11/08 masunkasvattajien murut *huhtikuussa*

Iltaa!Jospa sitä nyt joutais paremmin kirjottelemaan,ku mieskin yövuorossa ja poika nukahtaa aina kasin jälkeen.Eli kiitti kun pääsi vielä mukaan!Tosiaan oulussa asutaan ja Eetu on meidän ensimmäinen lapsi.Ite siis täytän tässä kuussa 27 ja mies täyttää kesällä30.Eetun syntymämitat oli 3880g ja 52cm ja syntyi sektiolla 26 tunnin yrityksen jälkeen.Hyvin on sen jälkeen kaikki sujunut.Poika on reipas ja iloinen napero.Neljän kuun neuvolassa oli 69.5cm ja 7820g.Mies tosiaan meillä 3vuorotyössä joten päivät menee aina vähän sen mukaan....onneksi ens viikolla pääsiäinen ja miehellä siihen putkeen vielä isyysvapaita ni päästään Kuusamoon rentoutumaan(Eetun molemmat mummolat siellä).Oikein mukavaa kevättä muuten kaikille!!! :flower:

Uusille tervotuloa :)

Mulla meni yö ihan poskelleen, korva ollu tukossa pari viikkoa ja viime yönä sit rupes tukkoilee ihan kunnolla. Kävin äsken tk.ssa hoitajalla ja ilmeisesti mulla on korvatulehdus.10.30 ois aika sit lääkärille.
Leevillä meni yö taas aivan loistavasti puol ysi nukkuu ja neljän jälkeen söi, heräili sit tossa puol seiskan aikaan. Nyt jo ekoilla unilla, nukahti tossa kun esikoinen vietiin ja tk:ssa käytiin.

Nyt aamiaiselle että saa ittensä vielä valmiiksi lääkärireissua varten.

tervetuloa Mainanna :flower:

Meillä Lumi nukkuu alkuyön omassa pinniksessään, joka on kiinni meiän sängyssä, mutta suurimman osan yöstä meiän sängyssä. Lumi syö vähintään 4 kertaa yössä edelleen ni näin on helpompaa. Joskus riitti 2 syöntiä yössä mut tuntuu että siitä ois ikuisuus.

huomenta!

tervetuloa uusille minunkin puolestani ja kiitokset Luminkalle uudesta pinosta!
kohta lähtö vauvakerhoon mutta sitä ennen ehdin ehkä pari rivii kirjoittamaan

kukas se kysyikään suoristimista ja muista?rd? mulla on semmonen musta Remington-merkkinen suoristaja,ostin jostain alennuksesta Stockalta 2007. Ihan hyvin pelittää vaikkei mikään huippu olekkaan,siinä tuli mukana joku kotelo ja dvd täynnä hiusvinkkejä mut en oo tähän päiväänkään mennes katsonut sitä..tän kuontalon omistavana olis kyllä tarvetta vinkeille mut joo...

Vilho nukkuu pinniksessä meidän sängyn päässä, aiemmin oli semmonen pärekoppa tai joku ikivanha "perintökalu" missä nukkui mutta kävi aika äkkiä pieneksi, ja välillä nukkuu myös vieressä,nykyään harvemmin. Siirtoa toiseen huoneeseen ei harkita koska toinen huone on keittiö/ruokailuhuone/työhuone :LOL: eli asutaan ahtaasti :whistle:

mut joo nyt lähtö ja paremmalla ajalla lisää

Huomenta!

Meillä nukuttiin ihmeen hyvin illan hankaluuksien jälkeen. Ennen kymmentä Vili sitten sammui ja vasta 5.30 heräsi. Annoin sitten maitoa ja jatkoi uniaan vielä 8.30 saakka. Kyllä nyt on mammakin saanut hyvin nukuttua =)

Lämpöä ei pojulla nyt aamulla enää ollut, mutta vähän räkäinen ja tukkoinen on. Eli ei lähdetä vielä tänäänkään minnekään, kotipäivä siis taas. Vähän vaan mietityttää päikkäreiden nukkuminen, kun tuo ei sisällä nuku... Ulkona vaunuissa siis tottunut nukkumaan päikkärinsä, joskus olen myös sisällä saanut vaunuihin nukkumaan, mutta sänkyyn ei ollenkaan.

