11/08 masunkasvattajien murut *marraskuussa*

Täällä ollaan pirteenä hereillä :heart:
Peräti minäkin... Emma tuossa söi juuri tai no tunti sitten suurin piirtein ja nyt tuossa vieressä höpöttelee,ei meinaa mamman kahvin juonnista tulla mittää,no onneksi se ei kyllä paljoa haittane mua :heart:

Pöppiäinen ja " Emmastiina " 10vrk :heart:
 
Huomenta!

Tutin käytöstä, meillä on tutti käytössä ja tuntuu olevan ihan tarpeellinen kun tuo imemisen tarve niin suuri.

Jälkitarkastus on mulla ens tiistaina ja jälkivuoto kesti suunnilleen kolmisen viikkoa. Vielä ois mietinnässä se ehkäisy homma että miten sen kanssa toimisi.

Tänään ois tiedossa kummipojan 2v synttärit ja kaupungilla käydään shoppailemassa. Illalla saataan lähtee tyttöjen kanssa käymään jossain parilla =) Mieskin jo sano että voisit mennä jonnekkin...
 
Huomenta!
Erittäin rikkonainen yö takana...00-04 tuntuu ettei 10min. kauempaa saanut silmiään ummistaa |O |O |O Tuolla ilmeisen ikäviä vatsanväänteitä.. :/ SAAMERIN JEKOVITTI!! Eilen aloin antaan cuplatonia, mutta tuosta pullosta pakkaus hävinnyt...montakos tippaa sitä piti antaa? annoin eilen ihan pari tippaa.

Tuteista: On käytössä.
Ulkoilusta:Pikkumies oli 1½viikkoa kun lähdettiin pieni lenkki tekeen. Oisko ollut ½tuntia. Kaksi viikkoahan ois kai se suositus, mutta oli leuto ilma, niin aateltiin silloin mennä. Esikoisesta oltiin täsmällisiä, tasan 2vkoa kun ulos uskallettiin.

Jälkivuodosta: Mulla nyt kestänyt 3viikkoa ja 3päivää :whistle: Eikä loppua näy. Mutta mun muistaakseni kesti esikoisestakin KAUAN! Ärsyttävää silti. Jälkitarkastus on 9.12, ja ei ole täälläkään hajuakaan ehkäisystä. Mikään vaihtoehto ei tunnu hyvältä :LOL:

Nyt kahvia toinen mukillinen, jos tästä heräiskin kunnolla. Ja sitten imuroimaan ja laittaan ittensä ihmisemmän näköiseksi. Saattaa tulla tänään vieraita.

Heippa :wave:

helmi
 
Päivää!

Eilen ei sivuille päässytkään, taisi olla perjantairuuhkaa... Olin eilen eka kerran pikkauisten kanssa kaupungilla liikenteessä, käytiin kahvittelemassa muiden Tamperelaisten kaksplus-äitien kanssa. Oli hieman koomisen näköistä kun monen metrin pituinen vaunujono tukki kahvilan! :LOL: Helmi, sinua sinne odottelin kovasti... Ensi viikolla suunniteltiin tapaamista Pirkkalan Veskassa, pääsisitkö mukaan?

Tuteista joku kyseli, meillä on käytössä kummallakin, vaihtelevalla menestyksellä sitä syödäänkin.

Ja pyykinpesusta oli puhetta, minä pesen yleensä vähintään koneellisen päivässä, mutta nyt pitää himmata tahtia kun pesukone hajosi. Tai sillä voi pestä jos jaksaa seistä sähkökaapin vieressä ja napsauttaa sulaketta noin minuutin välein päälle... uusi kone on hankintalistalla numero uno, jahka vähän rikastuisi ensin....

