11/08 masunkasvattajien murut *toukokuussa*

Pikaiset huomenet!

Sansen ja sarppan vauvat näytti jo niin isoilta!

Meillä ruokaillaan aikalailla miten sattuu, mut jotenki näin
7-8 maitoa
10-11 kasvissosetta + maitoa
13-14 maitoa
15-16 välipalaa (hedelmää/kurkkua) + maitoa
18 maitoa
19-20 puuroa + maitoa

eli noi ajat ei niinkään pidä paikkaansa mut selkeesti maito on meillä pääruoka. Varmaan pikkuhiljaa täytyy ottaa iltapäivään toinen sose mukaan ja aikaistaa tota välipalaa. Ne lihatkin pitäis alottaa! Huh. Huomenna on 6kk neuvola + lääkäri. Katotaan mitä siellä taas neuvovat.

Vaippoja on tehtailtu. Tein ekan kosteussulullisen taskun, pul kangasta päällä ja fleeceä sisäpinta. Se toimi tosi hyvin! Ja ihanan pieni paketti verrattuna noihin mun muihin virityksiin. Olin tosi yllättynyt miten se fleece oli ihan kuivan tuntuinen ihoa vasten, mut sisäpuolella olleet imut oli ihan märkiä. Jännää! :D
Sain eilen valmiiksi yhden söpöstelymyssynkin, jota on viimepäivät neulonut. Ei oikein riitä aika koneella olemiseen enää kun on niin paljon noita omia projekteja ja niin vähän "vapaa-aikaa"...Lumi vaatii nykyään aika paljon.

Jatketaan!

huomenta!
onpas taas laiteltua ihania kuvia! ja miten ihmeen kehittyneitä teillä kaikilla tuntuu lapsoset olevan!! :eek: meidän pikku matonen ei kyllä liiku,ei istu tai muutakaan.selältä mahalleen kääntyy,joskus harvoin toisin päin (niinkun just nyt kun oli lelu jotenkin muka semmoisessa paikassa että piti kääntyä,olis kyllä se parin sentin ryömiminen auttanut mutta ei.. )
kauhea höpöttämään vaan,ehkä se sit "estää" sitä kehitystä.

höpötyksestä puheen ollen,lauantaina Vilho sanoi ihan selkeesti "äiti"!! ei mitään epäselvää tai outoja painotuksia tms.en sit tiedä MITÄ sillä tarkoitti mutta niin sanoi
:LOL:

oli hauska viikonloppu kun äitini tuli hoitamaan Vilhoa ja pääsin miehen kanssa vapaalle,käytiin keikalla ja sit vielä sunnuntaina päivällä leffassa ja haettiin kotipitsa mässytettäväksi illalla vielä kun oltiin mummeli saateltu junaan. ja vielä jaksoin katsoo kotona Australia-leffan. nyt sit ihan kaamee väsy kun kaks yötä mennyt vähän pipariksi.
---
tähän väliin puuronsyönti :) vilho ahmaisi ison satsin tattaripuuroa ja maitoa (seassa puolukka-päärynäsosetta),olis mennyt varmaan se pakkauksen ehdottama koko annoskin (teen 0,5dl maitoa, 2-3rkl puurojauhetta ja n. 2rkl marja/hedelmäsosetta).
äh nyt alkaa näppäimistö kiinnostaa taas liikaa joten over and out!

Ihania kuvia. :heart:

Luminka, lonelylily: täällä myöskin maitoallerginen ( ja moni muu allerginen ) vauva. Mahaansa ei itke, mutta iholla oireilee. Ei oikeen kuntoon olla pienen ihoa saatu. Nää on niin tympeitä nämä allergiat, mutta ei kait tässä muu auta kun tulla näiden kanssa toimeen...

Noonie: meillä ei juurikaan tyttö höpöttele, hinkuu vaan eteenpäin ( ei siis vielä kunnolla pääse). Et kyllä se taitaa olla niin että se liikkuminen ja puheenkehitys vuorottelevat...

Mukavaa viikonalkua kaikille!