Miten te muut, oletteko uskaltaneet laittaa vauvaa ulos nukkumaan jos on nuhainen???

OK, kiitos tiedoista ulkona nukuttamisen suhteen. Ja hetki sitten laitoinkin poitsun ulos nukkumaan, kun alkoi väsymyskiukku painaa päälle... On se kyllä jännä miten se väsy tulee ihan hetkessä, ensin juttelee ja naureskelee tyytyväisenä, ja sitten alkaa kauhea kitinä ja silmien hierominen :eek:

jossu09: Meillä myös päivät menee vähän miehen työvuorojen mukaan! Tai viikot paremminkin,kun viikko kerrallaan samaa. Tällä hetkellä myös yötä tekee tuokin :D
Usein tulee vierailuja sovittua aamupäivälle silloin kun yö- tai aamuviikko meneillään. Sit iltapv ja illat tulee oltua perheen kesken enemmän. Ja iltaviikolla iltapäivisin vastaavasti muuta äksöniä et saan ajan kulumaan paremmin.

Olen myös molempia nukuttanut ulkona nuhassa. Paitsi jos ollut -10 astetta suunnilleen en ole laittanut kun ainakin omaan nenään nuhassa pakkanen sattuu...

Et hitto kun on taas nälkä!!! Varmaan paino tippuu kun nälättää TAAS :LOL: Oon koittanut tässä vähemmällä syönnillä olla, tai siis kattonut mitä suuhuni laitan. Eilenkään ei mennyt herkkuja muutakuin pieni lasillinen kaakaota. Johtuen kyllä siitä että kaapeista ei löytynyt mitään makeeta :headwall: :LOL: Sit sokerinhimoissa tein vähän kaakaota ja sillä sain himot lähtemään..

Mitä olette pukeneet vauvoille ulos nyt kun on jo lämmintä?

Mä laitoin bodyn ja housujen lisäks lapaset, villasukat, hatun sekä äp:n vanupuvun. Sit makuupussin jätin vähän auki. Meillä mittari näytti äsken yli 5 astetta. Ja tosi lämmin tuolla kyllä onkin jo! Jotenkin tuntuu liian vähäiseltä, mutta eilisen perusteella tuo on ihan sopivasti.
Hirveen vaikeeta näin keväällä pukeminen! Talvella jotenkin paljon helpompi oli laittaa...

päiviä!Täällä päivä alkoi siitä kun mies tuli puoli seiskalta töistä ni Eetuhan heräsi tietenki samaan syssyyn.Noh, annoin maitoa ja vaihdoin vaipan ni nukahti uudestaan ja heräsi yheksän jälkeen.Ärsyttäviä vähän nämä miehen yövuoroviikot kun pitää yrittää aamupäivä elää sit vähän hiljempaa et toinen sais vähän nukkua.No Eetu nyt pitää jos jonkinmoista ääntä et ei ihan onnistu.Lähetään sit yleensä aamusta yli tunnin lenkille,ja sehän on mulle ihan omiaan ku oon nyt Eetun syntymän jälkeen alottanu kunnolla lenkkeilyn.Vaunut vaan rymisee ku tiet välillä niin huonossa kunnossa B) .Sit ku tullaan ulkoa ni yleensä syötän eetulle soseet ja laitan päiväunille (kun vaunuissa ei oikein nuku). Sellanen kysymys ois että paljonko tuota luumusosetta kantsii antaa kerralla?Ku annan aina illalla jälkkäriksi ni mietin et ei menis masu ihan sekasi. Ennen kakkasi joka toinen päivä ja nyt kiinteiden alottamisen jälkeen (3kk-->) saattaa tulla kolmekin kertaa päivässä :x . Monilla täälläkin vissiin tullu joka keväinen sisustusvimma? Niin myös mulla ja lisäksi keväällä alkaa myös "kroppa projekti" eli laihduttaa muka pitäs,rusketusta saada ja hiuksia laittaa kuntoon...Meillä pitäs ostaa Eetun huoneeseen uusi lipasto ja verhoja meidän huoneeseen ja Eetun huoneeseen....Jos jollakin ois vinkkiä mistä sais nättejä verhoja vaikka tilattua kun ei nyt oikein olisi varaa Marimekon verhoihin (vaikka yleensä niitä ostankin) kun kaikenlaista rahareikää! Kiva sitten laittaa uusia verhoja ku on kevätsuursiivoukset tehtynä!Aattelin alottaa sen projektin pääsiäisen jälkeen ku mulla on aina tavotteena et vappuna on sitten kaikki tehty ni kiva pitää vappubileet! Jep,tulipa vähän omia juttuja....Pitää kattoo jos taas illalla ku ois omaa aikaa ni vielä kommentois...Moips!

