Ei ole kokemuksia, mutta...
Tai no läheltä liippaa

ensimmäisen lapsen jälkeen meilläkin oli ehkäisykeinona kondomi, mistä kumpikaan ei pitänyt ja meilläkin seksiä harrastettiin varomattomammin ilman ehkäisyä pienellä taka-ajatuksella, ettei haittaisi, jos toinen suunniteltu lapsi tulisikin aikaisemmin, kuin oli suunniteltu parin vuoden ikäeroa...
Kunnes kävi niin, että mulle tuli äkilliset vatsakivut ja hakeuduin lääkäriin. Lääkäri mietti heti ensiksi raskautta ja siinä tuloksia odotellessani luulin jo odottavani toista lasta.
Itkuhan siinä tuli, kun kuulin, etten ollutkaan raskaana ja silloin tajuttiin, että lapsi olisikin ollut hyvin toivottu. Siitä päivästä lähtien alettiin tosissaan tekemään sitä toista lasta!
MUTTA se ikävä kondomien kanssa puljaaminen odotti taas toisen lapsen jälkeen !!!
(ainoa mulle sopiva ehkäisy imetyksen aikana)
ap, tuli mieleen, että mitä jos miehesi vain kertoo haluavansa lapsia, jotta pääsee vetelemään paljaalle, mikä on paljon kivempaa. Ja lapsihan merkitsisi, että pääsee ainakin 9kk ajan paljaalla kokeilemaan...
Tai sitten mies todella haluaa lasta ja siksi sitä yrittää tehdä, vaikka helpompaahan olisi tökätä ne kondomit täyteen reikiä, niin sinäkään et epäilisi mitään
Eli kannattaisi pitää miehen kanssa lapsikeskustelu ja selvittää miehen todellinen halu saada lapsia
... ja puhua muista vaihtoehtoisista ehkäisyistä ( esim. käykö sinulle minipillerit, joissa vähemmän hormoneita tai ehkäisykapselit ) Pystytkö kertomaan, miksi kondomit on ainoa vaihtoehto ehkäisyksi ?
Olen sitä mieltä, että jos sinusta tuntuu, ettet halua lisää lapsia, niin älä ala tekemään niitä vastentahtoisesti tai miehen takia, sillä samat ehkäisyongelmat ovat myös seuraavan lapsen jälkeen.
Sterilisaation voi tehdä myös klipseillä, jotka voi myöhemmin tarvittaessa poistaa. Jos sinulla on lääketieteelliset syyt, jolloin muut tavanomaiset ehkäisyt eivät tule kyseeseen, niin tuokin vaihtoehto kannattaa selvittää.
Tuo, ettet ole valmis sterilisaatioon voi tosiaan kertoa siitä, että ehkä sittenkin jonain päivänä haluatkin lisää lapsia...
ja miehesi on voinut jo sen aavistella