Huomenia! Taivas täällä harmaa ekan kerran moneen viikkoon. Sopii mulle hyvin, kun pitäis kaikkia tylsiä paperisotajuttuja hoidella... toisaalta lähden tästä piakkoin palautusjumppaan, että taitaa mun paperisodat taas jäädä, kun yleensä eksyn sen jälkeen kahville... puistoon... kaupoille... ihmettelemään ;)

Ruokailuista... meillä tyttö syö n. 8 x vuorokaudessa tissimaitoa + kerran kasvissosetta 1/2 purkkia. Täällä Saksassa 6-kuisilla vasta maistatetaan kiinteetä ruokaa - perustellaan sillä, että kyse on imeväisistä ja sanotaan, että liki vuoden ikään asti vauvan fysiikka tukee parhaiten nestemäistä ravintoa. Itse mietin asian myös niin, että eihän tätä kestä ikuisesti;) Nyt imettelen viellä ihan mielelläni ja vaikka tyttö taas kiinteiden alotuksen jälkeen nouseekin pari kerta yössä, niin ajattelen, että se kuuluu asiaan ja luotan luonnonlakeihin, eli hän tarvii ne yösyöpöttelyt. (Tähän tosin välihuomautuksena, että jos meillä olisi niin huonot yöt kuin Luminkan perheessä, niin varmaan ajattelisin toisin... jaksuja sinne!)

Noista istumisista, seisomisista yms. olen myös samoilla linjoilla, etten ala hirveesti istuttamaan tai seisottamaan meidän lötköpötköä viellä - ehtiihän se sitten seistä loput 99 vuotta elämästään jos tään ekan vaan makoileekin?! Jotta koitan nyt nauttia tästä vauva-ajasta... menee muutenki niin nopeesti! :heart:

Mäkin tilasin pari uutta kestovaippakuorta, Imse Vimseä ja säästäväisyyttäni tosiaan jo kokoa XL... voipi olla että tyttö pääsee vasta vuoden päästä käytteleen niitä ;)

Höpöttelystä: Meilläkin jutellaan tosi paljon viime aikoina! Voisko olla noin, kun Nooni ehdotti, että tämä pötköttelijä-osasto oiskin enemmän keskittyny höpöttelyyn :D
Samoin meidän tyttö jokeltelee usein "äitiiiiii-äitäääää-äitiii.... " Mä ain itserakkaana menen siihen osotteleman omaa napaani, että "Joo, äiti on tässä!", mutta eipä kyllä taida äitiä viellä tarkottaa nuo höpötykset. :LOL:

Pitkästä aikaa tervehdys! Olen ollut nettipimennossa kun mies on rukannut konetta lähes koko vappuviikonlopun... :kieh:

Täällä on kanssa kaksi enemmän pötköttäjä-höpöttäjää. Kääntyvät kyllä kovasti mahalleen (ei vielä toisinpäin) ja varpaita on kiva hiplata, mutta eipä kyllä juurikaan ole hakeneet konttausasentoa. Mutta juttua tulee, tät-täätä, samoin täällä Oskari on pari kertaa ihan kun sanonut äiti, päristellään ja kiljutaan. Eiköhän nuo aikanaan keksi istumisen ja liikkumisen salat, toisaalta helppoa vielä kun löytyvät melkein samasta paikasta mihin jättää, kohta saa olla jotkut hakututkat selässä kun toinen menee itään ja toinen länteen! :LOL:

Meillä oltiin vappu ihan kotosalla omalla porukalla. Syötiin herkkuja ja katteltiin telkkua ja ulkoiltiin. Nyt onkin outoa kun on pilvinen taivas, mutta pikku sade kyllä puhdistais ilmaa kivasti.Mulla on itellä niin karsee allerginen nuha päällä, on kun joku olis pesismailalla tirvassu pari kertaa. Mutta onneksi ei kaksikolla ole mitään oireita havaittavissa, kaikki ruuat käy ym.

Kävin viime viikolla töihinkin ilmoittamassa että aion olla kolme vuotta kotona. Ihan hyvin ottivat asian, toivottivat leppoisia kotipäiviä. Tuli ihan hyvä mieli.