Luminka: Leevillä ollut nyt ulkona äp:n vanupuku, lapaset,villasukat, kypärämyssy, hattu. Niin ja alla housut ja body, äsken oli aika hikinen kun ulkoa tultiin.Ei ollut edes makuupussissa kun istua törötti rattaissa.

tervetuloa uudet :flower:

meillä kanssa kotipäivä,pikkuisella on räkätauti.yskänlääkettä saatiin kun käytiin näytillä lääkärissä.

hm:meillä oli alkutalvesta rs-virus, jaksamista! pelkään että on meillä nyt toistamiseen kun vasta-aineet ei kuulemma kestä lapsella kuin pari kuukautta. viime yönä pari tuntia valvoin kun pieni turisi niin.

mulle on parikin lääkäriä sanonut ettei vauvan nuhaisena ulkoilulle ole mitään estettä jos ei kovin paljoa pakkasta eikä kuumetta. kuulemma vaan puhdistaa keuhkoja tuo raitis ilma.

vaatetuksesta: me jätettiin jo makuupussi pois kun pikkuisella tuli järjetön hiki.nyt kopassa villainen täkki alla ja alavartalon peitteenä, ä-pakkauksen kevytvanupuku, kypärälakki, karvahattu, tumput, töppöset ja jotkin sisävaatteet esim body ja housut.

kiitos luminkalle uudesta pinosta!

voi jessus että osaa hermot mennä tuohon mieheen...arrrrghhhhhh
kauhee mussutus koko ajan kaikenmaailman pikkujutuista...tsiisus...en nyt jaksa alkaa sen enempää avautumaan mut aaaAAAARRRrrrrrgggGGHHHhhh

Vilhon kanssa meni kivasti vauvakerhossa jonka jälkeen käytiin kaupoilla pikkasen ja nyt on leikitty ja syöty. Ilmeisesti peruna-kukkakaalisose ei oo hyvää kun itku meinas tulla parin lusikallisen jälkeen mut kun vaihdoin omenasoseeseen niin jopas muuttui ääni kellossa. :whistle:

Moikka!
Tuklin merkkaan uuden pinon :) Tervetuloa uusille joukkoon :)
Iru:Mulla tosiaan ollut mietteissä tilata hobby hallista nuo carena easyt, vaikea valita väri ku molemmat oli kivat, ne vihreät ja ruskeat.. :| täytyy vielä miettiä...
Meillä kans on ollut pientä kränää pojalla, kohta puhkeaa kaksi hammasta alas..mut nyt pitää päästää muitakin koneelle joten, heippa :wave:

merkkailen----hulinapäivä, meille asennetaan maalämpöö, ja pihassa kaikenmaailman härveiä, putkee ja siirtolavaa....päivässä ollut muutenkin toimintaa taas riittämiin...

nyt satuhäille, ja jos jaksan palaan paremmin kommentoimaan!

Iltoja!

Käytiin tuossa esikoisen kanssa kerhoilemassa illalla. Pienin jäi kotiin nukkumaan, hurjan pitkät unet vetikin! Lähemmäs 3h. Ilmankos ei meinaa uni tulla, nyt valvonut jo 3h kun norm. maksimissaan 2,5 jaksaa.
Isompikin tuli hetkeksi takas valvomaan kun heräsi hetken nukuttuaan. Nyt todennäköisesti molemmat vihdoin unessa! =) Mies lähti just töihin ja mä saan nyt katella tuota satuhäät-ohjelmaa...
Aika surullinen biisi noilla tuossa alussa kun kirkkoon tulevat :/ Musta hautajaisissa on tuo ollut, mut tekee jokainen niinkuin tykkää....

