11/08 masunkasvattajien murut *heinäkuussa*

sanse, ihana kuva! :heart: meillä tuo änkee nyt itteään konttausasentoon "hytkymään" ja kiitos tuosta naprapaatti-vinkistä!

mä tässä nautiskelen aamukahvin ja sitten suihkun kautta hierojalle...voi kun sáis edes vähän helpotusta, vaikka useemmaanhan käsittelyn se vaatii ja näillä "tuloilla" ei moneen kertaan oo varaa...jos soittas töihin että mikä sunnuntai ne tarvis sijaisen! Eivaan juuri eilen illalla ennen nukahtamista mietin mitä mä tekisin vuodenvaihteessa....
 
Ihania kuvia maikilla ja sansella! Hauska katsella noita meillä vasta edessä olevia vaiheita :) Nyt Lumi on alkanut kiipeilemään pienien esteiden yli, et eiköhän se pian hoksaa nousta ylemmäskin.

Eilen oltiin koko päivä Särkänniemessä, ei onneks satanut, alkoi vasta pois lähtiessä. Hauskaa oli esikoisella, kun pääsi kaikkiin laitteisiin vihdoinkin, just ja just yli 140cm :D Harmi vaan ku hänen paras kaveri jäi sentin vajaaksi...tuli vähän surkea mieli sit kaverille tietty. Lumi viihtyi rattaissaan koko reissun tosi hyvin. Helppo ton kanssa on reissata, kotona ollessa vaan kiukkuaa.

Istuinkin asennettiin autoon ja Lumi siinä istui sitte Tampereelle ja takas ja hyvin tuntui sujuuvan. Mietin, et miten sujuu nukkuminen kun on kuitenkin paljon enemmän pystyssä mitä kaukalo, mut hyvin sekin sit sujui siinä.

Tänään varmaan illemmalla kaverin mökille grillailee ja saunomaan ellei ny sada. Toistaiseksi aurinko paistaa.

En oo myöskään muistanu merkkailla Lumin neuvolakorttiin mitään rukseja, toisin kuin esikoisen kanssa :| Mulla itellä tosin tais olla meistä lapsista eniten vauvakirjajuttuja yms, vaikka olen nuorin. Mutta mun sisko ja veli onkin 7 ja 9 vuotta vanhempia.
 
Huomentapäivää!

Poika laittaa kämppää hyrskyn myrskyn minkä ehtii. Oli nyhtänyt kosteuspyyhepaketista ainakin 10 paperia ulos siinä välissä kun vein kestovaippaa vessan pyykkikoriin. Kaivaa miehen alusvaatelaatikosta sukkia ja kalsareita lattialle heti kun silmä välttää, kujettaa kenkiä pitkin kämppää ja kaivaa juuri nyt laatikosta ulos lahjapapereita ja -narua. Hohhoh. Ja sitten kun päiväunet on luokkaa 20 min, niin aika skarppina saa olla. Uloskaan ei viitsi mennä, kun sataa täydeltä taivaalta.

Onneks on aina välillä kamera käsillä, nappasin pojasta kuvan, kun hän vähän "mittaili" :LOL:



On muuten Sanse monta kertaa pitänyt sanoa, että teidän Onni on musta kuvien perusteella jotenkin tosi saman oloinen kuin meidän Otso =) En tiedä mistä tää on tullut mieleen, mutta monta kertaa oon ajatellut näin.
 
Edistystä tapahtuu pikkulikalla edelleen, tänään jo 3 kertaa käynyt konttaallaan :saint: Hurraa, eiköhän se siitä vielä joskus opi etenemään muuallekin kuin taaksepäin :D Silleen kyllä vaihtuu maisemat nopeasti, välillä pyörii ja taas pakittaa =)

Loistavaa, äsken "valitin" kaverilleni kun ei tuo isompi tyttö ole yli viikkoon nukkunut päikkäreitä. Ja kas kas, kukahan se on parhaillaan nukkumassa B) Tosin otin patjan huoneen lattialle hetkeks itselleni ja hiippailin sitten kahvinkeittoon kun tuhina kävi.

