11/08 masunkasvattajien murut *marraskuussa*

meillä myös ristiäiset 7.12 ja esikoisen 4vee synttäreitä juhlitaan sitten siitä illalla...että kiva mutta rankka päivä tulossa :whistle: Poika syntynyt siis5.12 itsenäisyyspäivänaattona, niin että pääsin salista suoraan linnanjuhliin. =)

Aloin muuten aika urakkaan, kun aloin kopioimaan kaikkia kirjotuksiani ja tulostan niistä sitten odotusajan päiväkirjan muistoksi. :D

Minä ilmottaudun kans mukaan!

Kirjoitan lyhyesti nyt nämä tiedot tähän,mutta käyn huomen kertomassa teille synnytyksestä ja kotiutumisesta!

Eli Tyttö syntyi 6.11 klo:11.40,rv 40+0
Paino:2970g,pituus:45cm

Huomisiin!

Minäkin ilmottaudun mukaan kirjoittelemaan,kunhan aina ehdin vaan mutta tosiaan mielelläni mukana olen.
Tässä aamu systeemit menossa,puoli kuusi ylös noussut ja likka päätti ettei enää nukuta kun nyt haluaa seuraa vuorostaan,ihana rytmi toisella on kyllä.. :heart:

Pöppiäinen & Emma 8vrk

Huomenta!

HM kiitos d-vitamiini tippa ohjeista!:) niinhän se tietysti oli että jatketaan sinne 3v, eihän esikoisellakaan tosiaan lopettettu tippojen antoa vaikka korviketta meni jossain vaiheessa varmaan litra! tää ajatus ei viime viikkoina ole aina niin järkevä ollut!;) välillä tuntuu että unohtelee ihan yksinkertaisia ja normaalejakin asioita...

ihana, me herättiin vasta seiskalta!:) vauva nukahti 23 aikaa illalla ja meniin heti myös nukkumaan. söi 3-4 aikaan ja vieläkin nukkuu. esikoinen yritti jo vähän ennen 6 ylös, mutta tuli viereen ja nukahti vielä tunniksi. ihanan levännyt olo!:) esikoinen herännyt kaks viikkoa lähes joka aamu klo.6tasan.

ulkoilusta oletteko ulkoilleet jo vauvojen kanssa paljon? ja yleenäsäkin saanut sellaisen selvän rytmin päivään? meillä tuo ulkoilu on jäänyt tosi vähälle. :ashamed: siis vauvan osalta, esikoisen kanssa mennään viimeistään aina illalla jos päivällä jostain syystä jää. jotenkin en oo saanut sitä mahtumaan päivään ellei päästä heti aamusta ulos. eli jos esim. tulee äiti-kaveri lapsineen meille aamupäivästä niin sitten tahtoo ulkoilu jäädä. mielestäni ulkoilu passaa niin hyvin heti aamuun aamupalan päälle. eilen tuli vieraita heti aamusta niin ei päästy ulos, mutta kylläkin mentiin sitten päikkäreiden jälkeen poikien kanssa hetkeksi ulos. vauva oli mulla kantoliinassa ulkona ja se toimi kyllä tosi hyvin.

teillähän oli tosi monella ristiäiset itsenäisyyspäivänä!:) meillä olisi varmaan ollut myös mutta mun isä täyttää silloin 60v ja lähtevät synttäreitä pakoon niin ei siksi pidetty silloin. hoksasinpas eilen että pitäis kiireesti käydä tilaamassa jo kukat ristiäisiin, ostamassa servetit ja kynttilät yms. ristiäiset siis 23.11. niin ja varmaan pitäis käydä ostamassa itsellekin jotain vaatetta joka mahtuu päälle.... ei kyllä vieläkään hajuakaan että mitä! ei mahtunut ainakaan vielä viikonloppuna vanhat mustat housut jalkaan ja ehkä haluaisinkin hameen. eilen kun kävin vaaálla niin painoa jäljellä vielä 7kg, lähtenyt 12kg.