En nyt jaksa alkaa sen enempää kirjoittelee. Eipä oo pahemmin edes asiaakaan :p

Täällä meilläkin sairastellaan rs-virusta!_:( meillä meni niin pahaksi että olimme kys.ssä hoidossa 27.3-1.4 eli eilen iltapäivällä tulimme kotiin. Pienellä oli myöskin korvatulehdus ja munuaistason pissatulehdus. Nyt ollaan kyllä taas poikki ja pinossa tämän sairastelun myötä!! Jospa se tästä taas;) Uusille tervetuloa minunkin puolesta:) :wave:

Paranemista kaikille sairaille! (olipas hassusti sanottu...) :)

Meillä maisteltiin tänään perunaa. Innoissaan aukas suun ensin - vissiin sitä porkkanaa odotti. Ja kylläpäs oli ilmeet sen perunan kans. Piti ihan kamera käydä ja sainki sit muutamia kuvia otettua:

Kävin nuutin kans tänään prismalla ostelemassa... Nuutti ei yhtään tykkää sovitella, suklaamunalla sit lahjoin ja osteltiin kaikki tarvittava kerralla: pyöräilykypärä, kurahousut, vedenpitävät rukkaset, vedenpitävät nilkkurit ja lenkkarit. Yllättävän säyseästi meni reissu! Itekki ihan yllätyin!

Pukemisesta: Meillä mennään siis rattaissa eli vaunukoppa on jätetty pois, makuupussi vielä on. Leevi nukkuu yleensä jo kotona ennen ulkoilua varsinaiset aamu-unensa (kun herää aina niin aikasin) eli on sit meidän ulkoiluaikaan useimmiten hereillä. Oon nyt rintareppua pitäny sit puistossa mukana niin pääsee ukkeli kattelemaan isompien touhuja. Toppapuku on ollu vielä päällä ja sen alla body+housut+sukat, sit kypärämyssy ja fleecehattu, tuplatumput ja tuplasukat. Tänään oli kyllä varpaat kylmät kun tultiin kotiin, eli varmaan vielä toppatöppösillä pitää mennä jos leevi on rattaista pois. Jos vaan rattailemaan lähetään niin fleecehaalarilla ja makuupussilla oon menny.

Hyvät ilmeet noissa kuvissa Anzkuli! =)
samanlaisia irvistyksiä tuli myös Vilholla kun sai tänään peruna-kukkakaalia. Huomenna ois tarkoitus sitten keitellä ja soossata porkkanaa ja bataattia iso satsi pakkaseen (kai bataattia voi pakastaa... ) kun ne näköjään pojan suosikkeja tuntuu olevan, myös porkkana-kurpitsasta tykkäsi.

Poika vetäsi tänään oikein kunnon päikkärit. Joskus 15 jälkeen huomasin että taitaa väsyttää mutta ei sitten niin millään suostunut nukahtamaan ja päätin ottaa "järeät aseet" käyttöön eli paketoin pojan kantoliinaan ja käveleskelin ympäri huushollia niin jopas nukahti ja nukkui lähes 3 tuntia, eli teki ennätyksen! Vasta lähempänä puoli seitsemää heräsi ja sitten olikin hauskaa tonne kasiin saakka jonka jälkeen taas ihme väsyvenkoilua ja kaamee nälkä, söi 19-21 3 kertaa jonkun 125-150ml kerralla!!

Aloin tekemään hassusta violetti-mustasta trikookankaasta Vilholle potkuhaalareita, mutta saas nyt nähdä tuleeko käyttökelpoiset, en jaksanut mitään ohjeita etsiä niin äkkiä keksin käyttää äp:n potkuhaalaria (sitä oranssi-keltaista) mallina, eli luultavamminkin tulee ihan epäkesko ja outo kun suoraan vaan kankaasta leikkelin. Mun pitäis varmaan alkaa opettelemaan oikein tuota järjestelmällisyyttä, suunnittelua, ja pitkäjänteisyyttä. Kaikki pitäis vaan heti äkkiä saada valmiiksi..huoh :ashamed:

Heh, eipä onneks meillä nuo ärsyyntymiset ja kinailut miehen kanssa kauaa kestä, ite lepyn tosi äkkiä koska yleensä unohdan muutamassa minuutissa miks yleensä edes suutuin,heh.

