..................3.icsi.........................vko 33
Joku_päivä.............5.ivf...........................vko 34
Solja....................1.ivf/icsi 1.pas..............elokuu
Mequ....................1.ivf 1.pas...................elokuu
Mörkötys.................2.ivf/icsi 1.pas...........elokuu
iinamiina................2.ivf 3.pas..................elokuu
chidi......................1.icsi 1.pas.................elokuu
Vanessa-80............1.ivf. 2.pas.................elokuu
Maya82..................2.ivf 1.pas.................elokuu
batinka...................1.icsi 1.pas................elokuu
futuremami............3.icsi..........................elo-syyskuu
Sirunen81..............2.ivf...........................elo-syyskuu
leppäkerttu-77........2.ivf/1.icsi 2.pas.........elo-syyskuu
HalleB...................3.icsi..........................vko 36
UnelmaSirpaLeena...2.ivf..........................vko 36
Tipetsu...................1.ivf..........................vko 38
MT79.....................3.icsi.........................vko 39
Omena_.................2.ivf..........................syyskuu
syssy......................4.icsi 1.pas...............syyskuu
jag78.....................1.ivf..........................syys-lokakuu
Kevätkello..............2.ivf..........................syys-lokakuu
Miukumau..............3.icsi.........................syys-lokakuu
Kaarne..................1.ivf 3.pas..................syys-lokakuu
MiiJane..................1.icsi.........................syys-lokakuu
Peppi1981...............3.icsi........................lokakuu
Sintu74...................3.ivf 1.pas................syys-marraskuu
Templeton..............2.ivf.......................marras-joulukuu
iloksi......................2.ivf/icsi...................marras-joulukuu
Heidh.....................4. isci.......................syksy
Pumppu.................1.ivf 1.pas.................syksy
Laurella.................3.ivf 2.pas..................syksy
Meg......................2.ivf 1.pas..................syksy
Janttu-85...............3. ivf/icsi..............
nainen83................4.ivf.........................
NormaJeane...........1. ivf 1.pas.................
Barbarella..............1.ivf............................
AnnaD...................2.ivf 1.pas.....................
Michele..................3.icsi 1. pas..................
Minä-85.................1.icsi...........................
anya74..................2.ivf:n 1.pas?..............
Lili_78...................
miralles.................3.icsi.........
Avolavapaku...........1.icsi 1.pas......
Toiveena................1.ivf 2.pas ?.......
fiia 69.....................4.ivf ?................


*****************Piinailijat************ ********

Nimimerkki...........hoito.…............alkiot..........PP.......testipv

myy75.................3.icsi.................2..............9..........12.8
Pipsa76..................2.ivf................2...............0..........24.8
bluebaby................1.ivf................1...............0...........24.8


****************:heart:plussanneet:heart:*********************

Nimimerkki...............hoito...........alkiot.........testi...........PP

Smirg..................1.ivf 1.pas..........:heart:...........vt/130.......13
Mizze77..............1.ivf...................:heart:. .........vt/194.......12
kaz......................luomu...............:heart:...........kt................
Annuli-81............. 2.icsi................:heart:..........vt/43.........11
sydänmaanlakka......2.ivf...............:heart:...........kt............14
Jenna-76...............3.icsi..............:heart::heart:..........kt............
Katjuska-79............1.ivf..............:heart::heart:..........kt............
Jessie82.................1.ivf................:heart:...........vt/75.......11
virvatulia................1.icsi...............:heart:...........kt...............
millis1981...............1.ivf 2.pas.......:heart:............................
sydänveri78............1.ivf...............:heart:...........kt.............9
AdAstra..................2.icsi...............:heart:..........vt/43.......14
Katar.....................luomu.............................................
Neela Naranja........2. ivf...............:heart:............vt/169.....12
Minne....................1.ivf...............:heart::heart:..........vt/99.......14
Hanskis................2. ivf 1.pas.........:heart:...........vt/1303....14
toivorikas-72......4.icsi:n 3.pas........:heart:...........vt/254......14
Mollamaija82..........2.ivf................:heart:...........vt/179......12
Syystoive...........1.ivf:n 1.pas..........:heart:..........vt/760......13
engeli.....................2.icsi.............:heart::heart:..........kt.........14
kn071....................1.ivf 1.pas.........:heart:............kt..........10
nanniga..................2.ivf................:heart:...........vt/114......15
 
Viimeksi muokattu:
Hei!
ilmoittaudun mukaan taas. :)
Eli nyt jännäilen osuuko ovis lauantaille.. ollaan ma reissussa ja ti takaisin joten se on oviksen ainut mahdollisuus. Viime kierto meni kun klinikka oli lomalla, sitä edellinen oltiin itse reissusssa ja sitä edellisellä oli vatsatauti.. että voi olla suoraan syyskuu mielessä, kun näin hyvin on tähän saakkakin menny.
*muoks yhdessä kierrossa ovis oli to ja klinikka su kiinni.

Eli meille on tulossa 1icsi 1 pas. Nyt on kp 15*/30-31. Ovis on yleensä 16-18 päivä.. nyt pidän peukkuja että olis kp 18 tässä kierrossa.

