11/08 masunkasvattajien murut *elokuussa*

helteistä sunnuntaita kaikille!!
aamupäivä on mennyt auringossa oleillessa, nyt välillä syömässä ja sitten mummolaan viettään suvun kesken päivää: vesisodan, uimisen, saunan ja grillauksen merkeissä!! =)

meillä taas syömiset huonoa (siis pienimmällä), oisko syynä nyt helteet? vai mikä? en usko että taas olis hammastakaan puskemassa, mutta lusikkaa ei siis huoli suuhunsa. Sormiruoka menee, kaikki mitä annan omasta ruoastani :D ja onneksi maito ja velli. Näillä sitten mennään.

Mutta nyt laittaan kamppeita kasaan ja mummolaan! :wave:
 
Anzkuli, mahtava kirppistuotto!! Kyllä se vaivannäkö näköjään kannattaa, itse aina vien Kontti-keräykseen, kun en millään muka ehdi hinnoitella ja järkkäillä pöytää.

Me vielä ollaan mummolassa ja raportoinpa että vuorokausirytmin kääntö onnistui ainakin eilen hyvin, kun viihdytettiin poikaa aamupäivällä urakalla niin että ekat päikkärit tuli vasta 12:15-14:15. Sitten nukkui toiset puolen tunnin torkut 16:15-16:45 ja nukahti illalla 20:30. Katsotaan nyt, onnistuuko tämä jatkossa.
 
sunnuntai-iltaa vaan taas kaikille! näin se viikko taas vierähti johonkin. eilen olin viettämässä kaverin ihania synttärikutsuja Tampereella (vanha puutalo ja ihanat puutarhakutsut). hauska päivä kaiken kaikkiaan. tämä päivä ei sitten niin hauska ollutkaan. pikkumies valvotti koko yön jatkuvalla kitinällä ja tutinlaitolla ja heräs jo neljältä ja söi maitoa tunnin aikana 2dl, nukkui ainoastaan jos kävelin ympäri kämppää (josta sain sit miehen vihat päälleni että kuulemma tahallaan huudatan muksua ettei hän saa nukuttua..loistavaa!!!ggggrrrr) ja sit vielä jatkoi samaa mussutusta aamulla kun oli hänen vuoronsa hoitaa poikaa aamulla. oi ihanuutta.... olin sitten niin väsynyt että vasta puol 2 maissa aloin päivällä heräilemään.

no,toivotaan että tää ilta vielä kääntäis päivän vähän hauskemmaksi. hain banaanivalkosuklaamuffinssi-ainekset kaupasta ja sain just muffinssit uunista. sillä välin Vilho kollasi eteisen kirjahyllyn ja kaiken muunkin
no nyt ei enää poika jaksa harjoitella seisomaan nousua näköjään...sylin paikka :wave:
 
ohhoh, olipas mulla oikeen kunnon vuodatus tänne eilen... :ashamed: kun vähän tämmöistä tempperamenttista sakkia asuu saman katon alla niin ei yhteenotoilta ja väärinymmärryksiltä ja tahallaan väärinymmärryksiltä voi välttyä... no nyt on kumminkin rauha taas maassa.
ihmeen paljon vaikuttaa väsymys ja huonosti nukutut yöt mielialaan. viime yönä vilho nukkui aika mallikkaasti.tosin sain nukahtamaan vasta siinä 22.30 (hemmetti kun keksis keinon millä sais pojan sammumaan edes yhdeksältä ), heräs siinä 6 jälkeen syömään ja nukkui vielä n. 7-8.30. ja oli niin mukavalla päällä että sain laiteltua pyykkiäkin ja vaan leikki sängyssään sen aikaa kiltisti ootellen aamupuuroo.
ihan hillittömän lämmin täällä taas. kunhan ukkeli herää päikkäreiltään ja saa lounaansa niin lähdetään ulos puistoon.

ai niin ja jee tuli tilaamani vilhon vaatteet tänään postiluukusta! tosi nopeaa palvelua tuolla oiidesignilla (ruotsalainen nettikauppa)! ja ihania vaatteita!
 

Vilhon tämänpäiväiset harjoitukset :heart:
pikkumies yritti vaan ylemmäs ja ylemmäs. koitti varpaillaan ollen saada vielä kiinni ylemmistä tasoista :D ja toi kannu lähti aika äkkiä ylemmille hyllyille kun poika yritti siitäkin saada otetta...
 
