11/08 masunkasvattajien murut *heinäkuussa*

huomenta!

mistä sanse tommosia pottia saa? ihana!
Vilholla alkoi vihdoinkin puskemaan se yks hammas ikenen läpi mitä ollaan jo kuukaus ooteltu (se jonka kohdalla ien oli pitkään ihan sinipunainen)!

Vilholla on nyt taas niin kova vauhti päällä ettei oikein syömäänkään kerkeis,on niin kiva harjotella tota konttausasentoa ja jutella tuolta. Meni hyvin onneks viime yö; yhen kerran tutin laitoin ja vähä ennen kuutta syötiin maidot (2dl!) ja sit poika nukkui puol kymppiin! loistavaa! B)
vähän menee nyt taas päivän ruokailut hassusti, mut jos edellisiä päiviä miettii niin eipä silloinkaan tuo ruoka kunnolla maistunut, eli ei varmaan haittaa jos joku välipala jää väliin. Eilen tosiaan poika söi kunnolla vaan iltapuuron.kaikkina muina ruokahetkinä ehkä lusikallinen ruokaa, jonkun verran maitoa ja kauhee kitinä pääll jos lisää yritti antaa, oli siinä hermoissa pitelemistä... :whistle:

me ei olla vielä potatettu, ehkä tossa syksymmällä alan jätkää tutustuttamaan kapistukseen.

no ni nyt sit testataan meneekö puuro alas...
 
pönttöilystä/pottailusta, Leevikin teki stopin sen suhteen ja olenkin mennyt Leevin ehdoilla, jos ei suostu tai vänkää pois niin sit ei olla mut jos viihtyy niin sit istutaan siin pöntöl. En viitti toista siihen "pakottaa" koska luultavasti sit tulee kammo siihen hommaan.
 
huippu potta sansella!!!! :D tai onnilla... ;) lambaadat soimaan...
meillä ei vielä pottailla, kerran koitin että suostuisko koittaan istuu siinä, niin niin selkä kaarella pönkes ittensä pois. Ei viittinyt sitten sen enempiä. Itseasiassa taidan olla niin laiska, että pottailu siirtynee syksyyn..
 
Ei jaksa kirjotella, hieman on täälläki alakulokausi menossa. Ei oikeen huvita mikään. Kauhee kiire on koko ajan, levottomiä öitä on ollu ja isännällä vielä päivystysviikko takana. Mies on kauheen kiree ollu reilun viikon ja seki käy sit hermoon miulla kans. Nuutti kiukkuaa ja kokeilee rajojaan minkä kerkee ja isi ei jaksa kauheen rakentavasti siihen suhtautua, on nyt jotenki tuo kasvattaminen jääny ihan miun varaan. Väsyväsy eikä huvita...

Mutta karppaus on lähteny kivasti käyntiin! 3kg on tän viikon aikana lähteny! Eli turvotus alkaa olla poissa, sit pääsee oikeesti läskiä sulattelemaan! :)
 
iru
On kyllä Onnilla hieno potta. Meillä on pottailut jäässä nyt, kun vetää kans ittensä kaarelle ja alkaa huutaan niin en oo nyt reiluun viikkoon edes yrittänyt. Kovasti tykkää leikkiä potalla, nakella sitä ja kolluuttaa. Ei oo kylläkään noin hieno ku toi Onnin potta, vaan ihan basic parin euron Ikea potta.. pitäisköhän tollanen kuplavolkkari potta hommata?

Pakko hehkuttaa ku Myllymuksuille oli tullu retronorsu vaippoja lisää niin oli ihan pakko tilata sellanen. Me ollaan mun äidin kans tehty kaikki muut itse,mut tota kangasta ei saa enää mistään niin tilasin valmiin ja voi että se on niiiiiin ihana :heart: niin ja sit sorruin tilaamaan kimperin pipot mulle ja ilmarille. Ja mitähän muuta kaikkee, kauhee tuhlaajasielu olen kyllä.