Mä olen tosi innoissani, mun isä tulee tänään Brasiliasta suomeen ja pian se näkee vauvat livenä eka kerran!!! Olen viimeksi isän nähnyt ihan raskauden alkuvaiheilla, kuvia olen vaan päässyt sähköpostilla lähettelemään. Hän on nyt puolitoista viikkoa suomessa ennenkuin joutuu menemään takaisin. Juu, minä olen isin tyttö ja mulla on ollut kova ikävä! :snotty:

Olenkin tänään koko päivän keskimmäisen pojan ja vauvojen kanssa yksin kotona, esikko ja mies touhuavat koko päivän jäähallilla. Ensin reenejä, sitten valmentajakokous ja sitten Ilveksen peli illalla. Eli tulevat joskus 21 aikaan. Juuri Kasperin ja vauvojen kanssa tultiin ulkoa kotiin, käytiin kaupassa. Vielä ei onneksi satanut niin oli hyvä kävellä.

Viikon ja päivän päästä onkin ristiäiset. Pappi tulee tiistaina kylään, tämä on sama pappi joka on kastanut vanhemmatkin lapset. Tykkään hänestä kovasti, onneksi anoppi sai hänet "varattua" meille. Anoppi on myös hoitanut juhlapaikan varauksen, hän on seurakunnilla töissä niin hän saa näppärästi kaikki hoidettua. Luojan kiitos ihanasta anopista!!!

Pitäsi ruveta imuroimaan, ei inspiroisi. Mutta koirankarvat kiipee kohta jo syliin, jotta pakko se kait on. Mukavaa viikonlopun jatkoa mammat! See you later, alligator! ;)

HM kera Wilma ja Oskari
 
Hyvin alkanut lauantai:
Aamulla vein tytön sinne mummolaan, vahingossa kolautin tytön silmänalusen oven kulmaan (tuli itku ja verta mut onneks tyrehtyi ).
Menin ilmoittautumaan päivystykseen ja odotin pelkästään sitä jo puoli tuntia!
Tulin kotiin odottelemaan, kävin vilkaisee ukkoa joka makaa hirveessä kanuunassa. Oli hävittänyt pankkikorttin :kieh: :headwall:
Ja niiiiin monta kertaa pyysin ettei viittis paljoa ottaa kun ois kiva et auttais hoitopuuhissa eikä makais koko päivää ja valittelis et on huono olo :/ Onneksi ei siis usein käy, ja kun tuolleen menee joka kerta, en mielelläni päästäkään pirulainen! Viimeks ollut n.2kk sitten, ja ihan sama homma paitsi kortti oli tallessa :D
Miehillä ei taida olla niin vastuuta lapsista, onhan ne vaimot jotka seuraavana päivänä jälkikasvun huoltavat. Mitähän tuo tykkäis jos ite rymyäisin ensi sunnuntain puolella tuhannen tuiterissa kotiin :D Mutta enhän sitä tee koska minä olen se äiti =)

Jälkivuoto mulla kävi jollain aikaa tosi vähäisenä (niin että kokeiltiin jo petihommia, hyvin meni B) ) mut nyt näkyy taas vähän tulevan. Eli ei mitään tulvaa, pikkuhousunsuojilla pärjää...

Tuti meillä käytössä, suht hyvin ottaa. Saa rauhoittumaan jos tilanne vaatii.

Puolen tunnin päästä koitan uudelleen soittaa päivystykseen. Onneks antavat tietoja puhelimen kautta kun sanoin että mulla on kuukauden ikäinen vauva joka pitää ottaa mukaan. En siis viittis tän kanssa pitkään siellä odotella, hirveesti pöpöjä siellä liikkuu ettei tulis kipeeks.
Jomottelee kyllä siihen malliin poskia, otsaa ja päähän koskee et satavarmasti tulehdus on :snotty: Toivottavasti lääkkeet ei tekis vauvan mahaa pipiks, huonoja kokemuksia esikoisen imetyksen ajalta :/

Nyt vauva tarvii hoitoa :wave:

Luminka ja neitonen huomenna 1kk
 
Tuteista - On käytössä,muiden lapsukaisten kanssa ei olekkaan ees ollut käytössä,ne ei ole niitä kiinnostanut pätkän vertaa.