Pukemisesta: puen Vilhon bodyn ja housujen päälle ulos lähtiessä villasukat ja -tumput, kypärämyssy ja villapipo tai fleecepipo, vuorilliset housut (ei topatut kun ihan semmoset perushousut vaan) ja vuorillisen kevyehkön takin (joko semmosen teddykarvatakin tai "nahka"takin). Vaunuissa on alla joku villainen pieni peite ja sen päällä ikivanha äp:n makuupussi aukinaisena ja pehmeä kantokoppa. Ja kuuma tulee lähes aina!

Huuh,söin iltapalaks melkein kokonaisen rasiallisen tummia viinirypäleitä...tekikö naikkosen vähän mieli makeeta..eipä... :whistle:

Mut nyt väsyttää sen verran kovasti että pakko mennä nukkumaan, toivottavasti Vilhokin nyt sit nukkuu kunnolla kun on mun vuoro "päivystää" yö.

Ai niin Luminka, voit laittaa sinne etusivulle että Helsingissä asutaan!

|O |O |O
Meillä pienimmälle tuli viime yönä nuha! Esikoisella viikon vuotanut vähän (toinen sierain :D ) ja nyt sitten vihdoin toisellekin tarttui. Ei kovin pahalta vielä vaikuttanut, mutta sen verran kuitenkin että heräili tunnin välein parhaimmillaan. Ja en itse aina heti saanut unta kun jäi vauva pyörimään ja nenä tukkoinen. Joka kerta imetin kyllä, tuo kun ei meinaa muuten asettua (eli pulassa vielä joskus tullaan olemaan)!
Seiskalta esikoinen alkoi itkemään ja halus jo sängystään pois! Minä olin vasta 30min. sitten saanut vauvan takas uneen kun mieskin tuli kotiin...
Otin sit peiton ja pötköteltiin sen alla tässä sohvlla kun aamupiirretyt pyörivät. Taisin jopa nukahtaa hetkittäin.

Tänään ois ollut meillä taas kerhopäivä,eilen pakkailin jo tavarat valmiiksi. Mutta yöllä otin herätyksen pois sattuneesta syystä! Nythän se juuri alkaisi, mut tuli onneks eilen käytyä iltakerhossa...

Nyt pitää lähteä vaunut siirtämään etupihalle, taakse alkaakin aurinko paistamaan :wave:

Jaksuja muillekin sairastelijoille :hug:

Ja mukavaa päivänjatkoa kaikille =)

Huomenia ( tai päiviä... ) vaan kaikille!

Meillä ei onneksi eilenkään enää noussut kuume, eikä nyt aamullakaan ollut. Tosin nuhainen on vielä, ja suuttuu niin pirusti kun koitan imeä nenää tyhjäksi. Ihmeen hyvin taas nukkui, illalla isänsä sai nukkumaan jo kasin maissa, ja illalla pari kertaa tarvi tuttia käydä laittamassa, muuten nukkuikin taas puoli kuuteen saakka. silloin söi, ja torkahteli kasiin asti.

Tänne Ylöjärvelle avattiin eilen uusi kauppakeskus, ja pitihän siellä ruuhkassa heti mennä käymään :eek: Siskon kanssa käväistiin, pääsi vähän pois kotoa kun ei ole juuri tullut tällä viikolla ulkoiltua.

Pukemisesta on ollut juttua. Mä laitan Vilille vaunuihin enää vaan bodyn, sukkikset, villahaalarin, kypärämyssyn, villahatun ja tumput sekä töppöset. Nukkuu siis vielä vaunukopassa ( kovassa ) jossa on pohjalla pehmusteena peitto ja on vielä äitiyspakkauksen makuupussissa. Saattaa kuulostaa vähältä tuo vaatemäärä, mutta Vili on aikamoinen kuumakalle, ja näillä vaatteilla ei hikoile. Nyt vielä kun aurinko paistaa tuonne takapihalle, niin siellä on tälläkin hetkellä ulkona jo 8 astetta lämmintä.

Tämä mamma jatkaa nyt surffailua, kun ei taas tiedä kuinka kauan malttaa nukkua =)

Yhteistyössä