Anzkulille jaksuja, koita piristyä :hug:
 
Meilläkin välillä Lumi heittää selän kaarelle potalla ja alkaa huutaa, sit otan pois ja koitan taas toisella kertaa uudelleen.

Ja hieno oli sansella potta, tai Onnilla!

Eilen käytiin hoplopissa ja huhhhuh miten hiostava ilma siel sisällä oli, hiki valui mullaki vaikken juurikaan mitään tehnyt. Esikoinen oli ihan hiestä märkä :/ No hauskaa hällä oli ja Lumikin viihtyi. Mut on se vaan karmea paikka, ainakin toi Raision hoplop, ihan järkky meteli. Eipähän tarvi mennä ihan heti uudelleen.

Tsemppiä HM, koita jaksaa!

JA Anzkuli, hienosti lähteny siis karppaus käyntiin! Mäkin nyt alotin, mut vasta keskiviikkona. Kilo lähti kahdessa päivässä. Mun tavoite ois 10 kiloa. Mahtuis vanhoihin vaatteisiinkin taas.

Kävin äsken reippaalla kävelyllä ja ny on jotenki ihan voimaton olo. En jaksa kirjotella enempiä.
 
Heips! Vähän niinkuin lomalaisena, kun mies on tän ja ens vkon lomalla! Lisää lomailua sitten elokuussa isäkuukauden merkeissä.
Eilen käytiin päiväseltään Tampereella kylästelemässä miehen kummitädin luona. Jos ilmat olisivat olleet yhtään suosiollisemmat, niin sitten oltaisiin käyty heidän mökillään pälkäneellä, mutt..

Huomenna lähdetään sitten varsinaiselle lomareissulle. Elikkä me vuokrattiin Virosta, vähän Pärnusta eteläänpäin, mökki viikoks rannan läheisyydestä. B) Paluumatkalla ollaan sit yö Tallinnassa. Otettiin tällanen vaihtoehto "lähietäisyydeltä", jonne pääsee autolla (saa kaikki tarvittavat messiin) ja kuitenkin puitteet (aurinkoisten kelien sattuessa) lähes kuin jossain etelässä! =) Nyt sitten ilmeisesti ens vko nettipimennossa; ainakaan läppäri ei kuulemma lähde mukaan! :eek: :LOL:

Konttausasentoa on treenailtu vähän yli 2 vkoa ja sama aika ryömitty eteenpäin. Mun mielestä se ryömimistyyli on jotenkin hupaisa; tulee mieleen uinnin perhostyyli, kun kauhotaan molemmilla käsillä vauhtia ja sit jalalla potkastaan. Nyt sit eilen ja tänään on konttausasennossa sen verran edistystä, että jo liikutellaan käsiä ja jalkoja, mutta ei vielä ihan oo hiffannu konttaamisen jaloa taitoa; ei siis etene. Mut varmaan ihan lähiaikoina sekin löytyy.

Pottailua meillä ei oo harjoteltu niinku ei sit yhtään! Meillä ei oo edes pottaa vielä hankittuna!! :whistle: Mut hieno potta Onnilla! Ja ei muuten ollu hinnalla pilattu! :)

Toissa yönä meidän tyttö nukku ennätyspitkät yöunet! Ensin oltiin alkuillasta ulkoilemassa ja otti rattaissa puolen tunnin torkut. Sit ilmeisesti nousi väärällä jalalla ylös, koska oli niiiiin kiukkunen ja kärttynen puuron syönnin ajan. Se söi ja kärtys, mut söi silti ison satsin puuroa ihan suosiolla. Sit annoin vielä tissiä päälle ja ajattelin, et no pistänpä kiukuttelijan nukkumaan vaikka klo ollut kuin 20. Neiti menee yleensä 21.30-22 nukkumaan. Sepäs nukkuikin sit vähän yli aamuseiskaan yhteen putkeen eli 11h ennenkuin heräs! Oltiin ihan hoomoilasina. Viime yönä olikin sit eri rytmit; meni normi aikaan nukkumaan ja heräs pari kertaa yön aikana ja lopullisesti 6.30 aikoihin..