Jaahas, Oskari heräsi ekoilta päikyiltään. Johan nukkuikin 30 minsaa... Eli täytyy mennä hakeen. Kaikkien yökukkujien ja sairastajien äideille jaksamisia! :hug:

HM

Sarpan & sansen lapsukaiset kyllä todellakin ovat kehittyneet ihan huimaa vauhtia! :flower:

Täällä ei kyllä todellakaan voi puhua istumisesta tai konttausasentoon nousemisesta. Kyllä lattialla muuten mennään eteenpäin. Eilen Milka nousi pylly ylös. Työnsi jaloillaan itsensä ylös. Voi sitä naurua :D

Eilen oltiin mökillä. Otettiin Emmalle pyörä mukaan, että saa harjoitella pyörällä ajoa ilman apurenkaita.. Ja nyt näytti siltä, että pikku hiljaa taitaa ymmärtää jutun idean ;). Kyllä, kun on aikaisemmin käyty "ajelee", niin homma näytti kyllä niin toivottomalta. Pikku hiljaa, hyvä tulee. :D

Viikonlopun aikana ompelin kolmet fleece kuorivaipat, jotka todellakin ovat minun käsialaa.. Ensiksi ompelukone alkoi temppuilemaan, ettei olisi halunnut minun antaa ommella mitään.. Ensimmäiset kuoret oli kyllä harjoittelutekeleet.. Mutta käyttöön otan nekin, kunhan saan sisävaipan tehtyä jossain vaiheessa, että saan testata miten on..

Kuorivaippoja teen lisää pul-kankaasta, kunhan huomenna saan tilattua joustokanttinauhaa. Miksei sitä myydä normaaleissa kaupoissa?

Nyt oon porukoilla, siskon luona, ku muut sisarukset o koulussa & vanhemmat töissä :D. Milka nukkuu pihalla. Aivan mahtavan aurinkoinen ilma.

Tänään pitäisi jaksaa mennä spinning:iin & RVP:hen.

Mutta nyt taas jatkamaan.

Soitin aamulla neuvolaan.. Ei oikein ottanut kantaa vielä siihen että nyt jo koittaisin itse maidotonta ruokavaliota. Sanoi että voinhan mä jokusen päivän kokeilla. Mutta lääkärillä pitäis ennen käydä! Ensi tiistaille aika siis...
Viime yönä sain onneksi nukuttua 3h pätkiä, ne oli jo luksusta viime aikoihin nähden! :)

Nyt pitää mennä esikoisen kanssa ulos, just vauva nukahti sänkyynsä :wave:

No niin, rauhottuihan se... Meillä tahtoo tuo unille meno olla aikamoista taistelua välillä. Tuskin se nytkään nukkuu ku max puol tuntia, mut ehtiihän siinäkin jo sentään jotain tehdä.

Mitäs mun nyt sitten pitikään... Niin tuosta päivärytmistä... Meillä mennään tällä hetkellä näin:
n. 7.30-8.30 herätys, juodaan pullosta aamumaito 120-150ml
n. 10 aikaan puuroa (riisi-, kaura- tai manna) 1-1,5dl + hedelmä/marjasosetta 1/3-1/2 purkkia ja vähän maitoa (50-80ml), sen jälkeen pienet unet (n. puol tuntia)
n. 12.30-13 maitoa 120-150ml
päikkäreille siinä 14 aikoihin, joskus nukkuu pari tuntia, yleensä max tunnin
klo 16-17 aikaan kasvis-liha/kala/kana- ateria, noin purkillinen ja päälle maitoa sellanen 50-100ml.
Iltapuuhat aloitetaan n. klo 20, velliä n. 150-200ml (kaura/mysli/4viljaa), joskus päälle maitoa vähän. Yöunille neiti menee yleensä noin klo 22, aikasemmin ei suostu sänkyynsä jäämään.

Yleensä ruokien välissä menee jonkin verran maitoa, päivästä riippuu kuinka paljon. Ja öisin meillä ei enää herätä syömään :D

Ei oo hirveesti tullut kirjoteltua viime aikoina, kun nää päivät menee niin sutjakkaasti. Jotenkin tuntuu ettei mitään asiaa ole, kun kaikki menee niin hyvin :) Neiti on kiltti kuin mikä, jos vaan jaksaa viihdyttää silloin kun hän seuraa tarvii. Ei pahemmin kitise, naureskelee ja touhuilee mielellään lattialla. Kovasti yrittää liikkeelle, mut ei ihan vielä tuo ryömiminen suju. Ympyrää kyllä pyörii aika vauhdilla jo, ja taaksepäin pääsee jonkinverran. Asennot ja liikkeet alkaa jo näyttää siltä, että eipä tässä kauaa tartte odotella sitä liikkeelle lähtöä.