Helmille myöhästyneet synttärionnittelut!:) :hug:
mä olen aina sanonut kavereilleni että haluan juhlia sitten kun täytän 25v ja pidän isot synttärit kun ei ole tullut juhlittua mitenkään sen jälkeen kun täytin 18v. no vuodet tulee täyteen kuukauden päästä, mutta enpä mä taida nyt tässä tilanteessa pitää isoja bileitä. nyt on alkanut kaverit muistuttamaan että etkös aikonut pitää isot juhlat. nyt sitten päätin, että pidän sanani ja siirrän juhlat johonkin tuonne kevääseen, ehkä pääsiäiseen ja pidän sitten kunnon saunaillan kavereille. kysyin jo mummulta ja pappalta että ottavat molemmat pojat yökylään. pääsiäinen osittain ajankohtana myös siksi että silloin on miehen kanssa takana 8 yhteistä vuotta niin tuleepa samalla juhlittua sitten sitä. tykkkään hirmuisesti järjestää juhlia, mutta tavallisesti en niitä kyllä ole itselle järkkäillyt, mutta jospa sitten tämän kerran...:)

mutta nyt laitaan pyykkejä vielä ennen kuin vauva heräilee. mennään päivällä käymään mun työpaikalla sillä aikaa kun joudutaan odottelmaan esikoisen kerhon ajan keskustassa eli 2 tuntia. ei olla vauvan kanssa vielä käyty kaupoissa tms. ainoastaan kahdesti mummulla ja pappalla (+kaikki sairaalan kontrollit+neuvola...)

mutta nyt tää romaaniin kirjoitus saa loppua... muillekin palsta tilaa!:)

korppinen kera kahden ukkelin :heart:

täälläkin yö meni hyvin Leevi heräs kaks kertaa, heräili tuossa vaille seitsemänsit ja jäi hereille. Nyt ois pesut ja muut hommat hoidettu jopa päiväruokakin on uunissa ja pyykit koneessa pyörimässä. Juusohan meni tänään sinne mummolaan päivää viettämään, mitähän sitä itte keksis. Jos nyt aamupäivän nukkuis vähä aikaa ja jaksaiskohan käydä vaikka tuossa kaupoilla katteleen joulujuttuja.

Helmille ONNEA myös täältä

keiju ja Leevi

Huomenia...

Täällä vähän paremmin nukutun yön jälkeen hieman pirteämpänä...

D-vitamiinista: Meillä tuntuu noista tipoista tulevan ihan hirveät mahavaivat... Kaverin kanssa juttelin asiasta ja se sanoi, että ei ole omille tytöilleen antanut joka päivä noita. Kun kuulemma oli jatkuvasti maha kipeä, niin ei halunnu pahentaa asiaa tipoilla. Meillä ajateltiin tehdä ihan samoin, jos ei yhtään nuo vaivat helpota ajan kanssa. En viittis katella jatkuvasti ku toisella on paha olo.

Ulkoilusta: Meillä ollaan oltu sellaista puolta tuntia kerrallaan ulkona, ei ihan joka päivä vielä. Neiti kun ei halua yksin jäädä nukkumaan ulos ja mä en jaksa kauheesti sen kanssa kävellä, kun liiasta liikkumisesta tulee ihan sietämättömät kivut. Mut pikkuhiljaa, pääasia on kuitenkin että on pystytty olemaan edes vähän ulkona, piristää ainakin mua itteeni.

Selvää päivärytmiä meillä ei vielä ole. Aamulla neiti heräilee noin 6-7 välillä syömään, sen jälkeen sinnittelee hereillä useamman tunnin. Paljoa ei päivän aikana nuku muutenkaan, iltapäivällä jonkun 3 tuntia ja sit taas pyörii hereillä alkuiltaan asti. Salkkareiden aikana syödään, sit nukkumaan, syömään uudestaan n. 11 aikaan ja seuraavan kerran 3 aikaan. Jos siis yö menee hyvin, parina yönä ollaan valvottu sohvalla välillä torkkuen kun neidillä on nuha... On niin tukkoinen, ettei makuullaan suostu nukkumaan, joten äipän on sitten istuttava, jotta vauveli voi nukkua. Parin tunnin unilla mentiin pari yötä, viime yö oli vähän parempi, neiti nukkui ihan kunnolla. Selvästi vaikutti asiaan kun eilen höyryteltiin pesuhuoneessa illalla ja keittosuolatippoja on tiputeltu nenään.

Neiti on todella väsyneen oloinen nyt, heti syötyään nukahti. Taitaa reppana ihan kunnolla kipeä, mut eipä edelleenkään itke. Kuumetta tuntuis olevan, mutta en viittis mittaamisen takia herättää sitä nyt...

Missähän vaiheessa tuon kanssa pitäis lähteä lääkäriin? Saako tuon ikäisellä olla kuumetta ja paljonko sitä saa olla? Eilen soitin neuvolaan tuosta räkäisyydestä ja oli puhetta että jos ei helpota niin sitten lääkäriin, mut en sitten kuumeesta huomannut kysyä. (Ja nyt sitten tunnen itteni tosi tyhmäksi, jos tänään jo uudelleen soitan sinne, soittoaikakin on vasta 12-13).

