10v. ei yhtäkään kaveria koulussa eikä kotona..:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieraana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieraana"

Vieras
Voi että kun se mua harmittaa ja surettaa:(:(
POika meni nyt kolmoselle ja on ns. pienluokassa. Samaisessa luokassa nyt siis 3-6lk. Hän on joukon nuorin. Tänään juuri kävin luokassa ja näin osan siitä porukasta, ja kaikki ovat tosiaan isompia ja ei meidän poika halua ja uskalla noin isojen kanssa esim. välkällä leikkiä, eivätkä kyllä he halua poikamme kanssa.... Nojailee sitten kaikki välkät yksin....:/

Viime vuonna oli eri ryhmä ja siellä sentäs muutama samanaikäinen poika ja tyttö jonka kanssa pystyi sitten leikkimään välkällä.

Poika on tosi ujo kun pitää ryhtyä kavereita hankkimaan ja siinä on ollut pulmia jo eskarista asti. Tää murentaa ne loputkin vuorovaikutus taidot nyt pojalta.
Mä olen varman että poika pärjäisi nyt tavallisella luokalla jos hän saisi sinne avustajan!Mutta eihän niitä saa.prkl!!
Kotona ei ole myöskään kavereita... Eli jos haluaisi niitä kavereita helpointa se olisi hankkia niitä koulusta...

Harrastuksia pojalla ei ole enää. Täällä kylällä niin vähän mitään sellasta mistä poika ois kiinnostunut. Vpk-toimintaan lähti innokkaana viime talvena, mutta sekin tyssäs alkuunsa kun tuli 10vko. tutkimusjakso ja poika ei sitten sinnekään enää päässyt.

Mitä ihmettä tässä keksis??:( Surullinen olen, niin surullinen.....

Uudestaan VPK:hon? Mitä mä tunnen noita VPK:ssa olleita/olevia poikia, niin mukavaa ja reilua sakkia tuntuvat olevan. Harrastuksenakin VPK on varsin hyödyllinen ja ties vaikka poikasi jonain päivänä haluaisi tehdä siitä itselleen ammatinkin.

Meinasin juuri ehdottaa, että harrastusten kautta voisi löytyä samanhenkistä porukkaa.
Älä välitä, mä muutin lapsena usein ja kaverit vaihtui tiuhaan. Yläasteelta jäänyt parhaimmat ystävät mulle, kun ei enää kaveripiiri muuttunut, kun pysyin samassa koulussa, joten kyllä hän kerkiää vielä kavereitakin saamaan, jos se nyt yhtään lohduttaa. Löytyykö läheltä mitään suurempaa kaupunkia, mistä harrastuksen saisi?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24466802:
Uudestaan VPK:hon? Mitä mä tunnen noita VPK:ssa olleita/olevia poikia, niin mukavaa ja reilua sakkia tuntuvat olevan. Harrastuksenakin VPK on varsin hyödyllinen ja ties vaikka poikasi jonain päivänä haluaisi tehdä siitä itselleen ammatinkin.

No sitä ehdotin kun tiesin että alkaa se sama ryhmä taas nyt syksyllä. Poika ehti kkäymään vain 2 krt. silloin talvella niin ei oikein ehtinyt tutustua silloin toisiin. Ja nyt toiset "oppineet" kaikkea silläaikaa ja jo tutustuneet niin poika ei enää halua/uskalla....:/

Harrastuksia ehdottaisin minäkin.

Entä naapuruston lapset, tuttavienne lapset, sukulaiset? Heitä voisi kutsua teille kylään, ja yrittää sitä kautta edesauttaa lasta saamaan kavereita.

[QUOTE="aloittaja";24466847]No sitä ehdotin kun tiesin että alkaa se sama ryhmä taas nyt syksyllä. Poika ehti kkäymään vain 2 krt. silloin talvella niin ei oikein ehtinyt tutustua silloin toisiin. Ja nyt toiset "oppineet" kaikkea silläaikaa ja jo tutustuneet niin poika ei enää halua/uskalla....:/[/QUOTE]

Ymmärrän, että ujoa poikaa voi askarruttaa aloittaminen uudelleen. Mutta kannattaisiko silti yrittää? Kyllä ne asiat siellä oppii eikä haittaa, vaikka toiset pojat osaa jo vähän enemmän. Mun käsittääkseni VPK:hon hakeutuu usein juuri sellaiset, joilla on taito tehdä yhdessä ja ottaa mukaan kaikki eikä vain jotain harvoja ja valittuja. Koko hommahan perustuu tiimityöhön ja siellä sekä uudemmat että vanhemmat kuuluvat porukkaan.

Kannattaa sinne VPK:n ohjaajalle kertoa, että lapsi on sairauden hoidon (?) takia nyt seuraavat 10vko:a pois, ei siis lintsaa, ja tulee kyllä jatkamaan kunhan pääsee, niin ei sitten kukaan ihmettele mihin se hävisi. Koita vaan rohkaista mukaan, ja koulun opelle terveisiä, että pitää huolen, että poika otetaan mukaan välituntijuttuihin. Kai siellä välillä voisi jotain ns.ohjattua toimintaakin olla, esim. pelejä, ja opettaja katsoisi, että kaikki otetaan mukaan. Tsemppiä!

[QUOTE="vieras";24466989]Kannattaa sinne VPK:n ohjaajalle kertoa, että lapsi on sairauden hoidon (?) takia nyt seuraavat 10vko:a pois, ei siis lintsaa, ja tulee kyllä jatkamaan kunhan pääsee, niin ei sitten kukaan ihmettele mihin se hävisi. Koita vaan rohkaista mukaan, ja koulun opelle terveisiä, että pitää huolen, että poika otetaan mukaan välituntijuttuihin. Kai siellä välillä voisi jotain ns.ohjattua toimintaakin olla, esim. pelejä, ja opettaja katsoisi, että kaikki otetaan mukaan. Tsemppiä![/QUOTE]

Joo tottakai ilmoitin silloin viime talvena , että nyt ei poika pääse 10vko. tulemaan. Tiedän että on ihan tervetullut sinne vieläkin jos vain saisimme hänet sinne innostettua.... Vaikeeta vaan on.:(
Koulussa lapset leikkivät ihan keskenään pihalla..Ei siellä ole mitään ohjattua toimintaa tms. Hyvä kun jakasvat/ehtivät seurata juoruumisiltaan ettei ketään kiusata...hoh hoijaa...
Meinaan kyllä ottaa tämän kaveriasian puheeksi tässä pikimmiten. Ei tästä tule mitään muuten pidemmänpäälle:(

Yhteistyössä