Noonie: kiva kuva vilhon reeneistä! Meillä näyttää ihan samalta! Onneks vaan leluhyllyllä tavoittelee ylempiä tavaroita!

Eilen vietin vähän vapaata, mitään kummoista en saanu aikaseks, mutta ei ainaka tarvinnu muksuja vahtii koko aikaa! Rentouttavaa on sekin! Aamulla kävin lenkillä ja juoksin reilun 2 km, joka on miulle aivan yyberennätys ikinä! Tulipas hyvä mieli.

Illalla käytiin pesemässä matot ja nyt ennen päikkäreitä imuroitiin ja luututtiin poikien kans. Leevi piti laittaa sit sänkyynsä hetkiseks kun tuon olkkarin ja eteisen luuttusin. Mutta hyvin selvittiin. Oiskohan ne matot jo illalla kuivat... Täällä on tosi hyvä kuivatussää, tosi lämmintä, aurinko paistaa ja tuulee melko reippaasti!
 
Saa sitä välillä vähän vuodatella noonie! Ja pitääkin tai muuten pää hajoo! Mäkin heitin äsken isommat lapset pihalle ja pienin meni nukkumaan isännän kanssa. Nyt on sitten mulla vähän omaa hiljaista aikaa :D

Huomisesta alkaen on sitten päivisin hiljaista, kun isommat lähtee kouluun ja eskariin. Ja ens viikolla mulla itselläni on työviikko. Mies saa sitten pyörittää täällä perheen arkea. Ihan hyvää tekee sille nähdä, mitä kaikkea päivän aikana tarvii tehdä :saint: Mites muuten maikilla nuo työt ovat sujuneet? Mä olen onnellinen siitä, että saan välillä pistäytyä töissä ja sitten taas olla jonkun viikon kotona. Niin ja keikkalaisena ei edes tarvitse koko ajan olla niin kiinni duunissa.

Huomenna minä ja lapset lähdetään mun vanhempien kanssa lintsille. Se on ollut nyt meillä tapana, että ekan koulupäivän jälkeen ollaan päivä hurvittelemassa. Saas nähdä kuinka sekasin munkin pää on huomenna illalla :)
 
iru
Moikka pitkästä aikaa!

Mies on nyt kesälomalla niin ollaan tehty kaikkea kivaa eikä oo kerenny koneen äärellä oleen oikeen :D Eilen oltiin koko päivä Hailuodossa, oli ihana ilma. Ilmari jaksoi hyvin olla uudessa istuimessaan vaikka kummassakin päässä piti jonottaa lautalle melkein 2 tuntia. Lähtiessä saarelta lautalle oli yli kilometrin jono! Mut kotiin päästiin ja uni tuli kaikille houkuttelematta :heart: Mulla on pakko teille kertoa ku ei muille haluta vielä kertoa, et aamulla tein raskaustestin ja plussaa näytti :heart: toivottavasti kaikki menee nyt hyvin.

Kakkaamisesta oli ollu juttua.. meillä poika kakkaa 1-2 kertaa vuorokaudessa.

Ruoat on Ilmarilla vielä omat. Pakasteeseen teen isoja satseja erikseen kasvikset ja lihat, mausteita laitan niihin.

Äityliini: ihmettelit sitä sivutuloverokorttia.. oon kans ihan ihmeissään? Onko se joka kunnassa käytäntö? Kyseessä siis kuntalisä, josta meidän kunnassa otetaan verot lisätuloprosentin mukaan.

Noonie: Ihana kuva Vilhosta :heart:

Ai niin ja meillä tuli launataina kolmas hammas, ihana toinen ku hymyilee vielä niin leveästi :D
 
ooo onnea iru!!:flower:

kävin leikkimässä päivällä Vilhon kanssa leikkipuistossa ja sen jälkeen tehtiin pikku kävelylenkki (jonka aikana kyllä istuskeltiin puistossa kahvilla ja haettiin torilta mansikoita). täällä on aivan ihana ilma. sisällä vaan paahtuu, pitäis jaksaa keksiä tekemistä ulkona pidemmäksi aikaa.