Meillä on pikkuhiljaa alettu etsiskellä syksyksi kamoja. Tarttis löytää syöttötuoli (sellanen pöytään kiinnitettävä ) ja matkasänky. Matkarattaat ostin eilen, tai sovin että ne tuodaan meille (serkun perheellä oli ylimääräset), saan palauttaa jos en niistä tykkää. Pitikin kysyä, onko kellään kokemusta Graco Mirage -rattaista?

Noita kamoja siis hankitaan sen takia, kun mä menen syyskuussa takaisin kouluun ja Laura menee mummolle hoitoon. Päätin mennä heti takaisin koulun penkille, kun kuitenkin meillä päivät on yleensä lyhyitä, eikä luultavasti yhtään kokonaista viikkoa tule olemaan talven aikana. Kuulemma meiän ryhmällä on tänä talvena ollu sellasia 2-3 päivän viikkoja.

Tää sit kävi eilen pesistreeneissä vaihteeks... Pahoin pelkään, että ei tartte kauden avauspeleissä pelata ollenkaan, on nimittäin pohje sen verran kipeä. Se on vihoitellu jo muutaman viikon ja eilen sit kuului kunnon rusaus. Tais revähtää nyt se lihas, joka on ollu vähän jumissa. No, jos tässä pitäis viikon verran lepoa ja kattois alkaako se siitä toipua...

Ai niin, pitää vielä noista kestoista lisätä. Mä päätin piirtää itte tuosta yhdestä valmiista sisävaipasta kaavat, kun ei niitä kerran mistään löydy. Mä vaan ajattelin tehdä ne ilman tarroja, jos näpsyllä laittais kiinni. Tai sitten mä yritän muokata sitä kaavaa niin, että saan siitä tehtyä taskuja. Meillä ei tähän mennessä oo vielä täysin istuvaa taskua löytynyt, jospa niitä itte tehtynä sais. Syksyä varten kun pitää noita vaippajuttujakin vähän miettiä, tarkoitus olis opettaa mummokin käyttämään noita kestoja (eihän se omilla lapsillaan oo muita käyttänytkään ku harsoja, nuorin niistä kun on jo 34, siis toi mun mies)

Nyt kuuluu ääniä sängystä, pitää mennä... Johan tuo pitkään nukkuikin :)

-JennyA-

heippa, täältä päivitetään tietoja nyt kun oma pikkumies ja hoitopoika päikkäreillä! :D Nyt on virallinen ruokkis sitten vissiin.. ;)

Tosi hyvin mennyt, kaikki pojat sain syömään samaan aikaan ja nyt sitten laitoin molemmat pienemmät ulos vaunuihinsa. Nukahtivat hetkessä. Esikoinen katsoo piirrettyjä, on hieman mustis tästä hoitopojasta. No, hyvää tekee pieni koettelu. =)

Mun tarttis kanssa pomon juttusilla poiketa, taas tuli muistutus siitä kun täällä tuli "puheeksi"....taidan nyt ensin hakee hoitovapaata vuoden loppuun ja katsoa sitten jatkon. Ja syksyksi esikoiselle jotain kerhopaikkaa, ennenkuin ihan tympääntyy kotioltaviin, vaikka oishan noita perhekerhoja, mutta meiltä jäänyt väliin jo 2viikko sairasteluiden takia. Vaan eipä muihinkaan kerhoihin ois sitten päästy....nyt esikoisella silmätulehdus, taitaa sekin mennä koko perheen läpi.

Eipä kauaa oltukaan ulkona, esikoinen vissiin näki jotain metsässä, itki ja halus syliin!? Koitin kysyä mikä siellä oli, joku lintu vissiin :LOL: Päästiin kyllä tällä kertaa nopsaan sisälle, laitettiin äsken ovi kiinni ja heti sanoi ei ei (eli ei siis halunnut ulos :D )
Tein sitten kääretortun huomiseks valmiiks, tulee kaveri käymään poikansa kanssa kahvilla.