:hug: Tsemppiä ja jaksamisia alakulossa painiville sekä yökukkujien valvottamille!
 
yerma: me oltiin vuonna 2005 (eli kun esikoinen oli n.7kk) viikko pärnussa. Vuokrattiin huone yhdeltä mummelilta, eli asuttiin hänen kodissaan, ja hää itse oli matkoilla sen viikon. Upee loma! Oli kätevä matkustaa tuon ikäisen kanssa kun sai autossa perille kaiken tavaran...ja todella +30 oli koko viikon, kuin "oikee" etelänloma! Hauskaa reissua teille!!
 
mä tulin juuri yhdeltä ystävältä, kävin kattoon heitin uutta kotia. Ja olikin mukava rupatella! Saatampa huomennakin liuta illaksi sinne, kun mies kaverineen tekee grilliä meillä..voin sitten laitella kuvaa, millainen siitä tuli =)

azkulilla tosi hienoo tulosta karppauksella! :flower:

mua ei kanssa nyt huvituta kirjottaa isommin...joten meen teeveen pariin. :wave:
 
Nopea merkki. Ollaan lähdössä 1,5 viikoksi Etelä-Suomeen ja ensi viikolla käydään Maarianhaminassa minimatkalla. Muuten vain sukuloidaan ja nähdään kavereita. Oon varmaan aika lailla nettipimennossa.

Mulla on ollut kans vähän alakuloa ilmassa (lue: oon ollut AIVAN hirveä raivopäävaimo), mutta syy selvis, kun menkat alkoi tänään.

Nyt pakkaamaan, oon vähän aikataulusta jäljessä, kun eilen illalla olin Egotripin keikalla ja meni vähän myöhään.

Palaillaan!
 
iru
Juu laita Helmi kuvia sitte siitä grillistä :D

Kivoilta kuullostaa lomasuunnitelmat teillä kaikilla. Meillähän sellaisia ei ole tänä kesänä.. Miehellä on vielä kaks viikkoa lomia pitämättä mut ei olla niillekään suunniteltu mitään.

Sanse: kävin kattoon ton sun linkin niin siellähän oli kiva hyljekki ja mikähän se yks vielä olikaa?? huono muisti :LOL: mut kivoja siis ja edullisia ainaski mun mielestä.

Ilmari on oppinu oikeen poseeraamaan kameralle :D aina hymyilee kun ottaa kuvan, yritän tälle päivälle saada kuvia koneelle niin jos tännekin sitte laitan.

Mut ihanaa kesäpäivää kaikille :wave: Meillä on siivouspäivä kun huomenna ensinäyttö niin jos yrittäis raivailla tästä siistin näköisen.
 
Iru; meillä kanssa tykätään tisikoneesta ja aina ollaan valmiina "auttamaan". Jääkaappi on toinen, joka on kova sana.

Muuten meillä kaikki ok. 8 Kk neuvola viime viikolla, mitat "komeat" 8145g ja 69 cm. Pikkujätkä siis, vaan menee ihan nollalinjoilla (paino hivenen alle, ei tosin vielä ekalla miinusviivalla...). Muuten kehitys kuulemma 10 kk tasolla.

Me lähdetään ensi viikolla mökille, ja ollaan siellä 3-4 viikkoa putkeen, tosin kone lähtee mukaan, eli ei pääse riippuvuus iskemään nettiin :LOL:
 
kaikki on niin lomatouhuissaan, että kovin hiljasta..mäkin lähinnä vaan merkkaan!

huomenna lähetään puuhamaa-fiskars-tammisaari-hanko- REISSUUN! =) 2-3päivää kierrellään, mun vanhempien asuntoautoa lainataan. JOten varmaan sen jälkeen sitten kuullaan taas, sitten mies lähteekin lappiin viikoks...nyyh! :'( .....tai :D miten sen sitten ottaakin, paljon tulee oltua varmaan pois kotoo itekin, jottei tuu mökkihöperöksi, tai pinna pala poikien kanssa keskenään!
 