Viime yönä mies nukkui patjalla olkkarissa (en muista kirjoitinko jo eilen? ) , toivottavasti sai nukutuks. Mä kävin pari kertaa vauvaa silittelemässä yöllä, muuten on ihan hämärän peitossa yön tapahtumat! En muista edes milloin aloitti itkut ja ätinät, kestikö sitä pitkään.. Nukahtelin nimittäin välillä, jos ois oikeesti hätä ollut niin ois sitten neiti kovempaa karjunut ;) Jokatapauksessa taisi jostain kolmesta puol ysiin vetää yhteen putkeen!
Pitää laittaa mies vielä ensi yöksi pois makkarista niin saan rauhassa "huudattaa" pienintä... Kun ei tuo likka näytä muulla oppivat nukkumaan, osais sitten yksin nukahtaa jos yöllä herää.
Kuullostaa vähän pahalta kun kirjoittaa näkyville :/ Mutta nuo epelit osaa olla melkoisia manipuloijia :whistle:

maikki: teilläpäs on menoa ja meininkiä :D Kivoja kuvia oot saanut otettua!

Sanse: hienosti Onni seisoo sohvaa vasten =)

Ihanaa, mun äiti tulee hakee esikoisen perjantaina yökylään =) Alkuun piti lähtee kuuntelee Apulantaa kaverin kanssa, mut on niin kylmäntuntuinen ilma tulossa. Sekä ei viime tuulettumisesta ole niin pitkää aikaa joten jään mieluummin kotiin =) Saa vähän huokaista kun ois vaan toinen tyttö hoideltavana!
Mies lähtee sitten lauantaina viihteelle, jaksan sit paremmin hoitaa mukulat kun en ole ollut edellisenä yönä menossa =)
 
Pika-moi!!

Meillä opitaan uutta... Eilen Maya nousi istumaan ittekseen, ja toissapäivänä oli sattua kova vahinko kun ehdin just just sieppaamaan kiinni lennosta kun toinen oli laskeutumassa pää edellä syöttötuolista. Ei voi siis enää jättää siihen ilman että on ite lähellä, kun on nyt tajunnut miten nousta siinä polvilleen ja sit kurotella alas ja ottaa käsillä kii syöttötuolin jaloista.. Vai onko niitä jotain "turvavöitä" syöttötuoliin?

Meillä oli kans viime viikolla 8kk neuvola, ja niin kuin Luminkan pikkuisella, niin on meidänkin tyttö aika pieni kokoinen, pituutta oli 67,5cm painoa, noin 8000g.

nyt tyttö kitisee lattialla siihen malliin että tarvii seuraa!

 
Pikainen moikkaus täältä ennenku lähetään lomille!

Kylläpäs onkin muuten samanoloiset pojat maikilla ja sansella,
teillä onkin jo kovaa menoa :D

Samalla lailla meillä hytkytään konttausasennossa kuin helmillä.
Näyttää ihan siltä kuin ottais vauhtia konttaamiseen :LOL: Ehkäpä kohta lähtee tuosta konttaamaan. Hui! Sitten alkaa meilläkin kova meneminen. Vähän jo kauhistuttaa. Nyt jo ryömii kovaa vauhtia alalaatikoita availemaan ja kovasti kiinnostaa kaikki ylhäällä kaapeissa oleva.

Meillä poitsu on ruvennu nukkumaan nyt vaan mahallaan ja väärinpäin sängyssä.
Pyörii ja hyörii ku hyrrä.

Meil on 8 kk mitat: 74 cm ja 9700 g iso poika on.

manna, Täällä myydään sellassia "valjaita" mitä voi käyttää just syöttötuolissakin.

hopeakaisla, Onnittelut raskaudesta! :flower:
Mä oon niin kade kaikille jotka tuutte niin helposti ja nopeesti raskaaksi.

ai niin kerroinko jo että 3. hammas tuli alhaalle niitten kahden muun viereen. :D
 
Iltaa!