Kuunkulta: Noinhan se menee, mutta helpommin sanottu kuin tehty... Pari ensimmäistä kertaa olen aina jaksanut tassutella yöllä, mutta kun aamuyöllä vielä heräilee itkemään olen antanut rintaa sillä että pääsen taas itse nukkumaan. Yövieroitusta ennen pitäis kyllä nukkua kunnon unet että jaksaa!
Mut meillä ei taideta vielä alkaa vieroitukseen. Ja jotenkin tuntuu siltä että jos päivällä vauva saa rintaa, niin tajuaako että yöllä ei saakaan vaikka kuinka itkee?

JennyA:
Ihania kuvia :D

Hitto että vaivaa nyt tää tiedottomuus mun allergiaepäilyistä :headwall: Oli kaiken lisäks pahaa kahvia kun ei voinut maitoa laittaa :kieh:

Saa muuten tosissaan miettiä mitä voin syödä! Leivälle en voi laittaa voita, juon mehua/vettä, en voi syödä pullaa joka on HYVÄ ASIA :D Kaikista pahin kahvi mustana :( Tuntuu nyt että sitä maitoa on tungettu joka paikkaan :kieh: Kyllä tässä pari päivää jaksaa helposti, eiköhän ne tulokset ala pian näkymään jos on näkyäkseen..

Pariin päivään en ookka koneelle kerenny, on niin kiirettä taas pukannu!

Lauantaina käytiin miehen äidin luona. Ulkona oltiin siellä koko aika, sit käytiin kotona syömässä ja lähettiin vielä puistoon kavereiden kans. Tultiin kotiin ja isi nappas vielä nuutin ja kävivät pyöräilemässä. Sitpä oliki jo iltapala-aika kun tulivat.

Eilen tein aamulla soseita pakkaseen ja sämpylöitä leivoin. Päikkäriaikaan kävin ruokakaupassa. Iltapäivällä leivoin ja laitoin ruokaa ja illalla taas ulkoiltiin ja miehen sisko oli poikansa kans käymässä. Siinäpä se hurahti viikonloppu!

Kävin ajoissa eilen nukkumaanki. Monta iltaa on tullu katottua jääkiekkoa ja leevi sit aina viiden aikaan herättelee. Tänään en ottanukka viereen syömään vaan syötin sohvalla ja vein ukkelin takas omaan sänkyynsä. Aikansa ähräs ja nukahti sit vielä reiluks puoleks tunniks. Mie katoin sit telkkaria ja kävin suihkussa ennen kuin kello ees soi. Klo 6 olin jo aivan valmis päivän koitoksiin.

Päivärytmi menee meillä näin - noinaikoja:
5.00 tissiä
7.00 puuro + sose (ja nuutin aamupala)
8.30 tissiä ja sit ulkoilemaan ja unille
11.00 kasvissose (n. 1 dl) + vettä + tissiä
12.00 tissiä + unille
14-15 välillä kun heräilee niin tissiä
16.00 kasvissose (n. 1 dl) + vettä
jossain vaiheessa ottaa vähän välitissittelyä ja 17-18 välillä käy torkuille tissin voimin
torkkujen ja nuutin iltapalan välissä ottaa parit pikkutissittelyt
21 tissiä ja nukkumaan

sarppav: ihana kuvasarja!!! Onpas topakka teidän ukkeli jo "menemään" :)

Me aloteltiin nyt sunnuntaina tuo puuro, ihan kaurapuuron tein, siihen lypsettyä maitoa sekaan ja luumusosetta. Ja hyvin uppos eikä tullu mitään mahavaivoja. Su annoin vaan muutaman lusikallisen, mutta tänään söi varmaan reilun 0,5 desiä hyvillä mielin! Muutenki on nyt ateriakoot kasvanu että voi sanoa että nyt meillä jo oikeesti syödään. Mutta rintamaito maistuu onneks myös hyvin ja sitä haluaa myös tiuhaan! Hyvä niin, mielelläni imetänki! :)

Luminka: Tee pulla veteen ;). Tulee yhtä hyviä :p Mie teen aina pullataikinan veteen :D

Meidän pieni piipero heräs just pihalta. Tuli nukkuneeksi 3,5h ulkona :eek: . Kävin siskon kanssa vaunuillenkin pienen lenkin jossain vaiheessa.

