100 % ehkäisy

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mangu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mangu

Vieras
Onko mitään ehkäisykeinoa, joka olisi sataprosenttisen varma? Kun netissä olen törmännyt näihin, jotka pillereistä tai kierukasta huolimatta tulevat raskaaksi. Pitäisikö siis syödä pillereitä, sekä käyttää kierukkaa että kondomia? Selibaatti on vähän huono ratkaisu, mutta vauvaakaan en halua.

Alkuperäinen kirjoittaja mangu:
Onko mitään ehkäisykeinoa, joka olisi sataprosenttisen varma? Kun netissä olen törmännyt näihin, jotka pillereistä tai kierukasta huolimatta tulevat raskaaksi. Pitäisikö siis syödä pillereitä, sekä käyttää kierukkaa että kondomia? Selibaatti on vähän huono ratkaisu, mutta vauvaakaan en halua.
Ainoa 100-prosenttinen ehkäisy on kohdunpoisto, mutta siihen ei kepein syin lähdetä.

Paras ehkäisy on pilleri jalkojen välissä, kuten mummuni tapasi sanoa ;) Varmaa ehkäisykeinoa ei ole kun sterilointi, jokaisessa muussa on pieni mahdollisuus keinon pettämiseen...

Niin, olen tuosta sterilaation pettämisestäkin lukenut..ikävä homma, ei se aborttikaan kauheasti houkuttele, mutta ei kyllä lapsikaan. Sitten olisi päädyttävä adoptioon, joka ei sekään mikään yksinkertainen juttu ole. Eivät ne kyllä ainakaan kohtuani varmaan lähde tässä iässä poistamaan, ja en nyt ole täysin varma, ettenkö lasta joskus paljon myöhemmin voisi harkita. Pitää sitten vissiin elää vaan pelossa koko ajan.

No on se minusta nyt kuitenkin vähän liikaa vaadittu, ettei saa koskaan elää parisuhteessa, vaan yksin, jos ei lapsia halua. Harva suostuisi siihen, ettei harrasteta seksiä ollenkaan, vaikka itse siihen pystyisikin.

Pillerien ja kierikoiden ehkäisyteho on kuitenkin n. 98-99 %. Suurin riski on se ettei muista ottaa pillereitä ajallaan, kierukoissa taas kierukan poistuminen kohdusta itsestään. Varsin luottavaisin mielin minä olen pillereitä popsinut ja seksiä harrastanut, vaikka en vielä lapsia haluakaan. Jos varman päälle haluat pelata niin pillerit tai kierukka + kondomi varmasti ajavat asian.

Kohdunpoisto on varmasti lähes 100% varma, mutta olen lukenut muutamia juttuja, joissa kohdun ulkopuolinen raskaus on jatkunut loppuun asti. Istukka oli kiinnittynyt maksaan näissä tapauksissa. Joten TEORIASSA on mahdollista raskautua ilman kohtua. Tuo kylläkin on hyvin, hyvin epätodennäköistä.

Toki munasarjat poistamalla saadaan myös 100% varmuus, mutta en usko että yksikään lääkäri lähtee poistamaan niitä ilman todella painavia syitä.

Kierukka yksinään antaa hyvän ehkäisytehon, mutta voihan sitä halutessaan tehostaa kondomilla ja/tai ehkäisyvaahdolla. Jos nuo pettää, niin todella huono tuuri on kyseessä ja viimekädessä voi turvautua aborttiin.

Yhteistyössä