Pyykkäämisestä - Sitä riittää 3 kolmen muksun kanssa hyvin ja huomaa että beibi on talossa,mutta ei se haittaa,ko on tuollanen rakkauspakkaus.

Jekovit - Mulla on samoja kokemuksia tuosta eli tekee masun väänteitä,joten en sitä tule käyttämään.

Jälkivuoto - jaa-a se kestää varmasti moooonta viikkoa taas,ei sitä paljoa tule mutta kuitenkin.

Saiittekos muuten tikkejä synnytyksestä ? - Minä en saannut vaikka tuli syöksylläkin ja olen niin pirun pienikin.

Luminka - No johan miehes on saannut aikaseksi sitten,onneksi meillä ei juoda alkoholia olleskaan,ei siis kummatkaa,on vaan tullut kiinnostus kaikkeen muuhun.
Toivon mukaan kaikki selviis siellä suunnassa.


 
Selvennykseksi että ei tuo mies oikeesti muuten tuon alkon kans sählää. Sit kun ottaa niin ottaa kunnolla. Tuli itekin ennen lapsia juotua aika kännit. Mut sit sen jälkeen ei oo hirveitä viittinyt ottaa...
 
Tutista:Meillä on välillä käytössä ja välillä ei,tyttö kun on hoksannut että voidaan imeä peukkua jos oikein tekee mieli imeskellä jotain. :D
Ehkäisy:Mulle kyllä sanoivat että kierukka olisi mahdollinen näin nuoren iän takkie mahdollista ottaa ja olen kyllä sitä miettinytkin,onko kokemuksia jollakin ennestään?
Jälkivuoto:Mulla on tällä hetkellä tosi vähäistä jälkivuoto mutta ei olla kuitenkaan ruvettu pupuilemaan miehen kanssa kun on nuo tikit vielä,eli nostan käden ylös Pöppiäinen82:en kysymykselle :)

Ajateltiin tytön kanssa käydä ulkoilemassa tänään jonkun 20 minuuttia,kun on niin leuto ilma vielä.
Maanantaina neuvola tätin luona käynti ja pitää kysyä noista vauvan jaloista.Itsellä on ns.länkisääret eli polvistä alas päin kierteelle menneet sääriluut (saattaa kuulostaa pahemmalta kuin on) Nyt on tosin oijenneet aika paljon iän myötä mutta lapsena olin aika kompuroitsija niitten kanssa,saatoin silloin tällöin "kampata" itseni :LOL:
Kun näyttää että vauvan jalat olisi jokin verran kierot. :(
Ei niistä tosin oman kokemuksen mukaan haittaa niinkään ollut lapsena mutta nyt on ruvennut polvia särkemään,varsinkin raskauden aikana kun painoa oli enemmän.

Painosta piti kysäistä että mitenkä teidän paino on laskenut synnytyksen jälkeen?

Niin ja sitä me ihmeteltiin eilen illalla miehen kanssa kun tyttö makasi mahalleen oman mahani päällä,niin tyttö tempasi päänsä ylös ja piti sitä ylhäällä varmaan jonkun puolen minuutin ajan!Olin aivan ihmeissäni että tuon ikäisenä alkaa nostelemaan päätään! :eek:
 
Tuota tutin käyttöä, kun oon ite miettinyt.. En oo nimittäin edes toiselle sitä tarjonnut.. Olen miettinyt, että entä jos en siihen edes opetakaan? :whistle:

Pupuilua hommaillaan.. Sitten joskus.. Tai sitten ei ollenkaan..

Ja vaakaa emme omista, ni en todellakaan tiedä painoa. Pitäisi saada sellainenkin joskus hommattua.. Ku tarkoitus olisi vuoden alusta aloittaa kunnon painonpudotus episodi..

Minulta vähän nirhastii välilihasta.. Mutta pari tikkiä laittoi vain. Oli kuulema niin pienesti, että ei olis välttämättä tarvinnut ollenkaan, mutta laittoi kuitenkin.