meillä Vilho kakkaa 0-2 kertaa päivässä (joskus saattaa olla päivän tauko, varsinkin kun ollaan vieraassa paikassa ja matkustettu)

pikkuhiljaa on soseissa alkanut menemään jo vähän palojakin, ainakin jos ne on pastaa.äsken söi puoli purkkia jotain kaupan toscana-pastaa missä oli miltei kokonaisia pastanpalasia ja paprikaakin jo ihan näkyvinä paloina

mä aattelin tänään väsätä omena-luumuhilloa! huomasin että kaapissa on käyttämätön hillosokeripussi ja hirveesti omenoita ja luumuja jotka kohta on pilalla.ehkäpä niistä jonkinmoisen hillon saa aikaiseksi (käsittääkseni vähän raa'at hedelmät olis parempia, mut mennään nyt näillä ylikypsillä )

vilho on nyt syönyt purkkiruokaa mutta sit välipala tai mikä nyt onkaan on hetken jo ollut taas ite tehtyä (eli muussaan kaikennäköisiä hedelmiä yhteen ;) ). tuli stoppi itsetehtyihin lämpimiin ruokiin joku 1kk sitten.pitäis varmaan yrittää uudestaan josko maistuisivat.pakkasessa on varmaan viikon varastot.
 
Irulle kovasti onnea! Ihania uutisia!! :)

Meillä kuntalisä verotetaan ihan sen tavallisen veroprosentin mukaan. En osaa siitä sen kummempaa sanoa... Tai ainaki miulta keväällä lähti vaan ihan pikkuriikkisen veroa.
 
Merkki vaan. Mä oon ihan puhkijaloppu, Oskari on känkkäränkkäillyt pari päivää... ei nuku kunnolla, mikään ei hyvä, ruoka pahaa. Ei jaksa enää.

Irulle isot onnittelut! ihanaa.

Nyt viihdyttään vielä kaksikkoa.

HM
 
Iru: onneksi olkoon plussasta! Ihanaa!

Täällä kova vauvakuume, mutta lupasin itelleni että pudotan eka 10% painoa, ennen ku aletaan yrittään :) Ihan hyvällä mallilla pudottelu menossa! Onkos muilla kova kuume/yritys päällä?

Viikonloppu vierähti ihan vauhdilla, ei jaksanu kirjotella. Oltiin eilen mun mummun ja papan kans lintsillä ja Nooa kävi semmosessa "kolikko" formula-autossa, joka liikkuu eteen ja taakse. Siis ei mikään virallinen lintsin laite, niitä taitaa löytyä erilaisia isommista marketeista. No olipas sekavasti selitetty, no kuitenkin, poika tais tykätä ku tuli itku ku nostettiin pois :)

Noonie Ihana kuva :) Meillä katsellaan maailmaa vielä lattiatasosta..

Nooa kakkaa 1-3 krt/vrk.

Nyt kattoon huippumalleja boxilta! Hyvät yöt :wave:
 
heippa!!
irulle ONNITTELUT :heart:

noonie, meillä samalla mallilla ollaan, seisoon noustaan joka välissä ja varpaille kurotellaan, joskos pääsis vielä vähän ylemmäs! :LOL:

niin ja kun valittelin että huonoa syömistä ollut TAAS pari päivää, niin syykin löytyi, TAAS uusi hammas! Niitähän iskee läpi kuin sieniä sateella! :D
Mistä aasinsilta tämän päivän puuhiin: sienimettässä oltiin ja ½litraa sain pakkaseenkin. Niin ja esikoisella alkoi kerho, hyvin oli mennyt, oli kuulemma tosi kivaa!! ja sen kolmen tunnin aikana me käytiin vaunulenkillä, ja isomummolassa. Niin ja sitten iltapäivällä herkuteltiin vartailla: possua, maissia, paprikaa, sipulia, kesäkurpitsaa...oli hyvää!!

Kiva päivä siis takana!

Mä en tiedä tuosta kuntalisän verotuksesta vielä mitään, kun kelasta ei edelleenkään oo tullut päätöstä! :| Ja ke on vanhempainvapaan vimppa päivä....kauan tuntuu kestävän, kun nyt ei sitten tulisi kovin pitkää paussia rahojen maksussa! Moneskos päivä se kotihoidotuki maksetaan? Onko samoihin aikohin kuin vanhempainraha?

apilanirppu: mä lisään tinypicin kautta, mutta oon superhuono neuvoon! Joten toivon että joku hakkerimpi mamma neuvoo sinua pikaseen. =)
 
meillä muuten pikkumiehellä kauhee äitiintarrautuminen käynnissä :whistle: Mun vanhemmilla kun oltiin, niin itkua väänsi kun mä hävin näkyvistä!! :eek: Ja sitten ihan kädet ojolla mulle pyysi kun näki. Onko muilla nyt joku takiaisvaihe??