Meidän ihana nauravainen ja iloinen poika on tullut takaisin =) =) Eli siis eka hammas on nyt puhjennut ja Vili taas oma itsensä, kiukkuilu on vähentynyt huimasti. Näköjään on toinenkin hammas tulossa ekan viereen, toivottavasti ei aiheuta kipua ja harmitusta yhtä paljon.
Yötkin on taas nukuttu hyvin! Oli kyllä raskasta vaikka heräilikin vaan reilun viikon ajan...eli paljon jaksuja niille joilla se on jatkuvaa :hug:

Juttelua ja jokeltelua tulee meillä ihan hirmuisesti! Ihanan kuullosta kun toinen niin kovasti juttelee. Taitaa meillä olla puheenkehitysvaihe meneillään, ja liikkumisen opettelu tulee sitten taas myöhemmin. Kovasti Vili kyllä matolla liikkuu, lähinnä käsillään edelleen vetää itseään. Tänään oli saanut itsensä jo sohvankin alle...

Mulla alkaakin sitten yksinhuoltaja-loppuviikko. Mies lähtee koiran kanssa koiraleirille huomenna aikaisin aamusta, ja sunnutai iltana kotiutuu. Saas nähdä miten meillä Vilin kanssa sujuu, en ole tällain pidempää pätkää pojun kanssa kaksin vielä ollutkaan. Onneksi on mummu lomalla, niin lupasi tulla seuraksi :)

Mutta nyt nukkumaan, hyvät yöt kaikille :wave:

Mainanna
 
Pitäis mennä nukkumaan, mutta en saa aikaiseksi. Mies on biljardia pelaamassa, eilisen illan oli golfaamassa... No, suotakoon se, kun aloitti juuri loman. Poika kitisi sängyssä puoli yhteentoista saakka (laitoin sänkyyn puoli ysin jälkeen) ja nousi vähän väliä siellä ylös pinnoja vasten äheltämään. Kävin vain kerta toisensa jälkeen kippaamassa takaisin makuuasentoon ja peittelin, kun toinen oli ihan silmät puoliunessa.

Mainanna, varmaan ihanaa kuulla jokeltelua ja juttelua! Odotan sitä malttamattomana! Ja onnittelut hampaasta!

Helmi, mihin tulokseen sun yölliset mietinnät on johtaneet?

Dara, tiedän tunteen, kun on keskenkasvuisen kanssa Särkänniemessä... Alkukesästä olin veljenpojan kanssa, mutta hän oli onneksi ihan reilusti liian lyhyt hurjimpiin laitteisiin, niin ei jäänyt niin paljoa harmittamaan.
 
Taas ihan p**** yö :'( Kaksi tuntia putkeen valvoin, itkua ym... Panadolia annoin, ei mitään vaikutusta. Tänään pitää kyllä neuvolantätiltä kysyä aupa mitä mä tekisin ja mikä tuolla tytöllä vois olla! Pitää soitella nimittäin neuvolaan aikaa, ja esikoiselle lääkäriaikaa (epäilen vähän jotain astman tapaista :/ )
Hammas siis vauvalle on tulossa (viides ), saattaa olla jo puhjennut. Mutta en nyt jaksa uskoa että se sitä oikeesti yöllä valittaisi! Kun tuota jatkunut taas pidemmän aikaa...

Tää alkaa rassaamaan jo meidän parisuhdetta, väsyneenä ei tule aina ajateltua mitä toiselle sanoo...

Sori kun taas pelkkää valitusta... :ashamed:
 
huomenta!!
oon oikeesti katellut joskus samaa että maikilla ja sansella pojat hyvin paljon samanoloisia! =)

mun yölliset mietinnät ei oo johtanut oikeestaan vielä mihinkään. :/ Olis niin helppo palata vanhaan työhön, tuttua ja turvallista! Mutta se työ ei houkuta, kun se oli niin kovin stressaavaa henkisesti. Aina kysytään ylitöihin, saa jatkuva syyllisyydentunto kun ei koskaan muka tee työtä tarpeeksi hyvin...
Perhepäivähoitajanhommia mietin..ja sitä että tekis vaan keikkaa silloin kun itelle sopii. Mutta niin kaikki on vielä kesken. :whistle:

luminkalle jaksuja! :hug:

olin eilen osteopaatilla, ja totesi olevani IHAN JUMISSA! ja että todennäköisimmin puutumiset johtuu hermopinteistä olkavarsissa ja pakaroissa, sattui pirusti kun se runnoi, mutta veri läks heti kiertään paremmin. Ja ainakin 3kertaa suositti käymään...huh, ja 40euroo aina 30minsaa...tyyristä on! Mutta ei kai oo vaihtoehtoja! Nytkin on taas yön jäljiltä sormet turvoksissa! :|

jaaha ja pikkumies räplää teeveen alla olevia laitteita! mur! eikä ymmärrä sanaa: ei! ymmärretäänkö jollain? (lääkärihän tätä kysyi 8kk neuvolassa) :D
 