-JennyA & Neiti Nöttönen melkein 3 vkoa-

Ai niin, meinas unohtua... Onnittelut vauvansa saaneille :heart:

Meillä on ristiäiset 21.12. Aika myöhään siis, mutta muuten oli papilla aika paljon menoja. Olihan tuo päivä sellainen, että sitä oltiin jo etukäteen mietittykin, kun se sopii tuleville kummeillekin kaikkein parhaiten (miehen sisko asuu Vantaalla) Ja kun meillä oli etukäteen päätetty, ettei muita pappeja edes harkita. Olis vaikka tarvittaessa odotettu pidempäänkin, jos ei ennen joulua olis ehtinyt. Tuo meidän pappi on sen verran ihana, se on mun rippipappi ja todella tykätty.

Mut nyt aamupalalle, kun neiti kerran nukkuu. Saan ehkä syödä rauhassa :)

-JennyA-

jenny a jos nyt oikeen muistaan niin esikoisen aikana sain ohjeen neuvolasta että jos alle 2kk ikäisellä kuumetta niin pitää käydä lääkärissä aina. mutta korjatkaa jos olen väärässä! jos kuumetta tosiaan on niin soittaisin kyllä neuvolaan eilisestä soitosta huolimatta ja kysyisin neuvoa. ne on siellä sitä varten!:) ei tarvi hävetä mielestäni ollenkaan. voimia sinne!:)

Miekii ilmoittaudun mukaan :wave:

10.11.2008 syntyi Prinsessa klo 11.55. Painoa 3 990g ja pituutta 51 cm. Pipo 38.

Prinsessa on todella rauhallinen ja kiltti. Ei kyllä itke turhia, ja jos jotain itkee, ni voiko sitä oikeastaan itkuksi sanoa, ku ei kestä kauaa:D

Ensimmäinen yö kotona meni oikein hyvin. Menin herättelee klo 00.00 jälkeen, kun olin itse lähdössä nukkumaan, ettei sitten tarvitse herätä, kun on itse päässyt just uneen :D. Klo 1 joi 70 ml. Seuraavan kerran heräs klo 5 syömään, joi 70ml. En kerennyt edes uneen mennä, ku klo 6 oli jo vaatimassa lisää: joi 50 ml.

Vieläkin prinsessa nukkuu, mutta varmaan puolen tunnin päästä menen herättelee, jos ei itse heräile :D.

Isot siskot eivät oo olleet ihteni mielestä edes mustiksia, vaan koko ajan haluaisivat olla häärimässä ympärillä.

Ristiäisiä ei olla pahemmin edes mietitty. Tammikuun loppuun ajateltu, että pitää varmaankin sitä jatkoaikaa pyytää, ku eikös ne pidä järjestää 2 kuukauden aikana? Ihan vain sen takia tuolloin, että toivon papin tulevan takaisin töihin, joka kastoi kuopuksen. Nimeä ei olla vielä päätetty.. Eikä kummejakaan..

Tänään on titi nallen konsertti.. Mitenkähän mie maltan jo nyt jättää Tessan anopin ja miehen tädi hoitoon :D.

Mutta nyt vähä siivoilee.. Tai oikeastaan itse syömään aamupalaa ja jos kahtois jonkin ohjelman nauhalta pois.. Ja sitten miettii mitä tekis :D.

Red Dragon & Tessa :heart:

huomenta!
Meillä mentiin kanssa nukkumaan eilen vauvan kanssa 22.30..katselin bb:tä, mutta kun huomasin miten poitsu oli täydessä sikeessä niin tuli kiire nukkuun. :D Kun tosiaan nuo ekat unet on jotenkin parhaat/pisimmät. Sitten heräs syömään 1-2aikaan ja toisen kerran oisko kello ollut siinä 5-6. Sitten nukuttiin vielä ysiin saakka :eek: Nyt on pitkästä aikaa levännyt olo. Esikoinen tuli viereen yöllä. Ja heräs puoli seitsemän, mutta nukahti uudestaan kun sanoin että on vielä yö. (luojan kiitos on piemeä vuodenaika)

Nyt vasta ehdin aamukahville!! Kauhee nälkä, kun muina aamuina kuuden aikaan jo oon kahvia keitellyt. Sitten meiltä taas sammui kattila, nyt lämmitän puuhellaa ja siinä päällä vettä. :kieh: Pikkuinen tuossa on unen rajamailla, keinuttelen sitä uneen. Ja esikoiselle laitoin babarin, kun aamun piirretyt meni meiltä ohi.

Kuumeesta: Mä olen kerran mitannut kotona lämmön, kun poika tuntui lämpimältä, mutta oli sen 37. Mulle neuvolassa sanoi ettei tarvi mittailla, muutakun jos tuntuu lämpimältä. Ja jos yli38 astetta alle 3kuisella, niin lääkäriin mentävä.