Tein äsken paholaisen kakun, koska luulin, että porukat tulee tänään käymään.. Ku sisko jo tuli meille :D, mutta tuleevatkin vasta huomenna, ku tänään on seurakunnan järjestämät 10-synttärit.. Ja pikkuveli on siis kutsuvieras :D.
Sisko jää varmaankin meille yöksi.

Täällä on rauhallista. Ihanan hiljaista :D
 
Pikku hetki aikaa istahtaa tähän, pamperot tyytyväisinä pällistelevät kaukaloissaan, masu täynnä maitoa ja megakakat väännetty. :x

Möökö(köhän se oli...) kyseli painonlaskusta, viimeksi kun neuvolassa kävin vaakalla vajaa 2 viikkoa sitten niin oli lähtenyt noin 21 kg. Vielä kilo pois niin olen lähtöpainossa. Ensi tiistaina on taas neuvola niin katotaan onko vielä tippunut samalla rytinällä. Mutta on vaihteeksi mukavan kevyt olo, sen jättimahan jälkeen. Paino saa tippua, olin ennen raskautta pikkasen pyöreä, eli pikkanen laihtuminen ei haittaa yhtään!

Me kanssa kokeiltiin vaakamamboa miehen kanssa taannoin, ei tuntunut kipeetä tms. mutta huomasin että sen jälkeen vähän vuoto yltyi. Nyt sitten ollaan pidetty hiljaiseloa, mutta josko pian voisi taas vähän koklata...? :D Ehkäisy meillä on radikaali, mies on jonossa vasektomiaan... nää meidän lapset on nyt siis tässä!

Isältä tuli tekstiviesti, oli jo päässyt Sveitsiin asti. Pian on siis Suomessa. Jee!

Pian pitäs alkaa sapuskaa vääntämään. Kasperi toivoi pastaa ja kastiketta, sopii mulle kun on mukavan helppo sapuska. Eli jälleen täältä moi! :wave:

HM ja nukahtaneet nuppuset :heart: :heart:
 
Niin ehkäsystä,en meinaa hankkia minkäänmoista,kierukka tekee kokoaikaista vuotoa,piikkit ei toimi ja eikä e-pillerit ole vastaus koska käytän epilepsia lääkitystä....

5.11 painoa oli 61,5kg ja tänään 15.11 painoa on 54,5kg.

Luminka - No se on pääasia ettei läträä viinan kanssa



B)
 
Hari Mao: Täällä kans sama tulos peittojen heiluttelulla... Ja mä kun luulin et vuoto ois jo loppumassa :kieh:

Apua, pitäis kai se alkaa ehkäisyä miettimään :eek: Kai mä sen kierukan hommaan... Pillereitä en ota, musta ne tekivät hullun =) No ei oikeesti mut melkoisia mielialanvaihteluita. Enkä muutenkaan muistais niitä... Joten parempi sellainen jota ei tarvii sen kummemmin muistella joka päivä :D

Synnytyksessä tuli 2 nirhaumaa ihan tuohon, kuis sen selitän, reijän molemmin puolin :LOL: Samoin kuin RD:llä, ei ois tarvinnut välttämättä tikata, mut kätilö laittoi kuitenkin!

Voi että meillä on ihanana hiljaista :D Vauva nukkunut melkein koko päivän. Käytin tuossa muutama tunti sitten kylvyssä ja sen jälkeen syötin, niillä unilla vieläkin.
Niin, ja isompi ollut kuulemma kiltisti mummon luona. Eikä ole ollut äitiä ikävä ollenkaan =) Jospa yökin menis hyvin niin vois viedä uudelleenkin!
 
Iltaa...
Luminka, :hug: nuo äijät on tollasia...tiedän mistä puhut! Ei se mitään jos silloin tällöin jossain käy, muttakun menee se seuraava päivä parannellessa oloo..