Heh, nyt taas jaksaa.. Kuunnellaan tässä tyttöjen kanssa musiikkia, pienin tuossa on lattialla mahallaan. Välillä alkaa heiluttamaan yläkroppaa musan tahtiin :D :heart:
Esikoinen taisi jammailla tässä iässä sohvaa vasten seisten =)
 
Luminka: Meillä ainakin esikoinen aikanaan kiukutteli tuossa iässä öisin kun oli siinä vaiheessa että koko ajan oppi uutta. Johtui ilmeisesti vaan siitä että yöllä sitten prosessoi sitä kaikkea ja ei saanut nukuttua niin syvästi kun liikkui koko ajan. Oli ihan kuin olis heränny joihinkin painajaisiin - huusi eikä meinannu millään rauhottua. Sitten keksin että aloin laulelemaan tuolle niin rentoutui ja nukahti uudelleen mutta sitä heräilyä jatkui pitkään, olisko ollut pari kuukautta.

Meidän neitillä on vasta nuo kaksi hammasta ja lisää odotellaan. Kärttyisyys ja keiken mahdollisen jyystäminen vähän viittaisi siihen ettei kovin kauaa välttämättä enää mene. Sormella kun olen kokeillut niin taitaa olla tulossa monta hammasta kerralla. Esikoinenhan teki sen että pukkasi 1½ viikon sisään 8hammasta jos oikein muistan. Saa nähdä tekeekö siko samat temput perästä
 
Juu ja meillähän neiti ei vieläkään ruomi eteenpäin. Hauska puoli on se että pyrkiin jo konttausasentoon(vähän jos auttaa niin on ihan innoissaan pitkiä aikoja kontillaan muttei ihan vielä saa kunnolla itse niitä polvia sinne tarpeeksi alle) joten tässä jännätään että oppiiko ryömimään eteenpäin ennen kuin alkaa konttaamaan.
 
Hopeakaisla: Meillä tuota yöhillumista jatkunut sellaiset puoli vuotta jo... Ekat 3 kk oli ne helpoimmat ajat, vaikka joutui syöttämään yöllä usein sai silti tuolissa samalla nukutuksi.

Taitaa olla tuolla neidillä luonteessa tuollainen ominaisuus että nyt vaatii öisinkin huomiota ;)

Aiemmin heräili useammin, nyt tulee se yks herätys joka kestää sitten sen parikin tuntia :headwall:
 
Meillä EI sanalla vaan nauretaan tai katotaa et mitä se äiti hokee :LOL:

Maikki: Missäs päi sä asuitkaan ja mikäs on ukkos nimi?!? haha ettei vaa sattuis sama olee xD no ei vais :D On eräs toinenki poika, ketä synty 2vko Onnin jälkeen ja muistuttaavat kovasti toisiaan =D
 
Mä en ole ei-sanaa ennättänyt vielä viljellä pienemmälle. Kun ei ole vielä pahanteossa ollut =)Ei passaa muutenkaan kuluttaa liikaa "turhiin kieltoihin", menettää tehonsa vaan.. Tuli joskus esikoisen kanssa todistettua kun oli esim. verhoja vetämässä :kieh: Paremmin toimi kun jätti huomioimatta.. Kiellän sit kun oikeesti vois sattua vaikka jotain...