vähän huolestuttaa kun olis elokuun lopussa yhden yön reissu tiedossa, niin että pitäis jättää poitsu isin kaa. Vaikka eipä tuohon nyt maailma kaadu, jos yhden illan tihrustaa, mutta itelle kurjaa kun tietää...
 
apilanirppu: mä lisään tänne kuvan niin että meen tonne www.aijaa.com ja sinne lataan koneeltani kuvan, ja sit kopioin sen "pieni kuva"-koodinpätkän tänne!

joo Vilho on nyt nouseskelemassa kaikkea vasten, ei väliä heiluuko tuki alla... huoh..ja sit kopsahtaa...ja itku tulee.. :/ ja toinen minkä on keksinyt että pääsee ryömimällä ja konttaamalla vessaan ja eteiseen! tänään seuras mua vessaan muutamaan otteeseen ja hienosti nousi korkean kynnyksen yli ja jäi ihailemaan pesukoneen pyykkien pyörintää (sivusta ladattava kone). aika nopsaan sai sitten lähdön vessasta kun päätti että harjoitetaanpa nyt sit seisomista ja purukalustoa vessanpöntön reunaan... :headwall: :whistle:

mulla ois painosta semmoset 10kg lähdettävä ennen kuin annan itselleni luvan seuraavan mukulan yrittämiseen. sisaruksesta ollaan siis jo miehen kanssa ihan "puolivakavissaan" puhuttu. mutta haluan vähän keventää tätä olemusta ennen niin isoa urakkaa.

mäkin haluan sienimetsälle! onko se pakko taas tuhlata pienet rahansa torille kun en metsään osaa mennä.... miehen vanhemmat lupasivat jo mehumaijansa meille kun alettiin haaveilemaan omatekoisista marjamehuista...saas nähdä montako kertaa tulee käytettyä. into on kova mutta käytäntö sit ihan eri juttu

ja nyt nukkuun!
 
Moi!
Iru:ONNEA ihanan uutisen johdosta! :heart: Sit vielä tuosta kuntalisän verotuksesta, tekis mieli nousta barrikaadeille!!Prkl...
Saapa nähdä joutuuko mies taas lomautetuksi ja jos niin käy, niin kai se on sitten mentävä mamman töihin |O
Me aletaan Ollin kanssa 4.9 käymään avoimessa päiväkodissa, saa vähän edes tavata muita aikuisia, se on siis perheryhmä =) Iru:Alkakaa tekin Ilmarin kanssa käymään siellä =) Nyt kakkavaippa kutsuu :wave:
 
Huomenta!

Kyllä nää yöt on aika repaleisia, jälleen useempaan otteeseen heräsivät itkemään (ei siis mitään puoliväsynyttä yninää vaan kunnon itkuraivari) eli yö on kivasti kulunut rauhoitellessa... Vähän väsyttäs. Mutta aamulla saatiin kuitenkin Artturin kanssa värkättyä synttärikutsut, reipas minä...

Kerhoista, me jatketaan tuolla MLL:n vauvakerhossa ja sit aattelin että vois perhekerhoa miettiä. Nyt kun pojatkin on koulussa ja eskarissa niin ois aikaa. Tuolla vauvakerhossa kaksikko ainakin viihtyi keväällä. Ja on ihanaa päästä vähän pois kotiseinien sisältä!

Ihanaa kun nyt alkaa tulla sisaruksia meidän marrasmuruille! Täältä niitä ei ole luvassa enää, piuhat klipsittiin viime viikon maanantaina! Mutta elän hengessä mukana täysillä. Jos ihan hirvee vauvakuume tulee niin palaan töihin. :LOL: Siellä saa nuuskuttaa pamperoita sydämen kyllyydestä.

Nyt toinen kupponen kahvia. Pikkukaksikko menikin jo ekoille päikyille, heräsivät kuudelta...

HM+ W+ O+ A+ K
 
huomenta! tääläkin repaleinen yö takana. ilmeisesti samanlaisia itkuraivareita kun hari maolla..huoh. kiva kanniskella ja hyssytellä läpi yön.ja just kun saat nukahdettua nii eikös sit taas herätä johonkin kitinään. ja kuudelta jo sit herättiin...
ja muutenkin tosi puosta tää aamu
 

Yhteistyössä