Huomenia,

sateinen ja harmaa sunnuntai tiedossa. Jotenkin muutenkin ollut taas "siipi maassa" fiiliksiä niin säähän sopii siihen. Tiedä nyt mikä taas masentaa....

Wilman eka hammas tupsahtaa ikenen läpi ihan just ja kohta! Se hammas oikeen tuntuu ja näkyy, mutta ien sitkeesti haluaa sitä hautoa vielä. Nyt sitten on iso tyttö. Oskari tuskastui oloonsa kun konttausasennossa oli mutta kun ei liikkunut mihinkään. Voi sitä huutoa. Muutoin tuntuu että Oskarikin on alkanut enemmän juttelemaan, ökeltämään. ihanaa kuultavaa. Ja yksi päivä osoitti isäänsä ja sanoi "iti". aika söpöä.

Ekat päikyt kutsuu, sitä ennen pari kesäkuvaa.


Neiti kesäheinä


Miehellä miehiset tavat...


Uninen varvas

Näihin tunnelmiin, hyvää sunnuntaita!

HM
 
Moikkis!

Kaverit saivat sittenkin mut houkutelta perjantaina lähtemään :D Pari otin tässä kotona ja KÄVELIN kaupunkiin (3,5km).. Ihana ilma oli, ei sinänsä haitannut vaikkei kyytiä ollutkaan :D
Ei edes pahasti väsyttänyt aamulla, en kyllä paljoo nukkunutkaan.
Käytiin esikoinen hakemassa puolen päivän aikaan mummolasta.Eilen mies vuorostaan viihteellä.

Mukavia lomareissuja jotka olette jonnekin lähdössä B)

Ihania kuvia taas tänne tullut =)
HM: Söpö kuva tyttösestäsi =) Ja toisella tosiaan miehiset otteet maidonjuontiin =)

Meillä muuten tyttö osaa istua itse lattialla :D Hassua kun voi vaan laittaa ja siihen jää. Välillä tosin löytyy mahaltaan, mut ei pahasti kumpsahtele.

Ja kahtena yönä iskä hoitanut yöt, tottakai silloin on nukkunut hyvin! Toissa yönäkin oli viiden aikaan herännyt, oli vaan kääntänyt tytön oikein päin sänkyyn ja that's it! :eek:
Viimeyön nukkui ihan hienosti. Viideltä meinas likka olla sitä mieltä että nyt unet riittää. Kävin hakee vähän maitoa ja sitten unta riitti tuonne kasiin saakka =)

Että ihan kivasti sain viimeyönä jo nukuttua =)
Mies tuli eilen jo 23 kotiin :LOL: Se ei kyllä osaa juoda sopivasti, lähti kotoa jo neljältä kaverilleen... No, jospa sen kohta kävis potkimassa ylös, on jo 12h vedellyt...

Sunnuntaipäivän jatkoja =)
 
Meillä noustiin konttausasentoon jo kk sitten ja viime viikolla hoksattiin itse asia. Ei kyllä ota ku muutamia askelia & viime viikolla oppi myös ryömimään. Milkan liikkuminen oikeastaan näyttää siltä, että eka mennään konttausasentoon, pari konttausasentoa, mahalleen ja ryömitään pari askelta. Ja siitä taas noustaan konttaamaan - ryömimään jne :D.

Ja toiseksi kun tuo istuminen on pari-kolme viikkoa ollut se in-juttu, ni ei neiti muuta halua kokeilla :D. Sekunti menee, kun ollaan jo istumassa :heart:

näin nopiaa vaan kirjoittelemas.. ja kommentoin myöhemmin muiden juttuja.
 