Odotellaan tässä että pienin heräis päikkäreiltään, johan tuo on yli 3h vedellyt! Sitä se yöllä itkeminen teettää et päivällä nukuttaa :( En tosin laita tän jälkeen enää päikkäreille, yöunille seuraavaksi =)

Huomenna on taas mulla ja miehellä mässyilta, esikoinen kun menee mummolaan yöksi =) Meinasin tänään et jos kuitenkin lähtis viihteelle perjantaina, mut en sittenkään.. Vaikeeta on aina päättää näitä asioita =) Huomenna tietenkin tekee sitte mieli lähtee kun kämppä hiljenee ja lonkero aukeaa :whistle:
 
pikaseen kuulumiset Vilhon 8kk neuvolasta: painoa 9060g, pituutta 73cm (tosin ei meidän mielestä ollut poika ihan suorassa, kotona mitattaessa oli 75cm) ja päänympärys 46,8cm.

Lääkäri tarkisti näön, kuulon, korvat (kun pyydettiin, on jätkä hieroskellut korviaan aika lailla viime viikkoina), keuhkot ja sydämen. Vilho näytteli istumistaitoja ja jutteli ja pärisi hetken vierastettuaan, mutta oli niin päikkäreiden tarpeessa ja väsynyt ettei sit näytellyt uutta konttausasentotaitojaan

Konttausasentoa harjoitellaan nyt sit ihan koko ajan :heart:
kauanko teillä muilla on mennyt tuohon konttauksen oppimiseen siitä kun on oppinut nousemaan konttausasentoon? täällä malttamattona taas kannustan poikaa ;)

eilen olin työkavereiden kanssa syömässä ja viihteellä, tulin just ennen keskiyötä takas. yöllä alkoikin sit kova ukkosilma ja rankkasade, onneks ehdin kotiin ennen sitä
oli kyllä tosi kivaa päästä vähän terassille ja syömään hyvin

tänään käytiin shoppailemassa (ja eilen), ostin pojalle yhden bodyn, itelle pitkähihaisen paidan jo viileämpiä kelejä varten ja kahdet tennarit (joista toisista tais olla öbaut 50 % aletta)

hauska viikko ollut kun ma ja ti oli talo täynnä vieraita, keskiviikkona pääsi viihteelle ja kaupoille, tänään neuvolaan ja kaupoille :)
 
Iltaa!

Vihdoin ehtii pienen tovin istua koneella, ei tähän nykyään tunnu pääsevän päivän aikana ollenkaan. Vaikka kaksikkoei vielä liikukaan niin silti kierivät ja pyörivät koko ajan johonkin jumiin ym. eli melkoista paimentamista onkin. Tänään tuli joku kummallinen masennus kun tuntuu että mun päivät on vaan ja ainoastaan noiden pienten paapomista ja vieressä istumista. Mies on kyllä kotona mutta istuu koneella eikä reagoi esim itkuun millään lailla. Purin sitten huonoa oloa siivoomiseen ja itku kurkussa imuria heiluttelin. Jotenkin ihan mehut poissa. Menin sitten vielä tunniksi päikkäreille, sen jälkeen kummasti taas jaksoi. Mutta kertokaa nyt että mikä hiivatti siinä on että tuo ukko ei voi reagoida mihinkään. Esim kun aloin siivoomaan niin ei edes vaivautunut kysymään että voiko tehdä jotain tai voiko auttaa. Skypessä kälätti jonkun kaverinsa kanssa kun tietokone reistaili ja pienet huutaa sittereissään kun palosireenit. Siis ahdistavaa. Sori valitus mutta tekipä hyvää kun sai johonkin jäkättää. :ashamed:

Tuota olen kanss ayrittänyt muistella että kauanko menee konttausasennon löytämisestä liikkeelle lähtöön. Artturi ei aikanaan kontannut kun vasta vuoden ja kuukauden iässä ja siitä meni pari kuukautta että köpötteli jo. Oskari edelleen konttausasennossa heijaa, Wilmaa ei saa edes asettamalla konttausasentoon. Mutta eiköhän nuo ehdi...

Kuumeisesti mietin että mitähän sitä huomiseksi keksisi, ettei alkais nämä seinät kaatuun päälle... Jospa nyt edes kävelylle pääsisi, tänään on satanut koko päivän vettä. Ehkä sitä jotain keksisi.

Nyt taidan mennä pannarille, tein iltapalaksi terveellisesti levyllisen pannaria... Sitten vaikka uusimman kaksplussan kimppuun. :D

HM

Niin ja tosi ihania kuvia olette laitelleet!
 