Kohta pitää lähtee neidit hakee päiväkodista. Nopiaa nää päivät menee ohi.

JennyA: Ihania kuvia! :heart:

Mitenkähän käy illalla Suomelle?

On muka niin kiirettä, ettei ehdi muutamaa riviä kirjotella!! :LOL: Mutta totta ainakin osittain; vähemmän "omaa aikaa" esim. netissä hengailuun, kuin alkuaikoina. Tyttö vaatii kuitenkin enemmän huomiota ja viihdykettä äiskältä ja suotakoon se hänelle! =)

Meilläkin neiti taitaa olla enemmän sitä pötköttelijä-osastoa! :) Vaikka kyllä kovasti heiluu ja huojuu vatsallaan käsiin nojaten, niin en usko, että vähään aikaan ryömitään/kontataan.. Napansa ympäri sentään liikkuu aika aktiivisesti, mutta edelleen odotellaan sitä selältä kääntymistä. Joku mainitsi, että lapsi on hoitopöydällä ihan kierteellä, kun yrittää tavotella päänsä takana olevia tavaroita. Silleen meilläkin vänkyröidään ja siinä olenkin erityisesti odottanut, että milloin kierähtää ympäri.
Oon tässä parina pvänä kokeillut ihan pikkusen tota istuttamista, niin ei sillä kyllä tunnu heijasteet olevan kunnossa, että ei ymmärrä käsillä ottaa vastaan vaan on naamallaan. Joten eipä sitten kiirehditä sen asian kanssa!

Vähän päivän ruokailuajoista ja ajat ei ole kuin suuntaa antavia!
Aamupvällä imetän pari kertaa.
11.00 n. purkillinen hedelmä- tai kasvissosetta ja pienet hömpsyt tissistä
15.30 n. purkillinen hedelmä- tai kasvissosetta
17.00 imetys
19.00 puuroa tai velliä n. 1,5 dl
21.00 imetys ja yöunille

Tarpeen vaatiessa saattaa tuossa iltapvällä olla myös imetystä. Täytyis varmaan ottaa aamupuuro pian mukaan kuvioihin sekä lisätä kasvikseen lihaa.
Eilen tuli taas todettua karvaasti, että neidille ei isommassa määrin sovi kukka- eikä parsakaali! Ihan hirveetä huutoa n. parin tunnin päästä syömisestä! :'( Noi kaalet aiheuttaa niin paljon vatsanpuruja.

Ihania kuvia taas monella! =) Ja tosiaan, kyllä on eroja lapsissa vaikka ovatkin niin saman ikäisiä! Siis kehityksen saralla.

Pitipäs tuosta päivärytmistä laittaa kanssa, nyt ehtii muutaman rivin kirjottaakin kun pienet koisaa ja Kaasperi katsoo filmiä, Artturi on isänsä kanssa varusvarastolla hakemassa futispalloja ja -paitoja. Meidän rytmi menee suurinpiirtein näin:

Herätys noin 7.00, maito (150 ml) klo 8. Puuro sitten noin klo 9. Pikku-unet tähän väliin, sitten päivällä lämmin ruoka (liha-, kala-, tai kanasose) noin klo 12, maitoa klo 13 (noin 150 ml). Sitten päikyt noin 1,5- 3 tuntia. Iltapäivällä hedelmää tai kasvissosetta noin klo 16- 17, maitoa klo 18. Iltapäivällä vielä mahdollisesti pikkutirsat. Iltapuuro klo 20, maitoa hetkenpäästä 200 ml ja petiin viimestään klo 21.

Näin siis meillä, ja hyvin tuntuu piisaavan.

Nyt laittaan iltapäivän ruokaa valmiiksi.