Ihan pikaseen:

- nuutin kan tänään käytiin ekaa kertaa junamatkalla. Ihan vaan puolen tunnin matka lähikaupunkiin, isi ja leevi ajoivat autolla perässä. Mentiin poikien serkun synttäreille. Pientä kesäseikkailua saatiin nuutin kans. :)
- leevi yllätti tänään: potalla oli istumassa ja siitä sit otti tasosta kiinni ja hilas ittensä seisaalleen! Muutenki nyt tosi paljon haluaa olla jaloillaan ja koittaa nousta seisaalleen tukea vasten, ei oo vielä onnistunu. Polviseisontaan on noussu jo
- äsken isi tuli roskapussin vientireissulta ja leevi oli miulla sylissä. Isi sit moikkas leeville ja nosti kättä ylös (ihan niinkun yleensäkki) niin nytpä leevi sit moikkas takas! Kaks kertaa isille moikkas ja kerran miullekki kun testattiin vielä tätä taitoa! Ihanainen! :)

Mutta pikapikaa vaan koneella pääsin käymään, kiire viikonloppu ollu!
 
Hei kaikille!
Ai siitä on aikaa kun viimeksi kirjoitellut ja sillonkin tosi vähän mutta aina hyvin aktiivisesti lukenut odutuksenkin jälkeen ja tosi hyviä neuvojakin teiltä löytynyt ja muutenkin vaan hauskoja juttuja Sain siis kolmannen tytön silloin 10.11.. (nimimerkkiin pitäis vaan vaihtaa toi ikä jo pikkuhaljaa..)tuli vaan mieleen..:)
Voin tässä sen verran kertoa nyt kun sain aikaiseksi tähän ruettua et meillä minimaalisia matkoja kontataan ja puoli istuntaa harjoitetaan.. hampaita on kaksi alhaalla ja 8kk neuvolahan meillä juuri oli ja painoa 7665 ja 69.1 pituutta, ihan hyvin syö mut vois pikkusen enemmänkin mennä mut hän tyylillään:)
Sitten sitäkin rupesin kysymään kun joskus aikoja sitten olikin täällä puhetta noista miten porkkanat ym saa parhaiten lasten vaatteesta pois, nyt olen tuossa lahjoittamassa "pikkuisen" vaatteita pois niin muutamissa paidoissa on tuota luumua..
sitä en sitten millään ole saanut pois et jos jollain kikkoja siihen niin olisitteko ystävällisiä ja huutelisitte siitä mulle kun ei kivan näköinen ole se luumu klöntti siinä edessä.. ja jos ei tarttis roskiin heitellä sen taikia hyvää vaatetta..:)
Nojoo mutta kiitos etukäteen ja jatkan ehdottomasti tämän palstan ylläpitoa ahkerasti lukien ja jos sais aikaiseksi kirjoiteltuakin..:) :) :)
 
moi

Viikonloppu meni nopiaan, pojat oli pe-la hoidossa ja ukoilla oli ukkojen ilta ja meillä oli sit kamujen kanssa tyttöjen ilta =)
Lauantina haettiin Leevi ja ajettiin isän mökille jossa esikoinen oli, siellä oltiin sit la-su välinen yö. Mukavaa ja rentouttavaa oli =)

Tällä viikolla ois meiän 3. hääpäivä (nahkahääpäivä), ja pientä muistamista olen yrittänyt miettiä, mis vois olla huumoriakin mukana. Mut ajattelin jos ostasin lahkakortin tatuoijalle, eikös se liittys nahkaan? ja ois ainakin mieleinen.
Mun pitäs käydä työkkärissä keskiviikkona, ilmoittautumassa työnhakijaksi.

Tässäpä pikaiseen kuulumiset....
 

Yhteistyössä