HM:
Miehet eivät ole ajatustenlukijoita... Näin yleistäen :D Niille täytyy sanoa SUORAAN, eivät osaa lukea rivien välistä!
Ei meilläkään ymmärrä aina tulla auttamaan, oon sitten suoraan käskyttänyt hommiin...
Meilläkin viihtyy aika hyvin koneella, tai muiden elektroniikkajuttujensa parissa.

Ei muutakuin suoraa puhetta, jospa se toimisi :D Tietenkin vaarana on aina että miehet ottaa nokkiinsa ja pitävät nalkuttajina.. Oon ottanut tuon riskin, ei tässä muuten jaksa.. =)
 
HM :hug:

Konttaus asennosta -> konttamaan, tais mennä Leevillä noin 2-3 viikkoa, muistelisin =)


Leevistä on tulossa vamppyyri, sillä kun on alhaalla ne kaksi hammasta niin nyt sit putkahti ylös kulmahampaat, ne kun siitä kasvaa niin on hän ehkä hassun näköinen :LOL:

HUomenna isompi lähtee isäni mökille ja Leevi anopin mökille, saa hetken hiljaisuuden kunnes haetaan Leevi lauantaina ennen päikkäreitä ja lähdetään ajamaan isäni mökille =)
mitähän sitä miehen kanssa keksis sit illasta? joko nautitaan kotona hiljaisuudesta (epätodennäköistä) tai sit käydään kaupungilla pyörähtää =)

Mut nyt öitä kaikille :wave:
 
Iltaa,

Kysyisin teiltä, jotka olette pissattaneet ja kakattaneet potalle/pöntölle, että mitä voisin tehdä, kun poika on nyt muutaman viikon ajan kieltäytynyt istumasta potalle. Alkaa kirkua ja itkeä ja vetää selän kaarelle, kun lähestytään pottaa tai pönttöä vessassa. Huutaa siinä tönkkösuolattuna ja kyyneleet lentää silmistä niin kauan että vien pois vessasta.

Monta kuukautta kakkasi ja pissasi innokkaasti hymyillen pönttöön tai pottaan aina vaipanvaihdon yhteydessä, meni päiviä ettei tarvinnut siivota kakkavaippoja ollenkaan. Mutta nyt tuli siihen stoppi. Oon nyt pitänyt melkein viikon verran taukoa ja antanut kakata vaippaan, mutta mietityttää, että onko pojalle nyt tullut joku trauma pottailusta.

Muutaman päivän pojalla oli vatsa kovalla, joten olisiko ollut kivuliasta kakata silloin... Muuta selitystä en oikein keksi, kun mitään erityistä ei ole tapahtunut.

Muutenkin poika on alkanut vastustella vaipanvaihtoa, vaatteiden vaihtamista ja hampaiden pesua. Kauheaa kirkumista ja kiehnäämistä, kun laittaa kättä hihaan tms. Sitten kun vaate on päällä, poika on taas tyytyväinen. Auttaiskohan joku leikkilaulu tms...
 
mä oon iha suosiolla menny Onnin mukaan potattamisessa, jos ei halua istua, otan pois sieltä ja koitan myöhemmi uudelleen. En laita jos tulee itku että siitä ei tuu sitä v-mäistä paikkaa Onnin mielestä. Tässä on vielä aikaa niin hiljaa hyvä tulee =)

Se voi olla että on sattunu kakkimine ja yhdistää sen siihen pottaan jos just sillo on sattunu :S Entä jos laitat potan esille vaikka olkkariin niin että poika huomaa että ei se oo "paha" ja tutustuu siihen uudelleen ja ohi mennen istutat hetken siinä vaikkei hätä olisikaan. Mä pien paljon pottaa olkkaris ja Onni käy sen kans välil leikkimässäkin =) Toi soiva potta on ollu kyl kiva, poliisiautoksi naamioitu ja lambadan soidessa tietää että saalista tullu =D Onniki välil käy kuuntelee sitä musiikkia =)

tässä kuvaa siitä (eikä maksanu ku päälle 7e) =)

 

Yhteistyössä