Minäpä herkuttelen tässä lasillisella punkkua, homejuustolla, omenanlohkoilla ja pipareilla :p Ollut aikas nopeetemponen päivä tänään. Aaamupäivällä oli kummipoika muutamantunnin leikkimässä, sitten tuli tätini 4veen tyttönsä kanssa, ja siihen perään mun veli vaimokkeensa kanssa syömään meille. Sitten lähdettiin porukalla mun vanhemmille saunoon, ja ne pyysi sitten esikoista yökylään. Eipä tuolle tarvinnut puolella sanaa vihjata, kun jo pisti yökkäriä päälleen. :heart:
Nyt sitten kolmistaan kotona, pikkuinen nukkuu ja me tässä katellaan telkkaa ja nautitaan olosta. Ja voi kun tuo viini maistuu hyvälle, mutta vain tuon lasillisen uskaltaa juoda, kun puolita öin pitää taas jo imettään. Vaikka tuonhan pitäis lisätä maidon herumista..?

Kiloista...3kiloa 14kilosta on vielä jäljellä...ja sitten parikymmentä ylimäärästä ennestään :LOL:

HM: mikä päivä veskassa??? Mulle tuo perjantai tuntuu olevan vähän huono. Eilenkin ihan unohdin :ashamed: Mieskin oli jo tarjoutunut että voisin viedä esikoisen heille töihin, ja sitten soitteli siinä puoli kahden aikaan, että meetkö sinne kahville? :headwall: Tosi kiva ois kyllö nähdä, varsinkin sinut ja pikkuiset!! =)

-helmi-
 
Mä jo kaipailinkin helmiä, sulla ollutkin kiireinen päivä =) Taidat täällä olla vilkkain kirjoittelija, sillä sit ihmettelin minne oot hävinnyt :D

Niin, kiloista en tiedä yhtään paljo ois vielä kannettavana. Ensi viikon torstaina ois neuvola, silloin pakko hypätä puntarille! Meillä nimittäin neuvolasta kävivät kaksi kertaa kotona! Kiva vaan oli ettei tarvinnut lähteä sinne asti ajelemaan..
 
Helmi, päivää ei ole vielä tapaamiselle lyöty lukkoon, mutta tuolla kerho-sivulla varmaan jossain kohtaa tulee siihenkin avaus. Tai avaa sinä keskustelu ja ehdota päivää? Mutta olisi myös mukava tavata sinut ja pikkuruinen, voidaanhan me tavata ihan muutenkin jos ei kerhon päivät tunnu sopivan...

Vauvelit ovat vihdoin urvahtaneet unille, tuppaavat näin iltapäivisin valvoskelemaan jonniin verran. Toivottavasti ensi yönä nukkuisivat silleen edes jotenkuten hyvin, itteekin nimittäin väsyttää aika lailla. Mies ja esikko lähtevät aamulla jo ennen kasia reeneihin niin olen taas loppuheimon kanssa yksin muutaman tunnin. Huaaahhh...

Kait mä meen lypsään hinkit tyhjäks ja sitten pää tyynyyn (=tarkoittaa sitä että sillä sekunnilla jompikumpi vauva herää...). Huomisiin siis mammat!

HM
 
Luminka, Joo niin taidan olla aika ahkeraan täällä palstalla. :D Tää on mulle se henkireikä, tai te ootte :heart: Josta pidän arjen keskellä kiinni kynsin hampain. Eli kuten esikoisellekin selitän "äitillä on nyt tärkeä homma..oota iiiiiiiihan hetki" =) Kun miehellä on tupakka ja uutiset, mulla on kaksplussa!! :LOL: Eikö ookkin parempi niin....

HM: mä en kehtaa ehdottaa, kun sitten taas ois supernoloo, kun mun tuurilla en pääsis tuleen tms. Mutta koitan ehtiä mukaan, ja niin treffata vois tosiaan ihan keskenäänkin. Oli joskus jotain puhettakin, ennen kuin määrättiin lepoon, ja sitten se jäikin.