Tsemppiä kaikille muille, lueskelen vähän ja perehdyn kuulumisiin. :)
 
Viimeksi muokattu:
Toivelintu, ai sulla olikin jo kokemusta näistä hoidoista, pahoillani kun vastailin käymättä läpi sun historiaa :ashamed:. Toivottavasti selviät oikein kivuttomasti kaikesta, ja pyytäisinkin sinuna enemmän droppeja hotoon. Mä ainakin sain ihan kaiken mitä tarvitsin, ja ruiskuun jäi vielä jäljellekin suunitelluista, kun olin riittävän sekaisin jo saaduista. Höpöttelin siinä vaan ilosena menemään :D.

Pipsa76 ehkä tämän enempää hoitoja ette tarvitsekaan :) Toivotaan hurjasti että nyt tärppää!
Mutta onhan tämä raskasta vuoristoratailua kaiken kanssa. Sekä henkisesti, että fyysisesti.

1nainen, todella mahtava saalis sullakin!! Onneksi se piikittely tuottaa sentään tuloksia, kun nyt ei ole kaikkein hauskinta puuhaa.

Tipetsu, voi kuinka rankkaa :(, sinullekin jos jollekin soisi sen onnistumisen nyt tästä hoidosta. Voi kun olisi kristallipallo, niin pystyisi ottamaan vähän rennommin. Mutta onhan teillä toivoa, ja yritä pitää mieli positiivisena ja ajatukset tässä hetkessä, näissä hoidoissa. Tosi helppoahan se on tietysti sanoa. Meillä tämä kyllä jää viimeiseksi, koska ikää on jo 39v, mutta olen siihen jo vähän sopeutunutkin, vaikka useampia lapsia olimme alun perin toivoneetkin. Mutta ei toivoa sen suhteen. Mutta sinä olet vielä nuori, jotta mitä tahansa voi vielä tapahtua :)

Joku_päivä, kiitos :). Jään jännityksellä odottamaan sun perjantain tuloksia :)

bluebaby wow! kuulostaapa TODELLA hyvältä! Isosti onnea ja tarrrrasukkia :flower:. On varmaan jännä fiilis kun "masussa" on oikeasti hedelmöittynyt munasolu. Mun mielestä on jo kiva tunne kun mun ja miehen solut ovat hedelmöittyneet (kun ei sitä soittoa kuulunut), olen jo siitä onnellinen :D (hiukkako olen epätoivoinen :D).

Taitaa se endo muuten vaikuttaa, kun päivällä (tietämättä tuosta sun endosta) googletin sen hyperin (oman pelon vuoksi kun maha on vieläkin vähän turpea), ja siellä kyllä sellaista luki.
Mietin tuota itsekin, että voiko jo jakautuneesta alkiosta vielä tulla identtiset kaksoset. Meillä ei kyllä ole kaksostoiveita, ja halutaan vain se yksi alkio (eikä haluta että sekään jakautuu, siis kaksoseksi :D). No joo, ei pitäisi taas tällaisia jutella, ja kaikki vauvat ovat tervetulleita, vaikka kaksoset nyt eivät ensisijaisessa toiveessa olekaan. Mulla kun on tuota ikääkin vähän, ja kaksosraskaus on aina vähän riskimpää, niin ei senkään puolesta.

batinka tsemppiä sulle oviksen bongaamiseen oikealla ajankohdalla!!
 
Viimeksi muokattu:
Sellainen kysymys vielä, että miten teillä muilla punktiossa olleista, vieläkö on vatsanseutu kipeä? Mulla kun eilisen jäljiltä on tänään vielä aika arka, ja maha pömpöttää vähän. Että pitäiskö mun huolestua? Vuotoa mulla kyllä ei enää ole.
 
Sellainen kysymys vielä, että miten teillä muilla punktiossa olleista, vieläkö on vatsanseutu kipeä? Mulla kun eilisen jäljiltä on tänään vielä aika arka, ja maha pömpöttää vähän. Että pitäiskö mun huolestua? Vuotoa mulla kyllä ei enää ole.
Mulla oli tosiaan maanantaina se punktio niin punktiopäivä ja sitä seuraava maha oli melko kipeä,mutta nyt kolmantena ei enää. Hirveä turvotus on kylläkin....munasarjat oli kuulemma melkoisen kokoiset =) Kieltämättä on erikoinen olo kun miettii että jotain tuolla masussa on...miettii miten liikkuu,että ei vaan tippuis pois...:LOL: ukollekin sanoin että uskallonko käydä pissalla jos tippuu pönttöön :D no joo...normaalistihan sitä saa elää,mutta toive on niin suuri.
 
susirouva: Kiitos! Toivon tosiaan, kun olin tämän pinon ihan ekoja pas:sin odottajia silloin tammikuussa.. tuntuu, että tässä on jo ikuisuus odotettu. Mutta ehkä sitä jossain vaiheessa pääsisi kokeilemaan tähän omaan kiertoon ja sitten jossain vaiheessa siihen lääkkeelliseenkin. Siinähän on sitten ajoitus helpompaa.