Ulkoilusta: Meillä ihan saman kuin teillä korppinen!!Eli ei tahdo ainakaan vielä mahtua päivään säännöllistä ulkoilua. Tosin täällä melekin joka päivä sataakin. Aikaa menee kuitenkin kaikkeen kotihommaan ja imettämiseen ym. niin paljon, että ainakun ois hyvä aika mennä, niin huomaa kuinka kohta pitää tehdä ruokaa tai kohta vauvalla on nälkä. N. joka toinen päivä käydään ulkona. leikkipuistossa, tai jos poika tarhassa tai isänsä kanssa niin oikeen kunnon lenkillä.

Nyt kahville...ja kopioimaan kirjoituksia :D

-helmi-

rd, ok! Ois voinut olla ihan oikeekin nimi =)

pöppiäinen, teillä myös suloinen pimu!! :heart:

Tulipas muuten sitten haikee olo, kun noita juttuja kopsaan...lukee alkuodotuksesta, ja siitä kun masu alkaa kasvaan ym. Kesäkuuhun nyt pääsin. Aika homma, mutta kiva siitä tulee kun saa valmiiksi!!

nyt pyykinpesuun... :wave: TAAS!!!(tulee ihan tajuttomasti pyykkiä, kun tuo pikkumies alkanut pulautteleen melkosesti!!)

rd, no joo samoinhan meilläkin :D Ei tästäkään nyt sitten aapelia tule, vaikka voisi tullakin. Esikoisella voi tosin olla outo tilanne, kun tuleekin joku muu nimeksi. Vaikka ollaankin alustavasti jo kerrottu että ei ihmettelisi, että aapeli oi tule "oikeeksi" nimeksi. saattaa silti itsekin kutsua vielä hetken aapeliksi.. =)

Kuin usein teillä muilla pyykkikone pyörii? Kun musta tuntuu että lähes joka päivä saa koneellisen pyörittää.. :whistle: Ennen riitti kun 2-3kertaa viikossa. Tosin pyykkiä tulee noista pukluharsoista jo paljon, ja sitten kun on paljon vaaleeta vaatetta, niin pesen niitä erikseen. Ainaista ripustamista ja viikkaamista..koko ajan telineet notkuu pyykistä. *SUUNNITTELEE kuivausrummun ostamista, vaan ei ole oikeen paikkaa sille*

Meillä oli esikoisen kanssa ihanan rauhallinen hetki, kun luin mauri kunnaksen merirosvokirjan kannesta kanteen ja tutkittiin kaikki kuvat vielä hyvin tarkkaan, niin melkein tunti siinä vierähti! Tuo rakastaa kuunnella satujen lukemista. Saa ikiliikkujan hetkeksi rauhoittumaan, muutenkin kuin piirretyille. Nyt keksi vielä kivan leikinkin, niin saan ihan rauhassa uppoutua hetkeksi vielä omiin juttuihin, eli tänne :LOL: Ennenkuin pikkuinen herää.

Huudelkaa jos teillä tietoja väärin tuolla etusivulla, nopeesti aina koitan saada kirjattua kun ennättää noiden tyttösten hoidolta =)

Pyykkiä tulee meilläkin hirveesti! Harsopyykki pyörii yleensä joka toinen päivä, joskus saa illalla laittaa uudelleen... Sellainen 2 koneellista on aika normaali, ehkä kolmekin päivään. Ja jos oikein on ahkera ja pyörittää kaikki korit tyhjiksi eli noin 4 koneellista, voi ehkä huokaista seuraavan päivän! Paitsi että sitten on mielettömästi viikattavana kaappiin :D Mut yleensä tykkään pestä pyykkiä, jotenkin nautinnollista nähdä pyykki kaappi tyhjänä :LOL: Sairasta juu :p

Kävin äsken yksin kaupassa, vähän kattelin ittelle ristiäisiin paitaa.. Joo, katellaan vaikka viikon päästä jos maha yhtään vetäytyisi sisään :whistle:
Kakkuun ostin koristeet, sellainen haikara jolla vauva pussissa ja siinä ympärillä v.pun. harsoa =) Sit pun. ja kelt. ruusuja sen ympärille!
Ja jotain joululahjoja, itelle uusi ripsiväri (vaikken sitä hirveesti nyt tarviikaan mut vanha on jo kuiva) sekä hiusväri! Meinaan tänään värjätä, on jo juurikasvu päässyt yllättää sekä väri muutenkin jo haalistunut.

Nyt taitaa pienimmällä nälkä iskeä, pitää mennä MOI! :wave:

Yhteistyössä