-helmi, joka kirjoittaa ihan kohta taas romaania-

 
Huomenta!

täällä aamukahvit menossa samalla kun esikoinen katsoo lastenohjelmia. vauva vielä nukkuu. voi noita poikia ja niiden joka paikkaan pissaavia pippeleitä.... kummallakin pojalla aamuyöstä sänky märkänä kun vaippa valskannut! (meillä siis esikoisella vieläkin vaippa yöunilla, päiväunilla ei enää onneksi). no vauvahan heräs ihan kokonaan kun vaihdoin kuivat ja vielä kakkas ja niinpä sen jälkeen tillotteli ihan hiljaa tunnin vaan niillä niin näteillä tumman sinisillä isoilla silmillä. :heart: otin sitten viereen kun sänky oli märkä ja siinä sitten tilloteltiin toisiamme.

on muuten huima ero vauvassa nyt viikon takaiseen! on siis kehittynyt viikossa hurjasti kommunikoinnin osalta. ei vielä viime viikolla hakenut katsekontaktia eikä seurannut silmillä lelua. nyt katselee tosi tarkasti, kurkistelee ääneen suuntaan ja eilen olin pari kertaa huomaavinani että katsoi kirkkaan oranssin tiikerin perässä kun esikoisen kanssa "leikitettiin" vauvaa. en sitten tiedä, että oliko vaan sattumaa että käänsi päätä lelun mukana hetken, kun en ainakaan muista että esikoinen olis noin aikaisin seuraillut noin paljoa.

huomasipas taas eron tuossa nukkumisessa kun unohdin eilen antaa jekovitin... siitä asti kun oon niitä antanut niin aamupäivä/päiväunet on ollut levotonta ja välillä on aina kuulunut se "kiekaisu" jonka tulkitsen että vääntä välillä masusta. eilen en muistanut antaa niitä (annan aina aamupesujen yhteydessä), niin poikahan vetäisi heti 4 tunnin päikkärit.

vauvan iho kuivaako muilla vauvojen iho? olettko rasvaillut? "kannattaako" rasvaus vai kuivaako vain enemmän? esikoisella ei kuivannut iho niin en oo ikinä rasvaillut niin mietin että aloittelenko tällä rasvausta, kun iho on kuiva.ei vielä hilseile mutta jalat varsinkin tosi kuivan näköiset.

olin sitten eilen ostamassa ristiäisvaatteita, mutta oli vaan yks huono puoli.... mikään vaate ei passannut mahan kohdalta!! mitä mä teen?!?!? meinas jo paniikki iskeä eilen aamulla kun aloin hyvin varmana vetämään vanhoja juhlahousuja jalkaan että katson vielä minkälaista yläosaa menen niihin ostamaan, niin ne ei mahtunutkaan!! olin ajatellut että ostan niihin uuden paidan vaan, no yritin sitten katsella uutta alaosaakin, mutta ei. kaikki mitä kokeilin niin mikään ei passannut! eli en siis löytänyt yhtään mitään... nyt ajattelin, että pitää vielä yrittää ehtiä yhtä vanhaa mustaa satiinihametta, että jos sen löydän (muuton jäljiltä vieläkin osa "normivaatteista" hukassa kun silloin oli käytössä äippävaatteet) ja se passais niin sitten ei tarvis kuin uuden yläosan siihen. muuten tää mamma menee varmaan ristiäiset jollain kotihousuilla tai vähän pienillä farkuilla tai jossain jätesäkissä.... ja toisaalta taas kun ei viitsis hirveästi ostella, kun en kyllä aio tämän kokoiseksi jäädä! kävin tässä yks päivä vaaálla niin 7kg jäljellä, 12kg lähtenyt. mutta pahinta tää roikkuva pullataikina-maha....

mutta nyt vielä katsoon sähköpostit...

korppinen
 
Huomenta!
perhana tuolla vauvelilla on vatsavaivoja...yöllä valvottiin muutama tunti putkeen, kun sillä ei ollut hyvä olla mitenkään päin. :( Herättiin vähän ennen kahdeksaa, ja nyt nukahti..sitä ennen lähes tauotta itkuinen..kipristelee vatsaa, niin että pahaa tekee katsoa kun selkä kaarella vääntää, kun sattuu :'( Ja sitten taas annettava tuota vitamiinia..hemmetti!!