Käsitinkö oikein, että teillä olisi huomenna siirto?
*muoks.. siis ottaa silmän käteen ja lukee. :xmas:
 
Viimeksi muokattu:
Batinka, jep, tänään on siirto. Ja niinpä! Tosi pitkään olet joutunut jo odottamaan :hug:, olisi todellakin vähintäänkin kohtuullista että hoitosi etenevät! Kauheasti nämä vaatii kärsivällisyyttäkin.

Mulle tuli yöllä sellainen *blink* välähdys, että kirjoitin tänne esim että: "meillä tämä jää viimeiseksi" yms. Tulin vielä nöyränä kirjoittamaan, että JOS nyt siis niin onnellisesti käy että edes tuota yhtäkään vauvaa saamme. Ei ole ollut tarkoitus olla mitenkään ylimielinen, enkä todellakaan ajattele että tämä nyt sitten tuosta vain onnistuisi, jos ollenkaan. Kun kyllä tässä on vielä niin monta juttua edessä. Mutta klo 13.30 meillä siis on siirto, ja tulen sitten sen jälkeen kertoilemaan miten kävi.

Bluebaby, sullahan alkaa vissiin tänään ne luget? Onko tahmaista touhua? Mikä sulla on muuten fiilis?
 
susirouva juu luget laitoin juuri,melko tahmaista on...eilen illalla klo 23 menin vessaan,vatsa oli ihan sekaisin ja alavatsa ja kyljet oli aivan tulessa ja kramppasi :( hiki valui ja oksetta,kasvoista lähti kaikki väri. enkä voinut kävellä kun jokainen askel tuntui alavatsassa niin kipeltä...huh :O se oli ihan kamalaa...en tiedä mitä se oli? kesti noin 2-3h,otin panadolin 1g ja meni sänkyyn. siellä kiemurtelin tunnin kaks tuskissani. Siis ihan hirveää. Mikähän se kohtaus oli. Kipu oli siis ihan alavatsalla ja munasarjojen kohdalla. Oli niin lähellä että en tilannut ambulanssia. Taidan soittaa tänään hoitajalle ja kysyä mitä se oli. Vieläkin maha pikkuisen arka. Mutta sulla on tänään tärkeä päivä! Toivottavsti moni hedelmöittyi ja saat kyytiläisen,tule sitten kertomaan! :)
 
susirouva juu luget laitoin juuri,melko tahmaista on...eilen illalla klo 23 menin vessaan,vatsa oli ihan sekaisin ja alavatsa ja kyljet oli aivan tulessa ja kramppasi :( hiki valui ja oksetta,kasvoista lähti kaikki väri. enkä voinut kävellä kun jokainen askel tuntui alavatsassa niin kipeltä...huh :O se oli ihan kamalaa...en tiedä mitä se oli? kesti noin 2-3h,otin panadolin 1g ja meni sänkyyn. siellä kiemurtelin tunnin kaks tuskissani. Siis ihan hirveää. Mikähän se kohtaus oli. Kipu oli siis ihan alavatsalla ja munasarjojen kohdalla. Oli niin lähellä että en tilannut ambulanssia. Taidan soittaa tänään hoitajalle ja kysyä mitä se oli. Vieläkin maha pikkuisen arka. Mutta sulla on tänään tärkeä päivä! Toivottavsti moni hedelmöittyi ja saat kyytiläisen,tule sitten kertomaan! :)
:O

Voi järkytys! Mulla on vieläkin keuhkotkin kipeät siitä keräyksen lääkityksestä?, tai muuten en ymmärrä mistä. Tuntuu että on koko rintalastakin hellänä, ja nyt kyllä vähän pelottaa nuo lugetkin. Katsotaan nyt mitä hoitaja tuosta sulle sanoo, mutta tällaista ainakin lääkeinfo:

Muita mahdollisia haittavaikutuksia ovat vatsakipu, nesteen kertyminen elimistöön, rintojen pingotus/arkuus, libidon heikkeneminen, päänsärky, ruuansulatushäiriöt, vatsan turvotus, tromboembolia ja emättimen ärsytys/vuoto.

Jos hoidon aikana ilmenee muita kuin edellä mainittuja haittavaikutuksia, kerro niistä lääkärillesi.

Valmiste sisältää glyserolia, joka voi aiheuttaa vatsavaivoja ja ripulia suurina annoksina suun kautta otettuna.


Toivottavasti tuo oli sulla vain ensimmäisen kerran juttu, ettei enää noita tulisi, ja voisit silti jatkaa niitä lugeja!
 
Susirouva: Siis ei voinut tulla lugeista nämä kivut koska kipukohtaus tuli eilen illalla myöhään ja tänään aamulla laitoin eka luget. Odotan nyt hoitajan soittoaikaa joka alkaa klo14....Just kävin koiran kans ulkona ja mahaan sattuu edelleen,ei niin kovaa kun illalla,mutta enemmän kun esim eilisen siirron jälkeen. kumpa ei nyt olis hyperiä tms.....:O Joko sinä kävi siirrossa? =)
 

Yhteistyössä