HM

RD: Joo, niin teenkin pullan aina veteen. Mutta kun siihen tarvii yleensä voita ja siinä on maitoproteiinia... Vaan eipä se haittaa, ilman pullaan on ihan jees olla :D

Heh, tuo likka pakittaa tuossa lattialla suoraan vaunujen alle :D Pariin päivään on alkanut kunnolla liikkumaan, leluja jos on sivuilla, pyörii niiden suuntaan :) Jännä vaan että ei millään meinaa kääntyä selältää mahalleen! No, kai se joskus oppii senkin homman =)

iru
Ihania kuvia ootte kaikki laittanu :heart: :heart: :heart: varsinki sarpan keskimmäinen kuva oli ihana, meillä ei kyllä ihan noin mennä ainakaa vielä =)

Meillä on poju menny kontalleen ehkä n. kaks viikkoa nyt, mut ei se liiku mihinkää.. nytkyttelee sillai ees taas ja sit mahalleen.. Selältä kääntyy mahalleen ja takas kylläkin.. oikeen kierii lattialla, taitaa toi leikkimatto joutaa kaappiin kohta ku ei hän pysy siinä yhtään.. pyörii kyllä mahallaanki ympyrää ja peruuttelee mut eteenpäin ei pääse vaikka kuin yrittää ja sit alkaaki monesti tympäseen :LOL:

Meillä syödään seuraavanlaisesti:
4-6 maitopullo
8-9 herätys, ensin pesu ja päivävaatteet sitten puuro (1 dl vettä ja puurojauhetta) kaveriksi oon laittanu marjasosetta nyt aattelin tehdä mustikkakiisseliä
10.30-11.30 maitoa
12.30-13.30 kasvissosetta
16-17 hedelmäsosetta tai vauvajogurttia
n. 19 maitoa
20.15-20.30 iltapuuro (muksu unipuuro)
pesu & yypy päälle ja vielä maitoa

pikkasen toi rytmi vaihtelee mut on melko samanlainen kuitenki joka päivä.. tosi hieno verrattuna alkuun, jolloin poika valvoi aamu kolmeen tai viiteenki saakka niin sitähän nukuttiin aina päivällä yhteen saakka.. oli se kyllä kauheeta!!

Jaksuja Luminkalle!!

Hmm.. mitähän vielä?? Niin mulla pitäis kans alkaa ottaan kuvioon toinen lämmin ruoka ja noi lihat?? Meillä neuvottiin kans että joko puuro tai lihat aivan kuten äityliini kertoiki (sama neuvola ;) ) niin me otettiin sillon puuro, ku nukkuu hyvin sen voimalla!! Aluksi puolikas annos ja nyt aina kokonainen annos, joskus ei jaksa kaikkee syödä mut onpa tarjottu niin ei nälkä ainakaan jää. Ja meillä neuvottiin neuvolassa että 1 kk vauvapuuroja ja sen jälkeen voi alkaa antamaan normaaleja puuroja. Mua huvittaaki ku meidän kaupassa paria eriä 5-6 kk ikäisille tarkoitettuja jauhepuuroja, ja paljon 8, 12 kk:n ikäisille tarkoitettuja et ihan turhaan on jos neuvolassa sanotaan että ei sen ikäiselle tarvi antaa niitä vauvapuuroja??

ruoka/päivärytmistä:

04-05 maitoa 200ml
06-07 herätys
07 vauvajugurttia 2dl
08.30-09 torkut
10 liharuoka purkki
11.30 maitoa 50-150ml
11.45 päiskyt
14-15 välipala, hedelmää tai marjaa 2dl
16-17 kasvis tai liharuokaa purkki
18 maitoo50-150ml
19.30 puuro 2-3dl
20.15-20.30 yöunille
22 maitoo 200ml

tuntuu ettei oikein kerkiä tässä koneella enää istuskelee samallalailla kun ennen.No miehelläkin alkoi nyt ympäripyöreetpäivä ja pari viikkoa kestää että täällä ollaan vähän ku yh:na. Menee siis klo:06 töihin ja pääsee 20-21 pois. auton se sentään huomenna jättää niin päästään liikkumaan jonnekkin. Huomenna ois Leevillä verikokeet allergiajuttuja varten ja sit perjantaina lääkäri ja altistus.

Nyt on taas mentävä kun pojat kaipaa. :wave:

Luminka: Sininen Keiju ei sisällä maitoa eikä sen osia olleskaan.

Yhteistyössä