Te ketkä imetätte, niin vältättekö joitain ruoka-aineita?Mietin vaan että pitäisi varmaan alkaa enemmän vielä kiinnittään huomioo omiin syömisiin..Toisinaan aika mausteista ruokaa syödään, sitten juuri kaikki muut mitkä aiheuttaa itellekin vattavaivoja kuten omena, kaalit, herneet, ruisleipä...limsojen juonnin oon koittanut kokonaan jättää, sekä kahvia juon vain sen kupillisen-kaksi aamulla.

korppinen, täällä tuota samaa ongelmaa, että tuo vatsan römppänä kun ei ole vielä läheskään edes entisenlainen, niin mitkään housut ei oikein mahdu jalkaan. Onneksi vielä 3viikkoa aikaa, pakko joihinkin mahtua. Seppälästä löysin oikein kauniin satiinitunikan, joka peittää kyllä kivasti vatsanseudun.

Niin ja rasvailusta kyselit, meidän pikkumiehellä iho hilseilee..neuvolantäti kutsui sitä "uusiutumiseksi", ja sanoi että ei tarvii rasvailla. Mutta silloin sairaalassa rasvailtiin, niin oon nyt sitten aamusella välillä laittanut ceridalia ja välillä aqualan ällää kuiviin osiin, joita juurikin jalat, masu, selkä ja kädet. Mutta periaatteessahan mahdollisimman vähän kannattaa rasvata, ettei ylihoida, kun sitten ihon oma "rasvansäätely" :LOL: mikä hitto se on, häiriintyy! Tosin meillä esikoisellakin atooppiseen taipuvainen iho, joka taas ilmojen kylmetessä alkaa kuivuun, niin luulen että rasvan kanssa tuumme läträämään jatkossa.

nyt jatkaan huonoksi jääneitä yöunia... |O

-helmi-
 
Huomenta!
Yö meni osittain kukkuessa, kumpikin pampula oli vuorollaan vieressä nukkumassa. Mutta on se vaan ihana nukkua kun vauva tuhisee vieressä...

Eilen otin kuvia ystävistä kun kuukahtivat kaukaloihinsa, yritän tähän laittaa yhden...



Katotaan onnistuko...

Tänään ajattelin tehdä invaasion isälle, jollei hirveestä jetlagista kärsi. Huomenna lähteekin jo Helsinkiin viikoksi (eilen siis tuli Brasiliasta suomeen). Kiireinen on mies.

Jaaha, joku ähistää sängyssään siihen malliin että tarvii mennä. Tulen myöhemmin taas kurkkimaan!

HM ja pirpanat
 
Huomenta!

Mä sit eilen lähdin tyttöjen matkaan kaupunkiin, pari kaljaa join ja baarissa kävin pyörähtää. Mukavaa oli mutta ikävä kotiinkin oli. Miehellä ja Leevillä oli menny kaikki hyvin, Leevi ei ollut herännyt vielä kertaakaan kun minä tulin kahden jälkeen kotiin ja oli kuitenkin ruennut heti ysin jälkeen unille.

Nyt täällä jo heräilty ja kohta anoppilaan minne Juuso meni eilen saunomaan. Juuso heräs eilen aamulla 5.45 ja tokas meen tänään sit mummolle yöks, piti jo toppuutella ku ois heti hälle soittanut. Kymmeneltä lupasin että saa soittaa mutta ensin on vielä nukuttava, jatko unia ja sit kymmeneltä soitti mummolle.Puhelu meni tyyliin:Juuso: moi.teillä on saunapäivä.Mummo:niin on.Juuso: tuun teille yöks. ja laitto luurin kiinni.:LOL: Piti sit mun soitella uudemman kerran ja sopia mummon kanssa yökyläilyt.

Helmi:mulla kans tää on tosiaan henkireikä tää kaksplus ja samoilla sanoilla Juusolle aina sanon"äitin tärkee juttu".

Mut nyt tais Leevillä rysähtää jotain tonne housun puolelle...

keiju ja Leevi 1kk 1vk 1pv =)
 
Onko teillä muilla tällästä - Että ei pysty lähteen mihinkään ilman vauvaa ja tosiaan on sen vauvan kanssa 24/7 .. Mulla on nimittäin niin että itse haluan hoitaa mahdollisimman paljon,onhan mieskin vinkumassa päästä hoitamaan hih,ja saakin hoitaa kunhan itse olen lähettyvillä ihan kokoajan.Minnekkään hoitoon en laittaisi,en ees pystyisi / haluisi.Eilen mua pyydettiin uloskin mutta en todellakkaan halua lähtee,kamala ajatuskin olla ilman penskaansa..... En ole rasittunut mitenkää vaavelista.. niin kuin multa yksi kysyi... olen todella häpsy että sain Emmaseni..



 
Hyvin nukuttu yö takana, ja aamupalakin hoidettu jo. Ihanaa kun tuo tirri nukkuu pitkään, saa hyvällä omatunnolla itsekkin nukkua.

Pöppiäinen, :wave: Taino, kerran kaupassa kävin pikapikaa ilman vauvaa. Ja oli tietty herännyt ja huutanut koko sen ajan kuin tapettava nälkäänsä, eli toista kertaa 'uskalla' edes lähteä.

HM, ihanan kauniit pallerot (aina vaan ja vieläkin) :heart:

Tuttia en ole vielä antanut. Toisaalta onpa tuolla kaapissa pari varalta - mutta tähän asti sinne suuhun ei eksy käsi tai mikään muukaan paitsi sillon kun on nälkä ja maitobaari ei avaudu tarpeaksi nopeasti.

Jälkivuoto on täällä runsasta, ollut kokoajan ja huomenna kestänyt sen 2vko :( Eli ei ole viitsinyt kokeilla parisuhdejumppaakaan, viimeistään se kun rupeaisi pyyhkeitä laskosteleen veisi halut. Tikkejä tai nirhaumia jotka olisi vaivanneet paria päivää pidempää ei ole, joten ne ei kyllä ole ollut esteenä.

Meillä ei kotona vaakaa ole, mutta painoa jäi synnärille n. 10kg, ja koko raskauden aikana tuli 4kg - joten voiton puolella jo :D Ylimäärästä ennen raskautta tosin aika reippaasti, joten saisi tippua vieläkin.

Helmi, Neuvolasta neuvoivat juuri välttämään noita ruoka-aineita, mutta itse karsinut käytön vähäiseksi (esim vaalea leipä on useimmiten aika pullaa ja ei viitsi syödä ) ja rela-tipat käytössä, niin ilmavaivat aika hyvin kadonnut vauvelilta.

Onko muut jo käynyt vauvelin kanssa kaupungilla/jossain isommassa kuin lähiruoka kaupassa? Olisi parit synttärit tulossa, ja pitäisi mennä lahjoja hankkimaan, ja huomenna tulee se 2vko täyteen mikä neuvottiin olematta käymään ... Mutta mietityttää esim imetys, että vaikka on kuinka luonnollinen asia, niin ei sitä kaikkien edessä halua tehdä, ja sitten toisena vaihtoehtona haiseva vessa ... Ääh. Tuntuu että paras vaihtoehto on olla menemättä ollenkaan.

Mutta jos sitä menisi aamupalaa syömään ennenkuin menee tekemään tirrin aamupesut ja -pusut. :wave:
 

Yhteistyössä